kaveripariskunnan saunailta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimppasaunomaton-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On mulla kavereita, naispuoleisia, jotka ei sauno. En ole koskaan miettinyt miksi, joten rohkeasti vaan kieltäytymään, jos et nsispuoleisenkaan kanssa halua saunoa. Ja jos haluat harjoitella alastomana oloa saman sukupuolen seurassa niin kylpylään tai uimahalliin menoa suosittelen.

Itselleni on aivan se ja sama kenen kanssa ja millaisella kokoonpanolla saunon. Puolisoniki on jo oppinut sekasaunoihin vaikka arasteli niitä aluksi.
Mutta jos et koe asiaa luontevaksi niin saunokaa puolisonne kanssa kahdestaan, on tuttua. Tai sitten kieltäydytte saunasta kokonaan.

• Tykkää
Reactions: 4eliveto
Uimahalleissa käyvänä vieraiden naisten kanssa saunominen on mulle täysin luontevaa. Niin tuntuu olevan muillekin kävijöille, koska sen verran harvoin siellä törmää itseään peitteleviin ja häpeilevän oloisiin naisiin.

Aloittajan tilanteessa varmaan saunoisin naisten kesken. Sekasaunakin on mulle kaverien kanssa ok, mutta vain rentojen "hyvien tyyppien" kera. Yksikin mustasukkaisuuten hiemankin taipuvainen nainen tai mies, josta en kauheasti pidä, niin eipä huvita enää. Jotkut työporukat kuulemma saunovat sekaisin, mutta minusta se olisi todella vastenmielistä. En voisi edes kuvitella sellaista.

Musta tuntuu hassulta ajatus että jännität naisen kanssa saunaankin menoa :) Kyllä meillä melkein aina "tyttöjen illat" pitää sisällään saunomisen. Oltiin sitten jonkun kotona tai mökillä tms. Ja on sitä aika vieraissakin naisporukoissa tullut saunottua, juuri katselin polttarisuunnitelmia tuttavan polttareihin ja kyllä se sauna siellä komeilee yhtenä illan ohjelmana. Enkä tunne ketään muita kuin morsiamen tuosta joukosta.
Pitäisin itse kyllä TODELLA erikoisena ja estoisena ihmistä joka tulee naistensaunaan uimapuvussa. Että jos et uskalla nakuna mennä niin jätä menemättä. Sekasauna on sitten ihan toinen case.

Meillä yleensä saunotaan kaikki sekaisin.
Mä oon ipanasta asti kasvanu aika "vapaaseen" saunakulttuuriin, ja mulle on ihan luontevaa painua sinne lauteille ilkosillaan vaikka vieraammassakin porukassa.

Joskus harvoin on meidän pihasaunassa saunottu miehet ja naiset erikseen, syynä on silloin ollut se että porukkaa on ollut yli se 12 henkeä, mitä tonne kerralla mahtuu....

Sitten jos on ollut vieraampaa porukkaa, kenestä en ole varma, niin mulla on ainakin ollut tapana ihan kysyä kohteliaasti, että saunotaanko kaikki porukalla tai pariskunnittain/miehet ja naiset erikseen?

Ihan oikeasti jotkut harrastaa jotain sekasaunoja kaveripariskuntien kanssa? Mä en ole ikinä kuullutkaan. Aina on mökillä tms. paikassa saunottu naiset ensin ja miehet sitten. Tai jos on kaksi pariskuntaa niin pariskunnittain. Mua ei ikinä sais jonkun miespuolisen työkaverini kanssa saunaan!!

No ensiksi suosittelisin ihan vaan katsomaan tilannetta kun ajankohtainen. Luultavasti silloin homma kulkee omalla painollaan ja kuin itsestään. Eli menette sinne ja katsotte miten etenee.
Jos jännittää ja uikkari tuntuu hölmöltä, niin voithan olla myös pyyhkeessä? Ei tarvitse uikkaria raahta mukaan ja voit kietaista pyyhkeen päälle, kun huomaat miten muut toimii?

Olen tottunut saunomaan niin, että miehet keskenään ja naiset omana sakkina. Toisten kavereiden kanssa me naiset emme sauno lainkaan, mut miehet kylläkin keskenään. Toiset on vaan ujompia tai tottumattomia saunontaan.

