kävi tässä taannoin hauska juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
meille tuli töihin sellainen uusi nainen about 30kymppinen jolla yksi lapsi noin 9kk ikäinen. no tämä nainen stten kertoi sattumuksista tämän vauvan kanssa ja kuinka rankkaa on ollut kun lapsella oli koliikki ym. ja sitten tokaisi minulle että voi odottapa vaan kun omia lapsia saat niin et enään kerkiä huolehtimaan omasta ulkonäöstäsi etkä kerkiä kampaamaan tukkaasi ennen töihin lähtöä saatikaan katsoa mitä päällesi puet, no minä siihen sitten nolosti sanoin(nolotti tämän naisen puolesta) että juu kokemusta löytyy että kaksi lasta minullakin jo on.. vitsi olisitte nähneet tän naisen ilmeen..olen kyllä nuori vasta 26v. ja laittaidun aina töihin ja katson mitä päälleni puen, mutta silti mielessä kävi että eikö jotkut ihmiset ollenkaan ajattele mitä suustaan päästelevät, ja mistä ihmeestä tuo nainen edes ajatteli ettei minulla lapsia voisi olla, ulkonäköni perusteellako?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tapu tapu sulle, sä olet supernainen. Olet varmaan johtavassa asemassa töissä?

Kyl mäkin kampaan tukan aamulla ja laitan meikkiä, vaikka menen puoli seitsemäksi töihin. Eikä siihen tarvita edes johtavaa asemaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Kyl mäkin kampaan tukan aamulla ja laitan meikkiä, vaikka menen puoli seitsemäksi töihin. Eikä siihen tarvita edes johtavaa asemaa. =)

Kyse ei nyt ollutkaan susta, vaikka kovasti joka paikkaan nyt yritätkin tunkea.

no ei kai se mun äitydestä pois ole jos kampaan tukkani aamulla ja näytän töissä ihan hyvältä? ja tarviiko olla superäiti että huolehtii ulkonäkönsä kuntoon? enkä edes kyseenalaistanut tämän toisne naisen ulkonäköä millään tavalla vaan sitä että miten hän oletti ettei mulla ole lapsia. ja antoi niinsanottuja äidillisiä neuvoja tietämättä minusta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no ei kai se mun äitydestä pois ole jos kampaan tukkani aamulla ja näytän töissä ihan hyvältä? ja tarviiko olla superäiti että huolehtii ulkonäkönsä kuntoon? enkä edes kyseenalaistanut tämän toisne naisen ulkonäköä millään tavalla vaan sitä että miten hän oletti ettei mulla ole lapsia. ja antoi niinsanottuja äidillisiä neuvoja tietämättä minusta mitään.

Niin, koska toit esille aloituksessasi sitä miten ei-homssuiselta-äidiltä näytät siistin kuontalosi ja nuoren ikäsi takia.

Kyse ei nyt ollutkaan susta, vaikka kovasti joka paikkaan nyt yritätkin tunkea.

:headwall: :headwall: No eipä kommentoida ei.

Mä olen itse 30vee ja juuri saanut ekan lapsen, ja voin kyllä myöntää, että "mun maailmassa" lapsia saadaan aika myöhään. Voisin hyvinkin päivitellä just tolleen jollekin kaksvitoselle. Ihmisten elämänpiirit on vaan niin erilaisia, että käsitys "normaalista" vaihtelee tosi paljon.

Epämukavia tilanteita täälläkin, jostain syystä uudet tuttavuudet eivät voi kuvitella minua äitinä, ellen sitten muksujen kanssa ole liikenteessä(tosin tuolloinkin olen saanut hämmästelevän kommentin että "Onks nää sun? jopa pariin otteeseen" Tulee ihmettelyä esim. että olen hoikka(siis lasten saaminenhan lihottaa pakostakin :D) , olen "huoliteltu" tms. Neiditellään vaikka on sormukset sormessa ja lauotaan näitä "kyllä sitten tiedät kun perheen perustat...)
Joop, eiköhän tästä kohta rupsahda niin muuttuu uskottavammaksi
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, koska toit esille aloituksessasi sitä miten ei-homssuiselta-äidiltä näytät siistin kuontalosi ja nuoren ikäsi takia.

ei, oleellista tässä asiassahan oli tuo ulkonäkö, kun nainen päivitteli sitä etten lapsia saatuani kerkiäsi kampaamaan tukkaani.

