kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

tännehän on tullut kivasti porukkaa, tervetuloa kaikille!

mulla on herkuton jatkunut ihan ok. vähän pelotti et kuin käy täällä kotopuolessa, mut hyvin oon pitäny pintani, eikä oo ees mieli tehny. eilen haisi hyvä karkki äitilläni, mut sillä oli mynthoni, hyi!

eilen kävin kaks kertaa tunnin kävelylenkin, varmaan jotain 12 kilsaa yhteensä. täällä ei oo puntaria, mut syöny oon normaalisti, ei oo tullu ylilyöntejä. saattaapi puntari näyttää enempi ku viimeks, mut jos näyttää saman niin oon kyllä tosi tyytyväinen.

päivitän tuohon listaan uudetkin samantien, ´niin on sit helpompi perjantaina :wave:
 
Mukava päästä mukaan... Itse olen oikeen aloittanut tämän kuntoilun niin, että lauantaina vähän poljin kuntopyörää ja sit eilen hiihtolenkki. Näyttääpä olleen jo hyötyä, kun vielä syömistäkin vähentänyt ja juonut vettä ja juonut.... Kyllä se tästä. Innolla perjantaihin =)
 
Juu kvia kun tulee uusia, niin aina joku ehtii kertoon kuulumisiansa! ;)
Tänään pyöräilin jo aamusta sen 5 km., kyllä tuli hiki jo siinäkin! Mutta hyvä idis tuo, että jakaisi sitä pyöräilyä, tarvii itekin kokeilla niin. :)
Onko kellään hyviä ehdotuksia, että mitä kannattaisi syödä kuntoilun jälkeen, esim kuntosalin jälk, et sais paljon esim proteiineja..?? Itellä vähän pää tyhjä taas... ;) Aikaisemmin ku laihdutin, tossa pari vuotta sitten, nii käytin siät herbalifea, ja siinä sai hyvin niit proteiineja ja myös laihtui! Nyt ei oikein meinaa osata syödä kunnolla, kun ei enää käytä noita pirtelöitä..
 
Pilwi: miten ois joku rasvaton vähäsokerinen maitotuote, esim jogurtti, rahka tai viili?
Katsoitteko telkkarista prismaa, josta tuli n. 5 osaa syömisjutuista? Siinä sanottiin, että rasvattomat maitotuotteet sitoisivat rasvaa, eli jos käyttää maitotuotteita, niin laihtuu nopeammin kuin muuten =) . Onkin tässä muuten jogurtit lopussa, täytyypä muistaa tänään ostaa.
 
Heippa taas!! Viikonloppu meni oikein loistavasti. Lenkilläkin tuli käytyä ja syötyä kohtuudella. Olokin on ihanan hoikka pitkästä aikaa...mut pian on menkat tulossa ja se tietää et pian alkaa turvottaa :kieh:
Nestettä kertyy taas sit niin että epätoivo iskee.
Sanulilla on kyllä niin huima tuo pudotus että huh huh. Ja muilakin menee hyvin. Ihanan ahkeria urhelijoita ja liikkujia olette =)
 
tänään aamulla jumppasin puolen tunnin jumpan ja sit kävin tunnin lenkillä... rattaita työntelin ja poikani oli kyydissä....

paino tänä aamuna oli 58.1 elikkä jos tuota menoa jatkuu niin ei kait sinne 55 kiloon pitäisi olla pitkä matka mutta jos hyvin menee ja innostun toden teolla niin antaa mennä vaikka sinne 48.n missä olin ennen ku aloin odottaa poikaani joka syntyi sit huhtikuussa 2006... olen mä sen jälkeen saanut jo kymmenen kiloa pois mutta aikas hitaasti kylläkin...
 
Tervetuloa uudet porukkaan!

Minulla paino vain nousee, mutta hyvä että te muut olette tulosten perusteella ymmärtäneet että tämä on painonpudotuspino, ei nousupino :D Tsemppiä!

Syömiset ovat menneet ihan ok, pystyin jopa eilen töissä välttämään pöydällä olevat pullat (tästä olen ylpeä) Eväänä oli salaattia, rasvatonta ja maustamatonta jugurttia ja marjoja ja 2 palaa leipää. Liikuttua on tullut vähemmän kuin keveämpinä työviikkoina, ei vain ehdi. Eilen käytiin 50min lenkki kelloa koko ajan vilkuillen (joko on kiire töihin...?) Kaukana rentouttavasta kävelylenkistä. Varsinkin kun 2v. ei ymmärrä miksei saa pysähtyä tutkimaan joka lumikökkärettä ja lähteä päättömästi hankikantoa pitkin metsään (äitillehän ei hankikantoa ole...)jne, jne. Tänään luvassa samanlainen reissu, kunhan ruoka kypsyy vain ensin uunissa.

