kävi näin.mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä sen lähetyskoodin antaminen vastapuolelle/ostajalle kuuluis olla huutiksessa jo ihan kehotuksena, kumpikin pystyy seuraamaan paketin tuloa ja meillä ainakin kuka tahansa (äiti, mies) saa paketin tuon koodin kanssa ulos ilman sen enempiä välikäsiä tai valtakirjoja. Ei tartte mitään postin tunarointia siinä odotella, ja paketin nouto nopeutuu yhdellä päivällä, kun pääsee noutamaan heti kun netissä näkyy paketin saapuminen Postin konttoriin..

Mun mielestä joskus ainakin oli, että tollasissa tapauksissa (paketin katoaminen) nimenomaan LÄHETTÄJÄN piti sitä pakettia postilta perätä. siis postille ei kelvannut vastaanottajan valitus.
kiva kun tuotteen myynyttä ja lähettänyttä tyyppiä ei asia kiinnostanut paskaakaan, sehän oli jo rahansa saanu...

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Mun mielestä joskus ainakin oli, että tollasissa tapauksissa (paketin katoaminen) nimenomaan LÄHETTÄJÄN piti sitä pakettia postilta perätä. siis postille ei kelvannut vastaanottajan valitus.
kiva kun tuotteen myynyttä ja lähettänyttä tyyppiä ei asia kiinnostanut paskaakaan, sehän oli jo rahansa saanu...

Tietääkseni näin on edelleenkin, että lähettäjän pitäisi tehdä se reklamaatio.
Ja ainakin siihen aikaan kun itse työskentelin Postikonttorissa, lähetettiin viikon jälkeen uusi ilmoitus paketista, mutta tämä käytäntö on sitten vissiin muuttunu?

Minullakin on huonoja kokemuksia postista. Tilasin kiinasta elektroniikkaa. Ostoksella on niin sanottu ostajan-suoja tietyn ajan postituspäivästä lukien. Jos tuon suoja-ajan puitteessa tekee reklamaation on mahdollisuus saada ainakin osa maksetusta summasta takaisin tai uusi tuote viallisen tilalle.

Suomen posti ei vaan laittanut saapumisilmoitusta minulle, vaikka kirjatusta lähetyksestä semmoinen pitäisi vastaanottajalle laittaa kännykkään.

Kun sitten tajusin että nyt ei mene kaikki oikein, läksin peräämään paikallisesta postista henkilökohtaisesti tulevaa lähetystä.

Posti neiti kertoi että paketti on tullut jo sinä ja sinä päivänä, ja se on nyt palautettu takaisin kiinaan lähettäjälle.

Eipä ollut mitään tehtävissä, sinne meni rahat hukkaan. SUOMEN POSTI ON SYVÄLTÄ ...

Ennen posti toimi ei enään.

Minulla on kerran käynyt niin, että lähettämäni paketti palautui ja vastaanottaja kertoi, ettei ollut saanut saapumislappua ollenkaan. Marssin postiin ja selvitin asian. He laittoivat paketin uudestaan veloituksetta vastaanottajalle, eli mitään ylimääräistä kulua ei tullut, viivästystä perillemenoon vain. Toisella kertaa lähetyksen palautuessa vastaanottaja sanoi vain hukanneensa lapun ja unohtaneensa asian, silloin lähetin paketin hänelle uudestaan ja laskutin ylimääräiset postikulut (lunastus + uusi postitus).

Uskoisin, että lähettäjän on paras koittaa selvittää asia jos käy kuten aloittajan tapauksessa. Paketti on joka tapauksessa palautuksen jälkeen hänen postissaan, joten sen postin kanssa pitää uudelleenlähetyskin setviä.

Yhteistyössä