kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

se vaan tässä alkoi kyseleen et voisinko tulla teidän ketjuunne jatkoksi? Olen tässä n. kahden vuoden ajan pikkuhiljaa tiputellut painoa yhteensä n. 14kg mutta matkaa on vielä vähän tavoitteeseen. Mulla se on 55kg (158cm). Nyt paino pyörii 58 tienoilla ja eilen perjantaina vaaka näytti tarkalleen 58.3kg. En ota laihista kauheen ryppyotsaisesti, mutta kuitenkin olen vakavissani =) . Minä en noudata mitään varsinaista dieettiä, mutta lautasmalli on osoittautunut ihan ykkösjutuksi!! Teissä tuntuu olevan intoa kuin pienessä pitäjässä, joten ajattelin että tästä porukasta voisin saada viimeisen potkun ja rutistuksen päämäärääni. Olen kyllä tuolla yhdessä laihisporukassa "kirjoilla" mut siellä on kirjoittelu niin hiipunut ettei oikein pian innosta itelläkään mennä sinne yksikseen tuumaileen. Mutta kiva jos pääsen mukaan tähän! :wave:
 
Naksos tervetuloa!

Sorruin päivällä palaan dallaspullapitkoa (ihan liian hyvää.. :headwall: ) ja siitä sisuuntuneena ajattelin että se on tuhottava liikunnalla. Aamulla kävin jo koirien kanssa 6km lenkin ihan rauhalliseen tahtiin,päivällä potkukelkkailin tytön kanssa 2,5km (osan käveli) ja nyt illalla tuo pulla "pakotti" hyppäämään crosstrainerille.

Poljin aluksi 60min crossilla (n.60-70% max, 3x4min kovat vedot 80-90% max), sitten 36min stepperillä (n.60-65%max) ja vielä loppuun 15min crossilla ihan hissukseen. Kaloreita paloi sykemittarin mukaan 745.. Liikuttu siis on ehkä tuon pullan edestä.. Mutta harmittaa kun ei pysty näköjään paria päivää kauempaa pysyä irti jostain makeasta.. Taidan olla pahemman luokan sokerihiiri. Itsekuria tänne kiitos!! :attn:

Huomenna 1h ratsastusta, ja tv2 jumppa (jos muistan.. eikös siinä ole venyttelyjä?) muuten meinaan pitää lepopäivän. Nyt vielä haukkaamaan jotain iltapalaa ja nukkumaan..Öitä!
 
Häkkyrä, ihan mielettömän hyvin oot jaksanut liikkua! Varmasti paino tuolla keinoin laskee, vaikka söisitkin silloin tällöin pullanpalan =).

Mä oon kans crossaillut päivittäin, paitsi niinä päivinä jolloin käyn ohjatussa jumpassa. Mun crossailu kestää sen 25min, toivottavasti siitäkin on jotain hyötyä. En millään oikein pysty pitempää aikaa, kun lapset pyörii kuka missäkin puolella taloa ja tekevät tuhojaan ;) Ei sillä, hyvin ovat kyllä sen ajan aina leikkineet ja vauvakin vaan katsoo ihmeissään kopastaan. Toki vois illalla ottaa vaikka aina uuden treenin kun mies tulee töistä, mutta jotenkin ei jaksa, vaan on mieluummin sen lyhyen ilta-ajan yhessä perheen kanssa. Mutta oon tyytyväinen jos jaksan ton 25minsaa päivässä crossailla, sekin parempi ku ei mitään.

Ja Naksos, tervetuloa mukaan!
 
kävin tänään yksikseni lenkillä. laitoin mp3:sen korville ja menoks. juoksu tuntu tosi hyvältä! =) tein semmosen tunnin lenkin ja tuntu et jaksas vaikka kuinka kauan vielä, mut aattelin et ei ahnehdita liikaa, kun viikolla tuntu nuissa polvissa.

