kävin tänään pitämässä vihaisen puhuttelun tytärpuolen kiusaajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Kertokaapas, mitä tehdä sitten kun rikosilmoitukset ei auta, eikä auta palaveeraaminen, eikä auta vanhempiin yhteydenotto.
Sanokaas mitä SIINÄ vaiheessa tekisitte?

Siinä vaiheessa sosiaaliviranomaiset usein astuu kuvioihin.

LOL Hahaha. Huomaa, kuinka vähän oikeasti tiedät tämmöisistä.

Itse asiassa tiedän aika paljonkin, ystäväni perheen tilanteen takia, sekä mm. äitini ammatin vuoksi.

Kertokaapas, mitä tehdä sitten kun rikosilmoitukset ei auta, eikä auta palaveeraaminen, eikä auta vanhempiin yhteydenotto.

Riksilmoituksentekeminen auttaa. Pahantekijä joutuu kuulusteluun ja saa ohjeita poliisilta mikö oikein/väärin ja mitä tekee omalle elämälleen jos ei opi ihmisten tavoille. Myös sos viranomaiset saadaan tällä tavoin liikkeelle ja vierailulle ko hlön kotiin. Nuoreen tuo tehoaa varmasti. Jos jotain miettii tekevänsä, tietää, että vastuuseen joutuu kun jo poliisikin tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tyttöjen kiusaaminen pitää ottaa vakavasti. Se voi johtaa hyvinkin katastrofaalisiin tilanteisiin/tekoihin. Minusta teit ihan oikein. Kova kovaa vastaan jos ei ole kerrasta uskonut!

Kaikki kiusaaminen pitää ottaa tietysti vakavasti, mutta tyttöjen kiusaaminen on jotenkin NIIN raakaa ja KAUHEAA. Toki poikienkin on!

Samaa mieltä!! Oikein teit!!
Mun mies teki saman tyylisen homman tytärpuolensa eli mun tyttären "kaverille", joka oli aina pari päivää kaveri ja kohta taas uhkaili nitistävänsä/hakkaavansa, petti jatkuvasti lupauksiaan, levitti perättömiä juttuja ja välillä taas jätti tyttäreni seisomaan kuin nallin kalliolle, jos sattui jotain "kiinnostavampaa" näköpiiriin..Sen jjuttutuokion älkeen tämä tyttö on ollut todella erilainen, nyt ovat lähes parhaat kaverit. :)

itse tein samoin.ei auttanut opettajien,vanhempien ja sossun puhuttelu kiusaajaan.menin paikkaan missä tiesin tytön olevan ja pidin puhuttelun.asiallisen kylläkin en huutanut tai uhkaillut mitenkään.sen jälkeen tyttö on saanut olla rauhassa kiusaajalta.asiasta on 2vuotta ja tyttö oli tuolloin 13

Vaan jospa ei astu?Eikä apua siis sieltäkään ole tullu? Entäs sitten?

Kertokaahan, te lässyttäjät, mitä niille kiusaajille sitten pitäisi tehdä? Paijata päähän ja kertoa niille että niillä on paha olo?

T: kahdeksan vuotta koulukiusattuna

Rikosilmoitus voisi olla paikallaan, tai palaveri koululla kiusaajien vanhempien kanssa.
Lapsen uhkailu väkivallalla on tosi väärin aikuiselta ihmiseltä, ja aikuisella pitäisi olla monta muutakin keinoa selvittää asiaa kuin se, että niittaa lapsen kerhohuoneen seinään ja sanoo että on näin lähellä etten vedä sua turpaan, tai jotain.

ne ei auta mitään tuollaisille kakaroille! Hyvä, että tietää nyt että näillä asioilla ei leikitä ja että aikuinen on TOSISSAAN!

