Kaverin 3,5 kk vanha vauva yökylään meille?

  • Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti
en ottaisi todellakaan
en alkaisi hoitaa noin pitkää aikaa vierasta vauvaa, enkä varsinkaan, jos kyseinen tyyppi suuttuisi ei-vastauksesta. siinä vaiheessa olisi ihan varma ei.
 
joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
Minulla oli kerran miehen siskon laps hoidossa vauvan olessa 1vk vanhemmat saivat päähänsä lähteä laivalle rellestää.
No sen jälkeen laps onkin ollu aina vaan hoidossa joka paikassa eikä vanhempia ole pal laps kiinnostanu ja tämä hoidossa olo on päivittäistä. tästä viisastuneena.
en ottaisi koska vanhempien on osattava jättää omat menonsa ja laittaa lapsi etusijalle!!!
Näin se juuri menee. Kun ottaa tuollaisten lapsen yhden kerran, alkaa menojalkaa vipattaa entistä enemmän ja kohta meneminen on joka viikkoista ja yhteiskunnan verorahat menevät baariin. Tavallisesti tällaiset vanhemmat eivät käy töissä, he käyttävät hyväksi sekä yhteiskuntaa että "ystäviään":
Nimenomaan omat menot on osattava jättää kun lapsi/lapsia syntyy. Voi myös vuorotella miehen kanssa kunhan sekään ei lähde tavaksi, siinä kasvetaan pian erilleen.
Voi kun se lapsuus, vauva-aika on niin lyhyt. Nyt vuosien päästä miettii että mihin se on valunut kun lapset jo aikuisias. Aika vain rientää vaikka omani eivät juuri koskaan olleet hoidossa, joskus äitini meillä hoitamassa.
Itse otan lapsenlapsia tarvittaessa yökylään ettei heitä muualle tarvii kuskailla ja oma kuopuskin mielissään kun pieniä talossa.
 
joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Vaikee juttu.Mutta vanhemmatkin tarvii kaksinoloa ja tuulettumista.
Mä voisin ottaa jollei itellä olisi pieniä lapsia.
Eihän se mun tehtävä olis määrätä milloin ja mihin vanhemmat saavat mennä.

Siis mä tykkäisin saada tuollaisen pienen käärön vuorokaudeksi..
:wave:

Mutta sanoisin ystävälleni myös että tästä ei tuu jokakuukautinen juttu,ihan suoraan.
Että joskus voin ottaa mutten jatkuvasti.

REhellinen peli.

Mä oon sitten ollut kaamee ihminen kun annoin kaksoset ristiäisten jälkeen kummeille,ja menin ukon kanssa baariin!! :ashamed:
hei,ampukaa!!

Musta kaveruus ei ole tuota mitä täällä kirjoitettu...
Jos tosi ystävä niin auttaa jos pystyy.Eikä ole ystävän asia määrätä että tuon ikäisen kanssa sinä pysyt kotona.
Jos vaihtoehto on että mies menee yksin?
Juovat kotona ja vauva siellä?

Noh,mut mä oonkin ryypännyt ja käynyt baarissa vaikka mulla ollut pieniä lapsia!! :eek:
Jos 3,5 kuukautta "vanha" vauva on ollut jo PALJONKIN hoidossa, niin kyllä mun käy sääliksi, jos vanhemmat eivät jaksa hoitaa, koska siltä se vähän näyttää, PALJON on hieman eri asia kuin 1 tai 2 kertaa :headwall:

Varmaan kaksosten vanhemmille ihan suotavaa päästä tuulettumaan muutamaksi tunniksi. On se niin kovaa työtä kaksosten hoito, koko ajan kiinni.
 
pilviini harmaana
Mun tissit ei pärjäis noin pitkää aikaa :) Meillä kuopus 4,5kk. On ollut kotona hoitaja kaksi kertaa tunnin kun olin töissä ja mies reissussa. Tuolloinkin vauvalla oli uniaika, ja selkeä rytmi. Miehen kanssa ollaan oltu enintään tunti lenkillä ja hoitajana on ollut joku minun sisarus.

