Alkuperäinen kirjoittaja M34:
Vai onko todellakin kyse siitä, että miehille suodaan kyllä naispuoliset ytävät, mutta jos nainen löytää miespuolisen ystävän, niin hän on sitten lutka? Surullista, jos se pitää paikkansa.
Ei, hyvä M34, tästä ei nyt ole kyse. Vastakkaista sukupuolta olevat ystävät ovat eri asia, kuin alkuperäisen toiveet. Minusta sinun ja hänen osotuksillaan, toiveillaan ja suunnitelmillaan on eroa kuin yöllä ja päivällä:
Sinun naispuoliset ystäväsi ovat ystäviäsi täysin platonisesti ilman mitään seksuaalisia latauksia. Alkuperäinen halusi tästä miehestä ystävän ja nimenomaan myös sitä romanttista vipinää lisäksi.
Sinun motiivisi naispuolisille ystävillesi on saada enemmän naispuolista näkökulmaa, jota voit hyödyntää parisuhteessasi. Alkuperäisen motiivi saada miespuolinen ystävä on se, ettei oma mies työkiireittensä vuoksi enää huomioi häntä kuten ennen. Hän ei siis etsi omaa parisuhdettaan tukevaa, vaan lähinnä sen puutteita korvaavaa suhdetta.
Sinun puolisosi mitä ilmeisemmin tietää naispuolisista ystävistäsi, koska suosittelet rehellisyyttä näissä asioissa. Alkuperäinen ei edes usko, että mikään ystävyys olisi mahdollista tämän miehen kanssa, mikäli hän olisi yhtä rehellinen kaikille.
Hyväksyisitkö sinä itseltäsi tai puolisoltasi ystävyyden hakemisen näillä ehdoilla joilla ap sitä havittelee? Koska minä en hyväksyisi. Minulla ja miehelläni on molemmilla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. He todellakin ovat, kuten sinunkin naispuoliset ystäväsi, ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Alkuperäisen tarkoitusperät ovat kyllä minun tulkintani mukaan ihan jossain muualla. Hän ei halua pettää, mutta hän haluaa silti jotain "enemmän" kuin ystävyyttä. Hän haluaa säpinää, romantiikkaa ja jännitystä, koska omasta parisuhteestaan kokee sellaista nyt puuttuvan. Tällä huomion ja romantiikan puutteella omassa suhteessaan, hän yrittää oikeuttaa itselleen romanttiset viritykset suhteensa ulkopuolella. Sinä sen sijaan omasta kirjoituksestasi päätellen hae ystävistäsi vaimosi korvaajaa, parisuhteesi puutteiden täydentäjää, vaan täysin rehellisesti ystävyyttä.