kaverin miehiin ei kosketa! välikädessä :/

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Joskus aiemmassa elämässäni olin vastaavassa tilanteessa petettynä. Asiasta tiesi moni ns. ystäväni jo kauan ennen minua. Yksi minulle kertoi, heti kun sai kuulla. Silloin jäi mies ja aika monta ystävää. Viestin tuojan kanssa olemme edelleen ystäviä. Hankalaksi asian tietenkin nyt tekee se, kummalle ystävälle ap:n pitäisi olla lojaali? Kumman ystävyys merkitsee enemmän?

• Tykkää
Reactions: Pinki
"mies"
Entäs mitä miehille pitäisi tehdä? Nimimerkki "mies" niputtaa naiset kastiin, jotka käyttäytyvät hänen käsityksensä mukaan väärin yhteiskunnassa. Mikäli nimimerkki on itse mies, kuten nimimerkistä voisi päätellä, kuvittelisin lähtökohtaisesti järkevämpää olevan pohtia mieskunnan ryhmäkäyttäytymistä sekä yksilökäyttäytymistä, ja miten miesten ehkä pitäisi tarkastella omaa toimintaansa ja muuttaa mahdollisesti sitä?
Tuota, enkös juuri sanonut, että naisten pitäisi olla toiminnaltaan riippumattomia miehistä? Eli teoriassa tarpeeksi vapaalle yksilölle ei pitäisi olla _mitään väliä_ sillä, miten miehet toimivat tai ovat toimimatta. Eihän esimerkiksi se, että A lyö minua turpaan, saisi olla syy sille, että minä lyön A:ta turpaan. Tämä on kirjaimellisesti kivikautista ajatteluna - rikkaan ironista on, että se on maskeerattu naisten tapauksessa moderniksi, Suomessa :)

Nimittäin sopeutumista on pyrkiä muokkaamaan sitä mitä voi muokata maailmassa, psykoottista taas on yrittää muokata maailma itsellensä sopivaksi elinympäristöksi.
Vastustan sopeutumista elämänasenteena. :) Ja lisäksi uskon voivani mikrotasolla muokata asenteita teksteilläni - teoriassa, se riittää minulle :)

Itse en noin kovin kategorisoisi miehiä ja naisia. Yksilöitähän täällä kai ollaan...
Tuo on aika lame :p

tjaah
Mikä on lame? Tuli niin hieno sivistyssana että putosin.

Muokkaamista voit lähteä yrittämään itsestäsi ja mahdollisesta omasta sukupuolestasi, mikäli sinulla on sellainen.

"mies"
[QUOTE="vieras";28643284]Ap taisi siirtyä englanninkieleiseen sanastoon :)

Ap:n suurin heikkous on sivistyssanojen runsas viljely, vai olisiko se sittenkin tuo mies-nais jaottelu.[/QUOTE]

En ole ap?

Muuten, unisex-sukupuolettomuus taitaa popittaa lähinnä joissain utopistisissa ruotsalaiskodeissa :)

"vieras"
[QUOTE="mies";28643286]En ole ap?

Muuten, unisex-sukupuolettomuus taitaa popittaa lähinnä joissain utopistisissa ruotsalaiskodeissa :)[/QUOTE]

Kuvitteletko jonkun ihmisen ihan oikeasti käyttäytvän tietyllä tavalla vain siksi, että hän on mies tai nainen?

Kovin on kapea-alaista.

"mies"
[QUOTE="vieras";28643295]Kuvitteletko jonkun ihmisen ihan oikeasti käyttäytvän tietyllä tavalla vain siksi, että hän on mies tai nainen?

Kovin on kapea-alaista.[/QUOTE]

En. En ole biologinen deterministi millään tapaa, mutten ole Butlerin linjoillakaan, jonka mukaan kaikki sukupuolinen on kulttuurista. Eniten tällaisista malleista kannatan erilaisuuteen perustuvaa harmoniaa eli erillisyyttä ykseydessä.

