Kävin lääkärissä ja nyt mieliala ihan masentunut. Asia koske siitä hlvetin HPV:tä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin äsken Pulsissa kun olo ihan paska, en halua edes täällä hetkellä olla olemassa:(
Oli ymmärtäväinen lääkäri, sanoi jopa että tästä tiedosta mikä olen saanut, ei ihmee jos tervekin järki menee sekaisin:(
Sain ajan heti maanantaina gynekologille, mutta mietin taas että ihan varmasti sekin reisuu on turhaa, vaikka tiedän mitä haluan tietä ja mitä haluan tutkia. Silti tuntu taas alkaa se tiedän, en tiedä....

Miten mä elään tämä vkloppu läpi, niin ahdistunut olo, syytänkin miestä ja x miestä, kun niin huono olo

Voi voi Venakko, lääketiede ei ole mikään eksakti tieteenala jossa jokaiseen kysymykseen lääkäreillä on varma vastaus. Olet varmasti saanut jo paljon tietoa asiasta, joskus vaan on niin että lääkäreillä on eri mielipide ja tiedot asioista. Menemällä taas uudelle lääkärille saat tuskin sellaista informaatiota enää joka päätäsi rauhoittaisi.

Elämä on täynnä erilaisia epävarmuustekijöitä, niitä vain täytyy oppia sietämään ja kestämään, kuten sinun Venakko nyt tätä hpv-tartuntaa. Nykyihmiset 2000-luvulla vaan tuppaavat näköjään olemaan huonoja siinä- kaikkea elämässä pitäisi pystyä hallitsemaan jotta tuntisi itsensä turvatuksi. Elämä ei ikävä kyllä vain mene niin. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ja ainoa pakko elämässä on kuolla- koeta nyt vain Venakko käsittää että on todennäköisempää että kuolet johonkin muuhun sairauteen tai liikenneonnettomuuteen kuin hpv:n aiheuttamaan syöpään (koska käyt vuosittain kontrollissa).

[QUOTE="vieras";25149406]Voi voi Venakko, lääketiede ei ole mikään eksakti tieteenala jossa jokaiseen kysymykseen lääkäreillä on varma vastaus. Olet varmasti saanut jo paljon tietoa asiasta, joskus vaan on niin että lääkäreillä on eri mielipide ja tiedot asioista. Menemällä taas uudelle lääkärille saat tuskin sellaista informaatiota enää joka päätäsi rauhoittaisi.

Elämä on täynnä erilaisia epävarmuustekijöitä, niitä vain täytyy oppia sietämään ja kestämään, kuten sinun Venakko nyt tätä hpv-tartuntaa. Nykyihmiset 2000-luvulla vaan tuppaavat näköjään olemaan huonoja siinä- kaikkea elämässä pitäisi pystyä hallitsemaan jotta tuntisi itsensä turvatuksi. Elämä ei ikävä kyllä vain mene niin. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ja ainoa pakko elämässä on kuolla- koeta nyt vain Venakko käsittää että on todennäköisempää että kuolet johonkin muuhun sairauteen tai liikenneonnettomuuteen kuin hpv:n aiheuttamaan syöpään (koska käyt vuosittain kontrollissa).[/QUOTE]

Ymmärrän että teito ko viruksesta voi olla ristiriitainen. Mutta miten mun tulokset voi päästä keksiä, jonka sain patalogilta, varallista ei varallista, tehty P16 värjäys, ei tehty P16värjäystä, kaiki poistettu, on vielä solumutokset ja paljon muutakin

mites,kone kiinni ja menet viettämään aikaa miehesi kanssa,oletan että miehesi on huolissaan sun voinnista?tai sitten soitat jollekin ystävälle,joka kuuntelee ja helpottaa ahdistuksen oloa?

