Kävin lääkärissä ja nyt mieliala ihan masentunut. Asia koske siitä hlvetin HPV:tä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on väärä tieto ei alkoholi nosta riski on krooninen HPV tai ei, tupakka nosta riskia on aktivoitunut HPV tai ei

Alkoholi nostaa syöpäriskiä ihan yleisesti koska se vaikuttaa immuunijärjestelmän toimintaan. Immuunijärjestelmä on ainoa suoja syöpää vastaan.

Sekä kohdunkaulan että rintasyövän riski on monikertainen mikäli nainen säännöllisesti nauttii alkoholia. Google antaa tarkat luvut.

Puhutaan sännällisyydestä. Kuka sen sännöllisesti nauti? Sekä tarkoitan jos HPV on aktivoitunut ei tarkoita ettei saa juoda alkoholia. Tarkoitan että ne yhdessä ei nostaa riskiä, mutta tupakka on yks kohdunkaulansyövän aiheuttaja

Puhutaan sännällisyydestä. Kuka sen sännöllisesti nauti? Sekä tarkoitan jos HPV on aktivoitunut ei tarkoita ettei saa juoda alkoholia. Tarkoitan että ne yhdessä ei nostaa riskiä, mutta tupakka on yks kohdunkaulansyövän aiheuttaja

No, käsittääkseni sä olit joka ilta töissä kännissä, joten monta kertaa viikossa on mun mielestä säännöllistä.

Ja edelleenkin se alkoholi nostaa riskiä muiden syöpien kohdalla, jos sulla on hpv niin ei se tarkoita että sitten et voi saada mitään muuta syöpää.

Väärin. HPV on kohdunkaulansyövän auheuttaja yli 90% tapauksissa. Tupakka ja alkoholi vain nostavat riskiä että solumuutos muuttuu pahanlaatuiseksi.

Mutta elämässä pitää tietenkin naida ja juoda, ei kukaan halua elää 90-vuotiaaksi ja kuolla keuhkokuumeeseen puhtaana pulmusena.

Ei se nosta, alkoholi ei nostaa että solumuutos muutu pahanlaatuiseksi. Mänkysyin sen asian monilta lääkäriltä. Vaan tupakka nostaa siitä riskiä on solumuutos tai ei

Mies löytä sitten hyvää lääkäriasemat minulle. Että pääsen ja ne tutki kaikki mahdollista. Kun mun pää koppa ei kestää että joka paikassa eri juttu mulle lääkärit sano

Lääkärit eivät kerro kaikkea jos vaikutat kovin huolestuneelta. Yrittävät ensisijaisesti rauhoittaa potilaan mielentilaa jos tauti on sellainen että sille ei ole hoitokeinoa. Siksi sinusta tuntuu siltiä että jokainen lääkäri kertoo asiat eri tavalla.

Mun mielestä sun pitäis nyt saada selvyys mitä sulta on tutkittu ja mitä ei. Joka toinen lääkäri sanoo eri lailla. Eihän tuo nyt ole laitaa, kyllä ihmisen pitää saada tietää onko solumuutos poistettu kokonaan vai ei. Ota yhteys vaikka potilasasiamieheen tai sua hoitaneeseen tahoon ja kysy mikä ihme sinä nyt on. Sille hpv:lle sä et nyt enää mitään.

Mies löytä sitten hyvää lääkäriasemat minulle. Että pääsen ja ne tutki kaikki mahdollista. Kun mun pää koppa ei kestää että joka paikassa eri juttu mulle lääkärit sano

just tuolleen ei kannattais tehdä. Lisää vaan stressiä. Kävisit vaan niissä tarkistuksissa mitkä normaalisti on eikä mitään ylimääräistä. Etkös sä ole jo monet kerrat käynyt? Mitä hyötyä lisätutkimuksista enää on?

[QUOTE="vieras";25146117]Lääkärit eivät kerro kaikkea jos vaikutat kovin huolestuneelta. Yrittävät ensisijaisesti rauhoittaa potilaan mielentilaa jos tauti on sellainen että sille ei ole hoitokeinoa. Siksi sinusta tuntuu siltiä että jokainen lääkäri kertoo asiat eri tavalla.[/QUOTE]

Tuo nyt on ihan paskaa. Meinaat että jos olis vaikka parantumaton syöpä niin eivät kertoisi mitään ettei potilas stressaantuisi? Höpöhöpö. Tässä on nyt joku tietokatko tms. Kyllä kuuluu saada tietää onkosolumuutos poistettu kokonaan vai ei, siellä sen pitäis patologin lausunnossa selvästi lukea. Vaikuttaahan se hoitoonkin.

Tuo nyt on ihan paskaa. Meinaat että jos olis vaikka parantumaton syöpä niin eivät kertoisi mitään ettei potilas stressaantuisi? Höpöhöpö.

Pitää paikkaansa myös parantumattoman syövän kohdalla. Lääkärillä ei ole minkäänlainen velvollsiuus tai intressi kertoa epätodennäköisistä komplikaatioista.

Lääkärit ovat yhtä mieltä siitä että Milannan kohdunkaula on niin puhdas että ei vaadi toimeenpiteitä, ilmaisevat sen vain eri tavalla.

No kun ei se väliä myös kuulema poistettiin tai ei. Kun kuulema muutokset paranee. Mutta P16 värjäys ja ristiriitainen tieto mistä on kyse mitä mulla on. Haluan tietä

[QUOTE="vieras";25146195]Pitää paikkaansa myös parantumattoman syövän kohdalla. Lääkärillä ei ole minkäänlainen velvollsiuus tai intressi kertoa epätodennäköisistä komplikaatioista.

Lääkärit ovat yhtä mieltä siitä että Milannan kohdunkaula on niin puhdas että ei vaadi toimeenpiteitä, ilmaisevat sen vain eri tavalla.[/QUOTE]

No kuule on velvollisuus kertoa komplikaatioista. Älä puhu läpiä päähäsi. Parantumaton syöpä oli vaan milannaan liittymätön esimerkki. En tarkoita että joka luomen kohdalla potilas pitää pelotella puolikuoliaaksi mutta kyllä täytyy kertoa. Eri asia sitten miten asian kertoo.

Juurihan milanna sanoi aloitusviestissä että lääkäri sanoi että muutosta ei oltu poistettu kokonaan. En tiedä tarkkaan minkätasoista muutosta on ollut, mutta kyllähän se voi hoitoon vaikuttaa jos kovin dysplastista muutosta on jäänyt jäljelle! Ja kyllä potilaalla on oikeus tietää, se on virkavirhe jos noista lähtee valehtelemaan.

Eli papa oli 3. En tiedä kuinka paljon ei ole poistettu. Kuulema kolposkopian kanssa koko muutos lähti. Nyt kuulema ei niin ole, ehkä joskus tarvitsen hoitoa ehkä se paranee itsestään

Mistä saa hyvää lääkäriä? Hyvää laborotorio missä kaikki nämä tutkitaan, joku asiantuntija. Ihan sama missä. Kunhan vaan saan tietä mitä on minulla ja mielirauhan

Yhteistyössä