No eiköhän sekin kiusaaja tajua, että ei se eukko voi mitään hänelle oikeasti tehdä joutumatta itse käräjille :whistle: . Siis jos muka poliisillekaan ilmoittaminen ei saisi häntä lopettamaan kiusaamista.
Mun mielestä ensin pitää käyttää kaikki LAILLISET keinot mitä on olemassa, ennen kun alkaa tuollaisiin tekoihin.

Aapee ei ole tehnyt mitään laitonta. Piste.

LOL Hahaha. Huomaa, kuinka vähän oikeasti tiedät tämmöisistä.

Itse asiassa tiedän aika paljonkin, ystäväni perheen tilanteen takia, sekä mm. äitini ammatin vuoksi.

Ehe ehe.

Eipä tuo ap sanonut sanaakaan siitä, että poliisiin tai muuhun viranomaiseen oltaisiin edes oltu yhteydessä. Tai palaveerattu koululla reksin, kuraattorin (onko sellaisia vielä? :D ) ja kiusaajien vanhempien kera.
Mun mielestä on ihan turha lähteä ennustamaan, että ei poliisi tai sossu kuitenkaan auta, joten turha edes yrittää sitä kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Kertokaahan, te lässyttäjät, mitä niille kiusaajille sitten pitäisi tehdä? Paijata päähän ja kertoa niille että niillä on paha olo?

T: kahdeksan vuotta koulukiusattuna

Rikosilmoitus voisi olla paikallaan, tai palaveri koululla kiusaajien vanhempien kanssa.
Lapsen uhkailu väkivallalla on tosi väärin aikuiselta ihmiseltä, ja aikuisella pitäisi olla monta muutakin keinoa selvittää asiaa kuin se, että niittaa lapsen kerhohuoneen seinään ja sanoo että on näin lähellä etten vedä sua turpaan, tai jotain.

ne ei auta mitään tuollaisille kakaroille! Hyvä, että tietää nyt että näillä asioilla ei leikitä ja että aikuinen on TOSISSAAN!

No eiköhän sekin kiusaaja tajua, että ei se eukko voi mitään hänelle oikeasti tehdä joutumatta itse käräjille :whistle: . Siis jos muka poliisillekaan ilmoittaminen ei saisi häntä lopettamaan kiusaamista.
Mun mielestä ensin pitää käyttää kaikki LAILLISET keinot mitä on olemassa, ennen kun alkaa tuollaisiin tekoihin.

kyllä väkivallalla uhkaaminen on laitonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo:

Riksilmoituksentekeminen auttaa. Pahantekijä joutuu kuulusteluun ja saa ohjeita poliisilta mikö oikein/väärin ja mitä tekee omalle elämälleen jos ei opi ihmisten tavoille. Myös sos viranomaiset saadaan tällä tavoin liikkeelle ja vierailulle ko hlön kotiin. Nuoreen tuo tehoaa varmasti. Jos jotain miettii tekevänsä, tietää, että vastuuseen joutuu kun jo poliisikin tietää.

Vaan eipä ole auttanut. Poika on kolme kertaa haettu kotoota kuulusteluihin asemalle noitten juttujen takia. Viimeks kun pölli tuttujen lapsen potkukelkan, ja he teki rikosilmoituksen. Poliisikuulustelujen jälkeisenä päivänä kyykytti kelkan omistajan ojan kautta kotiin.

Tääkin keskustelu lähtee raiteiltaan. Hyvä, aapee, toimit niinkuin parhaaksi näit. jos homma saa jatkoa, käytte lääkärin todistuksen hakemassa ja sit poliisille. Siitä se lähtee. Alistua ei pidä. Nää kiusaajan puolustelijat on niitä koulu- ja työpaikka kiusaajia. Sama kohtalo moisille. Kova kovaa vastaan vaan.

Vaan eipä ole auttanut. Poika on kolme kertaa haettu kotoota kuulusteluihin asemalle noitten juttujen takia. Viimeks kun pölli tuttujen lapsen potkukelkan, ja he teki rikosilmoituksen. Poliisikuulustelujen jälkeisenä päivänä kyykytti kelkan omistajan ojan kautta kotiin.

