kaveripariskunnan saunailta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimppasaunomaton-84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kimppasaunomaton-84

Vieras
Eli olemme menossa mieheni kanssa kesällä viettämään iltaa kaveripariskunnan luo. Eivät ole kovin tuttuja vielä, ei olla tunnettu siis kauaa heitä ja nelistään olis tarkotus ottaa alkoa ja saunoa ja grillata ym. Mietityttää tuo saunominen kun ei ole kauheesti kokemusta mistään kimppasaunoista tms vaan ihan kotisaunasta oman perheen kanssa. Onkohan siis tarkoitus saunoa nelistään? Ottaa uikkarit mukaan? Vai pariskunnat keskenään, vai tytöt ja pojat erikseen? En siis ole viitsinyt kysyä tarkennusta ainakaan toistaiseksi kun ajatuskin tän kysymisestä tuntu nii dorkalta et kysyn sit täällä :D nii ja millä kokoonpanolla ite saunoisitte? Entä kun ei tunneta kovin hyvin vielä niin ihan alastiko me saunottais edes sen mun kaverin kanssa vaikka miehet oliskin erikseen? Harrastaako kaikki tämmöstä kavereiden kanssa, ite kun oon lapsuudenperheen jälkeen pitäny saunaseurana vaan omia lapsia ja miestä enkä käy missää uimahalleissa :D

Oletko miehes kanssa jutellut asiasta? Mitä mieltä hän on?

Itse en ole koskaan kokenut luontevaksi oloani tuttavapariskuntien kanssa alasti saunoessa. Nuorempana kerran olen ihan kokeillut, kun kaikki muutkin niin olin itsekin ilman vaatteita; ei ollut kiva olo. Toisen kerran kävi näin kun menin tuttavaparin rouvan kanssa saunaan, niin sitten miehetkin änkes sinne. Lopetin silloin saunomisen lyhyeen. Sen jälkeen olen vain kieltäytynyt yhteissaunoista alasti, joten jos on pakko ollut yhdessä saunoa, niin otan ne uikkarit mukaan.

Naispuolisten kanssa saunon helposti alasti, vaikka olisivat vieraitakin.

Sen verran juttelin miehen kanssa että tää arveli kans olevan tarkoitus mennä naiset ja miehet erikseen ja totesi ettei häntä välttämättä innosta sauna lainkaan kun ei ole mikään saunaihminen muutenkaan. Itse tykkäisin saunoa, mutta ihan vieras ja vähän ahdistava ajatus mennä alasti sinne vaikkakin vaan kaverin kanssa kun en ole tuollaiseen julkinakuiluun edes naisten kesken tottunut... ja vaihtoehtoisesti noloa alkaa laittaa uikkareita jos ei muillakaan. Toisaalta taas ideana kiinnostava, mutta jokin nyt vaan pahasti tuppaa ahistaan :D

Miehet ja naiset erikseen yleensä. Mökkisaunassa usein sekaisin, mutta naisilla ollut uikkarit ja pesulla kohteliaasti eri aikaan. Läheisten ystävien kanssa ollaan sekassunassa alasti, mutta tämä tietääkseni harvinaista!

Mäkin jos isolla porukalla oon ollu jossain ni jotku on saunonu mut ite en oo menny. Mut nyt kun tää kaveri sitä saunomista hirveesti puhuu ja mun mies ei kai oo menos ollenkaan ja vois päätellä et sen mies sit menee yksin ni tuntuu hölmöltä iteki kieltäytyä ku ei ole muita vieraita... ni meniskö ne sit pariskuntana keskenään kun ei meistä ole seuraks ja eiks ole vähä hölmöä :D

Itselleni olisi ihan sama. Naisten kesken tuntuis kovin oudolle laittaa uikkarit päälle saunassa. Melko nopeasti sen huomaa kuinka on sopivaa saunoa. Jos itsestäni kuitenkin tuntuisi että saunominen muiden seurassa tuntuu epämiellyttävätltä ehdottaisin varmasti sitä että saunomme kaksi (joko minä mieheni kanssa tai naiset ja miehet keskenään). Yleisin tapa saunailloissa oman kokemukseni mukaan on ollut se että miehet saunoo keskenään ja naiset keskenään joko ennen miehiä tai heidän jälkeen. Joskus on tullut sekasaunassakin oltua silloin kun se on kaikista osapuolista tuntunut luontevalta.

[QUOTE="saana";29828775]Ja on ollut myös ihan on jos joku ei sauno lainkaan! Usein naiset eivät halua saunoa kylässä ja olen ihan itsekseni lauteilla ollut ;)[/QUOTE]

Ihanan suomalainen lausahdus. :) Ihan kuin kaikki kuitenkin haluis saunoa mutta ei vaan seurassa...
Mä en erityisemmin välitä saunomisesta, ja sen kerran kun sitä teen haluan olla omalla mökillä ja mieluiten yksin, ehkä miehen kanssa. Sekasaunoissa olen ollut ja naisten kanssa mutta enää en jaksa, kun en siitä erityisemmin tykkää.