Naksos: jaa-a, minä ei tunne sinua, mut hauska tutustua :D

te jaksatte hyvin crossailla. mulla tuntuu jotenki niin vastenmieliseltä nousta siihen et on jäänyt TOSI vähäiselle käytölle. aluks oli aikomus aina salkkareitten aika crossata. miten te saatte innon tuohon crossailuun???
 
niin, mie tässä mietin et syön varmaan liian vähän. laskeskelin et tänään oon syöny varmaan 700 kaloria ja juoksussa palo 540 kaloria. voi olla et sen takia jumittaa. pitäs varmaan syä enemmän mut ei mulla oo nälkä!
 
Moikat ! Ensin paino, tänään 62,7kg. Alaspäin menossa se on pää-asia, oli syy sitten mikä hyvänsä. Meillä koko perhe kipeenä, mulla alko helpottaan niin kaikki muut tuli kuumeeseen ja flunssaan, onneksi vauvalla ei ole kuumetta. Ajattelin kans ensi viikolla ottaa liikunnan tämän laihdutuksen tueksi, kevyttä lenkkiä ja kotona vois pyöräillä kuntopyörällä, toivottavasti ei ala paino jumiin, toisaalta mulle tulee aina hirvee ruokahalu kun alan liikkua joten syötyä kyllä tulee täytyy vaan muistaa myös juoda paljon.
Ja tervetuloa kaikki mukaan meidän tehoketjuun :D täällä laihdutaan taatusti, kaikilla on vastuu tukea toisiaan jos näyttää lähtevän homma käsistä ja sehän selviää kun katsoo tuota listaa missä on kaikkien pudotukset. Nyt iltapäiväkahville =)
 
Heipat kaikille!
On se kumma, ett' vaikka tuntuu, etten ole "mitään tehnyt", niin paino tippunut viikon alusta 1,3 kg. Tosin luulen, että se on vaan turvotusta, mitä lähtenyt pois, mutta onhan se kiva itseään huijata ;). Meillä tuolla vauvalla on nyt keuhkokuume, ja kova huoli hänestä ollut muutaman päivän, voi olla että vaikutti jo sekin että hieman sai painoa "putoamaan". Tosin eihän se mukavin laihdutus tapa ole tuo huolissaan oleminen.
Meinasin teiltä kysellä, miten onnistutte crossailla ja pyöräillä , kun muksut pyörii jaloissa..? Tuntuu, että aina juuri silloin on kaikilla muksuilla äidille asiaa, kun jotai pitäis tehdä, eli siis pyöräillä.. Ja miten aina onnistun ajoittaan niin, että kun vauva nukkuu päikkäreitä ja juuri pääsemässä vauhtiin ite pyöräilyssä, nii totta kai se JUURI silloin herää.. hehe.. noo, ajoituksia täytyy nyt vähän korjailla. Tänää kävin lenkillä ihan yksin, jotain 2,5km , alkoi tylsistyttää ja palasinkin sit kotiin. Eilen kävin salilla, sielläkin yksi lapsi mukana. Onneksi yleensä, kun mies kotona, nii pääsen kuntoileen, että hän vahtii muksuja.
Juu-u. Kuntoilu puoli on kohta reilassa, mutta herkkujen napsiminen.. hieman hankalampaa. Tosin huomasin viikolla, että ku muutaman päivän onnistuin kartteleen herkkuja, nii se alko tuntua jo helpommalta! Sitten kyllä taa s sorruin.
Mutta kiva lukea teidän muiden kuulumisa, kyllä tää enemmän tsemppaa, kun on tällainen innokas ryhmä!
Vielä piti kysyä, että kukaan innokas Likkojen lenkille kävelemään.. ?!? Älkää ny naurako mulle, en ole hyvä juoksemaan.. hehe
 
Mulla on lista seinällä, johon merkkaan päivän liikunnat :). Jotenkin mua tsemppaa kun pystyn seuraamaan siitä, miten on tullut liikuttua viikon aikana.