Juu mutta lapsesi hiuksien kampaamiseen ei sitten jääkään aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi mikä peikkolapsi:

vitis mitä pirttihirmuja täällä on liikenteessä. jos äiti siis kampaa aamulla hiukset niin lasten tukka jää kampaamatta.. käykö siis päinvastoinkin että kun auttaa lapsia harjaamaan hampaat niin äidin hampaat jäävät harjaamatta?

Alkuperäinen kirjoittaja hyi mikä peikkolapsi:

No, et sä mun lasta tunne. =) Olet nähnyt yhden kuvan, jossa hän oli retkellä isänsä ja veljensä kanssa tuulisessa paikassa.

Taas tyypillisesti joku kuvittelee löytäneensä jotain rivien välistä mitä siellä ei oikeasti edes olekaan.

Minä olen kolmen lapsen kotiäiti, nuorin alle 2kk ja kyllä minäkin laitan hiukseni, meikkaan ja katson mitä puen päälleni, vaikka en edes menisi ihmistenilmoille käymään. Ja jos menen niin katson entistä tarkemmin. Enkä koe itseäni mitenkään superihmiseksi tai superäidiksi, mutta olen sitä mieltä, että kun on itsellä hyvä olo niin jaksaa paremmin.

Viis muusta, mutta miksi se nainen on nyt jo töissä jos sillä on 9kk ikäinen vauva?

Jos lapsen isä oli halunnut jäädä hoitovapaalle?

Jos äiti ahdistui kotona ja koki näin ollen olevansa huono äiti 24h/vrk, kun taas täiden jälkeen jaksaa olla täysillä hyvä äiti?

Jos perheen talous oli mennyt yllättäen kuralle ja vaadittiin äidin palkkaa elämiseen?

Syitä on monia. Enää en ihmettele noita "Kumman äidin tuomitsisit.." - ketjuja.

mä oon vaan hesenkassa ja meikkaan ja laitan hiukset aina! mullon kaks lasta ja kolmas tulossa.
meikkaamiseen menee aikaa max.15minuuttia ja hiuksetkin tosi nopeesti,kun meillä ne pitää olla kuitenkin kiinni. myös uloslähtiessä huolittelen itteni,niinkun ennen muksuja. ja jos omistaa kauniita ja istuvia vatteita,niin niissä näyttää hyvälle. en mä sen kummemmin pukeutunu ja näytin hyvälle,omasta mielestäni ainakin.

muksutkin saa nopeesti siistin näköseksi. toistaseks ei siis ongelmia,saas nähdä poistunko 4 seinän sisältä kun kolmas tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja 3kymppinen:
Mä olen itse 30vee ja juuri saanut ekan lapsen, ja voin kyllä myöntää, että "mun maailmassa" lapsia saadaan aika myöhään. Voisin hyvinkin päivitellä just tolleen jollekin kaksvitoselle. Ihmisten elämänpiirit on vaan niin erilaisia, että käsitys "normaalista" vaihtelee tosi paljon.

No aika typerä saa kyllä olla 30vee jos ei käsitä, että lapsia saadaan silti kaikenikäisinä, vaikka just itse ei läheltä tuntisikaan ketään nuorta äitiä. Minä olen itse pian 29v ja käsitän, että on muunkinlaisia ihmisiä kuin minä. Tai ehkä se johtuu siitä, että sain ekan lapseni 24vuotiaana. On ehtinyt aivot kehittyä. Jos saa ekan lapsen vasta 30veenä niin jos ne ei jotenkin sitten kehity.....

Mulla on ikää noin 30 ja kolme lasta.
Töihin ehin yleensä noin 7.00 ja en kampaa tukkaa tai mitään muutakaan aamuisin - tuun polkupyörällä kesät talvet ja laitan sitten itseni työpaikalla suihkun jälkeen itseni kuntoon.

Ja mulla on mies joka kampaa ja laittaa lapset kouluun / päiväkotiin ;)

Yhteistyössä