En osaa sanoa miksei paino tipu. Voihan olla että nämä ylimääräiset ovat siksikin niin tiukassa että olen varmasti painanut tämän verran n.15v.sitten yläasteella... Ehkä näihin ei autakaan kuin rasvaimu..jos sekään :kieh: Mutta vielä(kään) en luovuta. Jatkakaan te muut samaan tahtiin (upeasti tippunut useimmilla paino), ehkä tulen joskus perässä :D
 
Tsemppiä häkkyrälle! Ei kannata luovuttaa, sinnikkäästi ku jaksaa niin yhtäkkiä paino voi taas olla pudonnut reippaastikin. Joskus se vaan jumittaa paikallaan ties mistä syystä.

Mä olin kans eilen illalla ylpeä itsestäni ;) Kaikki asiat meni koko päivän päin prinkkalaa ja illalla tuli ihan hillitön makeanhimo, ois tehny ihan mahottomasti mieli syödä kun löysin irtokarkkipussin yläkaapista..otin sen jo käteeni ja haistelin ja pyörittelin, mutta sitten sain itsekuria ja laitoin sen nöyrästi takaisin yläkaappiin. Jes! Olo ois ollu entistä surkeampi niiden syönnin jälkeen, sen tietää. Otin sitten vaan palasokerin suuhun ja join lämmintä juomaa päälle. Siinä lähti makeanhimo :)

Äsken crossailin taas kun vauva meni aamu-unille. Jotenkin on ihan kamala väsymyskausi menossa, tyttö nukkuu niin huonosti yöt. Mut en anna sen vaikuttaa syömisiin ja liikkumisiin. Ja kummasti nytkin piristyin kun kuntoilin!
 
hei!
uusille:tervetuloa joukkoon!

tänään ja eilen olen polkenu kuntopyörällä. jumppaamaan en ole kehdannu, vaikka se tois hyvää vaihtelua. äsken vetäisin kebab annoksen. hyötyliikuntaa on tullu puita kantaessa ja lämmittäessä uunia. kohta sauna lämpiämään.
 
kotona taas =) huomenna onki eka työpäivä ja kuuteen pitäs mennä...saa nähä saako nukutuksi kuinka ku tietenki vähän jännittää...

hyvä tähkis!!!

joku kyseli proteiinivinkkejä. mie tykkään syä raejuustoa ananaksen kera. mut minusta tuntuu et en saa tarpeeksi proteiineja, vaikka syön joka päivä lihaa. joskus ennen muinoin laitoin jugurtin sekaan soijarouhetta. siinä on aika paljon protskua. tarttis ostaa sitä kaupasta ku muistais

mut nyt pitää alkaa kattoon työvaatteita jne. :wave:
 
Täällä taas aktiivisena ;)
Täytyy heti tunnustaa, että söin tänään aamupalan jälkeen kermajäätelöä ja heitin vielä kaakaojauhetta päälle..! no, ei siinä mitään, illalla tuli vietyä lapset rollssiin ja syötyä ite hampurilainen :ashamed: hehee... Se olikin kiva sit mennä liian heti syönnin jälkeen salille, ja vattoja tehdessä tuntu, että sieltä se purilainen nyt pukkaa ulos... ;) Että näin mukava päivä..
KÄytiin lasten kaa titi-nalle talossa, nii sen jälkee oli kiva viel rötväillä ja käydä purilaisilla siis. Meidän kuus vuotias oli hyvä, kun sit jälkeenpäin tuli mun luo, avas mun suun, katsoi hieman ja sanoi "on se hyvä ettei äidin sisällä oo toista ihmistä..!" (eli näin vaikutti ne titi nallet meillä ;) pojan kanssa olikin hieman keskustelua siitä ,ovatko nalle oikeita vai ei.. äidin mielestä siis olivat.. Että tällaista tänään..
 