Nyt alkaa tuntumaan, että olisi kiva päästä kaksin leffaan ja syömään. Mutta, mutta vaikeaa löytää illaksi ketään hoitamaan kahta lasta. Puolentoista kk päästä on kaverin häät. Isosisko menee ehkä kummeilleen etelä-suomeen, ja ajattelimme jättää puolivuotiaa yöksi (kirkon jne. jälkeen) siskolleni. Vauva nukkuu äyden yön, ja ainoa ongelma voi olla nukuttaminen ilman tissiä, vaikka pulloa osaakin syödä.
 
karpaloinen
Itse hoidin joskus kaverin alle vuoden vanhaa yhden yön ja en saanut nukuttua koko yönä kunnolla. Lapsi heräilli vähän väliä ja kaipasi äitiään. Oli paljon vaikeampi saada rauhoitumaan kun oma lapsi. Itsellä oli silloin 1v 6kk tyttö. Päätin että oli kyllä viimeinen kerta. Syy oli lapsen hoidolle että vanhemmat pääsi baariin.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Mä olin hoitamassa kaverin lasta kun muksu oli 6vko ja hienosti meni. Eihän ne muksut ton ikäisenä muuta yee kun nukkuu ja syö. Niin ja ota hoitoon ihan illasta niin voipi mennä suoran yöunille. Kyllä mä ainakin kaveria auttaisin kun kyse yhdestä yöstä.
Kyllä meen 3,5kk tekee muutaki ku nukkuu ja syö. :eek:
 
Sanot vaan ei
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kauhean surullinen ketju. :( Mä en ikimaailmassa olis luovuttanut 3,5-kuistani yökylään. Tiedän kyllä että ihmiset on erilaisia... Mutta tämä ei kuulosta nyt hyvältä.
Ei kuulostakaan. Pienen vauvan paikka yöllä on kotona äidin ja isän vieressä. Pienen ajan voi hoidossa olla, mutta tuollainen aika on aivan liian pitkä!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kauhean surullinen ketju. :( Mä en ikimaailmassa olis luovuttanut 3,5-kuistani yökylään. Tiedän kyllä että ihmiset on erilaisia... Mutta tämä ei kuulosta nyt hyvältä.
Emmääkään antas tota omaani. Sen kummitäti jo halus sitä hoitoon, et päästäs ton ukon kans vaikka ulos syömään ja leffaan. Kiitin kauniisti ja kieltäydyin. Lupasin kyllä antaa joskus myöhemmin, mut ei nyt vielä...
 
tuore äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Kaverin 3,5 kk vanha vauva yökylään meille?

JÄRKYTTÄVÄÄ
Mikä siinä järkyttää? Monesti pienen äiti on niin loppu yövalvomisiin ja syöttöihin, että täytyy saada aikaa itselleen. Mitä se aika sitten on? Toiset nukkuu 20 tuntia, toiset näköjään menevät juhliin. Kyllä mä ainakin olisin kiitollinen, jos joku ottaisi mun vauvan yökylään ja mä saisin nukkua rauhassa.

Tässä taitaakin olla nimenomaan taas kysymys siitä, että äiti (vanhemmat) lähtevät baariin? Se taitaa täällä olla semmoinen asia, mitä ei hyväksytä lainkaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siinä ei oo mitään kadehtimista että pieni vauva jätetään usein hoitoon jotta pääsee bilettämään. Eriasia joskus ja kohtuu aikoja.
Ei todellakaan, onko joku kadehtinut????? Säälittää ennemminkin.
Sitä vain ajattelin että jos ovat jo viime viikonloppuna olleet ulkona ja tänä viikonloppuna taas ja muutenkin ovat muualla hoidattaneet, niin tuntuu ettei hoidontarve tuosta välttämättä vähene :|
Jos olis joku järkevämpi syy, esimerkiksi univelat pois, niin auttaisin mielelläni, mutta se että taas baariin :x
Peesailen tätä. Kyllä mustakin voi olla ihan ymmärrettäviä syitä jättää tuon ikäinen yöksi hoitoon. Jos on vaikka koliikkivauva ja vanhempien täytyy saada nukkua, niin ymmärrän täysin ja auttaisin ilman muuta. Senkin saattaisin vielä ymmärtää jos kyseessä olisi esim. läheisen häät, hautajaiset tms (itse tosi ottaisin tuollaiseen vauvan mukaan), mutta baariin pääsemisen takia en tod. ottaisi hoitoon :x