Mä sanoisin että ehdotatte pelkkiä illanistujaisia ja sanotte vaan suoraan ettei sauna ole teidän juttu
juttu.

Useimmiten naiset saunoo keskenään ja miehet keskenään. Uikkari olisi vähän hassu jos kerran uimamahdollisuutta ei ole. Ihan turhaan ujostelet naisten kesken alasti saunomista. Se on niin normaali tilanne, että kaveri ei varmasti kiinnitä sinun alastomuuteesi mitään huomiota. Ja jos kerran miehesi ei aio saunoa, niin varmastikaan kaverisi mies ei änkeä vaimonsa ja tämän tyttökaverin kanssa saunaan vaan saunoo sitten yksinään.

Mutta toki, jos saunominen enemmin ahdistaa kuin houkuttaa niin sanokaa jo etukäteen, että te ette mieluummin sauno. Ei se ole mitenkään tavatonta, että kaikki eivät halua saunoa.

Itse inhoan kaikkia saunailtoja siksi, että ne aina katkaisevat illanvieton kesken, ja sitten useimmiten juuri käy niin, että porukka hajoaa kahtia milloin minkäkin jaottelun mukaan - sehän voi olla sukupuolen, pariskuntien tai saunassa kävijöiden ja käymättömien mukaan. Joten itse ratkaisisin tilanteen niin, etten ikinä lämmittäisi meillä saunaa silloin kun on vieraita - poikkeuksena joku oma kaveriporukka, jonka kanssa ei tulisi tällaista "kuka saunoo kenenkin kanssa" -dilemmaa.

Minusta tuntuisi oudolta mennä kylään jonnekin ja sulkeutua oman kumppanin kanssa kahdestaan jonnekin saunaan. Yhtä oudolta tuntuisi myös muunlainen porukan kahtia jakaminen, mutta ei minua kyllä huvita kavereiden miestenkään kanssa mennä saunaan.

Joku otti biseksuaalisuuden esiin - no, itse olen bi, mutta ei sen suhteen minulla ole mitään ongelmia saunoa naisten kanssa. En näe tai katso kavereitani "sillä lailla". Eikä minusta tuntuisi oudolta mennä lesbo- tai binaisen kanssa saunaan.

Minusta uikkari päällä saunassa on suora kannanotto ja loukkaus muita kohtaan siilä sehän tarkoitta, että "puen koska te muut vahtaisitte minua". Itselle jäisi olo ylevästä ja ahdistuneesta akasta joka luulee, että muut ovat pervoja tuheron kyttääjiä.

Ja kyllä, meillä ollaan kaveriporukoissa vähintään naiset keskenään, joskus miehiäkin mukana. Eikä kellään oo mitään uimapukuja koska saunassa nyt vaan ollaan alastomana. Ja ihan huumorilla meillä tarkastellaan tissit, muodot ja tuherot :) se on ns. naisten juttuja kun voi puhua mm. että onpas taas karvat valtoimenaan kun ei oo tullut ajeltua tai tissit alkaa roikkua kun ikää tulee jne.

kavereiden kesken me on saunottu vähän fiiliksen mukaan eli yleensä miehet ja sit naiset, silloin saa jutella rauhassa omia juttuja, välillä pariskunnat keskenään ja satunnaisesti sit isolla porukalla jotain sekasaunaa jossa enemmän porukkaa. alastomana joo, itse en osaa mennä nakuna uimaan joten saunon kyllä mutta en itse ui vaikka moni muu on sit uinutkin. mökeillä ym. uiminen sit uikkarit päällä...

Meillä menee niin että tyttöporukalla alasti. Sekasaunassa ok pitää biksuja tai vaikka pyyhe ympärillä. Kaveriporukan miehet taas saunoo aina alasti, sekä jätkien kesken että sekasaunassa...

Minusta kyllä tuntuisi "oudolta" mennä tyttöjen kesken uimapuvussa tms..

En ole ollut sekasaunassa ja voin vannoa etten koskaan menekään. Ajatuskin inhottaa. Mielummin olen sitten saunomatta. Eikä liity mitenkään seksiin, en vaan tahdo katsella alastonta miehen veljeä tai muuta vastaavaa, mielummin vaatteet päällä kiitos.

