kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

häkkyrä: vitsi et sie oot ahkera nuissa liikunnoissa! mulla tulee varmaan 2000 kaloria liikunnoista parhaina viikkoina. että kyllä se paino sullaki pakostakin laskee kohta ja roimasti! mulla ainaki vaikuttaa menkat painoon usein, koska silloin turvottaa.

mut nyt jatkan ruotsin läksyjä, jos pystyn. neiti mölisee sängyssänsä. :wave:
 
Helou kaikille. Eilen en jaksanu kirjotella, tuntuu, että kaikki aika menee nyt perhettä hoitaessa. Mies kipee, isot pojat kipeenä ja vauva vielä hirveessä räkätaudissa+korvatulehdus (elämän ensimmäinen). Heti kun imetyksen lopetin niin tuli kipeeksi. Ärsyä !
Puntarissa en ole käynyt sitten sunnuntain, huomenna ajattelin mennä. Perjantaina päivitetään painot, ja jos tämän on tosissaan ottanut pitäisi painon olla vähempi kuin viimeksi. Liikunta täytyy saada kuvaan oikein tosissaan, tänään on eka päivä kun itselläkin aika normaali olo, sairastin tuon influessan vähän lievempänä jos se sitä nyt oli. Palataan taas :wave:
 
kiitokset tervetuliaistoivotuksista !!! :)

Eilinen mulla meni tosi hyvin, söin paljon kasviksia enkä sortunut herkkuihin. Kävin koirien kanssa pellolla rämpimässä puolisen tuntia, siinä paloi varmasti muutama kalori ;)
Tänään taas tuntuu siltä että voisin syödä koko ajan jotain, ja hedelmiä , hapankorppuja ym ym olen napsinut pitkin päivää. Tein jättilautasellisen kasviksia tonnikalan kera itelle ruoaksi mutta siitä huolimatta tekee koko ajan jotain mieli.
Kamalaa :/
 
No niin. Oonkohan syöny liian vähän, kun päätä särkee ja on nälkä..! Surffasin eilen minäkin sille kutri.net sivulle (olikohan se loppu .net) , niin oli ihan mielenkiintonen sivusto., ja paljon järkevää tietoutta. Sen ainakin opin, että syödä pitäis kunnolla, ettei mee elimistö säästöliekille, tai jotain. Ihan hyvä neuvo.
Tänään on sitte kans salilla käyty, kyl se tästä lähtee, siis se läski.
Loppuun viel ä "hauska" vitsi;
Tiedättekö miten "selluliitista " pääsee eroon..? No, lähtee viikoks ryyppyreissulle, tulee sitten kotiin, ja kysyy ovelta, että "onko shelluliittti vielä kotona..." :LOL: no joo, hehe, oli aika hieno juttu... Pirteää viikkoa kaikille! ;)
 
mieki aikoinaan lueskelin ahkeraan nuita kutrin oppeja ja löytyy multa se tehokiinteytyskirjakin, joka tosin on jäänyt tosi vähäiselle käytölle :ashamed:

kävin 4 kilsan hölkkälenkillä ja nyt ilmeisesti neiti nukahti, niin voin alkaa crossaan salkkareitten ajaks. tuleeko teillä muilla crossaajilla jalkapohjat kipeeks? mulla alko eilenki tuntuun jo 20 minsan kohilla jalkapohjissa. aivan sama onko sukkasillaan tai kengät jalassa :/ meillä on tunturin c10
 
Meille tuli sit tänää vieraita niin eipäs sitä minnekään salille tullut lähdettyä.... Ja herkkuahan sitä piti syödä..nälkä kyllä olis nyttenkin kun oikee ruoka jäi väliin siinä sivussa. Pitänee salaattiannos ottaa ja ruisleipää teekupposen kera. Mikähän laite se kannattais kotio ihan oikeesti hommata. Olen miettinyt sitä Twist Stepperiä mutta epäröin... tuo crossi näyttää olevan teillä kovassa huudossa, mut mietin et mihin niin suuren laitteen sijoittaa siks aikaa kun sillä ei treenaa.... Saako sitä pieneks kasattua? Soutulaite mulla oli, mutta käyttämättömänä se sai olla tuolla huoneen nurkassa, oli joteski nihkeetä se homma.

