Kävin sitten laivalla....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yritä nyt ihmeessä ssada TUO LUTKAMAIEN AJATUSLAKENNELMA OMINAISUUS poistettu luonteestasi- terapiakin on vamaan tarjolla-jos poksyt kastuu jkaisen miellytttyvänoloisen miehen tavateaasasi ja heti tekee mieli alottaa suhinat aviomiehen selän takana nin jotkin han taytyy olla sitoutumisen kanssa
häiriotä. Oletko muuten varma että mies on vapaa. Saattaa ola naimiisissa olla hakemassa pikkuhutsua itselleen ratoksi

tuntuu kyllä todella oudolta että haukutaan lutkaksi kun on keskustellut toisen miehen kanssa. näillä lutkaksi haukkujilla on mitä luultavammin kotona ne oikeat lutkat kun niin jyrkästi toimitsevat toiset. tekeekö se lutkaksi jos puhuu ja vaihtaa numeroita?? mielestäni ei!
musta tuntuu että monesta naisesta tuntuu kivalta että saa huomiota. tuntuuhan se monesta miehestäkin hyvältä kun naiset pikkuisen perään katsoo...
ei tämä elämä saisi olla nyt noin kauhean jäykkää menoa että suurin piirtein lynkataan jos keskustelee vieraan ihmisen kanssa. eihän sänkyyn ap. ollut edes menossa kyseisen miehen kanssa.
mun mielestä tässäkin kannattaa mennä periaatteella katsoa saa mutta ei koskea. ja jos aikoo pitää yhteyttä myöhemminkin uuteen tuttavuuteen niin suosittelen siinä vaiheessa kyllä miehelle kertomista. toisaalta en tiedä mikä oli tämän laivamiehen aikomus ap:n suhteen että saatta olla että miehellä oli jotain muutakin mielessä mutta jos ei, niin ystäviä ei ole ikinä liikaa...
mutta kannattaa kyllä varmistaa aviomieheltä mitä mieltä hän on, saattaa olla että hän asiasta pahastuu, tuntee olonsa uhatuksi, jopa petetyksi. vaikea sanoa kun en miestä tunne.

Jos haluat olla "vain" ystävä (panin tuon vain-sanan lainausmerkkeihin, sillä ystävät ovat tärkeitä, eivätkä mitään "vain"-ihmisiä), voit kertoa asiasta miehellesi! Minulla ja miehelläni on vastakkaita sukupuolta olevia ystäviä, eikä siinä ole mitään pahaa eikä salattavaa. Jos et voi miehellesi ja tälle laivatutulle kertoa toisistaan, sitten sinulla taitaa kuitenkin olla jotakin muutakin mielessä kuin "vain" ystävyys.

Ja oletko varma, että laivamies halusi sinusta sitten muuta kuin "vain" ystävän?

Alkuperäinen kirjoittaja Milkkis:
Olen hyvin onnellisessa parisuhteessa, ja odotamme että tulisin raskaaksi mahdollisimman pian.

Tuohan kuulostaa mitä parhaalta ajankohdalta keikuttaa venettä! Rehellisesti tuo kyllä kuulostaa siltä, että takaraivossasi jäytää epävarmuus "lopullisesta" sitoutumisesta, jota lapsen teko käytännössä merkitsee. Nyt haluat syödä kakun ja säästää kakun.

Mitä siis tehdä?

No eikös tuo ole erittäin helppo päättää. Mieti että miehesi olisi tanssinut jalkansa kipeiksi jonkun hyvän keskustelijan ja ihanan ihmisen kanssa jonka kanssa hänellä on hyvin paljon samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Miltä tuntuisi että hänellä oli tällainen pikku ystävätär jonka kanssa hän (ei ainakaan tietoisesti) aikoisi mennä poskisuudelmia ja muuta pientä eroottista värähtelyä pitemmälle?

Tämä nainen ei ole onnistunut tulemaan raskaaksi oman ukkonsa kanssa ja ajatteli käydä vieraissa ja sit mies ei tiedä mitään, että se lapsi onkin jonkun muun.