Tää päivä on mennyt muuten kivasti paitsi että piti ottaa kaupasta Dallas pitko..... Söin siitä 1,5 kapoista palasta..... Huomiseksi pitäisi vielä rahkapiirakkaa vääntää kun tulee kavereita.... Ja nyt uuni huutaa et ruoka olis valmis. Siis syömään!!! :D
 
Moikat, en tiiä mikä mun konetta vaivaa välillä, kirjoitin pitkät pätkät ja teksti haihtu taivaan tuulin. Ärsyä. No kuitenkin maanantaina paino oli 63,3kg vaikka olin liikkunut koko viikonlopun. Masensi. Sitten luin eräästä vanhasta lehdestä jutun, ravitsemusterapeutti Patrik Borg(muistaakseni) sanoi näin"on väärin luulla, että liikunnalla olisi niin suuri vaikutus painoon kun yleensä luullaan, sen osuus koko paketista on noin 10-20%, tärkeintä on katsoa mitä SYÖ. Siitä viisastuneena tein peruna/porkkanakeiton ja olen syönyt sitä koko viikon ruisleivän kera, samoin hedelmiä ja vettä juonut paljon. Tänään paino 62,6kg, saas nähdä mitä se on huomenna virallisena punnituspäivänä. Suunta alaspäin kuitenkin. Vaaleeta leipää, pullaa ja keksiä en syö enää. Tavoite 58kg pitää saavuttaa 11.4 mennessä!
 
Mulla toi paino jumiutunut kans jo varmaan viikon samaan.. Mut eilen tajusin, että olen sentään kiinteytynyt! Ihan kun ois noita vatsa makkaroita vähän "silentynyt".. Tuli ihan iloinen mieli, että vaikka tosiaan ei oo paino tippunukaan, nii on silti jotain tapahtunu. Ja ryhtikin alkaa nä'yttää paljon paremmalta, se on kyl ton kuntosali harrastuksen ansiota, eli pitänee jatkaa ;) Mutta jännä kyl toi juttu, että liikunta ei niin vaikuta siihen laihtumiseen.. No, ehkä voin täällä itekin ny vähän höllentää liikkumista, ja katsoa tosiaan sitä syömis puolta tarkemmin. Entisenä karkki hiirenä (söin joka päivä karkkia) niin , tuntuu hyvältä, kun enää ei tarvi joka päivä sitä vetää, viikonloppusin olen muksuilta sit hieman karkkia ruinannut ;)
 
Huomenia!!
Ihan ekaks Pilwimitä sanoit tosta kiinteytymisestä, niin allekirjoitan väitteen et painonlasku väliin hidastuu et iho ehtis kiineytyä siinä mukana. Mulla oli jossain vaiheessa sama homma et ensin paino laski ja sit jumittui, mutta jumituksen aikana vatsa ja muut paikat kapenivat! Ja sehän ei ole ollenkaan huono juttu! Nykyisin ei vaan meinaa tapahtua kumpaakaan :kieh: :headwall:

No aamulla uskollisesti hyppäsin hyvillä miellin puntarille kun viikko sitten oli niin hyvällä mallilla ja olo on ollut suht hoikkanen ja kevyesti olen syönyt..... mutta plussaa pirskulevieköön näytti 800g!!!! En tajua!!!! Paino nyt siis 58.4kg. Ottaa niin päähän :headwall:
No illalla salille purkamaan agressioita, niin helpottaa edes hieman =)
Kai sitä pitää yrittää nyt viikonloppu olla mahdollisimman vähällä herkuttelulla ja jättää karkki päivä pitämättä,,,vaikka en tiedä onko toi totaalinen pidättäytyminenkään ihan viisasta...

Pitäisi tästä pian lähtee ulkohommiin kolaamaan pihaa..lunta ihan kiitettävästi satanut yön aikana. Mut ensin aamupalat kehiin =) :wave:
 
moi!

aamulla vaaka näytti 71,5kg eli pudotusta -500g viikossa. yhteensä pudotusta 1,5kg.

liiuntaa en oo pariin päivään harrastanu. kiireinen muka. tänään poljen kuntopyörää ja jos innostun niin jumppaan. huomenna olisi veljen tyttären 1 vee synttärit eli herkkuja tiedossa.
 
Plussaa taas.. Tasan 60kg näytti vaaka,eli +400g. Ei hyvin mene..

