Meillä on käynyt reilun vuoden. Nyt ei enää käy kun jäin juuri äitiyslomalle, mutta tarkoitus ottaa sitten taas kun palaan töihin. Meillä käy kanssa joka toinen viikko, kolme tuntia kerrallaan. Minä ehkä siivoan kahdessa tunnissa sen, mihin hänellä menee kolme, mutta toisaalta en jaksaisi sitä omaa tahtia 40 h/vko, eli ihan ymmärrettävää.
Hyviä puolia on vaikka mitä, ihana tunne tulla töistä puhtaaseen kotiin, siivooja siivoaa osan paikoista paremmin kuin minä, ja yleisesti helpottaa arkea huimasti.
Huonoja en oikein keksi mitään, ehkä alkuun tuntui oudolta, että vieras ihminen tulee kotiin ja tavallaan näkee kaiken meidän perheestä. Mutta siihenkin tottui. Niin, ja tämä nykyinen käyttää aika paljon pesuaineita, eli niitä kuluu paljon enemmän mitä itsellä siivottaessa. Meillä siivooja tulee ison firman kautta, eli sen saa vaihdettua haluttaessa, niin tehtiinkin kerran. Tämä nykyinen on kyllä ihan loistava.
Niin, ja minä haluan ilman muuta että käytetään omia välineitä. Puistattaakin ajatus, että samat rätit olisi käytössä jonkun muunkin kotona, kun ei tiedä millaisia koteja siivotaan ennen meitä.