Minäkin kävin laivalla ja minäkin olen hyvin onnellisessa parisuhteessa. Mekin odotamme, että tulisin raskaaksi mahdollisimman pian. Minäkin kävin viime viikolla työporukan kanssa laivalla, ja tottakai tanssimme mekin kaikki naiset jalkamme kipeiksi. Minäkin tapasin laivalla mukavan miehen, joka todella oli hyvä keskustelija ja jonka kanssa meillä oli hyvin paljon samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Mekin tanssimme ja juttelimme paljon, mutta illan päätteeksi emme sen enempää halailleet kuin poskisuudelmiakaan vaihdelleet, emmekä puhelinnumeroitakaan. Myös näiden keskustelujen aikana tuli useasti ilmi se, että olen parisuhteessa ja kyllähän hän näki sormuksenkin vasemmassa nimettömässäni. Eli ehkäpä sinä et olekaan niin varma omista tunteista miestäsi kohtaan, kuin yrität itsellesi vakuuttaa!

Missäs tosiaan se rouvan sormus oli? Jos sormessa, niin kyllä mies sen on huomannut, vaikkei mitään olisi sanonutkaan!

Täysin naurettavaa hakea huomiota kuin pahainen kakara, jos oma mies ei sitä joka hetki ole antamassa. Siirrä lasten tekoa niin pitkäksi aikaa, että itse kasvat henkisesti niin paljon, että ymmärrät olevasi miehesi elämänkumppani, vaikkei hän sitä koko ajan ehdi vakuuttelemaan ja todistelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja M34:
Vai onko todellakin kyse siitä, että miehille suodaan kyllä naispuoliset ytävät, mutta jos nainen löytää miespuolisen ystävän, niin hän on sitten lutka? Surullista, jos se pitää paikkansa.

Ei, hyvä M34, tästä ei nyt ole kyse. Vastakkaista sukupuolta olevat ystävät ovat eri asia, kuin alkuperäisen toiveet. Minusta sinun ja hänen osotuksillaan, toiveillaan ja suunnitelmillaan on eroa kuin yöllä ja päivällä:

Sinun naispuoliset ystäväsi ovat ystäviäsi täysin platonisesti ilman mitään seksuaalisia latauksia. Alkuperäinen halusi tästä miehestä ystävän ja nimenomaan myös sitä romanttista vipinää lisäksi.

Sinun motiivisi naispuolisille ystävillesi on saada enemmän naispuolista näkökulmaa, jota voit hyödyntää parisuhteessasi. Alkuperäisen motiivi saada miespuolinen ystävä on se, ettei oma mies työkiireittensä vuoksi enää huomioi häntä kuten ennen. Hän ei siis etsi omaa parisuhdettaan tukevaa, vaan lähinnä sen puutteita korvaavaa suhdetta.

Sinun puolisosi mitä ilmeisemmin tietää naispuolisista ystävistäsi, koska suosittelet rehellisyyttä näissä asioissa. Alkuperäinen ei edes usko, että mikään ystävyys olisi mahdollista tämän miehen kanssa, mikäli hän olisi yhtä rehellinen kaikille.

Hyväksyisitkö sinä itseltäsi tai puolisoltasi ystävyyden hakemisen näillä ehdoilla joilla ap sitä havittelee? Koska minä en hyväksyisi. Minulla ja miehelläni on molemmilla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. He todellakin ovat, kuten sinunkin naispuoliset ystäväsi, ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Alkuperäisen tarkoitusperät ovat kyllä minun tulkintani mukaan ihan jossain muualla. Hän ei halua pettää, mutta hän haluaa silti jotain "enemmän" kuin ystävyyttä. Hän haluaa säpinää, romantiikkaa ja jännitystä, koska omasta parisuhteestaan kokee sellaista nyt puuttuvan. Tällä huomion ja romantiikan puutteella omassa suhteessaan, hän yrittää oikeuttaa itselleen romanttiset viritykset suhteensa ulkopuolella. Sinä sen sijaan omasta kirjoituksestasi päätellen hae ystävistäsi vaimosi korvaajaa, parisuhteesi puutteiden täydentäjää, vaan täysin rehellisesti ystävyyttä.

