Ostoeporoosihan siinä tosiaan on riskinä ja kyllä tuo hoito luita särki. Mutta mie pääsin tuolta osin siitä aika helpolla. Endohan tod näk uusiutuu mullakin, mutta jos pari vuotta sais elää kivuttomana niin se olis luksusta =) Multa on leikattu toinen munasarja pois ja suurin endometriooma on ollu 10cm:n kokoinen ja tuolloin kivut olivat valtavat. Nyt kun hoito on ohi, ei kipuja ole ollut lainkaan! Edelliset kuukautisetkin pärjäsin yhdellä Panadolilla. Hoito oli rankka, sitä ei voi kieltää. Mutta ainakin mie sain elämäni takaisin. Suosittelen harkitsemaan vaikka asia varmasti pelottaakin.
No sitä täytyy sitten melkein harkita jos ei muu enää auta.. Ajattelin nyt ensimmäiseksi vaihdattaa tuon kierukan, jos se auttais. Mulla tosissaan oli suht iisiä pari vuotta kierukan kans. Ei ollu pahemmin menkkoja, ei kipuja, ei mitää! Nyt on kaikki vuodenvaihteen jälkeen tullu takas. Mulla uusii endo aina hirveellä ryminällä.
Ja kyllä se aika iso peikko tuo osteoporoosi tossa on. Mulla on monenlaisia rakenteellisia vikoja selässä ja jaloissa sekä hypermobiliteettisyndrooma eli yliliikkuvat nivelet. Jotensakin hirvittää ajatus siitä että nivelten lisäksi alkais viel luutki paukkumaan..
Mut tällasta tää on, asioita vaakakuppiin molemmille puolille ja sit punnitaan et kummat painaa enemmän.
Ja hienoo et sä oot saanu avun siitä!