 
tuore äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siinä ei oo mitään kadehtimista että pieni vauva jätetään usein hoitoon jotta pääsee bilettämään. Eriasia joskus ja kohtuu aikoja.
Ei todellakaan, onko joku kadehtinut????? Säälittää ennemminkin.
Sitä vain ajattelin että jos ovat jo viime viikonloppuna olleet ulkona ja tänä viikonloppuna taas ja muutenkin ovat muualla hoidattaneet, niin tuntuu ettei hoidontarve tuosta välttämättä vähene :|
Jos olis joku järkevämpi syy, esimerkiksi univelat pois, niin auttaisin mielelläni, mutta se että taas baariin :x
Peesailen tätä. Kyllä mustakin voi olla ihan ymmärrettäviä syitä jättää tuon ikäinen yöksi hoitoon. Jos on vaikka koliikkivauva ja vanhempien täytyy saada nukkua, niin ymmärrän täysin ja auttaisin ilman muuta. Senkin saattaisin vielä ymmärtää jos kyseessä olisi esim. läheisen häät, hautajaiset tms (itse tosi ottaisin tuollaiseen vauvan mukaan), mutta baariin pääsemisen takia en tod. ottaisi hoitoon :x
Mitä väliä sillä on, miksi vanhemmat haluavat lapsensa hoitoon? Toiset menee baariin, toiset haluavat kehdenkeskistä aikaa, toiset nukkuvat. Pitäisikö sitten valehdella, että on niin loppu ja haluaisi nukkua rauhassa, jotta ottaisitte kaverin vauvan yöhoitoon? Eihän se ole tärkeää, mitä äiti tekee sillä välin kun vauva on teillä, vaan se, että vauvalla on kaikki hyvin ja äiti jaksaa taas arkea. Toisille se bilettäminen auttaa jaksamaan taas arkea, enkä näitä äitejä missään nimessä tuomitse, jos he järjestävät vauvalle luotettavan hoitajan. Toinen asia on sitten taas ne ystävyyssuhteet, jotka tässäkin aloittajan tapauksessa saattavat joutua koetukselle moraalisista syistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Mitä väliä sillä on, miksi vanhemmat haluavat lapsensa hoitoon? Toiset menee baariin, toiset haluavat kehdenkeskistä aikaa, toiset nukkuvat. Pitäisikö sitten valehdella, että on niin loppu ja haluaisi nukkua rauhassa, jotta ottaisitte kaverin vauvan yöhoitoon? Eihän se ole tärkeää, mitä äiti tekee sillä välin kun vauva on teillä, vaan se, että vauvalla on kaikki hyvin ja äiti jaksaa taas arkea. Toisille se bilettäminen auttaa jaksamaan taas arkea, enkä näitä äitejä missään nimessä tuomitse, jos he järjestävät vauvalle luotettavan hoitajan.
Näinpä. vauvan kannalta se on aivan sama miksi on hoidossa eikä sille vauvalle ole mitään väliä sillä, mitä vanhemmat sen hoidoossaolon ajan tekevät.

Mun asia ei ole lähteä tuomitsemaan yhtään ketään siitä että laittavat vauvan hoitoon enkä mä näe sitä niin pahana asiana jos vauva on välillä hoidossa että kokisin jotain henkisiä tuskia ja siksi kieltäytyisin ottamasta vauvaa hoitoon.
 
tosi järkkyä
Kyllä kello 13 - seuraavaan päivään klo 16 on AIVAN LIIAN PITKÄ aika pienelle vauvalle olla hoidossa, oli syy mikä tahansa. Ap teki myös vastuuttomasti kun suostui moiseen. Aina voi kieltäytyä, eikä se, että kaveri suuttuu, ole mikään peruste myöntyä.