Montako kertaa viikossa te liikutte? Ja oletteko aloittaneet nyt vai harrastaneet jo pidempään? Mä käyn ohjatussa kuntopiirissä kerran viikossa ja sit arkiliikuntaa... mulla on haittana se et aina kun aloitan jumpan tai jotain niin tulen sairaaks ja sitten kaikki keskeytyy ja taas pitää aloittaa alusta. Se kyllä tympäsee ja kovasti!Pitäs varmaan aloittaa ihan vaikka kävelystä tai muusta vähemmän rankasta niin kunto pääsis ensin kohoamaan ja kestävyyttä tulis enemmän.

Nyt laittamaan lapset nukkumaan siinä toivossa et saa syödä iltapalan rauhassa ja katsella telkkua =)
 
Naksos: mie oon käyny pari-kolme kertaa viikossa jumpissa syksystä alkaen. nyt on tullut lisättyä tuota juoksua ohjelmaan. ennen kävelin vaunujen kanssa vaihdellen. nyt tulee käytyä kunnon lenkki neidin nukutusreissulla, eikä niinku monesti viime aikoina kävi et mahollisimman pieni lenkki tupakan mittanen lenkki. mut oon liikkunu ennen tätä projektiaki varmaan 5 kertaa viikossa.

muoks muoks: meän crossaria ei ainakaan saa pieneks kasattua. vie aika ison tilan. mie haluaisin gym stickin, mut en tiä tulisko sillä tehtyä sit liikkeitä...
 
:saint: Missä te ihmiset olette, miten musta alkaa tuntua, että meidän ryhmä alkaa vähän puutuun...
Ei kai sentään... Ehkä olen vaan ite täällä taas liian innokkaana, ja puudun , kun alkuinnostus menee ohi. Taidan olla tyypillinen kaksonen, innostun hirveästi uusista asioista , mutta hetken kuluttua löydän jonkun vielä hienomman jutun, ja siihen jää entinen..
Noo, tänään kävin tossa puolen tunnin lenkillä. Antaa muuten kummasti lenkkiin puhtia, kun eka riitelee äijän kanssa, ja sit lähtee, nii kyl vauhtia piisaa.. ;)
 
juu, vähän kiukkusena on hyvä lähteä lenkille ;) Sama toimii myös siivoamiseen :D

Mulla on tänään syöminen pysynyt (vielä) hyvin aisoissa. Mut liikkua en hirveästi voi , flunssa vaivaa edelleen.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Juu, ei saa porukka hyytyä!
Mulla on syömiset menny ok, kun ei tarvi olla niin tiukka imetyksen takia. Yritän tässä laskeskella painonvartijoiden pistesysteemillä lisäten ainakin 10 pistettä normiin verrattuna. En kyllä jaksa kauhean tarkkaan, mutta edes vähän että tulee kontrolloitua eikä lipsu älyttömästi. Onko muilla mitään erityisiä systeemejä?

Olette kyllä ahkeria liikkujia. Itsekin liikkuisin enemmän, mutta perhe meinaa pitää mut tiukasti neljän seinän sisällä. Kerran viikossa käyn spinningissä tms ja muuten arkiliikuntaa rattaiden kera. Olen himoinnut jotain stepperiä tai crossaria, mutta kun tilaa on aika vähän eikä mies suostu kattelemaan nurkissa mitään härveleita, niin olen tyytynyt sitten kuminauhaan ja jumppapalloon (tuo pallokin on kyllä iso, ja lapset saa sillä halutessaan paljon tuhoa aikaan :kieh: ).

Mikä teillä on tärkein motivaatio laihikseen? Mun on myönnettävä, että olen ensisijaisesti rääkkäämässä itseäni terveyden takia. Rasvaa tuppaa kertymään keskivartaloon, kolesteroliarvot hiukan koholla ja vähän verenpainekin. Lisäksi en tietenkään pane pahakseni, jos ulkomuotokin hiukan kohenee
=) .
 
