Kirjoitin noista perskänneistä ja mikäli kuulosti siltä, että tarkoitin juojaksi sinua, pahoittelen. En itsekään juo, joten tuo perskännit on mulle kuvaavin eroavaisuus lapsellisten ja lapsettomien juhlien välillä. Sisältö sillä tuon alkoholimäärän lisäksi on esim. kaksimielisten juttujen määrässä, kännisissä konfliktidraamoissa, varovaisten ihmisten vapautumisessa jne. Mulla on yleensä varsin hauskaa, kun muut ovat tuolla juhlamielellä.
Ellei sun kolmekymppisiinkään päästy, kuulostavat kaverit vähän kurjilta. Jos jokaisella on oikeasti ollut hyvä syy, vaikkei se ilmi tullut olisikaan, niin sitten en heitä enempää tuomitse, mutta kuulostaa ajattelemattomalta.
Mielestäni olit kutsumisajankohdassa riittävän aikaisin liikkeellä. Ovatko nuo teidän kaverit uuden vuoden ihan vaan omissa kodeissaan vai onko järjesteillä suuremmat lapselliset juhlat jonkun muun luona? Jos omissa kodeissa, voi olla juuri noin kun "ööh" kirjoitti, että halutaan jakaa vuodenvaihtumishässäkän riemu lasten kanssa ja sen jälkeen saattaa tulla jo omakin väsähdys, vaikka mahdollinen hoitopaikka lähellä olisikin. Mä ainakin olen vielä vetämätön jouluhässäköistä ja mikäli saan valvottua 00:15 asti, olen ihmeissäni. Viime vuonna lasten ilotulitus oli munkin ilotulitukseni.
Järjestä juhlia, kun haluat! Varminta olisi valita juhlapäivä valmiiden pyhä- ja juhlapäivien ulkopuolelta, koska noihin niin helposti sisältyy tapoja ja perinteitä jo entuudestaan. Jos sua vaivaa se, ettei suunnitteilla olleisiin juhliin ja illanviettoihin olla tultu, ota asia puheeksi ystäviesi kanssa kahden kesken. Voit vielä helpottaa ystäväsi vastaamista kysymällä esim muodossa "Miksiköhän meidän juhliin ei tulla?", "Miksiköhän meille ei haluta tulla viettämään iltaa" "Ollaanko me niiiiiiiin tylsiä?" Hetken aikaa kun ylläpidät tuota alkanutta keskustelua, saattaa tulla ihan käyttökelpoista tietoa ongelmista.
Juhlikaa illalla kuin pienet apinat, vaikka siellä paikallisessa! Aamulla haette lapsosen ja uusi yhteinen vuosi on taas aloitettu!