Kuka tahansa normaali ihminen kieltäytyisi moisesta hoitamisesta.
 
Finttu
Mun täytyy kyllä sanoa, et mun ei oo vielä tarvinnut välttämättä päästä mihinkään niin, et vauva olis jääny jollekin muulle hoitoon kuin isälleen. Ja yöt oon aina samassa paikassa kun mun 3+kk vauva.
Menot suunnitellaan niin, että lapsi voi olla mukana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun täytyy kyllä sanoa, et mun ei oo vielä tarvinnut välttämättä päästä mihinkään niin, et vauva olis jääny jollekin muulle hoitoon kuin isälleen. Ja yöt oon aina samassa paikassa kun mun 3+kk vauva.
Menot suunnitellaan niin, että lapsi voi olla mukana.
Niin, sinä teet näin. Joku toinen tekee toisella tavalla. Mutta tuskin kukaan täällä on toista tuomitsemaan. Jokainen varmasti harkitsee oman jaksamisensa, oman bilettämisensä ja oman perheensä välillä itselleen ja vauvalle parhaimmalla tavalla.

 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun täytyy kyllä sanoa, et mun ei oo vielä tarvinnut välttämättä päästä mihinkään niin, et vauva olis jääny jollekin muulle hoitoon kuin isälleen. Ja yöt oon aina samassa paikassa kun mun 3+kk vauva.
Menot suunnitellaan niin, että lapsi voi olla mukana.
Niin, sinä teet näin. Joku toinen tekee toisella tavalla. Mutta tuskin kukaan täällä on toista tuomitsemaan. Jokainen varmasti harkitsee oman jaksamisensa, oman bilettämisensä ja oman perheensä välillä itselleen ja vauvalle parhaimmalla tavalla.
Mun mielestä aikuiseen ajattelumalliin ei voi sopia semmonen, et ton ikäinen vauva on jatkuvasti pitkiä aikoja erossa äidistään.
 
koppis
Mulla on monta lasta ja ikinä en ole ollut yötä poissa kotoa alle 1-vuotiaan luota. Mäkään en oikein jaksa ymmärtää noita biletysihmisiä, varsinkin kun kyseessä on noinkin pieni vauva. Koliikit, masennukset ym. on sitten ihan eri asia. Itselläkin koliikista on kokemusta.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun täytyy kyllä sanoa, et mun ei oo vielä tarvinnut välttämättä päästä mihinkään niin, et vauva olis jääny jollekin muulle hoitoon kuin isälleen. Ja yöt oon aina samassa paikassa kun mun 3+kk vauva.
Menot suunnitellaan niin, että lapsi voi olla mukana.
Niin, sinä teet näin. Joku toinen tekee toisella tavalla. Mutta tuskin kukaan täällä on toista tuomitsemaan. Jokainen varmasti harkitsee oman jaksamisensa, oman bilettämisensä ja oman perheensä välillä itselleen ja vauvalle parhaimmalla tavalla.
No kuule JOKAINEN ei ihan varmasti harkitse mikä on vauvalle parhainta. Muutenhan huostaanottojakaan ei olisi Suomessa yhtään, vai mitä?

Miten se voi olla jollekin muka uutinen, että jotkut keskenkasvuiset äidit asettavat itsensä lapsensa edelle.

 
tuore äiti
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Mulla on monta lasta ja ikinä en ole ollut yötä poissa kotoa alle 1-vuotiaan luota. Mäkään en oikein jaksa ymmärtää noita biletysihmisiä, varsinkin kun kyseessä on noinkin pieni vauva. Koliikit, masennukset ym. on sitten ihan eri asia. Itselläkin koliikista on kokemusta.

Edelleen ihmetten, että mitä sen on väliä MIKSI vauva on hoidossa/yöhoidossa? Jos vauvalla on kaikki hyvin, luotettava aikuinen hoitamassa, niin eihän pieni vauva tiedä onko äiti nukkumassa, töissä vai baarissa, eikä se vauvalle kuulukaan.