[QUOTE="a p";28642375]sen tiesin etukäteen että kaverillani ja tällä miehellä on ollut jotain ongelmia tässä lähiaikoina, mutta kuvittelin että ne on niin tavallisia elämän alamäkiä ja he pääsevät sen yli. pitkään ovat yhdessä olleet, taitaa 10v lähennellä jo. kaksi lasta on heillä.
mut miten tämmönen asia kerrotaan??? mä niin toivon etten olis kuullut mitään ja olisin autuaan tietämätön tästä tai olis joku vieras mies. itkettää.[/QUOTE]

Odotat hyvää tilaisuutta puhua asiasta. Jos petetty alkaa avautumaan, että "mies käyttäytyy oudosti" tai jotain muuta sellaista. Itselle kävi kerran niin, että lapsuudenystävän entinen poikaystävä alkoi minua vikittelemään. He olivat yhden yön yöpyneet meillä, jolloin tutustuin tähän mieheen ensimmäisen kerran. Myöhemmin netin kautta, tämä mies alkoi vihjailla, kuinka seksikäs ilmestys olen ja mitä hänen tekisi mieli tehdä kanssani. Sanoin suoraan, että en ole tyyppiä, joka koskee kaverin miehiin ja sanoin, että jos hän ei lopeta, kerron ystävälleni. Myöhemmin selvisi, että olen ollut useasti heidän riitojensa syynä ja kun kerroin, mitä mies oli minulle jutellut, niin ystäväni tietty suuttui asiasta. Minulle siis. Myöhemmin mies oli vielä yrittänyt tekaistulla keskustelulla mustamaalata minua vikittelijäksi ja ystäväni oli pitkään raivoissaan minulle asiasta. Loppupeleissä hän kuitenkin jätti miehen ja meidän välit ovat pysyneet läheisinä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28643506]Kaverin miehiin? Montako sillä niitä on? Miksei niillä miehilläkin sais sitten tasavertaisuuden nimissä olla kaksi tai useampia naisia?[/QUOTE]

Joukkoon kuuluu ex-miehet... ei tulisi mieleenkään deittailla ystävän ex-miestä.

[QUOTE="mies";28643167]Naisten toiminta on huolestuttavasti miehistä riippuvaista - haluaisin heidän olevan vapaita l. miehistä riippumattomia, nyt suunta on miesten jäljittelyyn, mikä ei kanna älyllisesti. Materiaalinen ja työelämän naisen vapaus on meillä todella isoa, mutta eksistentiaalinen ja katsomuksellinen vapaus todella pientä tai sitä ei edes huomioida. Ei ole harvinaista ekstrapoloida yhteiskunta-asemasta koko olemassaoloon ohittaen näin filosofiset, esteettiset, eettiset ja ajatteluun liittyvät kysymykset täysin. Jotka nimenomaan ovat niitä inhimillisesti tärkeitä etenkin naisten tapauksessa.

Naiseus Suomessa on vähän kuin ihmiskeho, jonka jalat ovat valtavat ja vahvat mutta ylävartalo ja aivot varsin kehittymättömät.

Minun toimintaani eivät säätele naiset - tämä kysymys on lähinnä henkistä painia ja osaksi jopa leikkiä tällä palstalla.

En ajattele naisia ryhmänä, vaan nykyisiä naisten ajattelusuuntauksia/-trendejä. Kritisoin näitä suuntauksia, mielestäni sangen hyvästä syystä. Jätän kuitenkin aina tilaa poikkeuksille. Toivoisin juuri enemmän poikkeuksia, lyhyesti sanoen.[/QUOTE]

Minun nähdäkseni naiset ovat vapaampia kuin miehet. Miesten roolit ovat paljon tiukemmat mutta tämäkin on muuttumassa.

"isipappa"
[QUOTE="mies";28643167]
Minun toimintaani eivät säätele naiset - tämä kysymys on lähinnä henkistä painia ja osaksi jopa leikkiä tällä palstalla..[/QUOTE]

Sinun toimintaasi taitaapi säädellä enemmänkin naisen puute.