Noniih. Itse eronneena sanon että joitakin asioita ei tiedä etukäteen ja ei usko ellei niitä opi kantapään kautta. Tulella ei kannata leikkiä ja kun on suhteessa pitkään voi tietenkin tulla vajaus muidenkin miesten kaveruudesta jos ei ole sellaisia ystäviä. Mutta ystävyys on selkeää, siinä ei salailla, sitä ei salata ja jos se voi aiheuttaa epäselvyyttä niin kannattaa miettiä miksi on suhteessaan ja mitä on valmis menettämään. Vierailu vaikka tuolla sinkkukeskusteluissa, missä etsitään eron jälkeen yksinäisyyteen ihmistä voi tuoda kanssa uusia näkemyksiä asiaan. Tai eropalstalla kun lukee kuinka helvettiä ero on ollut.
Mutta joo, kun elämä on harmonista niin sitten jostain voi tuntua se liian arkiselta. Hauskaa voi pitää muuten kenen kanssa vaan, mutta se arki ja perusjuttu onkin sitten vaikeampi pala ja ei onnistu kaikkien kanssa. Mieti sitä kun käperryt miehesi viereen illalla sohvalla ilman että ahdistut seurasta.

En hakenut laivalta mitään sellaista, mitä en sieltä saanut, elämään ehkä piristystä uudesta ihmissuhteesta, joka olisi todella ystävä. En hakenut mitään "pöksyn kostuketta" tai mitään mitä en voisi kertoa miehelleni. Itse asiassa, keskustelimme mieheni kanssa eri sukupuolta olevista ystävistä ja hän oli samaa mieltä kanssani: Voi ja saakin olla ystävänä. Kilttinä ihmisenä en kestäisi olla kahden tulen välissä tai pitää mitään haaremia. Haluaisin olla vain hyvä ystävä ihmiselle, joka on osoittanut minulle olevansa myös sen arvoinen.

Eikös Susa jatkanut taas tänään paljastuksiaan Iltalehdessä "Matti halusi vain seksiä" tms. En lukenut artikkelia kuin päällisin puolin, mutta naiskansanedustajat ihmettelivät Susan jatkuvaa lööpeissä roikkumista.

Kaitpa hän kolmen lapsen yh:nä loi jo mielikuvia linnan juhlista Matin kanssa ja, että hänen lapsillaan olisi kohta isänä "pääministeri". Ja olihan hänellä jo kait vauvahaaveitakin ja pitopalvelubisnestäkin hän haaveili jne.

Tuli vaan mieleen psykoanalyytikko Sigmund Freudin teoria "Hystera". Sana Hystera tulee kreikankielestä ja tarkoittaa kohtua. Freud tulkitsi, että naisen ailahtelevainen mieli johtuu kohdun liikkeistä. Sittemmin hän hylkäsi tämän teorian. Ehkäpä Freud oli sittenkin oikeilla jäljillä ja Susa harrastaa "vaginamonologia". Tämä "vaginamonologia" on myös kässäri erääseen teatteridialogiin, jossa vaginat juttelevat keskenään naiseudesta ja naisena olemisesta.

Matin exä olisi ollut halukas palaamaan kotiin takaisin, mutta Matti sanoi -ei kiitos. Eikös Matin exä ollut lentoemäntä (lentokonetarjoilija) ja hän kahden lapsen äitinä kyllästyi perhe-elämään ja halusi takaisin työhönsä lentäväksi emättimeksi- eikun lentoemännäksi.

Ottaisin kyllä Freudin Hystera teorian uudelleen tarkasteltavaksi. Onhan maailma muuttunut paljonkin sen jälkeen, mutta ihminen on sama luolaihminen primitiivisine ja alkukantaisine hallitsemattomine vietteineen.

...siis poskisuudelma ja puhelinnumeron saaminen tekee minusta lutkan? Aika karkeasti sanottu, enhän ole hänestä vailla ollenkaan sen enempää. Taidan kyllä tapaamalleni miehelle ilmoittaa että olen varattu ja en kaipaa mitään romantiikkaan liittyvää hänen puoleltaan. Hän oli persoonana aivan mahtava sekä mukava ja olisin iloinen jos hän olisi joku läheisistäni tai joku kaverini aviomies, jonka kanssa pääsisi jutustelemaan joskus. Mutta taitaapi olla täysin kuolleena syntynyt idea pystyä kaveruuteen.

Olen aivan samoin sattunut tapaamaan ihmisen johon olen "ihastunut", suuresti tykästynyt hänen tyylistään suhtautua elämään. Tämä kaikki johtunee siitä että kaksi hyvin samanlaista elämän kohtaloa kohtaa toisensa, tai sattuu yhteen sellaiset ihmiset jotka todella olisivat oikeita toisilleen. Sen tuntee ja aistii keskustelussa, sitä niin kuin jää kaipaamaan toista, ikävöi vaikka ei ole mitenkään sitoutunut..
Olen kokenut tämän jo 70 -uvulla.
Mukava on näin +50-vuotiaana aatella vanhoja hyviä aikoja.