Crossailen joko heti kun oon saanut vauvan nukkumaan, kun tiiän, että hän sen puoli tuntia yleensä nukkuu kertaakaan heräämättä tai sitten jos silloin juon mieluummin rauhassa päiväkahvit, niin sitten crossaan heti vauvan herättyä. Jaksaa silloin katella kopassaan tai leikkiä tyytyväisenä sen ajan kun on pirteä. Isommat (vaikka eivät mitään isoja kyllä oo vielä, alle kouluikäisiä) ovat kai tottuneet, että kun äiti on polkemassa niin se ei siitä irtoa mihinkään juoksentelemaan, ellei hengen hätä oo. Yleensä leikkivät siinä lähettyvillä ja käyvät välillä jotain aina kyselemässä tai näyttämässä. Mutta tosiaan tuo puolisen tuntia on ihan maksimi minkä pystyn crossailemaan lasten kanssa ja se riittääkin mulle.

(En ymmärrä miks tohon yhteen kohtaan tuli silmänisku, ei suostu häviämään siitä mihinkään :eek: )



 
Tänään ollut laiskanpuoleinen päivä liikunnan suhteen. Toki ulkona teimme lasten kanssa lumilinnaa ja tuli siinä kyllä ihan lämmin kun lumipalloja pyöritteli. Herkuttelua on tullut tänään harrastettua liikaa, mutta huomenna astuu taas arki kuvioihin ja lähden kauppaan ostamaan salaattitarvikkeita ja muuta kevyttä :saint:

Odotan innolla seuraavaa kuntosalikäyntiä et pääsee taas rautaa tahkoomaan, kun flunssien vuoksi se on jääny taas vähälle!! Se on kumma et aina kun alkaa kuntoilee ja aloittaa jotain uutta niin mä tuun kipeeksi samantien ja sit homma tökkii!!! Ei o kivaa :kieh:
Mut eiköhän tää taas tästä kun kohti kevättä mennään =)
 
tervehdys.
vaaka näytti tänä aamuna 72kg eli viikonlopun aikana ois kilon tippunu. syömisiin yritän kiinnittää huomiota. ensi viikonloppuna ois pojan 3 vee. synttärit. herkkuja tiedossa. vielä en ole liikkunu, mutta kuntopyörää olisi tänään tarkoitus polkea.
 
Minä täällä jo reippaana, poljin 30 min (5km) kuntopyörällä, ja vauva nukkui kokoajan, jeejee ;)
On kyllä totta, että noi teijän kertomukset urheilusuorituksistanne laittaa mut ainakin liikkuun. Kun lukee mitä kaikkea muut ovat tehneet, nii tarvii alkaa itteensäkin potkiin liikkeelle , ja se on hyvä se ;)
Paino oli tänä aamuna 66.2kg.
Tavoitteena olis siis ainaki viel se 4 ja saada pois, vaikka huhtikuun loppuun mennessä... Jos onnistuu..
 
Katajalle vielä., että herranen aika sentään, miten oot onnistunu kilon tippuun viikonlopussa! vautsi ! Meillä oli kans pojan synttärit viime viikonloppuna, mut oli nii kiirettä vieraitten kans, etten paljoa ehtiny ite syömään. Niin ja loput herkut pakkasin vieraille mukaan, en jättäny itelleni kiusauksia ;) Vähän jäi kyl herkkuja ikävä.. heh
 
Mä voisin myös hypätä tähän ketjuun :)

Hymy hyytyi just kun vaakalla kävin, näytti kauhiat 76kg :eek:
Pituutta mulla on 177 , bmi on vielä 24 mut olo ei ollenkaan hyvä. Ärsyttää nuo pägit reisien sivuilla ja makkara vyötäröllä :headwall:

Mulla on vaan niin nurinkurinen suhde ruokaan, mikä tahansa asia on riittävä syy syömiselle joten herkuista kieltäytyminen tulee olemaan tuskaa.

