Kaverit on mälsiä... *purnausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökö

Vieras
Vitsi kun ottaa päähän kaikki kaverit :/ Oltiin miehen kanssa suunniteltu että pyydetään kavereita meille saunomaan tänään ja mä ajattelin tehdä kaikkea hyvää syötävää. Oltais kerrankin vietetty kiva ilta aikuisten kesken, kun mekin saadaan muksu hoitoon yöksi mummulle.

Mutta..... Kaikki tekee jotain muuta, kukaan ei halua meille tulla :( :( Istutaan siis kotona miehen kanssa kahdestaan ja syödään ittemme ähkyyn :(

Miksi ihmeessä kaikki haluaa viettää uuden vuoden kotona? Nyt on jo joulun aika mökötetty kotona, olis niin kiva viettää kavereiden kanssa aikaa välillä....

No jos niillä on bileet jo jossain muualla sovittuna? Ei kai siitä nyt voi ketään syyllistää, etteivät just teille halua tulla?

Tai jos ne kaverit on liesunnu koko joulun sukulaisissa ym. niin ehkä heistä on ihanaa olla rauhassa kotona omalla pienellä porukalla?

Kutsuttu on jo ennen joulua. Voitais tietty mennä kavereiden luo, mut en mä halua taas viettää uutta vuotta lasten ehdoilla. Välillä pitää tehdä jotain aikuisten juttujakin...

Teillä on aikuisten uusivuosi tänä vuonna, muilla ei. Älä jää sitä murehtimaan, vaan katso, josko illalla olisi joku meno, johon voisitte miehesi kanssa mennä. Ellei mitään löydy, käykää katsomassa ilotulitus, tehkää hyvää ruokaa ja katsokaa vaikka leffoja. Mikäli lapsiperhekavereiden uuteen vuoteen osallistuminen ei ole täysin pannassa, menkää ny ihmeessä sellaiseen. Teidän kavereita ne on, vaikkei perskännejä tällä kerralla vedettäisikään.

Tarjottavia ei ole vielä ostettu, eli ostan vaan sen verran mitä miehen kans saadaan itteemme mahtumaan :)

Noi leffat on pois suljettu juttu, kun tuote töllötintä katotaan muutenkin ihan tarpeeksi. Ilotulitusta täällä ei ole, ja autolla pitäis lähteä jos meinais jossain sellasen nähdä. Eikä näin pienellä paikkakunnalla ole oikein mitään menojakaan.

Noista kutsuista vielä, että kun tätä on aikaisemmin ehdotettu kavereille, ensimmäisille jo yli kuukausi sitten, niin kaikki on vaan sanonu et katotaan lähempänä.

Eli siis joko istumme kahdestaan kotona tai sitten menemme paikalliseen "räkälään" :(

Väkisinkin tulee mieleen, et meissä on jotain vikaa, kun ei tänne halua kaverit tulla. Meidän pitäis aina olla ne, jotka lähtee ja sitten maksaa itsensä kipeiksi taksimatkasta...

No voi harmi. Vasta tänäänkö kyselitte?

Me kyseltiin tuttuja jo hyvissä ajoin meille ja sanoivat tulevansa. Eilen sitten peruuttivat kun olimme jo ruokahankinnat tehneet :kieh: Mutta jääpähän meille nyt sitten enemmän :)

Mutta nauttikaahan toistenne seurasta tai lähtekää jonnekin tuttavillenne? Otatte evästä matkaan niin ei mene nekään hukkaan. Mukavaa vuoden vaihdetta =)

Onko teidän kaverit perheellisiä myös? Illanviettonne kuulostaa kivalta, mutta ainakaan meillä ei ole mitään paikkaa johon tunkea lapset hoitoon, ja toisaalta haluamme jakaa lasten ilon raketeista ja uudenvuodenennustuksista..

Kaverit on kaikki perheellisiä ja ainakin osalla on hoitopaikka lapsille lähellä, oikeastaan kaikkien vanhemmat asuu 20 kilsan säteellä.

Meillä ei tuo pikkuinen vielä ymmärrä raketeista tms mitään (reilu vuosi ikää)...

Eniten mua harmittaa se, että vaikka ollaan hyvissä ajoin asiaa suunniteltu, niin ei silti kavereita kiinnosta. Sama oli esim. mun 30vee synttäreiden kanssa, loppujen lopuksi kutsutuista paikalle tuli vain 2 (kutsuttiin kyllä melkein 20 ihmistä). Yhdellä oli kyl hyvä syy olla pois niistä juhlista, kun sain nuoremman poikansa samana aamuna. Mut osa muista ei edes vaivautunut ilmoittamaan silloin ettei tule.

Kyl tää tästä, kunhan suurin harmitus menee ohi. Varmasti tulee vielä kiva ilta... Onhan tuonne paikalliseen menossa muitakin, joten ehkä sinne sitten. Mut sen verran päätin, että en tästä lähtien taida edes yrittää järjestää mitään, kun ei kukaan kuitenkaan tule. Enkä enää lähde jokaisiin kissanristiäisiin mukaan vaikka kutsuttais, tähän asti ollaan aina käyty kaikki juhlat läpi.

