Kaverin hoputtaminen ruokapöydässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Onko teidän lapsilla tämmöistä kaveria :(

Meillä on ruoka,
pyydän oman lapseni syömään ja kysyn tietysti että syökö vieraskin,
usein ei.
No tämä vieras tulee siihen minun lapseni viereen ja hoputtaa syömään nopeasti :(

-Syö nyt että päästään leikkimään, syö nopeasti, onko sinun nyt pakko syödä noin paljon

Nyt olen saanut jo jotenkin karsittua tältä vieraalta tuon hoputtamisen,
vaan kun hän kyttää vieressä.
Olen sanonut tälle vieraalle että menisi siksi ajaksi kotiin tai lastenhuoneeseen jatkamaan leikkejä vaan ei ei ei! AArggh
Olen sanonut tästä ongelmasta myös lapsen vanhemmillekin vaan ongelma on aina tämä kun lapsi meillä ja he eivät usko että näin on :(
Kun heillä on ruoka niin oma lapseni jää kuulemma aina heillä lastenhuoneeseen leikkimään tai tulee kotiin ja he eivät ole koskaan joutuneet
(omien sanojensa mukaan) sanomaan tämmöisestä minun omalle lapselleni.
Vaan ei,
taas kun meillä ruoka ja vieras ei halua syödä tulee kyseinen vieras siihen pöydänääreen ja kyttää toisen syömistä :(
Sanokaa nyt millä ihmeellä minä saan tuolle vieraalle päähän taottua että painuu pois meidän pöydän äärestä kun toinen syö.
Olen nyt koettanut olla kohtelia ja nätisti sanonut ettei saa hoputtaa ja menisi oikeasti leikkimään mutta ei niin ei.

Minua jo niin suunnattomasti muutenkin ärsyttää jos toinen tulee siihen ihan kylkeen kiinne
(kun me yleensä koko perhe syödään aina kaikki kerralla eikä sitten kun huvittaa)
kun me muut siinä koetetaan ruokailla,
että hyvää ruokahalua ja jutteleppa siinä sitten kun vieras muksu on oman lapsen kyljessä kiinne.

[QUOTE="neuvoton";27983370]Onko teidän lapsilla tämmöistä kaveria :(

Meillä on ruoka,
pyydän oman lapseni syömään ja kysyn tietysti että syökö vieraskin,
usein ei.
No tämä vieras tulee siihen minun lapseni viereen ja hoputtaa syömään nopeasti :(

-Syö nyt että päästään leikkimään, syö nopeasti, onko sinun nyt pakko syödä noin paljon

Nyt olen saanut jo jotenkin karsittua tältä vieraalta tuon hoputtamisen,
vaan kun hän kyttää vieressä.
Olen sanonut tälle vieraalle että menisi siksi ajaksi kotiin tai lastenhuoneeseen jatkamaan leikkejä vaan ei ei ei! AArggh
Olen sanonut tästä ongelmasta myös lapsen vanhemmillekin vaan ongelma on aina tämä kun lapsi meillä ja he eivät usko että näin on :(
Kun heillä on ruoka niin oma lapseni jää kuulemma aina heillä lastenhuoneeseen leikkimään tai tulee kotiin ja he eivät ole koskaan joutuneet
(omien sanojensa mukaan) sanomaan tämmöisestä minun omalle lapselleni.
Vaan ei,
taas kun meillä ruoka ja vieras ei halua syödä tulee kyseinen vieras siihen pöydänääreen ja kyttää toisen syömistä :(
Sanokaa nyt millä ihmeellä minä saan tuolle vieraalle päähän taottua että painuu pois meidän pöydän äärestä kun toinen syö.
Olen nyt koettanut olla kohtelia ja nätisti sanonut ettei saa hoputtaa ja menisi oikeasti leikkimään mutta ei niin ei.

Minua jo niin suunnattomasti muutenkin ärsyttää jos toinen tulee siihen ihan kylkeen kiinne
(kun me yleensä koko perhe syödään aina kaikki kerralla eikä sitten kun huvittaa)
kun me muut siinä koetetaan ruokailla,
että hyvää ruokahalua ja jutteleppa siinä sitten kun vieras muksu on oman lapsen kyljessä kiinne.[/QUOTE]

pistä se mukula ulos siksi aikaa kun syötte.

Mulla on vähän sellainen periaate että jos ei meidän komento miellytä niin meillä on sitten tuo ulko-ovi jota voi käyttää. Jos ei kehoituksestasi huolimatta mene pois norkoamasta niin ohjaa lempeästi lapsen huoneeseen,jossei mene niin käske kotio,teidän koti teidän säännöt.