En myöskään tykkää oikein mistään naisten saunastakaan :D. Enkä todellakaan mene sinne juttelemaan tisseistä ja tuheroista naisten kesken, hui kauhistus miten ällöttävää! Mieluiten makaan lauteella hiljaisuudessa ja puhumatta. Jos mies on kanssani, hänen kanssaan voin muutaman sanasen vaihtaa, mutta siis jotain akkojen kälätystä huoh.

Meillä on usein saunailtoja ja käydään itse kavereilla saunomassa. Jollei toisin ole sovittu, naiset saunoo ensin ja miehet sitten. Jos on lapsia mukana, ne jaetaan jotenkin eri saunoihin tai tuupataan miehille suurin osa luvaten laittaa ruoka pöytään. Uimapukusaunoja harrastetaan yleensä mökillä. Mä voin saunoa melko tuntemattomienkin kanssa. Jos ette tykkää saunomisesta, on ok sanoa se etukäteen. Itse ainakin tykkäisin tietää siitä ennen iltaa, ettei ole valmiiksi sauna päällä. En menisi sitten itsekään, jos ei kukaan tulisi seuraksi. Varsinkin tuntemattomampien kanssa saattaisin juuri kutsussa mainita, että saunotaan ja odottaa, onko se ok vai mieluummin ei.

Mä ilmoitan aina jo hyvissä ajoin kun saunailtaa ehdotetaan että joo kiva mutta mä en kyllä itse ole saunaihmisiä, mutta saunokaa te muut.

Mulla on oikeastikin niin herkkä couperosa iho että saunan jälkeen naama kuumottaa loppuillan enkä nauti olostani, joten jätän jo siitä syystä saunan väliin. Ei ole ketään haitannut.

Kyl mua ainakin hävettäis olla alasti muiden kuin perheenjäsenten seurassa. En ole sinut kroppani kanssa, vaikkakin olen siis ihan normipainoinen ja tavallisen näköinen, ainakin uskoakseni...

Meidän kaveripiirissä on aika vahva saunakulttuuri. Monilla on mökkejä ja lähes kaikissa kaupunki illanvietoissakin saunotaan. Meillä naiset saunoo ensin ja miehet sitten. Jos on lapsia, niin ne saunoo jomman kumman porukan kanssa. Saunassa ollaan alasti, niin mökillä kuin kaupungissakin. Mökillä uidaankin alasti:)

Lukiessani vastauksia ihmettelin sitä, että jos joku kutsuu mökilleen siihen kuuluu perinteisesti saunakin. Olisi aika loukkaavaa todeta isäntäväelle, ettei me sinne haluta. Sama kuin menisi joulupöytään ja toteaisi, ettei me tykätä jouluruuasta. Joten taas käytöstavat kunniaan!

Ap tekee aivan oikein miettiessään keinoa selvitä tilanteesta, koska ei tiedä miten sen tekisi. Sekasauna, ei kiitos, naisen kanssa, jotenkuten. Joten jos isäntäväki on kohteliasta sorttia he kysyvät saunajärjestelyistä paikan päällä: kimppa/naisten/miesten/pariskuntien vuorolla. Siinä yhteydessä voidaan sopia kaikille sopivin järjestely. Tosin olisi järkevää mennä naisten ja miesten vuoroilla, koska naisten ollessa saunassa (yleensä ekana) miehet voivat kattaa pöydän ja nostella saunajuomia näkösälle valmiiksi.

Ap voi käydä nopeasti saunassa, jos se tuntuu tukalalta. Toteaa vain, ettei ole erityisesti pitkän kaavan saunaihmisiä. SAunan jälkeen voi pitää emännälle pukutiloissa/saunan terassilla seuraa ja odotella emännän suoriutuvan saunasta pois.

Jokaisella on täysi lupa kieltäytyä sekasaunasta. Se ei ole monestakaan mukavaa ja vain huonotapainen isäntäväki vaatisi sellaiseen.

Meillä on ihana sauna ja usein kutsutaan kavereita ja myös "ei niin hyviä kavereita" saunomaan. Yleensä mies kyselee toiveet, miten vieraat haluaa saunoa ja pääsääntöisesti menee niin että miehet keskenään ja vieras nainen joko ei ollenkaan tai sit mun kanssa.
Saunassa ollaan alasti, paljuun kipataan uikkareissa. Ihan tosi tosi harvoin on ollu sekasaunoja ja silloin uikkarit päällä

Yhteistyössä