Ja nämä kaverit vielä kyselee koko ajan, että miks te ette koskaan käy missään tai millos istuttais iltaa. Sit kun sitä ehdotetaan ei kelpaa.

Ja sulle joka sanoit noista perskänneistä: En mä ole aikonutkaan ottaa ku pari siideriä, koska pitää muksu hakea huomenna kuitenkin hoidosta, enkä halua koko päivää pilata krapulalla :)

Mut joka tapauksessa oikein kivaa uutta vuotta kaikille, eiköhän tämä tästä iloksi muutu :)

Kirjoitin noista perskänneistä ja mikäli kuulosti siltä, että tarkoitin juojaksi sinua, pahoittelen. En itsekään juo, joten tuo perskännit on mulle kuvaavin eroavaisuus lapsellisten ja lapsettomien juhlien välillä. Sisältö sillä tuon alkoholimäärän lisäksi on esim. kaksimielisten juttujen määrässä, kännisissä konfliktidraamoissa, varovaisten ihmisten vapautumisessa jne. Mulla on yleensä varsin hauskaa, kun muut ovat tuolla juhlamielellä.

Ellei sun kolmekymppisiinkään päästy, kuulostavat kaverit vähän kurjilta. Jos jokaisella on oikeasti ollut hyvä syy, vaikkei se ilmi tullut olisikaan, niin sitten en heitä enempää tuomitse, mutta kuulostaa ajattelemattomalta.

Mielestäni olit kutsumisajankohdassa riittävän aikaisin liikkeellä. Ovatko nuo teidän kaverit uuden vuoden ihan vaan omissa kodeissaan vai onko järjesteillä suuremmat lapselliset juhlat jonkun muun luona? Jos omissa kodeissa, voi olla juuri noin kun "ööh" kirjoitti, että halutaan jakaa vuodenvaihtumishässäkän riemu lasten kanssa ja sen jälkeen saattaa tulla jo omakin väsähdys, vaikka mahdollinen hoitopaikka lähellä olisikin. Mä ainakin olen vielä vetämätön jouluhässäköistä ja mikäli saan valvottua 00:15 asti, olen ihmeissäni. Viime vuonna lasten ilotulitus oli munkin ilotulitukseni. :D

Järjestä juhlia, kun haluat! Varminta olisi valita juhlapäivä valmiiden pyhä- ja juhlapäivien ulkopuolelta, koska noihin niin helposti sisältyy tapoja ja perinteitä jo entuudestaan. Jos sua vaivaa se, ettei suunnitteilla olleisiin juhliin ja illanviettoihin olla tultu, ota asia puheeksi ystäviesi kanssa kahden kesken. Voit vielä helpottaa ystäväsi vastaamista kysymällä esim muodossa "Miksiköhän meidän juhliin ei tulla?", "Miksiköhän meille ei haluta tulla viettämään iltaa" "Ollaanko me niiiiiiiin tylsiä?" Hetken aikaa kun ylläpidät tuota alkanutta keskustelua, saattaa tulla ihan käyttökelpoista tietoa ongelmista.

Juhlikaa illalla kuin pienet apinat, vaikka siellä paikallisessa! Aamulla haette lapsosen ja uusi yhteinen vuosi on taas aloitettu!

Kuulostaa sikäli tutulta, että meillä menee kans niin, että jos kavereita kysytään jonnekin niin sanovat että katellaan..(se jo kuulostaa siltä, että jos nyt ei mitään parempaa tuu niin kai sit voidaan tulla) ja sitten suututaan jos kysyvät meitä muutaman tunnin varoajalla ja ei päästä kun lapsille pitäis hoitopaikat keksiä siksi aikaa. Ja kun lähisuku on vielä sen ikästä että itekin yleensä ovat menoissaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoitin noista perskänneistä ja mikäli kuulosti siltä, että tarkoitin juojaksi sinua, pahoittelen. En itsekään juo, joten tuo perskännit on mulle kuvaavin eroavaisuus lapsellisten ja lapsettomien juhlien välillä. Sisältö sillä tuon alkoholimäärän lisäksi on esim. kaksimielisten juttujen määrässä, kännisissä konfliktidraamoissa, varovaisten ihmisten vapautumisessa jne. Mulla on yleensä varsin hauskaa, kun muut ovat tuolla juhlamielellä.

En mä loukkantunu tuosta. Itekin kun on joskus tullu juotua todellakin niin paljon, että on saanut hävetä jälkeenpäin. Onneks ikä on tuonu siinä suhteessa viisautta hieman ja tietenkin seuraavaa päivää ei halua viettää kokonaan sängyn pohjalla. Varsinkin kun on vilkas 1-vuotias kotona. Mullakin on muuten yleensä hauskaa kun kattelen muiden kännäämistä, ite en halua kuin sen muutaman juoda.

Kaverit saa nyt olla omissa oloissaan, otan ehkä asian puheeksi joskus myöhemmin.

Ja illasta taitaa sittenkin tulla ihan kiva. Miehen serkulla olikin suunnitelmat muuttunu ja tulevat meille saunomaan ja istuun iltaa. Siellä paikallisessakin olis tarkoitus pyörähtää :)

OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE :)

Yhteistyössä