Jopas tuli reissu tehtyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Aikamoinen homma mutta tiivistän tässä vähän mitä tapahtui.

Tulin taas lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kovasti kipeeks eli tuli taas todella paha endon kipukohtaus. Taju meinas lähtee ja sitä rataa. Sen lisäks mä olin flunssassa ja jotai angiinan tyyppistä oiretta. Painelin sit yöllä päivystykseen että tehkää ny jotai ja ekakshan ne verikokeet otti. Lääkäri ku kutsu takas ni sano vaan et joo, sä et näillä arvoilla kotiin pääse.. Tulehdusarvot 490 :o ja valkosolut 1. MITÄ HEMMETTIÄ?!?!?!?!

Samantien tarkkailuun, tippaan ja antibiottiin ja sit alko tutkimukset. Lisää verikokeita röntgeniä ja kaikkee, pari lääkäriä kävi yön aikana kattelee. Lisäks eristivät mut ku sanoivat että mulla ei oo minkäänlaista vastustuskykyä joten tarvii varoa kaikkia bakteereja jne. Siirsivät sit aamulla Meilahteen ja siel jatku sama meininki. Vatsan ultrasivat, ottivat tietokonekuvat, lisää verikokeita ja näytteitä ja useella lääkärillä ravaamista. Ja olo oli ihan sanoinkuvaamaton.

No, mistään kokeista ei mitään löytynyt, kaikki oli ok. Loppupeleis sit selvis että valkosolut laski (ja vastustuskyky katos) Litalginin takia jota söin vatsakipuihin. Sillä kuulemma on sellanen sivuvaikutus joskus harvoin. Ja sen takia sitten se mun flunssa pääs noin pahaks.

Nyt on takki ihan tyhjä. Mä säikähdin niin kovasti! Lääkärikin sanoi sitä että vaikka tilanne olikin tosi vakava niin hyvä näin kuitenkin ettei sitten löytynyt mitään pahaa.

Nyt on sit kiireelliset lähetteet taas tonne Kipupolille ja Naistenklinikalle. Litalginia en nyt sitten yllättäin pysty enää syömään joten lääkitys on vajaa ja kivut on pakko saada muutenki kuriin joten laparoskopia tässä on edessä. Ja todennäköisesti aika pian..

Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta mikä on laparoskopia? ja ylipäätään koko endo?

plahon palstalla siitä puhutaan, mutta itselle ei ole avautunu, et mitä ne on.... :ashamed:

Endo on endometrioosi eli sellanen sairaus missä kohdun limakalvoo kasvaa kohdun ulkopuolelle pesäkkeiks ja aiheuttaa kovia kipuja ja kaikee muutaki kivaa.. Ja laparoskopia on sitten tähystysleikkaus jossa näitä pesäkkeitä poistetaan polttamalla.

Toivottavasti tekevät sen skopian pian!
Kyllä mäki säikähdin ku isä soitti ja soiteltiin täällä ringissä kuulumisia ja et onko mitään kuulunut!

Toivottavasti saat nyt ajat pian ja lääkkeet kohilleen yms! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Kyllä mäki säikähdin ku isä soitti ja soiteltiin täällä ringissä kuulumisia ja et onko mitään kuulunut!

Joo kyllä mä todennäkösesti skopiaan pääsen aika pian, se tuo Meikun lähete sitä aika paljon nopeuttaa.

Olihan tuo kyllä sellanen säikähdys ettei mitää rajaa.. Varsinki sitte ku alko olee paremmas kunnos. Ekat pari päivää on ihan sumua :|

Mutta kyllähän se kans pisti miettimään aika paljo asioita.. Tytön isä kans säikähti ihan hirveesti! Ja todettiin siinä sitä ettei me haluta eikä osatakaan olla ilman toisiamme :)

Ellida ja Onnenkantamoinen Kiitos teille :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Joo kyllä mä todennäkösesti skopiaan pääsen aika pian, se tuo Meikun lähete sitä aika paljon nopeuttaa.

Olihan tuo kyllä sellanen säikähdys ettei mitää rajaa.. Varsinki sitte ku alko olee paremmas kunnos. Ekat pari päivää on ihan sumua :|

Mutta kyllähän se kans pisti miettimään aika paljo asioita.. Tytön isä kans säikähti ihan hirveesti! Ja todettiin siinä sitä ettei me haluta eikä osatakaan olla ilman toisiamme :)

Ellida ja Onnenkantamoinen Kiitos teille :) :flower:

No ohhoh, olipa ylläri :) Onnea paljon teille :flower:

Mut onhan se ihan tosi, että tuollaset pistää ajattelemaan elämää ihan uudelta kantilta.

