Kävi tänään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa näin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isot normi vessoihin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isot normi vessoihin.

Vieras
Tyttö 2.5v sanoi että on kakkahätä. Siinä sitten mentiin lastenhoitohuoneeseen koska siellä on potta. No astuttiin sisään ja siellä se ainut potta oli käytössä ja siinä istui aikas iso poika. Noin 4vuotias Piti sitten mennä tytön kanssa pöntölle ja pidellä kiinni. Kyllä tuon ikääisen olisi voinut laittaa pöntölle istumaan koska pojalla oli vaikeuksia istua potalla (orthexin pikku potta). Ilmeisesti oli liian pieni. Sanoin kun poistuimme että kyllä tuon ikäinen pitäisi osata käydä jo pytyllä, ja että olisi voinut istuttaa pöntölle avustettuna. Vastaus oli että poika pelkää pönttöä.

Riippuu lapsesta, meillä pienikokoinen poika kävi potalla vielä 5-vuotiaana kun pelkäsi pönttöjä. Yksi lapsistamme kävi jo 1,5-vuotiaana pöntöllä eikä suostunut ikinä tekemään tarpeita potalle. Niin ne lapset ovat vain erilaisia, ilmeisesti sinulle pönttökammoinen lapsi ei ole tuttu asia.

Jos nelivuotias pelkää pönttöä, niin ehkä se tarvii potan? Kakkahommmelit on siitä jännä juttu, että pääosin ne on opeteltava omassa tahdissa, pakottamisesta seuraapi ummetuksia sun muita. Ei sen siunkaan tyttösen tarvitse vielä osata odottaa vuoroaan, harmi kun pottia oli vain yksi.
Peace.

Olet tosi törkeä tyyppi! Ei ole sinun asiasi määrätä ja arvostella, kuka sitä pottaa saa käyttää. Ota oma potta mukaan, niin eipä tule toista kertaa tuollaista ongelmaa vastaan.

Ja tunnen tapauksen, joka on tärrissyt kauhuissaan oudolla vessanpöntöllä, eikä ole peloltaan saanut tehtyä sinne mitään. On kyllä oppinut sitten paljon vanhempana käymään vierailla pöntöilläkin, mutta välttelee niitä silti ja pystyy panttaamaan tosi kauan. Tuollaiset ämmät kuin sinä sanomiseen ei kyllä yhtään helpota niitä pelkoja, paremminkin päinvastoin.

Pysy kotona kakarasi kanssa tai laita vaipat, jos ei osaa pidätellä ja odotella vuoroaan tai osaa sitten käydä vapaalla vessanpöntöllä.

[QUOTE="Emma";30298763]Riippuu lapsesta, meillä pienikokoinen poika kävi potalla vielä 5-vuotiaana kun pelkäsi pönttöjä. Yksi lapsistamme kävi jo 1,5-vuotiaana pöntöllä eikä suostunut ikinä tekemään tarpeita potalle. Niin ne lapset ovat vain erilaisia, ilmeisesti sinulle pönttökammoinen lapsi ei ole tuttu asia.[/QUOTE]

Entäs yleisissä vessoissa?

Olet tosi törkeä tyyppi! Ei ole sinun asiasi määrätä ja arvostella, kuka sitä pottaa saa käyttää. Ota oma potta mukaan, niin eipä tule toista kertaa tuollaista ongelmaa vastaan.

Ja tunnen tapauksen, joka on tärrissyt kauhuissaan oudolla vessanpöntöllä, eikä ole peloltaan saanut tehtyä sinne mitään. On kyllä oppinut sitten paljon vanhempana käymään vierailla pöntöilläkin, mutta välttelee niitä silti ja pystyy panttaamaan tosi kauan. Tuollaiset ämmät kuin sinä sanomiseen ei kyllä yhtään helpota niitä pelkoja, paremminkin päinvastoin.

Pysy kotona kakarasi kanssa tai laita vaipat, jos ei osaa pidätellä ja odotella vuoroaan tai osaa sitten käydä vapaalla vessanpöntöllä.

Taidat olla samanlainen hyysääjä joka menee lapsen ehdoilla. Just sinunlaisia "kasvattajia" Tähän maailmaan ei tarvita. Sinäkin ilmeisesti vaihdoit vaippoja niin pitkään kun lapsi halusi niistä luopua. 4 vuotias pöntölle kyllä se osaa ja oppii.

Entä jos lapsella on joku kehityshäiriö? Kaikki kun kuule ei näy päällepäin. Ole nyt ylpeä itsestäsi, kun sait ihan varmasti toiselle äidille pahan mielen. Nainen on naiselle susi sananlasku näemmä pitää paikkaansa.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Kyllä se kuuluu koska 4 vuotias osaa menä pöntölle jo itsenäisesti. Mutta tämä äiti näköjään pitää vielä lastaan vauvana, koska nosti pojan vielä rattaisiin.
Minä tiedän lapsen, joka kulki vielä 6 vuotiaana rattaissa. Kouluun mennessä sai sitten motoroidun pyörätuolin. Päälle päin sitä ei kyllä erottanut, että tarvitsee sen. Pystyi seisomaan ja jopa kävelemäänkin vähän, mutta iän myötä tuo liikuntakyky vain huononi.

Taidat olla samanlainen hyysääjä joka menee lapsen ehdoilla. Just sinunlaisia "kasvattajia" Tähän maailmaan ei tarvita. Sinäkin ilmeisesti vaihdoit vaippoja niin pitkään kun lapsi halusi niistä luopua. 4 vuotias pöntölle kyllä se osaa ja oppii.

Minä olen luopunut lasten vaippojen käytöstä siinä vaiheessa. Kolmivuotiana nuo ovat kaikki olleet täysin kuivia. Täytyy sanoa, että siinä tuo kirjoittamasi pitää paikkansa, että yövaipoista luovuttiin silloin kun lapsi itse halusi luopua ja sen jälkeen ei vahinkoja ihan yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta tullut.

Itse olet varmaan niitä, jotka selittävät 1 vuotiaan olevan jo päiväkuiva, hänelle sattuu vain 7 vahinkoa joka päivä :laugh: Itse en lasta päiväkuivaksi luokittele ennenkuin vahinkoja sattuu ihan satunnaisesti, päivittäiset vahingot tarkoittavat kyllä, ettei ole kuiva.

No mun 1, 5 vee ei enää suostunut käyttämään pottaa ja siirtyi pyntylle. Oma- aloitteisesti. Kiipesikin sinne itse. En mä nyt tiedä mitä tuommosesta herneitä vetämään nenään jos kerran potta oli vapaana, kun poika sinne meni. Toisekseen, jos se tyyppi oli jo siinä potalla asioillaan, niin keskenkö sen olis homma pitänyt jättää? Ei se varmaan voinut tietää, että te pyrähdätte paikalle?

Ihme valitusta.

Yhteistyössä