Liikunnan harrastaminen on vaikeaa miehen reissutyön vuoksi, lenkkeilisin mielelläni mutten voi jättää lapsia yksin. Eikä näillä metsäteillä pääse rattaiden kanssa mihinkään. Kerran viikossa käyn ratsastamassa ja kotona jumppailen videon tahtiin tai riehun kuntokeskuksen kimpussa :D

Optimistinen tavoitepaino 70kg ;)
 
Tää on niin tätä.. Aamulla vaaka näytti 59,8kg, eli mikä muka lähti tuli kuitenkin takaisin.. saattaa nestettä lihaksissa tm. eilinen ratsastustunti kun ei ollut kevyimmästä päästä (syke ka 150bpm..) mutta ottaahan tuo päähän,kun vaakalukema ei nouse kun ylöspäin :headwall:

Periksi en kuitenkaan anna. Omalla kohdallani ei taida ainakaan hokema "kuluta enemmän kuin syöt, niin laihdut" pitää paikkaansa. Siltä ainakin vahvasti tuntuu.. Viime viikon liikunnassa kulutettuina kaloreina oli -4191 ja jos 1kg on noin 7000 kaloria, niin olisihan tuossa pitänyt -500g lähteä,pelkällä liikunnalla. Noin niinkun blondin matikalla laskettuna :/

Aamulla kävin puolen tunnin lenkillä, kun mies ja tyttö vielä jatkoivat uniaan. Mies onkin iltavuorossa, joten illalla on hyvää aikaa crossailla vaikka. Ajattelin tekaista jonkinmoista "juoksuohjelmaa" tuolle crossarille. Eli samaan tyyliin kuin esim. KuntoPlussan sivuilla on
0--->5km. Lämmittely n.10min, juoksua 1min, kävelyä 5min jne. Juoksupätkät 75-85% max ja kävelyt 60-70% max. Pikkuhiljaa juoksua pidentäen ja kävelyä vähentäen.

Kun ei kerran juoksemaan pääse, niin täytyyhän jotain keksiä että likkojen lenkkiin mennessä on edes siinä kunnossa että jaksaa kävellä sen läpi :kieh:

Tuosta rauhassa treenaamisesta joku kyseli. Meillä oli tytöllä n.1v se kausi kun ei mitään saanut tehdä rauhassa. Silloin minulla ei ollut kuin stepperi ja tyttö joka kerta kiipesi polkimille ja treenasi itsekin samalla. Hankalaksihan tuo meni, kun toinen juuri kävelemään oppinut ja yritti sitten pysyä liikkuvilla polkimilla pystyssä. Ei siinä treenistä tullut mitään.

Nyt antaa jo treenailla suht rauhassa. Tuo vettä, treenaa itse stepperillä joka on vieressä. Ja käytän kyllä ihan surutta hyväkseni 2v. intoa katsella tv:tä. Salkkarit päälle ja puoli tuntia menee niin että tyttö nököttää sohvan nurkassa ja kyselee vain välillä "mihin se maija (tm salkkarivauva) meni?" Tai jossei salkkareita tule niin sitten katsotaan muumia, frööpeleitä yms.

Joskus piirtelee myös itsekseen, lukee kirjoja tai touhuilee muuten vain itsekseen. Jos on oikein kurittomalla päällä, niin sitten tekee kaikkea kiellettyä juuri silloin kun crossailen. Mutta nuo ovat onneksi vähenemään päin. On kai todennut myös ettei mikään auta kun äiti treenaa =)
 
Hei Bree!!
Kiva kun tulee vieläkin uusia, etten ole ihan ainoa =) Sinulla on lähtötilanne ihan kohtuullisen hyvä, mutta totta on että nuo jenkkakahvat ja löysä nahka ei tunnu ollenkaan hyvältä!!! Minä odottelen kovalla innolla huomista salille menoa. Sit ainakin tietää tehneensä jotain ittensä hyväksi =)
 