No ohhoh, olipa ylläri :) Onnea paljon teille :flower:

Mut onhan se ihan tosi, että tuollaset pistää ajattelemaan elämää ihan uudelta kantilta.

Jeps, pistää se vähän kattelee noita asioita eri kantilta.. Ja huomaa et mitä sitä oikeesti menettäis..

:flower: :hug:

Säikähdyksellä selvittiin. Eiköhän nyt lähde taas asiat rullaamaan. Hengessä mukana ja voimia kovasti!

Älä yllä skopiossa mun tasolle. Siitä ei ole loppupeleissä oikeestaan mitään hyötyä :(

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
:flower: :hug:

Säikähdyksellä selvittiin. Eiköhän nyt lähde taas asiat rullaamaan. Hengessä mukana ja voimia kovasti!

Älä yllä skopiossa mun tasolle. Siitä ei ole loppupeleissä oikeestaan mitään hyötyä :(

Kiitos :hug:

Joo, ei mulle joka tapaukses tehdä enää ku max. 2 skopiaa, vähän riippuen tilanteesta. En mä jaksa tätä enää. Ihan liian rankaksi menee kun ei ole normielämästä enää mitään tietookaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Hui, varmasti säikäytti! Mut onneks ne nyt sai selville tuon lääkejutun :hug:
Toivotaan että pian pääset siihen skopiaan, jaksuja!:)

Kiitos :)

Joo tosi hyvä että se selvis.

Sinänsä ihan hyvä ettei ne suorilta mulle siel päivystyksessä laittanu kipupiikkiä , niinku ne on yleensä tehny, ku ne sitä Litalginia mulle on yleensä laittanu.. :o Tiiä mite ois käyny..

Onko sulle koskaan ehdotettu radikaalipoistoa?

Sitä ei oo koskaan suoraan ehdotettu. Mutta kyllä viimeks oli jo lääkärin kans just puhetta ku tuota kierukkaa päätettiin kokeilla et tää on sit viimenen vaihtoehto. Joten kyllä se silleen on tiedos. Edellisessä skopiassakaan multa ei löytyny ku yks silmillä näkyvä pesäke mutta sitten siel oli jotain hassunnäköstä kudosta joka viittais adenomyoosiin eli kohtulihaksen endoon. Sithän mä vasta myöhemmin kuulin siltä yheltä endoon erikoistuneelta erikoislääkäriltä että endo on siitä hassu sairaus että kun löydökset voi olla tosi pienet mutta oireet voi olla järkyttävät.

Silläkään ne ei oo varmasti siitä pahemmin puhunu ku ikää on vasta 31 ja vaan yks lapsi. Mutta nyt on tilanne niin paljo muuttunu ja ku näkee ettei tää tästä mihkään helpota niin en mä usko että ne kauheesti alkaa enää jarruttelee.

Täytyy ny kattoo tuo yks skopia. Sellasta oon vähän suunnitellu että jos seuraavassa skopiassa toteavat että endo on joka paikkaan levinny niin sit saavat samantien leikata kaiken pois. Mutta jos ei niin jos sit vielä kattelis.. tai jotai.. huoh.. Mutta enää mä en joka tapaukses ala kuunteleen lääkäreiltä sitä "mutta kun sä oot vielä niin nuori" -paskaa..

Joo, tuttu tunne. Mulle on ehdoteltu radikaalipoistoa varmaan 5v, mutta kun ei ole tarpeeksi lapsia eikä ikääkään. Mulla noita samoja oireita kuin sullaki. Tosin endo on niin laajalle levinny etten oikein usko, että mun kohdalla radikaalipoistosta olis apua.
Myös tuota adenomyoosia on epäilty. Paska sairaus, mutta minkäs teet, ku ei siitä prkl avioeroakaan saa :headwall:

Joo, tuttu tunne. Mulle on ehdoteltu radikaalipoistoa varmaan 5v, mutta kun ei ole tarpeeksi lapsia eikä ikääkään. Mulla noita samoja oireita kuin sullaki. Tosin endo on niin laajalle levinny etten oikein usko, että mun kohdalla radikaalipoistosta olis apua.
Myös tuota adenomyoosia on epäilty. Paska sairaus, mutta minkäs teet, ku ei siitä prkl avioeroakaan saa :headwall:

Mulla kolmannessa skopiassa oli joka paikkaan levinny endo. Mites muuten, eiks radikaalipoiston jälkeen sitten kaikki pesäkkeet kuivu, oli ne sitten missä tahansa kun hormoonitoiminta kerran lopahtaa? Vai onks mulla ihan väärä käsitys.

On tää kyllä ihan perseestä mutta tosissaan, minkäs teet.. Ravata vaan paikasta toiseen ja kokeilla kaiken maailman hoidot ja napit ja toivoo että joku auttas.. :headwall: :headwall:

Yhteistyössä