En hakenut laivalta mitään sellaista, mitä en sieltä saanut, elämään ehkä piristystä uudesta ihmissuhteesta, joka olisi todella ystävä. En hakenut mitään "pöksyn kostuketta" tai mitään mitä en voisi kertoa miehelleni. Itse asiassa, keskustelimme mieheni kanssa eri sukupuolta olevista ystävistä ja hän oli samaa mieltä kanssani: Voi ja saakin olla ystävänä. Kilttinä ihmisenä en kestäisi olla kahden tulen välissä tai pitää mitään haaremia. Haluaisin olla vain hyvä ystävä ihmiselle, joka on osoittanut minulle olevansa myös sen arvoinen.

Ekassa viestissäsi kirjoitit "romanttisesta pilkahduksesta", kerroitko tästäkin miehellesi? Tuskin...

Et sitten sanonut laivahepulle olevasi varattu, vaikka kyseessä oli niin hyvä keskustelija ja ajatuksenne kävivät yksiin?

Parisuhteessa ei salata mitään. Jos nyt ystäväpohjalla tätä laivaheppua tapailet, kerrotko myös miehellesi hänestä?

Ole rehellinen edes itsellesi: todellisuudessa et aio kertoa tälle uudelle tuttavuudelle olevasi varattu, etkä miehellesi uudesta ystävästäsi!

Tuli viime viikonloppuna vietettyä railakkaat ja kosteat pikkujoulut laivalla. Pelisäännöt olivat selvät: Sinkkuihin ei kosketa, ettei saa riesaa normaalissa elämässä :) Löytyi hyvä useamman lapsen naimisissa oleva iskä, joka halusi samaa kuin minäkin. Bailaamista, dokaamista, tanssimista ja lopulta todella hyvää seksiä. Mieletön reissu, nyt taas jaksaa arkea!

Moralisoikaa vaan, kerranhan me vaan täällä ollaan!

...siis poskisuudelma ja puhelinnumeron saaminen tekee minusta lutkan? Aika karkeasti sanottu, enhän ole hänestä vailla ollenkaan sen enempää. Taidan kyllä tapaamalleni miehelle ilmoittaa että olen varattu ja en kaipaa mitään romantiikkaan liittyvää hänen puoleltaan. Hän oli persoonana aivan mahtava sekä mukava ja olisin iloinen jos hän olisi joku läheisistäni tai joku kaverini aviomies, jonka kanssa pääsisi jutustelemaan joskus. Mutta taitaapi olla täysin kuolleena syntynyt idea pystyä kaveruuteen.

Kylläpä täällä taas tuomitaan ihmisiä suureen ääneen. Ymmärrän sinua Milkkis, ja luulen, että niin ymmärtää moni muukin. Aivan toimivassa parisuhteessa voi tavata kiinnostavia ihmisiä tai ihastua. Lähinnä tuntuu epäodennäköiseltä, ettei näin jossain elämänvaiheessa tapahtuisi. Itselläni on ollut hyvä miespuolinen ystävä jo kymmenisen vuotta. Välillämme on ehkä ollut joskus jotakin toispuoleista ihastumista, mutta se on aikoja sitten kuopattu - kauan ennen, kuin olen tavannut nykyisen avomieheni. Arvostan ystävääni ihanana, reiluna persoonana, ja haluan säilyttää ystävyytemme. Nykyään näemme todella harvoin, mikä on valitettavaa. Mieheni on tavannut ystäväni, ja hyväksyy ystävyytemme. Aluksi se ehkä oli hänelle vaikeaa, mutta nykyään asia ei häntä häiritse. Mielestäni suhteessa avoimuus on tärkeintä. Enkä todellakaan koe itseäni lutkaksi niin kuin joku täällä uskalsi toista nimittää. Rakastan miestäni, enkä ole suhteessamme koskaan tutustunut muihin miehiin vapaa-ajalla. Elämässä on kyse valinnoista. Jos haluan elää parisuhteessa, käyttäydyn sen mukaisesti. Miehen ja naisen välinen ystävyys ei ole ihan yksiselitteistä, mutta kyllä se on mahdollista!

Yhteistyössä