Eilen kävin juoksemassa 8,3km (netissä mittasin matkan) josta ehkä noin 7,5km juoksin ja km verran kävelin aluksi ja lopuksi. Mahtava olo tuli lenkin jälkeen, pääsisi vain useammin. Suht hyvä oli juosta, takasin tullessa alkoi pyryttää ja tietysti juoksin vastatuuleen. Otsalampun valossa ei meinannut eteenpäin nähdä ja muutaman kerran nilkkakin oli vaarassa muljahtaa tuolla kuoppaisella metsätiellä. Mutta hengissä selvisin kotiin asti. Sykkeet oli kyllä tosi korkealla niinkuin aina, mutta sitten päätin että antaa mennä vain, kun hyvältä tuntui ja henkin kulki ;) ja lopetin sykkeitten kyttäämisen.

Tämä olikin ensimmäinen juoksulenkki syksyn jälkeen että siihennähden olen tyytyväinen vaikkakin vauhti oli todella hidas. Mutta on tuosta crosstreinaamisesta ehkä (juoksu)kunnon kannalta jotain hyötyä kuitenkin ollut.

Tuo painopuoli kyllä harmittaa, ei näytä lähtevän vaikka mitä tekisi, tai olisi tekemättä...
 
Paino nyt 54,9kg eli -600g/vko. Oon ihan tyytyväinen siihen nähen kun se viikonloppu oli oikeesti ihan kamalaa syömistä, pitsaa, karkkia, jätskiä, keksejä, pullaa...kaikkea mitä nyt voi herkuksi kutsua. Mutta olin kyllä heti maanantai-aamusta lähtien tosi tiukkana ja kevyellä linjalla on mennyt nää päivät tällä viikolla. Crossaillut oon päivittäin, paitsi spinningpäivänä. Eilen oltiin illalla sulkapalloa pelaamassa, siinäkin sai mukavasti hien pintaan. Aattelin, että varmasti paino alkaa vielä 55, mutta olin ihan mielisssään kun alkoikin 54:lla, voi yks 100gkin olla niin piristävä :D

Kataja ja Neeta, onnea pudotuksesta :) !

Naksos ja Häkkyrä, kyllä se paino siitä vielä lähtee laskuun, sinnikkäästi vaan eteenpäin . Auttaiskohan teillä jos pitäis listaa liikkumisesta ja syömisistä? Siinä näkis ainakin konkreettisesti miten on päivä mennyt. Mulla on liikuntalista käytössä ja se kannustaa mua ainakin liikkumaan, näyttää niin pahalta jos on tyhjiä ruutuja :D . Syömisiä en jaksa kirjata ylös, syön joka päivä kuitenkin aika lailla saman kaavan mukaan, paitsi herkkupäivänä tietty.

Joku puhu siitä, että liikunnalla ei ois niin suurta merkitystä painonpudotuksessa. Oon kyllä ihan samaa mieltä. Aiemminki raskauskiloja pudottaessa huomasin, että vaikka liikuin kuinka, mutta söin reippaasti, niin ei paino pudonnut juurikaan. Heti ku syömisiä on muuttanut kevyemmiksi niin on painokin lähtenyt laskuun. Mutta ehdottomasti oon sitä mieltä, että liikunta kuitenki auttaa pudotuksessa. Just niin päin, että ruokavalio on se tärkein ja liikunta on hyvänä tukena ja tietenki kiinteyttämässä. Ja kyllähän se painoakin pudottaa kun kerran kaloreita kuluu.

Sunnuntaina juhlitaan tytön synttäreitä, joten silloin herkkuja tiedossa. Muuten yritän olla tiukkana :x .
 
Tuota liikuntapäiväkirjaa olenkin pitänyt jo useamman kuukauden ajan. Tuolla helmikuun liikkumiset

http://treenit.net/q.php?q=OTYzN0AyMDA4LTI=

Ruokapäiväkirjaa olen joskus pitänyt, mutta samat ruuat toistuvat aikalailla päivästä toiseen ja herkkuja ei ole nyt mennyt yhtään. Olen tänne jo kirjoittanutkin esimerkin päivän syömisistä. Mutta esim. tämä päivä menee jotakuinkin näin:

aamupala: täysjyvämuroja n.1,5dl, mehukeittoa, päällä desin verran jugurttia, kahvia (maitoa) tuoremehulasi
lounas (kohta): perunaa (1-2 keskikokoista), broilerinjauhelihakastiketta, jäävuorisalaattia (tomaattia, kurkkua, paprikaa)
Evääksi töihin: reissumiestä 2 palaa, oltermanni 2 siivua, kalkkunaleikkelettä, kurkkua, jäävuorisalaatin jämät, 2dl jugurttia, omena

ja illalla kotiin tullessa n. klo 22 1 leipäpala tai appelsiinia tms. Riippuen siitä onko nälkä vai ei.