Tervetuloa uudet!

Viikko vasta puolivälissä ja olen ihan kuitti. Eilen illalla hain tytön hoidosta ja oltiin kotona klo 22, söin, laitoin tytön nukkumaan, mies tuli töistä, klo 24 pääsin ehkä nukkumaan ja klo soi puoli 5 taas töihin.. haukotus..

Täällä tuulee niin paljon että lenkki taitaa jäädä väliin, kun pitäisi tytön kanssa lähteä. Yksinhän voisi mennä metsään, minne ei niin tuule, mutta kun mies on iltavuorossa, niin täällä sitä kykitään. Jos saan jostain ylimääräistä energiaa niin illalla pitää crossailla. Tällä hetkellä on kyllä sellainen olo että päikkärit tekisi terää, mutta ei taida sekään onnistua. (yritäpä sanoa 2v. että mennäänpä nukkumaan, kun pirulainen ehti nukahtaa autoon kun tultiin.. ei onnistu.. )

Olen myös liikkunut paljon jo ennen tätä projektia, suurinpiirtein yhtä paljon kuin nyttenkin ja syönyt ihan samallalailla, joten en niin kamalasti ihmettele jossei paino yhtäkkiä laskekaan. Tuntuu olevan sellainen lukema minkä alle ei paino mene millään, siis tuo n. 58kg. Kuitenkin tuossa takapuolessa varsinkin ihan selvästi vielä vähintään se 3kg on ylimääräistä :kieh:

Tuolta voi käydä kurkkaamassa helmikuun liikkumisiani

http://treenit.net/q.php?q=OTYzN0AyMDA4LTI=

Herkkuja ei ole mennyt, siinä suhteessa on kuri pitänyt sentään. Yritänkin punnita itseni vain kerran viikossa, mutta toisalta kun punnitsee välilläkin,niin ehkä hiukan näkee mihin suuntaan paino on menossa.. Ja edes välillä välähtää ne maagiset alle 58kg lukemat :LOL:

Hienosti on muilla paino tippunut ja Annaliisa, koitahan saada perheesi terveeksi niin pääset taas liikkumaan!
 
Meillä taitaa olla suunnilleen samat lukemat nyt mittarissa =) ja sama tavoitekin. Mulla kävi jo aiemmin paino tuolla 57.3 ssa, mutta hitsi vieköön joulu tuli ja sen jälkeen en ole saanut itteäni oikein millään noiden herkkujen suhteen tiukaksi...... Ja vielä muka yritin heittää viikonlopputupakoinninkin pois..... johan alkoi kaikki ruoka ja muu maistua .... No jospa tämä tästä menis hyvin loppujen lopuksi...sais vaan tuon flunssan kunnolla ohi et pääsee tahkoomaan sinne salille.

Minä liikun teihin verrattuna tooooooosi vähän et ihme että olen saanut ne vajaat 15 kiloa pudotettua pelkällä syömisellä!!!

Sanuli: Sulla on kyllä kunnioitettavan oloinen liikuntarytmi, vielä jaksat kotona sit crossailla...
 
Ai niin ja minulla on suurin motivaattori laihtumiselle päästä joskus entisiin mittoihin... Olen ollut synnytyksen jälkeen parhaimmillaan 24kg pulleampi.. Ja kaikkien kovin juttu olis saada vielä joskus tuo nahkakasa tosta masusta sileämmäksi ja tiukemmaksi.... näköjään tää enemmän menee sinne ulkonäöllisille puolille, mutta terveys on toki kanssa yks juttu, raskausaikoina kun tuppasi verenpaineet nousemaan ja nousee muutenkin herkästi kun on suvussa näitä sairauksia.