Mutta entäs jos se nakuilu edes naisten kesken on outoa ja uutta? Kun ei tähän asti ole ollut kavereiden kanssa tapana olla alasti missään niin tuntuu tosi kummalliselta heittää vaatteet pois kaverin seurassa :D joo, ongelmat mullakin mut näin se vaan on... että ihanko monikin käy saunomassa kavereidensa kanssa, varsinkaan kun on uusi tuttavuus?

[QUOTE="aloittaja";29828823]Mutta entäs jos se nakuilu edes naisten kesken on outoa ja uutta?[/QUOTE]

Jos miehesi ei saunoa halua, ehdottaisin ystäväpariskunnalle että he voivat saunoa esim. ensin ja minä saunoisin heidän jälkeensä. Etukäteen voisin myös ilmoittaa että mitään kovin kummoisia saunaihmisiä emme ole joten katsotaan sitä saunomista sitten paikan päällä.

[QUOTE="aloittaja";29828823]... että ihanko monikin käy saunomassa kavereidensa kanssa, varsinkaan kun on uusi tuttavuus?[/QUOTE]

Olen käynyt saunomassa vieraidenin kanssa, siis ihmisten joita ennen ko. iltaa en ole tavannut. Tavattomanakaan en tuota tilannetta pidä, vaikka kaikki ei saunomaan aina ole tullut toisaalta en koskaan ole jäänyt pohtimaan siihen syitä, eivätkö halua olla alasti muiden seurassa, eivätkö välitä saunomisesta vai onko asialle joku muu syy.

Mun makuun turhan heteronormatiivista jakaa porukka sukupuolen mukaan saunomaan. Tuntuu et se sisältää olettaman, että kaikki vastakkaisen sukupuolen edustajat olis potentiaalisia seksikumppaneita ja jostain syystä näitä ei tulis nähdä alasti, ellei intiimiä kanssakäymistä ole luvassa. (Päinvastoin tällöin on paras viimeiseen asti piilottaa luonnollinen minä paksun pakkelin alle ja "parannella" linjoja pari kuppikokoa suurentavilla liiveillä ja makkarat häilyttävillä pöksyillä - ja toivoa että viina tekee tehtävänsä eikä illasta jää toiselle osapuolelle muistijälkiä...)

Tai sitten voitas vaan saunoa saunomisen ilosta ja olla liittämättä siihen aika luontevasti kuuluvaa alastomuutta aina seksiin.

• Tykkää
Reactions: 4eliveto
Mutta miksi musta tuntuu ahdistavalta mennä sinne saunaan edes toisen naisen kanssa? :D siis kun teoriassa siin ei pitäs olla mitään kummallista mut käytännössä se on mulle ihan uus asia...

Myös mun mielestä alastomuus liitetään turhan helposti seksiin.

Ymmärrän kyllä ap:ta mutta itse olen taas kasvanut "vapaampaan" saunomiskulttuuriin. Kehostani olen aina ollut epävarma mutta jostain syystä saunominen ei ole silti tuottanut ongelmia - en tiedä miksi koska vaatteet päällä/muulloin taas teen parhaani peittääkseni kaikkia virheitä ja olen todella epävarma :D Toisaalta rakastan saunomista yli kaiken, enkä ikinä jätä käyttämättä tilaisuutta päästä saunaan.

Meillä on aina saunottu läheisten ja kavereiden kanssa ihan sekaisinkin, saunassa on ollut mukana perheen (eli omien vanhempieni, puolisoni tai sisarusteni) lisäksi esimerkiksi sisarusten kumppaneita ja sisarusten kumppaneiden sisaruksia ja vähemmän tuttujakin. Isommassa porukassa/teininä/illanvieton yhteydessä on sitten saattanut olla miesten ja naisten vuorot erikseen, tietyissä porukoissa se onkin mukavampi. Mutta oli kokoonpano mikä tahansa niin kaikille on aina ollut selvää että ollaan saunomassa ja rentoutumassa, tilanteissa ei ole koskaan ollut mitään seksuaalisuuteen viittaavaa vaikka alasti ollaankin.

En silti lähtis pakottaa ketään tilanteeseen jossa ei viihdy, toivottavasti päädytte teille sopivaan ratkaisuun ja ei tule liian kiusallisia tilanteita :) Myös mun mielestä järkevintä olis miehet ja naiset erikseen tuossa tilanteessa.

Kyseessä siis ei niin läheinen tuttava perhe niin saunan suhteen saunotte pariskuntana.
Ei mitään sekasaunomisia.
Sauna on niin herkkä paikka et siellä ei saa kokea oloaan epämiellyttäväksi

Älä ressaa. Ota ne uikkarit mukaan. Yleensä meidän piireissä naiset käy ensin, ja sitten miehet, koska miehillä tuppaa saunominen kestämään. Naiset voivat sillä aikaa rasvailla ja vaikka meikata, puhua tyttöjen juttuja ja kikatella. Tuskin teillä sekasaunaa on tulossa, ellette sitten ole ihan päissänne.

Yhteistyössä