Tuossa siis esimerkiä, hyvin samantapaisia nuo päivän syömiset ovat. Rasvaa en juurikaan käytä leivällä, öljyä tulee käytettyä ruuanlaitossa ja salaatinkastikkeena. Jugutti saattaa olla joskus rasvallista,mutta pyrin usein näihin maustamattomiin jugurtteihin, joihin itse lisään marjoja ja ripauksen makeutusainetta.

Kaloreita olen laskenut noin viikonajalta. Ja yleensä päivän saldo oli noilla syömisillä ja n.1h lenkillä -300-800 kcal eli keskiarvoltaan noin -500kcal, mikä taitaa olla se suosituskin että pitäisi laihtua terveeelisesti. Onpa tässä jo käynyt mielessä että pitäiskö käydä lääkärissä, jos oikeasti onkin jotain häikkää joka hidastaa tuota aineenvaihduntaa.. Siksikin alkaa tuskastuttaa kun oikeastaan koko viime kesän ja syksyn olen jo yrittänyt pudottaa noita 5kiloa, eikä mitään muutakun plussan suuntaan... :/
 
Heipat. Paino 62,6kg eli siis kilo lähtenyt siitä kun aloitettiin, pari voipakettia. Onhan sekin jotain, sitä vaan haluais laihtua niin nopeasti ja tuntuu et pitäisi olla enemmän laihtunu. Päätin kuitenkin nyt kun viikonloppu on tulossa etten herkuttele yhtään ainakin yritän. Kuinka ihanaa olisikaan aloittaa viikko kevyellä ololla, yleensä juuri ma paino on nousussa kun viikonloppuna on mässänny. Häkkyrällä paino taitaa olla ihannelukemissa, sulla on hyvä toi ruokavalio ja siihen kun lisää sen liikunnan ei muuta tarvi ja ihan hyvällä omallatunnolla voi pitää herkuttelupäivän viikonloppuna. Kuka tulee mukaan täysin herkuttomaan viikonloppuun ? =) Katsotaan ma tulos kuinka vaikuttanut painoon...
 
Häkkyrä, hyvältä vaikuttaa kyllä nuo sun liikunnat ja ruokavalio. Ei pitäisi kyllä niissä olla vikaa. Sähän syöt oikeastaan tosi vähän.

Mietin just tässä omaa ruokavaliota, että mitä oikeen syön yleensä päivän aikana. Kutakuinkin näin:

Aamupala: cheerios-muroja, rasvatonta maitoa, kahvia

Lounas: lämmin ruoka, pari näkkäriä, päällä 9% sulatejuustoa+broilerinleikkelettä, kahvia

Välipala: rasvatonta, sokeritonta jukurttia, ruisleipä/näkkäriä+samat päälliset

"Päivällinen": kaurapuuro (sitä valmista veteen sekoitettavaa pussipuuroa), ruisleipä (tälle leivälle sallin itselleni oikeata oivariinia päälle, maistuu niin hyvältä puuron kanssa ;), on oikea päivän kohokohta)
tai munakasta, raejuustoa, broilerinleikettä ja näkkäriä

Iltapala: kaakaota, ruisleipää tai näkkäriä, joskus jukurttia.

Kahvia menee tosiaan 2-3 kuppia päivässä ja yleensä on aina palasokeria kyytipoikana..Oon monesti aatellut, että mulla on varmasti ihan liian vähän proteiinia, mutta en oo sit jaksanut välittää kun paino on kuitenki pudonnut vielä tähän mennessä. Oon yrittäny vaihtaa yhen noista viidestä syömiskerrasta enemmän proteiinipitoiseksi. Tuo näkkileipä on mulle tosi hyvä, kun maha ei meinaa oikein kestää ruisleipää ja onhan se tosi vähäkalorista ja kuitenkin täyttävää. Syön sitä täysjyvänäkkileipää ja oon ihan koukussa siihen, samoin kuin tuohon pussikaurapuuroon :p
 
Tuli vielä mieleen, että joidenkin mukaanhan yhen herkkupäivän pitäminen viikossa ois jopa ihan suositeltavaa aineenvaihdunnan kannalta. Siis jos 6pv viikosta on kevyellä ruokavaliolla ja yhen päivän syö vapaasti, niin se laittaisi aineenvaihduntaan ja painonpudotukseen vauhtia. Tiedä sitten mikä teoria on aina toimiva kun niin kaikenlaisia on ilmassa.
 

Yhteistyössä