[QUOTE="tiina";27983374]pistä se mukula ulos siksi aikaa kun syötte.[/QUOTE]

Vähän samaa kyl aattelin, menköön sitten kotiinsa siksi aikaa kun syötte jos ei siellä lastenhuoneessakaan pysy.

[QUOTE="tiina";27983374]pistä se mukula ulos siksi aikaa kun syötte.[/QUOTE]

sepä se kun monta kertaa mennyt tilanne niin että hätulee lapseni kanssa heiltä suoraan meille (soitan kotiin syömään)
ja tämäkaveri ilmoittaa kotonaan että lähtee meille mukaan odottamaan kaverin syömistä :(
Tähän olen sanonut vanhemmille että jos minä soitan lapseni kotiin syömään niin voisiko heidän lapsi tulla sitten vaikka 20minuuttia sen jälkeen jolloin lapseni saisi oikeasti syötyä.
Vaan ei :(
Ongelma on siis inhottava kun nähtävästi he ei usko lapsensa näin käyttäytyvän :(

[QUOTE="a.p";27983400]sepä se kun monta kertaa mennyt tilanne niin että hätulee lapseni kanssa heiltä suoraan meille (soitan kotiin syömään)
ja tämäkaveri ilmoittaa kotonaan että lähtee meille mukaan odottamaan kaverin syömistä :(
Tähän olen sanonut vanhemmille että jos minä soitan lapseni kotiin syömään niin voisiko heidän lapsi tulla sitten vaikka 20minuuttia sen jälkeen jolloin lapseni saisi oikeasti syötyä.
Vaan ei :(
Ongelma on siis inhottava kun nähtävästi he ei usko lapsensa näin käyttäytyvän :([/QUOTE]

OnHoh,ihme porukkaa. No,sit sun on vaan sanottava että ei saa tulla ja piste. Että heidän lapsi saa tulla 20min päästä, ei ennen. Ja voit sanoa että te haluatte viettää ruokahetken perheen kesken.

Annat sille tasan kaksi vaihtoehtoa:

A) mennä lastenhuoneeseen ja siellä pitää olla häiritsemättä muiden ruokailua

B) laittaa lapsi kotiinsa siksi aikaa kun syötte

Jos vaihtoehto A ei onnistu niin siitä seuraa automaattisesti vaihtoehto B. Miten vaikeaa se voi olla :O Silloin kun vieraan ihmisen lapsi häiriköi SINUN kotonasi, niin sinulla on täysi oikeus komentaa lasta tai pyytää häntä poistumaan. Miksi ihmeessä annat lapsen kävellä ylitsesi? Ei meillä sisaruksetkaan saa häiriköidä toistensa syömistä.

Sinä olet aikuinen ja sinun pitäisi toimia kuin aikuinen. Ja koska tiedät, miten pitää käyttäytyä sano se selvästi äläkä neuvottele. Mitä luin juttuasi olet käyttänyt huimasti aikaasi ihan turhaan neuvottelemalla vähän jokaisen kanssa asiasta, jossa sinun pitäisi kyetä käyttämään auktoriteettia, elämänkokemustasi ja toimimaan johtotehtävissä.

Lapsille ei puhuta kuin aikuisille. Mitä selkokielisempi olet sen paremmin viestisi menee perille. Sen voi tehdä nätisti, mutta päättäväisesti. Koeta treenata peilin edessä ja katso myös, millaisen asennon otat, Jos seisot hartiat kumarassa ja koko kehollasi viestität, ettet ole tosissasi, niin lapsi näkee sen ihan heti.

Lasten paras puoli on suoruus ja selkeys. Miksi ihmeessä sekoittaa siihen ylenpalttista vehtaamista?

no hyvä tavaton, sähän annat sen mukulan kävellä sun yli ihan miten vaan. Jos ilmestyvät samalla ovenavauksella, sanot ystävällisesti: "nyt Matti syö ja kun on rauhassa syönyt, tulee hakemaan sinua". Ja sitten ovi kiinni, kaveri jää ulos.

Tai jos on jo teillä, niin jos ei sinua usko niin ohjaat vaikka kädestä pitäen ulos odottamaan. Ihme asioista teette ongelmia!!!

Annat sille tasan kaksi vaihtoehtoa:

A) mennä lastenhuoneeseen ja siellä pitää olla häiritsemättä muiden ruokailua

B) laittaa lapsi kotiinsa siksi aikaa kun syötte

Jos vaihtoehto A ei onnistu niin siitä seuraa automaattisesti vaihtoehto B. Miten vaikeaa se voi olla :O Silloin kun vieraan ihmisen lapsi häiriköi SINUN kotonasi, niin sinulla on täysi oikeus komentaa lasta tai pyytää häntä poistumaan. Miksi ihmeessä annat lapsen kävellä ylitsesi? Ei meillä sisaruksetkaan saa häiriköidä toistensa syömistä.