No onko sille pojalle käyty huutamassa ja uhattu vetää turpaan?
Jos on niin auttoiko se, loppuiko kiusaaminen siihen? :saint:

Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla rauhallinen, eikä uhkailla fyysisesti. Jos itse uhkailet fyysisesti, miksi kiellät toista uhkailemasta ja hakkaamasta tytärpuoltasi?Joka ilmeisesti itsekin haastaa riitaa toisten kanssa.
Olihan se oikein käydä juttelemassa, mutta en ihan tuolle linjalle lähtisi.

Pitää erotella, milloin käyttää fyysistä voimaa. Käyttäähän poliisitkin väkivaltaa tarvittaessa. Syyt ovat keinoja tärkeämpiä, ainakin tässä tapauksessa. Maailma kun ei ole mustavalkoinen.

Eipä tuo ap sanonut sanaakaan siitä, että poliisiin tai muuhun viranomaiseen oltaisiin edes oltu yhteydessä. Tai palaveerattu koululla reksin, kuraattorin (onko sellaisia vielä? :D ) ja kiusaajien vanhempien kera.
Mun mielestä on ihan turha lähteä ennustamaan, että ei poliisi tai sossu kuitenkaan auta, joten turha edes yrittää sitä kautta.

Joo-Ap:n tilanteesta en mee sanoon. Mutta tarkoitin nyt tätä mun tytön luokalla olevaa kammotusta. Sen takia liitin oamn kokemuksen tähän, kun moni ei uskokaan, miten vaikea se kiusaaminen on saada loppumaan joissain tapauksissa. Että tosiaan jossain vaiheessa kun ne keinot tuntuu loppuvan, niin taatusti olisin tehnyt itse ihan samoin ku ap.

Laiton uhkaus :whistle: , uhkasihan hän lasta väkivallalla.

Ensinnä: Tapauksella ei ole silminnäkijöitä. Ei siis todistajia, hyvin toimittu. Toiseksi: Kohde käytti itse fyysistä väkivaltaa; hyväksyt siis sen? Miksi tässä unohtuu kiusaajan teot???!!! Kiusaajat vastailemassa, ????

Alkuperäinen kirjoittaja Leijonaemo2:
Tääkin keskustelu lähtee raiteiltaan. Hyvä, aapee, toimit niinkuin parhaaksi näit. jos homma saa jatkoa, käytte lääkärin todistuksen hakemassa ja sit poliisille. Siitä se lähtee. Alistua ei pidä. Nää kiusaajan puolustelijat on niitä koulu- ja työpaikka kiusaajia. Sama kohtalo moisille. Kova kovaa vastaan vaan.

Tässä ketjussa ei mun mielestä kyllä kukaan ole puolustellut kiusaajaa.....
Ainoastaan muutama on ollut sitä mieltä, että lapsen (lapsihan se kiusaaja vielä on) uhkailu väkivallalla ei ole oikea tapa toimia.

Ja tosi on, että joillekin ei minkäänlainen "normaali toimenpide" mene jakeluun, vaan vaaditaan "järeämpiä" otteita. Mutta väkivallalla uhkailun voisi todellakin jättää pois ja muuten viestiä, että on tosi kyseessä ja kiusaamisen on loputtava. Tiedän tämän oman ammattini takia, niin kiusattuja kuin kiusaajia nähneenä, ns. hyvistä kuin huonoista perheistä tulevia :)

No onko sille pojalle käyty huutamassa ja uhattu vetää turpaan?
Jos on niin auttoiko se, loppuiko kiusaaminen siihen? :saint:

Eipä ole ei.
Sillä mä just tähän tän esimerkin toinkin, kun se taitaa olla ainoa asia mitä ei ole tietääkseni viel kukaan tehnyt.
Ja jos hyviä käyttämättömiä ideoita löytyy, kertokaa toki. Ilomilein otetaan vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Ensinnä: Tapauksella ei ole silminnäkijöitä. Ei siis todistajia, hyvin toimittu. Toiseksi: Kohde käytti itse fyysistä väkivaltaa; hyväksyt siis sen? Miksi tässä unohtuu kiusaajan teot???!!! Kiusaajat vastailemassa, ????