Ymmärrän että teito ko viruksesta voi olla ristiriitainen. Mutta miten mun tulokset voi päästä keksiä, jonka sain patalogilta, varallista ei varallista, tehty P16 värjäys, ei tehty P16värjäystä, kaiki poistettu, on vielä solumutokset ja paljon muutakin

Kaikki näytteet joita sinusta on otettu, on dokumentoitu, samoin niiden tulokset. Tilaa siis hoitokertomukset ja labratulokset hoitolaitoksesta ja mene NIIDEN KANSSA sinne lääkärille. Ei kukaan aina uusi lääkäri saa selostuksistasi varmaan mitään selvää ja siksi itse sekoitat koko ajan pakkaa ja päätäsi lisää!

[QUOTE="vieras";25149484]Kaikki näytteet joita sinusta on otettu, on dokumentoitu, samoin niiden tulokset. Tilaa siis hoitokertomukset ja labratulokset hoitolaitoksesta ja mene NIIDEN KANSSA sinne lääkärille. Ei kukaan aina uusi lääkäri saa selostuksistasi varmaan mitään selvää ja siksi itse sekoitat koko ajan pakkaa ja päätäsi lisää![/QUOTE]

Mutta mä muistan toi yks lääkäri sanoi että puhui patalogin kanssa tai jotain hän mainitsi. Voiko olla niiin, kun en enää teidä, mulla pää sekaisin, tommosista lääkäreistä pitää vaalitus tehdä ei muuta

[QUOTE="vieras";25149563]Täytyy kertoa sen verran, että juttelin Venakon miehen kanssa; hän on ihan sitä mieltä, että miten tämmöseen tilanteeseen joutui :([/QUOTE]

Mihin tilanteseen ja mitä sä taas täällä valehdelet?

Milanna: miten lapsesi suhtautuvat tuohon jatkuvaan hätäilyysi, vai pystytkö peittämään sen heidän seurassaan?

Minä en ymmärrä, miksi olet vihainen... miten se asiaa auttaa? Entä jos ihan oikeasti nyt koettamalla koettaisit keskittyä ihan muuhun, menisitte vaikka koko porukka jonnekkin yhdessä, ja yrittäisit koko asian unohtaa viikonlopuksi - jos sinulla kerran maanantaina on se lääkäriaikakin...

[QUOTE="vieras";25149935]Miksi ihmeessä olet vihainen heille? Jos HPV 80 % kansasta, olisit saanut sen todennäköisesti joka tapauksessa. Ihan hyödyntöntä hommaa syytä puolisoaan tästä asiasta.[/QUOTE]

En tiedä:(

[QUOTE="sipsi";25149936]Milanna: miten lapsesi suhtautuvat tuohon jatkuvaan hätäilyysi, vai pystytkö peittämään sen heidän seurassaan?

Minä en ymmärrä, miksi olet vihainen... miten se asiaa auttaa? Entä jos ihan oikeasti nyt koettamalla koettaisit keskittyä ihan muuhun, menisitte vaikka koko porukka jonnekkin yhdessä, ja yrittäisit koko asian unohtaa viikonlopuksi - jos sinulla kerran maanantaina on se lääkäriaikakin...[/QUOTE]

Mä pyysin että äiti tulee autamaan

[QUOTE="sipsi";25150023]Hyvä, ja älä nyt ihan oikeasti hätäile liikaa... Eikös kaikki ole ihan hyvin elämässä kuitenkin? Yritä ihan oikeasti unohtaa asia nyt pariksi päiväksi aivan kokonaan, jookos?[/QUOTE]

en osaa:(, ehkä olen liika huolissaan, mutta tuntu pahalta

Sulla on joku sellainen piirre, että pelästyt ja huolestut aina tosi paljon ja dramaattisesti kaikista ihan perusjutuista. Tiedät faktat, että 80% on tuo sama virus. Mullakin on voinut olla joskus ihan sama tilanne kuin sulla (en oikeasti muista), mutta ei tollaisella ole mitään tekemistä päivittäisen elämän kanssa. Käyt seuloissa säännöllisesti ja lopetat nyt heti paikalla ton kauhena panikoimisen.