Täälläpäin kun ei niin kovasti ole näitä kavereita :(
Olen tehnyt tuota selväksi ja kovana ollut tästä mutta sitten menee helposti viikko kaksi kun kyseinen lapsi ottaa niin itseensä ettei edes leiki lapseni kanssa :(
Harmittaa vaan vietävästi :(
Eniten ehkä harmittaa se ettei lapsen vanhemmat suostu uskomaan ja komentamaan omaa lastaan.

No mulle ei kyllä tulis mieleenkään odottaa että lapsen omat vanhemmat kälättäisivät lapselle asiasta jota he eivät ole näkemässä. Lapsen ohjaus pitää tapahtua silloin kun sitä tarvitaan ja niiden aikuisten toimesta jotka paikalla ovat.

Eli katsot lasta silmiin ja toteat, että joko sinä tulet pöytään, istut ja keskustelet niin kauan kunnes me KAIKKI olemme lopettaneet ruokailumme, tai sitten sinä odotat joko leikkihuoneessa tai ulkona seuraavan puolen tunnin ajan. Tuossa on kello, aloitamme nyt syömään, lopetamme puolen tunnin kuluttua. Onko asia selvä?

Ja jos tämä ei toimi niin sitten lapsi lähtee kotiinsa. Piste.

[QUOTE="a.p";27983427]Täälläpäin kun ei niin kovasti ole näitä kavereita :(
Olen tehnyt tuota selväksi ja kovana ollut tästä mutta sitten menee helposti viikko kaksi kun kyseinen lapsi ottaa niin itseensä ettei edes leiki lapseni kanssa :(
Harmittaa vaan vietävästi :(
Eniten ehkä harmittaa se ettei lapsen vanhemmat suostu uskomaan ja komentamaan omaa lastaan.[/QUOTE]

Oletko ajatellut, millainen kaveri lapsellesi on lapsi, joka jo tuossa iässä on noin manipuloiva? Aivan käsittämätöntä käytöstä ja valtataistelua tuon ikäiseltä. Ymmärräthän, että tuo lapsesi kaveri TODELLAKIN kävelee ylitsesi ja manipuloi sinua käytöksellään, jos et pysty pitämään kuria siksi ettei ko lapsi leiki sitten lapsesi kanssa :O. Älä anna periksi ja anna tämän valtataistelua käyvän lapsen manipuloida itseäsi. Kun ko. lapsi huomaa, että teillä on tiukat säännöt joita on noudatettava ja että te vähät välitätte vaikkei hän haluaisikaan leikkiä lapsesi kanssa (vaan että teillä on kivaa ilman häntä), niin eiköhän tule toinen ääni kelloon. Älä opeta lapsellesi alistujan mallia!!!

No mä pitäisin huolen, että jos ruokapöytään tullaan niin myös syödään. Annetaan ruokarauha. Muuten pysytään vaikka juuri siellä lastenhuoneessa odottamassa tai mennään kotiin. Rajat ne on apinoillakin oltava.

[QUOTE="Eräs";27983569]Hei! Eikö nämä asiat olisi parempi sopia asianomaisten kanssa eikä tänne nettiin julkaista?[/QUOTE]

Tätä olen joskus miettinyt, että kun täällä palstalla kerrotaan hyvinkin seikkaperäisesti jostain perheestä, tapahtuneesta, sukulaisista ym. niin eikö muka kukaan koskaan tunnista itseään? Nythän se ilmeisesti sitten niin kävi. Hah. Siitäs saitte.

Hankkikaa oikeita kavereita joille purkaa.

Hahhahaa.

no mitä valitat, jos hoputtaa? on tosiaa niin paha asia. ehkä se kasvatetaa erinlaiseksi ku teidän lapset? mulle on ihan sama, vaikka joku joskus hoputtaakin. ja jos se niin paljon häiritsee, niin sanot ihan reippaasti vaan asiasta tai sanot että soitan äidin hakemaan sut.

[QUOTE="Eräs";27983569]Hei! Eikö nämä asiat olisi parempi sopia asianomaisten kanssa eikä tänne nettiin julkaista?[/QUOTE]

Minä käsitin ensimmäisestä viestistä että on yritetty sopia mutta eivät olleet uskoneen ongelmaa :o

Yhteistyössä