Mut hyvää keskiviikkoa vaan kaikille :wave:
 
Heissan kaikille,

mulla ainakin tähän hetkelliseen "hyytymiseen" syynä on pitkä yöputki töissä. Vielä olisi tämä viikko jäljellä ja sitten olisi taas "normaalia" vuoroa pari viikkoa ennen seuraavia öitä. Olen kyllä omasta mielestäni syönyt terveellisesti nyt näissä yövuoroissakin, mutta ei pysty täysillä treenaamaan yövuorojen aikana vapaallakaan. Eilen jaksoin crossata vain 15 min ja sitten tein 30 min jumpan ja olin ihan loppu. Kait tota univajetta kertyy reippaasti, kun päivisin vaan torkkuu muutaman tunnin katkonaisesti.

Täälläkin tuulee ihan älyttömästi ja iso puukin kaatui vähän aikaa sitten melkein talon päälle! Ei tee mieli lähteä ulos! Huomenna on suunnitelmissa pitkä kävelylenkki (en pysty polvien takia juoksemaan :( ) ja viikonloppuna uintia ja jumppaa :)

Nyt niitä terveellisiä eväitä töihin valmistamaan ;)
 
...vielä...mun ykkösmotivaatio tälle laihdutukselle on puhtaasti ulkoinen olemus....en ole ikinä ennen raskauksia ollut tällainen "punkero" ja olo ei tosiaankin ole hyvä näissä kiloissa. Totta kai terveyskin on yksi syy, mutta hävettää myöntää, että se tulee kyllä vasta kakkosena....
 
Nyt on crossailtu 30 min. Ensin kyllä sohva veti puoleensa magneetin tavoin, mutta sitten selvitin itselleni yhden asian. Siis sen, että tätä tämä töiden ja perheen yhdistäminen tulee olemaan ainakin sinne kesän loppuun asti, mihin asti töitä on lupailtu. Jos en nyt ehdi/jaksa, en jaksa ensi viikollakaan, enkä sitä seuraavana jne,jne..

Syksyllä vasta aloitin työt osa-aikaisena (0-jopa 60h/vko, lähinnä joulunaikaan ja sairaustapauksissa) nyt on ollut ehkä keskimäärin 3-4 pvää/vko, mutta ensi viikosta alkaen yksi jää pois,joten tunteja tulee rutkasti lisää. Pakko vain jaksaa liikkua, että jaksaa sitten töissä ja kotona. Eli tekosyyt jääköön ja on vain kaivettava se tunti liikkumiselle jostain. Asiaa ei auta yhtään se että armoton huono omatunto on nyttenkin kun koirat eivät päässeet tuon kamalan tuulen takia edes lenkille tänään, pihalla sentään juoksivat jonkun aikaa..

Tuntuuko muistakin että vuorokaudessa on liian vähän tunteja..? :/
 
Naksos: mulla tulee liikuttua ku mulla on vain 3 tuntia viikossa koulua. mulla tuntuu et aikaa on liikaaki, mut silti mitään näkyvää ei saa aikaseks.

olen tässä ettinyt töitä jo jonku aikaa ja huomenna ois taas yks työhaastattelu. se duuni alkas aika pian, ehkä jo ens viikolla. se ei mua haittaa ku välillä tympii tää kotona olo. :ashamed: mut sit saa nähä miten käy liikkumisten, jos työ alkaa...

mua motivoi laihikselle se, etten pidä itsestäni tämmösenä plösönä ja on paljon kivempi kun jaksaa liikkua kunnolla ja mieli on virkeämpi. oon aina ollu pullea pienen elämäni, mut 2004 laihutin 53 kiloon 64 kilosta. 53 olin painanu viimeks 12 vuotiaana. kyllä silloin tuntui hyvältä! haluan laihtua myös siksi, koska olemme menossa joulukuussa naimisiin thaimaassa.

kävin tänään puolituntisella kävelyllä ja vasta tulin nyrkkeilemästä.
 
Olen palannut risteilyltä elossa ja hyvin syöneenä :) Vaaka näytti tänä aamuna +600g mut jalat on ihan turvoksissa joten osa syy tohon siis turvotus mut katsotaan mitä vaaka näyttää huomen aamulla. Oli kyllä mukava reissu!