Toisille oma jaksaminen vauva-arjessa on raskasta ja haluaa heittää viihteelle silloin tällöin, jotta taas jaksaa kotona. Miksi se pitää tuomita?

Toiset taas on ensimmäiset 4 vuotta lapsensa kanssa 24/7, eihän sitäkään tuomita.

Jotkut sitten tekevät töitä, jopa työmatkoja vauvan ollessa hyvin pieni, miksi sekään olisi tuomittavaa?

Eikö tärkeintä ole se, että äiti jaksaa ja vauvalla on kaikki hyvin? Ymmärrän, että tämä aiheuttaa keskustelua, onhan tämä keskustelupalsta, mutta niin herkästi tuomitaan tuntematta tilannetta yhtään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun täytyy kyllä sanoa, et mun ei oo vielä tarvinnut välttämättä päästä mihinkään niin, et vauva olis jääny jollekin muulle hoitoon kuin isälleen. Ja yöt oon aina samassa paikassa kun mun 3+kk vauva.
Menot suunnitellaan niin, että lapsi voi olla mukana.
Niin, sinä teet näin. Joku toinen tekee toisella tavalla. Mutta tuskin kukaan täällä on toista tuomitsemaan. Jokainen varmasti harkitsee oman jaksamisensa, oman bilettämisensä ja oman perheensä välillä itselleen ja vauvalle parhaimmalla tavalla.
No kuule JOKAINEN ei ihan varmasti harkitse mikä on vauvalle parhainta. Muutenhan huostaanottojakaan ei olisi Suomessa yhtään, vai mitä?

Miten se voi olla jollekin muka uutinen, että jotkut keskenkasvuiset äidit asettavat itsensä lapsensa edelle.
No tuskin ne narkkariäidit ja muut huostaanotettujen (hulttio)äidit täällä kirjoittelee. Voisi sanoa, että jokainen normaali äiti, mutta mikä on normaali?
Olen kyllä sitä mieltä, että äidin tuleekin asettaa itsensä tarpeet lapsen edelle, tietyin ehdoin toki. Eli jos äiti ei jaksa, ei vauvallakaan ole hyvä olla. Äidin tulee huolehtia omasta jaksamisesta. Tässä näillä "normaaleilla" äideillä on kyllä petraamista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Mulla on monta lasta ja ikinä en ole ollut yötä poissa kotoa alle 1-vuotiaan luota. Mäkään en oikein jaksa ymmärtää noita biletysihmisiä, varsinkin kun kyseessä on noinkin pieni vauva. Koliikit, masennukset ym. on sitten ihan eri asia. Itselläkin koliikista on kokemusta.

Edelleen ihmetten, että mitä sen on väliä MIKSI vauva on hoidossa/yöhoidossa? Jos vauvalla on kaikki hyvin, luotettava aikuinen hoitamassa, niin eihän pieni vauva tiedä onko äiti nukkumassa, töissä vai baarissa, eikä se vauvalle kuulukaan.
Toisille oma jaksaminen vauva-arjessa on raskasta ja haluaa heittää viihteelle silloin tällöin, jotta taas jaksaa kotona. Miksi se pitää tuomita?

Toiset taas on ensimmäiset 4 vuotta lapsensa kanssa 24/7, eihän sitäkään tuomita.

Jotkut sitten tekevät töitä, jopa työmatkoja vauvan ollessa hyvin pieni, miksi sekään olisi tuomittavaa?

Eikö tärkeintä ole se, että äiti jaksaa ja vauvalla on kaikki hyvin? Ymmärrän, että tämä aiheuttaa keskustelua, onhan tämä keskustelupalsta, mutta niin herkästi tuomitaan tuntematta tilannetta yhtään.
voi xxttu mikä ääliö oot.
Kyllä pieni vauva tarvitsee omaa äitiään tietysti!
ja miten imetys????
Miten teillä hyvät ihmiset onnistuu imetys jos vauva on yli 24 tuntia poissa äidin luota?????
 

Yhteistyössä