Vähän samantyyppinen kokemus mullakin vuosien takaa tosin.
Kaverin lapsi , oman lapseni hyvä ystävä, tuli meille kylään useammaksi päiväksi ja kaikki oli minun käsityksen mukaan tosi hyvin sovittu, ja sitten kaveri haukkui minut pataluhaksi puhelimessa.
Tilanne liittyi semmoseen, että kaveri ja tyttö asuivat ex-paikkakunnalla ja me olimme muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja kaveri laittoi lapsensa bussiin. Oltiin sovittu mikä bussi, monelta lähtee ex-paikkakunnalta ja monelta on perillä täällä ja sovittin että olemme vastassa bussiasemalla.
Minä luotin tähän ja uskoin, että kaveri luottaa myös minuun.
Tuohon aikaan kännykät olivat aika harvinaisia. Meillä semmonen oli, muttei kuljetettu mukana kaikkialle. Puhelimen akku myös resitaili..
Soitetut puhelut eivät myöskään tainneet näkyä..
Menimme sitten kaverin tyttöä vastaan bussiasemalle. En tiennyt, mille laiturille bussi tulee, emme siis olleet heti ovella vastassa kun tyttö astui laiturille, menimme sieltä asemarakennuken viereltä heti vastaan kun nähtiin bussi ja tyttö.
Kaverin tyttö kertoi, että hän oli jo tuon minuutin aikana ollut hädissään, tulemmeko ollenkaan (tyttö oli 11-12 v)
Lähijunaan mentiin iloisena, hyväntuulisena joukkona, minun tytöstä ja kaverin tytöstä oli niin kiva tavata pitkästä aikaa toisensa.. soitin lähijunasta kaverille, tarkoituksena kertoa, että tyttö on perillä ja kotiin mennään.
Kaveri haukkuikin minut , suoraa huutoa puhelimeen. Hän oli laittanut lapsen bussiin ja yrittänyt soittaa minulle, ja en ollut vastannut... ja tästä hän huusi ja huusi.... miten epäluotettava olen, hänen miehensä oli yrittänyt ajaa bussin perässä bussia kiinni että olisivat ottaneet lapsen pois bussista.. en saanut sanan sijaa että olisin kertonut että puhelin ei ole aina mukana, että sen akku ei kestä mitään, ja että minusta asia oli itestään selvä, ei oltu sovittu aiemmin että soitetaan kun lapsi on busissa, tms. jne vaan vain että soitan kun on perillä ja olen vastassa tätä kyseistä bussia...
Sain sanottua, että kun tämän puhelimen akku reistailee, annan nyt tyttärellesi, ennenkuin akku loppuu...
Mietin, miksi hän lapsensa meille viikonlopuksi laittoi, jos ei luota minuun tuon vertaa.
Kun kyläily oli ohi, kaveri jutteli siihen malliin että toistekin sitten vastaava kyläily. No, toista kertaa ei tullut. En halunnut ottaa tätä lasta, koska jos kaveri ei luota minuun, pitää minua epäluotettavana ja haukkuu minut niinkin monisanaisesti, hän ei ole mikään kaveri, ja hän on sitten ex-kaveri.