SANULI ihanaa kun sulla on todella hyvä syy laihtua! Vai oikein häät Thaimaassa B)

Mä tunnen itseni kyllä surkeaksi kun en ole saanut raahattua itseeni sinne kuntosalille! No eipä siis ole paljoa ollut aikaakaan mut silti... Pitää kyllä yrittää viikonloppuna mennä.
Palailen taas. huomenna vielä 12h yöpäivä ja sit perjantaina 6h ja sit lauantai a sunnuntai vapaata. Kyllä tulee tarpeeseen :)
 
niin, Naksos kirjoitteli tuosta joulun vaikutuksesta painoon. minäkin painoin ennen joulua jo 62 kg, ja en oo vieläkään päässyt niihin lukemiin uudelleen. et aika pitkäkantoiset vailutukset nuilla kunnon repsahduksilla :(

tänään menee jumppakin sivusuun, kun miehellä kokous just jumppa-aikaan. pitää sit työhaastattelun jälkeen lähteä neidin kanssa lenkille.

Champion: maistraatissa mennään just ennen ku lähetään naimisiin ja pidetään kemut thaimaassa. meitä on lähössä 19 hengen porukka sinne ja ollaan siellä joulun yli. et jospa ens jouluna ei tulis nuita kiloja!
 
sain duunia!!!!

huomenna lähetään sit Wilman (mun laps) kans käymään isovanhempien luona 500 kilsan päässä. junalla mennään. koetan päivittää niitä lukemia huomenna tai ylihuomenna. älkää hermostuko, päivitän ku kerkeen.
 
Sanuli:
Onnea työpaikasta! :flower: ja tosiaan, on sulla ainakin kunnon syy ja hieno syy laihtua!
Mua kans motivoi se, että mahtuisin taas entisiin vaatteisiin. Oon siis kolmen lapsen äippä, tällä hetkellä painan vähän vähemmän kuin ennen esikoista.. mutta kakkosen jälk laihdutin ja näytin kyl paljo "hyvemmältä" mitä nyt, nii haluan vanhan itseni takaisin ! Kiitos ;) vähän sekavasti kirjoitettu, mutta kuitenkin.
Tänään sitkeesti poljin 4km pyörällä, enempää en olis jaksanukkaan, jalat vielä kipeinä ed sali reissusta. Niin ja puolikas berliinin munkki tuli tuossa syötyä.. aiai.. no, ei siinä mitään, ehkä syön vielä lisää, kun ei lapset jaksanutkaan kaikkia syödä.. syyhän se on tämäkin.. hehe
 
Moikkis kaikille. Täällä ollaan kyllä hengessä mukana niin iloissa kuin suruissakin, vaikka en nyt joka päivä ole kirjoitellut. On niin outoa kun koko perhe on ollut kotona päivisin, yleensä mies töissä ja isot koulussa, no nyt ollaan jo voiton puolella tuon influenssan suhteen. Hyvä niin. Tänään kävin lenkillä ja tarkoitus jumpata sellainen pallojumppa (ohje uudessa sport lehdessä) illalla, kesto n.30min ja 200kcal palaa siihen sit vielä venyttelyt päälle. Eilen illalla venyttelin pitkästi ja tuli kyllä uni sen jälkeen tosi hyvin. Mut huomenna ilmottellaan taas painoja, toivotaan, että alkaa jo 62...lukemilla.
:wave:
 
Moikkis kaikille. Täällä ollaan kyllä hengessä mukana niin iloissa kuin suruissakin, vaikka en nyt joka päivä ole kirjoitellut. On niin outoa kun koko perhe on ollut kotona päivisin, yleensä mies töissä ja isot koulussa, no nyt ollaan jo voiton puolella tuon influenssan suhteen. Hyvä niin. Tänään kävin lenkillä ja tarkoitus jumpata sellainen pallojumppa (ohje uudessa sport lehdessä) illalla, kesto n.30min ja 200kcal palaa siihen sit vielä venyttelyt päälle. Eilen illalla venyttelin pitkästi ja tuli kyllä uni sen jälkeen tosi hyvin. Mut huomenna ilmottellaan taas painoja, toivotaan, että alkaa jo 62...lukemilla.
:wave:
 

Yhteistyössä