Näytä mulle kohta, missä mä hyväksyn kiusaajan teot?
Aivan oikein: et tule löytämään sellaista mistään.
Joten voisitko lopettaa sanojen laittamisen suuhuni, ja ajatusteni mukamas-lukemisen, kiitosssss....
Väännän sinullekin rautalangasta: en hyväksy kiusaamista milloinkaan. En lasten keskeistä kiusaamista, enkä sitä että aikuinen kiusaa lasta.

Kaikki keinot on sallittu, sodassa ja rakkaudessa. Ja tässähän on kyse molemmista. Itse ottaisin riskin sakoista ja toimisin aapeen tavoin kyllä vastaavassa tilanteessa. Ja olen toiminutkin. Ja kiusaaja otti opikseen, hyvä hänelle. Muuten olisin joutunut uhrautumaan sakkohommiin.-

Eikö uhattu että jos vielä kerran käy toisen kimppuun niin... eli ei luvattu vain huvikseen antaa turpaan.
Nyt kiusaajalla on kaksi vaihtoehtoa
1) jatkaa kiusaamista ja ottaa itsekin turpaansa
2) lopettaa kiusaaminen ja olla itsekin rauhassa.

Minä ymmärrän vanhempaa joka puolustaa omaa lastaan, ja toimin itse samoin jos tulee tarvetta.

Eipä ole ei.
Sillä mä just tähän tän esimerkin toinkin, kun se taitaa olla ainoa asia mitä ei ole tietääkseni viel kukaan tehnyt.
Ja jos hyviä käyttämättömiä ideoita löytyy, kertokaa toki. Ilomilein otetaan vastaan.

No mun on nyt myönnettävä, että tuossa vaiheessa mun väkivallaton linjani saattaisi sen verran rapistua, että lähettäisin jonkun gorillan (kiusaajaa isokokoisemman) tekemään selväksi, että jos hän lyö vielä kerran niin sitten hänelle lyö kirkonkellot :kieh:
Onhan kaikki muut keinot jo kokeiltu. Mutta ap:n tapauksessa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Näytä mulle kohta, missä mä hyväksyn kiusaajan teot?
Aivan oikein: et tule löytämään sellaista mistään.
Joten voisitko lopettaa sanojen laittamisen suuhuni, ja ajatusteni mukamas-lukemisen, kiitosssss....
Väännän sinullekin rautalangasta: en hyväksy kiusaamista milloinkaan. En lasten keskeistä kiusaamista, enkä sitä että aikuinen kiusaa lasta.

peesi. Jos tämä kiusaaja on vahvempi ja katsoo oikeudekseen höykkyyttää heikompaa, miten se eroaa siitä, että ap käy uhkailemassa koska on vahvempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Eikö uhattu että jos vielä kerran käy toisen kimppuun niin... eli ei luvattu vain huvikseen antaa turpaan.
Nyt kiusaajalla on kaksi vaihtoehtoa
1) jatkaa kiusaamista ja ottaa itsekin turpaansa
2) lopettaa kiusaaminen ja olla itsekin rauhassa.

Minä ymmärrän vanhempaa joka puolustaa omaa lastaan, ja toimin itse samoin jos tulee tarvetta.

Tuossa on vain se huono puoli, että tuollainen esimurkkuikäinen kyllä jo tietää että aikuisella ei ole oikeutta häntä lyödä. Eli ei ap kuitenkaan voi käydä tempomassa tätä kiusaajaa turpaan, vaan uhkaili asialla jota ei voi toteuttaa. Ja jos toteuttaa, niin on itse tosi kusessa.

Yhteistyössä