Tajuatko mitä sä teet sun ympärillä oleville ihmisille? Sun lapsille? Sun miehelle? Sun äidille? Ei kukaan voi jaksaa tuollaista, pilaat teidän elämän kun viet kaikilta mahdollisuuden tasapainoiseen ja onnelliseen elämään. Ja onnellinen elämä ei tule rahasta vaan yhdessä olosta, siitä että jokainen kokee olevansa rakastettu ja turvassa eikä tarvitse koko ajan pelätä mistä tuulee seuraavassa sekunnissa.

Sanon tän kaiken hyvällä. Rauhoitu, sulla EI OLE MITÄÄN HÄTÄÄ! Unohda koko juttu! Mene papaan 6 kk kuluttua ja katso mikä se papa-luokka silloin on.

Sulla on joku sellainen piirre, että pelästyt ja huolestut aina tosi paljon ja dramaattisesti kaikista ihan perusjutuista. Tiedät faktat, että 80% on tuo sama virus. Mullakin on voinut olla joskus ihan sama tilanne kuin sulla (en oikeasti muista), mutta ei tollaisella ole mitään tekemistä päivittäisen elämän kanssa. Käyt seuloissa säännöllisesti ja lopetat nyt heti paikalla ton kauhena panikoimisen.

Tajuatko mitä sä teet sun ympärillä oleville ihmisille? Sun lapsille? Sun miehelle? Sun äidille? Ei kukaan voi jaksaa tuollaista, pilaat teidän elämän kun viet kaikilta mahdollisuuden tasapainoiseen ja onnelliseen elämään. Ja onnellinen elämä ei tule rahasta vaan yhdessä olosta, siitä että jokainen kokee olevansa rakastettu ja turvassa eikä tarvitse koko ajan pelätä mistä tuulee seuraavassa sekunnissa.

Sanon tän kaiken hyvällä. Rauhoitu, sulla EI OLE MITÄÄN HÄTÄÄ! Unohda koko juttu! Mene papaan 6 kk kuluttua ja katso mikä se papa-luokka silloin on.

Kiitos paljon!

Mä en tiedä millä tavalla voi rauhoittua, mua niin paljon ärsyttää että olen sellainen, hermostun liika

Kiitos paljon!

Mä en tiedä millä tavalla voi rauhoittua, mua niin paljon ärsyttää että olen sellainen, hermostun liika

Sun pitää vaan nyt uskoa, että sulla ei ole mitään hätää. Sano se vaikka itsellesi ääneen, monta kertaa, kokeile. Se auttaa! Sano: Minulla ei ole mitään hätää, kaikki on ihan hyvin. KAtso sun ympärille ja huomaa mitä kaikkea sinulla on: lapset, mies, äiti, koti, ruokaa, uusi vauva tulossa. Ne kaikki on tärkeitä. Älä enää päivääkään käytä elämästäsi miettimällä tuota hpv-asiaa, se ei murehtimalla muutu eikä siitä tarkempaa tietoa ole ja vaikka olisi et sillä tiedolla mitään tee.

Olet itse tehnyt tuosta asiasta ongelman ja sitten pelkäät ja olet hermostunut. Se miksi lääkärit puhuvat erilailla voi johtua siitä, että osa koettaa selittää asioita sinulle enemmän, osa sanoo asiat siten, että et turhaan pelkäisi, koska sinusta huomaa, että olet helposti hermostuva. Ei ole mitään syytä olla peloissaan tai miettiä tuota asiaa. Usko mua! Sillä millainen virustyyppi sulla on ei ole oikeasti mitään väliä tällä hetkellä. Jos joskus papassa tulee uudestaan esim luokka 3 niin sitten se taas tutkitaan. Sun elämä valuu hukkaan kun murehdit asiaa jolle et voi mitään. Et voi sille yhtään mitään eikä lääkäreissä käyminen hyödytä.

Sano nyt: Minulla ei ole mitään hätää, kaikki on ihan hyvin.

Toivon sulle kaikkea hyvää.

Yhteistyössä