Ap:lle taas tuo hieman riippuu minkälaisista ystävyksistä on kyse.

Ensinnäkään, minun hyvät ystäväni eivät petä ainakaan ystäviensä puolisoiden kanssa. Naisseikkailuistaan vaikkapa saattavat minulle kertoa, mutta eipä taitaisi kenellekkään juolahtaa mieleen tulla minulle sanomaan, että tiesitsä että mä panen ystävämme Villen muijaa.

Saattaisin asian Villelle kertoa, koska Ville saisi sen tietää kumminkin ja Villeä vituttaisi, jos kukaan ei ole asiaa hänelle kertonut vaikka ovat tienneet.

Satunnaisempien tuttavien asiat taas eivät kuulu minulle millään muotoa.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Edelleen painaa
Mulle kävi noin 7 vuotta sitten niin että mieheni alkoi heilastelemaan lapsuuden kaverini kanssa joka oli siis silloinkin paras kaverini. Meillä oli miehen kanssa pieni lapsi ja toinen tulossa kun asia minulle valkeni. Jäin yksin ja mieheni muutti tämän kaverini ja hänen lasten luokse asumaan. se oli rankkaa!! Vieläkin mietin silloin tällöin että kannattaako tässä maailmassa luottaa kehenkään kun kuka tahansa voi puukottaa selkään.

"mies"
Minun nähdäkseni naiset ovat vapaampia kuin miehet. Miesten roolit ovat paljon tiukemmat mutta tämäkin on muuttumassa.
Naiset ovat yhteiskunnallisesti vapaampia, mutta noissa muissa, "henkisemmissä" asioissa miehiä seuraavia tai jollain tapaa miehiin kytkeytyneitä ja vastaavasti naisen miehestä erillisyyttä vierastavia. Tähän viittasin vahvat jalat, heikko ylävartalo ja aivot -allegoriallani. Jatkan sitä alla vähän.

Suomalaisnaisten tilanne on sama kuin sellaisella ottelijalla ketä tahansa miestä vastaan, jolla on tällainen rakenne: maskuliinit jalat, heikot ja epämääräiset (=ei maskuliini eikä feminiini) ylävartalo ja aivot. Paikkana on ympäriltä pimeä ottelukehä maan alla. Nainen ei koskaan voi voittaa tai päästä tasoihin tässä ottelussa miestä vastaan, mutta silti tämä kamppailu näistä lähtökohdista tässä pimeässä kehässä on hänen ainoa todellisuutensa ja hän käy sitä yhä uudelleen.

Avain parempaan tilanteesta ulos, josta siis luultavasti seuraisi mm. parempaa henkistä hyvinvointia kaikille, olisi lyhykäisesti a) lopettaa otteleminen miestä vastaan ja b) harjoittaa muitakin osa-alueita kuin jalkoja.

"vieras"
Mulle kävi niin, että mun silloinen ystävä paneskeli mun silloisen poikaystävän kanssa. Tuli sitten kertomaa asian mulle parin uun meidän yhteisen kaverin kanssa, ja koitti kääntää asian niin ettei hän olisi ollut syyllistynyt mihinkään. No, annoin siinä näennäisesti anteeksi, mutta kostin sellaisella tavalla, että varmasti tuntui. Dumppasin molemmat petturit elämästäni. Luottamus ihmisiin on kärsinyt tuon takia, mutta elämä jatkuu.

pimpimpim
[QUOTE="vieras";28643769]Mulle kävi niin, että mun silloinen ystävä paneskeli mun silloisen poikaystävän kanssa. Tuli sitten kertomaa asian mulle parin uun meidän yhteisen kaverin kanssa, ja koitti kääntää asian niin ettei hän olisi ollut syyllistynyt mihinkään. No, annoin siinä näennäisesti anteeksi, mutta kostin sellaisella tavalla, että varmasti tuntui. Dumppasin molemmat petturit elämästäni. Luottamus ihmisiin on kärsinyt tuon takia, mutta elämä jatkuu.[/QUOTE]

Millä tavalla kostit?

Yhteistyössä