Olenko nyt huono äiti? (aurinkorasva-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen kirjoittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä menin apteekista ihan kysymään neuvoa kun tuossa

eli olivat sitä mieltä että lapsen kehon lämpeneminen tai ihon palaminen on huomattavasti pahempi vaihtoehto kuin aurinkorasvan kemikaalit.

Miksi ei voi noudattaa neuvolan ja lääkärien valistusta ja käyttää aurinkorasvaa, jossa ei ole kemiallista suojaa, eikä kemikaaleja?

Ei ole, mutta ei ole kemikaaleja. Ei siellä auringossa tarvitse oleilla tuntikausia. Voi laittaa pellavavaatetusta, tai aurinikosuojattuja vaatteita ja suojakerrointa 20.

Alle 2v ei edes saa laittaa noita kemikaaliaurinkorasvoja.

Joo, ihan itselleni tässä mietin rasvaa, en lapselle. Mä palan niin kauhean herkästi, puoli tuntia auringossa riittää, mutta tietysti en kovin mielellään kemikaaleja itseeni laita. Voisi kokeilla tuota fysikaalista, tosin epäilen riittääkö, kun mulla pitää olla kasvoissa vähintään 50, että auttaa. Vois tietysti muualle laittaa tuota fysikaalista niin sentään vähemmän kemikaaleja tulisi käytettyä.

Ainakin tuo sk 50 rasva on kemiallissen suojan rasva jota ei saisi käyttää lapsille ollekaan (kemikaalit muuttuvat hormoneiksi imeytyessään elimistöön ja sekoittavat lapsen oman hormonijärjestelmän).

Yhteistyössä