Kaverin sisko painostaa osallistumaan rahalahjaan "yhdessä sovitulla summalla"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ankelika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ankelika

Vieras
Oli perustanut faceen tapahtuman lahjaa varten, sillä siskonsa täyttää pyöreitä. Mä olen ostanut jo aiemmin ystävällinen yhden astian sarjaan, jota kerää. Maksoi noin 15€. Tässä ryhmässä olivat päättäneet summan, jonka haluisivat antaa, ja se siis jaettiin ryhmän jäsenten kesken. Olin ilmoittanut, että mulla on oma lahja. Haloo nousi kuitenkin, kun en ollut omaa osuuttani maksanut (noin 27€). Kerroin uudelleen, että mulla on jo lahja. Kaverin siskon mielestä lahja ei ole riittävä kun kuitenkin pyöreistä kyse.

En viitsinyt sanoa, että ystäväni tulee aina synttäreille (lasten ja minunkin ku täytin pyöreitä) tyhjin käsin. Käy mieluummin kylässä ja tulee tyhjin käsin, jos menen sinne sovitaan mitä tuon kun tehdään yhdessä ruokaa, lapset ovat meillä yökylässä mutta ei ikinä toisin päin. Annan tämän tapahtua, sillä muuten ystäväni on mahtava tyyppi ja rakastan hänen lapsiaan. Mulla on myös enemmän joustoa budjetissa, joten ei haittaa että maksan enemmän esim ruokakuluista. Kuitenkin haluan itse päättää, kuinka paljon rahaa syydän, enkä varsinkaan halua holtittomasti rahaa käyttävälle antaa euroja ihan vaan hölvättäväksi mihin sattuu. :)

Tätä ei halua sisko ymmärtää vaan jankkaa et mun olisi pitänyt poistaa itseni ryhmästä jos en halunnut osallistua lahjaan ja nyt hän joutuu maksamaan "mun osuuden" ja "luuletko saavasi nimen korttiin???!"

Tämä sisko on vielä 7v meitä vanhempi, mutta ei uskoisi. No joo. Olisiko mun nyt pitänyt maksaa "oma osuuteni" summasta johon en ole sanonut juuta enkä jaata vain siksi, että en ollut poistanut itseäni ryhmästä?

Jos se ryhmä oli nimenomaan sitä varten perustettu, että siellä sovittiin lahjaan liittyvistä asioista, niin olisi ehkä kannattanut poistaa itsensä ryhmästä. Toisaalta sä kyllä sanoit, ettet osallistu lahjaan. Aika erikoiselta ihmiseltä kuulostaa tämä kaverisi sisko, kun arvostelee ostamaasi lahjaa riittämättömäksi.

Suurista (?) suunnitelmista on vaikea luopua, jos on kaiken lisäksi riippuvainen muiden antamasta rahasta. Joten jos tämä kaverin sisko on noinkin itsekäs ja kakaramainen, niin anna kiukutella.

Poista nyt kuitenkin itsesi FB-ryhmässä, koska et kuulu sinne. Sen pitäisi auttaa ymmärtämään, että olet tosissasi.

Miksi ihmeessä et heti tehnyt selväksi kun sinut (luultavasti ryhmään liitettiin) että sinulla on lahja ja kiität kauniisti ryhmään pääsystä mutta kun ryhmä on tarkoitettu niille ketkä osallistuu rahallisesti niin ilmoitat heti että poistut sen vuoksi ryhmästä.
Eipä nyt olisi luullut olevan vaikeaa vai onko tämä provo ;)

Miksi ihmeessä et heti tehnyt selväksi kun sinut (luultavasti ryhmään liitettiin) että sinulla on lahja ja kiität kauniisti ryhmään pääsystä mutta kun ryhmä on tarkoitettu niille ketkä osallistuu rahallisesti niin ilmoitat heti että poistut sen vuoksi ryhmästä.
Eipä nyt olisi luullut olevan vaikeaa vai onko tämä provo ;)

Aphan sanoi "Olin ilmoittanut, että mulla on oma lahja." Ei kukaan voi keksiä piilossa omia sääntöjään ja vaatia muita noudattamaan niitä, tyyliin "Pysymällä tässä ryhmässä sitoudut maksamaan muiden päättämän summan. Pelkkä ilmoitus siitä ettei halua osallistua ei ole riittävä, vaan ryhmästä eroaminen vaaditaan aina". Monet eivät edes käy fb:ssä viikottain, joten olisi kohtuutonta tuollaista edes vaatia.

