Iskä leikittäjänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko muissa perheissä niin, että kun iskä on päivät töissä ja äiti lasten kanssa kotona, niin taapero vaatii sitten iltaisin oikein urakalla iskää leikkimään kanssaan?

Meillä nyt kuopus 1v4kk ja aika vasta tullut sellainen vaihe päälle, että repii miestä heti, kun se tulee töistä, lastenhuoneeseen ja vaatii leikkimään. :D Hauska.
Onkos siis teillä muilla sellaista, että iskä on parempi leikkimään, kuin äiti tai ainakin leikkii mieluummin, kuin äiti? Mulla on joskus ihan huono omatunto asiasta, kun tuntuu, että pitäisi leikkiä lasten kanssa enemmän.

Joo meilläkin iskä jaksaa ja osaa paremmin leikittää :) Kyllä minä päivällä leikin mutta illalla en enää jaksa kun ei ole pakko :D junaradalla ja dubloilla lähinnä rakennellaan. Lapsi 1v2kk.

Joo. Tällä on lapset isin perään kanssa aina koko illan. Ihanaahan se on, mutta miehen mielestä joskus raskasta kun hän haluaisi vähän levätä ja ottaa rauhallisesti tai edes lukea lehteä ym. Ja minulle tulee väistämättä tunne etten ole ollut riittävästi heidän kansaan päivällä. :)

Joo. Tällä on lapset isin perään kanssa aina koko illan. Ihanaahan se on, mutta miehen mielestä joskus raskasta kun hän haluaisi vähän levätä ja ottaa rauhallisesti tai edes lukea lehteä ym. Ja minulle tulee väistämättä tunne etten ole ollut riittävästi heidän kansaan päivällä. :)

Juu, sama täällä! Se on kumma, että aina pitää kehittää jostakin itselleen huono omatunto... :(

Tuossa iässä iskä oli ihan pop! Nyt kun ikää 3v, on toki tosi iloinen isän kotiintulosta, mutta ihan yhtä lailla äiti kelpaa leikkikaveriksi. Tai oikeastaan lapsi jo tietää, millaisiin leikkeihin isä sopii paremmin ja mihin taas äiti. Tietää, että riehuntaleikeissä isä on parempi ja minun kanssani taas on kiva lauleskella, tehdä palapelejä, höpistä kaikenmaailman mielikuvitusjuttuja, sellaisia rauhallisempia leikkejä...

Meillä menee ainakin niin, että kun mie oon päivät kotona ja ns. ”aina” käytettävissä ja myöskin päivät pitkät vahtimassa ja komentelemassa ja vaatimassa jne, niin kun iskä tulee ovesta sisään niin lapset ovat kun takiaiset iskän kimpussa: ”Iskä, iskä, ihana isi tulee ja leikkii meidän kanssa että saadaan olla rauhassa tolta komentelevalta, määräilevältä jne äidiltä, sillä vaikka iskä komentaa yhtälailla, niin lasten muisti on niin lyhyt...

Päivän aikana kuitenkin mie joudun ojentamaan, komentamaan, käskemään tai jotain - joka päivä ja jokaista lasta... ja ne sit on mielessä heti päälimmäisenä ja kun iskä ei työpäivän jälkeen vielä ole ehtinyt kertaakaan komentamaan, niin se isi on se paljon, paljon kivempi leikkikaveri, vaikka äidin kanssa ois ollut aiemmin päivällä kuinka kivaa tahansa.

Meillä menee ainakin niin, että kun mie oon päivät kotona ja ns. ”aina” käytettävissä ja myöskin päivät pitkät vahtimassa ja komentelemassa ja vaatimassa jne, niin kun iskä tulee ovesta sisään niin lapset ovat kun takiaiset iskän kimpussa: ”Iskä, iskä, ihana isi tulee ja leikkii meidän kanssa että saadaan olla rauhassa tolta komentelevalta, määräilevältä jne äidiltä, sillä vaikka iskä komentaa yhtälailla, niin lasten muisti on niin lyhyt...

Päivän aikana kuitenkin mie joudun ojentamaan, komentamaan, käskemään tai jotain - joka päivä ja jokaista lasta... ja ne sit on mielessä heti päälimmäisenä ja kun iskä ei työpäivän jälkeen vielä ole ehtinyt kertaakaan komentamaan, niin se isi on se paljon, paljon kivempi leikkikaveri, vaikka äidin kanssa ois ollut aiemmin päivällä kuinka kivaa tahansa.

Äidille niiiin palkitsevaa että... =) Iskä on aina vaan kiva ja äiti vaan komentelee.

[QUOTE="Rötväles";22428161]Äidille niiiin palkitsevaa että... =) Iskä on aina vaan kiva ja äiti vaan komentelee.[/QUOTE]

Juu, noin se tuppaa vaan menemään... kunnes iltaan mennessä isikin joutuu jo rauhoittelemaan menoa ja viimeistään siinävaiheessa kun pitäs vähän raivata tavaroita... silloin oiskin yks-kaks taas paljon äidin kavereita ja äiti ois niin ihana ja kiva, jos sais olla vaan äidin kaverina keittiössä ja joku muu / jotkut muut lapset raivais leikit jne. ;)

Yhteistyössä