Päivitän vaan nämä omat tietoni pikaisesti, nää yövuorot on tuskasia, ei ole aikaa oikein mihinkään |O

Eli paino näyttää edelleen 74,5, kilo on siis vasta tippunut VÄHINTÄÄN 4,5 kiloa vielä tiputettavana ja aikaa on maaliskuun loppuun. Siis siihen mennessä sen painon on oltava 70, siitä sitten voi vielä huoletta mennä alaspäin.

Tarkistin äsken myös oman painoindeksini se on nyt 25.5, 70 kilolla se olisi 23.9.

Tsemppiä kaikille, moni teistä on kyllä tosi himoliikkujia, hyvä juttu, se kannustaa mua ainakin liikkumaan enemmän :)
 
Vieläkö mahtuu? Eksyin tänään palstalle, ja huomasin sopivani porukkaan kuin nyrkki silmään, jos se muille vaan vielä sopii. Mun pitäis pudottaa n. 4.5 kiloa, jotta olisin 57 kiloinen (pituus on 157.5 ja paino tänään 61.2). Mulle tuo on kyllä työn ja tuskan takana mutta motivaatio on korkealla. Vauvaa imettelen täysimetyksellä, joten en kovin radikaalisti uskalla laihtua heti, mutta pikkuhiljaa ja varmasti. Yhden kilon olen tässä kuukauden sisällä jo laihtunutkin....jeejee :).
 
paino näytti tänä aamuna 63 kg. :) ja ai että tuntu hyvältä kahen viikon jumituksen jälkeen. eli ei kannata menettää toivoa, vaan puskea sinnikkäästi eteenpäin =)

kävin tänään jumpassa, jonka jälkeen otin itteeni niskasta kiinni ja crossasin salkkareiden ajan. mie en oo kyllä kokeillu mut uskon et ei tuu mitään crossailusta, kun neiti 1v 1kk on hereillä. ja mieluummin menen hänen kanssaan vaunulenkille, kun hikoilen kotona.

Bree: tervetuloa!

minustakin on tosi kiva ja kannustava ketju! hyvä me! tänään yks kaveri sano mulle et sie oot laihtunu! on mulla tuosta vyötäröltä yks vararengas kadonnu, aika nopeasti siis. mut mukava et nyt jo huomataan.
 
Mahtavaa Sanuli, että painoa lähtenyt!

Häkkyrä, älä masennu! Sinnikkäästi vaan eteenpäin, varmasti tulosta syntyy jos samaan malliin etenet!

Mä suosittelen sitä, että käy vaa'alla vaan kerran viikossa just sen takia, kun paino saattaa heilahdella viikon aikana ihan yllättävästikin. Ite käyn aina perjantai-aamuna tyhjällä mahalla ja niin et oon käynyt vessassa ja imettänyt vauvan :D Nimittäin jos yön jäljiltä on rinnat kovinkin täynnä maitoa niin vaikuttaa tietty painoon. Ja kun joka kerta on samat "tyhjennykset" tehty niin paino on ainakin aina verrannollinen edellisen viikon painoon. Että tällaisia rituaaleja mulla ennen vaa'alle nousua ;) .

Katoin just että pääsiäiseen on on 5,5vkoa. Mahollisimman paljon haluaisin siihen mennessä pois ku sillon on yhdet juhlat tiedossa. Katotaan mitä lähtee. En halua liian tiukkoja tavoitteita asettaa.

Bree ja Neeta, tervetuloa!

Yritän laittaa painon aina perjantaina niin on sanulin helpompi listaa päivittää. Tää on tosi kannustavaa kun kaikki on niin innoissaan ja tosissaan tän homman kanssa! Siitä saa itekin lisätsemppiä!

 

Yhteistyössä