Senkun eroat siitä "tapahtumasta", niin voivat pitää sen turpansa kiinni.

Kaikenlaisten kotkottajien juttuja ei kannata kuunnella, vaan tehdä niin kuin itse päättää.
Jos tuollasten ihmisten pillin mukaan alkaa tanssimaan, saa tanssia loppuikänsä, ja hups, siihen se elämä sitten valuikin.

Minähän ystävällisesti jo erosin siitä ryhmästä heti ku eka valitusviesti saapui. Hommahan on niin, että huomasin päätyneeni ryhmään, kerroin lahjastani ja sit keskityin muihin asioihin. En muutamaan päivään edes muistanut koko ryhmää.

Nyt tämä samainen naikkonen laittelee edelleen viestiä kerran pari päivässä, että aika ikävää käytöstä multa olla maksamatta ja eikö ystäväni oikeasti ole mulle tärkeä. Tämän lisäksi eräs toinen, mulle tuntematon, ihminen laitto viestiä et tosi kurjaa ku menee homma plörinäksi, sillä ystäväni siskolla ei ole rahaa laittaa lahjaan et saataisiin se sovittu summa täyteen. Meinasin vihjata, että mitä jos yhdessä laittaisitte jos on tärkeää, mut aattelin et parasta pysyä erossa enkä vastaillut.

Oikeesti on kyllä niin ihmeellistä touhua, että välillä mietin onko ne ihan tolkuissaan. Jos jatkuu moinen ni eipä tee mieli mennä koko juhliin. Kutsun sit vaikka kaverin meille myöhemmin. Mähän en voi ystävälleni asiasta sanoa kun kyseessä sen lahja. Eikä kai se sille kuulu muutenkaan.. Vaikka näköjään siskollaan flippaa aika pahasti nyt.

Minähän ystävällisesti jo erosin siitä ryhmästä heti ku eka valitusviesti saapui. Hommahan on niin, että huomasin päätyneeni ryhmään, kerroin lahjastani ja sit keskityin muihin asioihin. En muutamaan päivään edes muistanut koko ryhmää.

Nyt tämä samainen naikkonen laittelee edelleen viestiä kerran pari päivässä, että aika ikävää käytöstä multa olla maksamatta ja eikö ystäväni oikeasti ole mulle tärkeä. Tämän lisäksi eräs toinen, mulle tuntematon, ihminen laitto viestiä et tosi kurjaa ku menee homma plörinäksi, sillä ystäväni siskolla ei ole rahaa laittaa lahjaan et saataisiin se sovittu summa täyteen. Meinasin vihjata, että mitä jos yhdessä laittaisitte jos on tärkeää, mut aattelin et parasta pysyä erossa enkä vastaillut.

Oikeesti on kyllä niin ihmeellistä touhua, että välillä mietin onko ne ihan tolkuissaan. Jos jatkuu moinen ni eipä tee mieli mennä koko juhliin. Kutsun sit vaikka kaverin meille myöhemmin. Mähän en voi ystävälleni asiasta sanoa kun kyseessä sen lahja. Eikä kai se sille kuulu muutenkaan.. Vaikka näköjään siskollaan flippaa aika pahasti nyt.

Sinuna estäisin ne viestin lähettelijät facessa, ja kertoisin kaverille että jätän juhlat väliin, ja sanot että teette yhdessä jotain kivaa jonain muuna päivänä.
Menette vaikka elokuviin tai dokaamaan yhdessä.

Yhteistyössä