Kaveri rupesi itkemään, mä en tunne yhtään sympatiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä en ole väittänyt mielipiteitäni faktoiksi. Ei kukaan voi väittää.

Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla esität mielipiteesi siten, että muut keskustelijat alkavat odottaa sinulla olevan faktaa niiden taakse. Vasta myöhemmin ketjussa kai ilmi, ettei olekaan kyse mistään faktasta, vaan jostakin mystisestä "asian syvällisemmästä merkityksestä" ja "sukupuolileimasta", jota et pysty määrittelemään. Tällöin olisi ollut kohteliasta muita keskustelujoita kohtaan ilmaista nuo ensimmäiset kommentit esimerkiksi muodossa "Minusta tuntuu..", "Olen sitä mieltä, että" tms.

Mutta kuten sanottu, asiasta on mahdoton keskustella, jos et määrittele tuota "sukupuolileima" -käsitettä. Kukaan ei voi nähdä pääsi sisään, eikä ymmärtää mitä se sinusta tarkoittaa, jos et sitä itse kerro.

Eikö ihmiset ymmärrä mikä on sukupuolileima? Katsoin just että olen kuitenkin kirjoittanut sen oikein... Tuo on juuri maskuliininen piirre tuo faktojen erottaminen mutu- ja kokemusperäisestä tiedosta. Insinöörien on aina ollut vaikea ymmärtää ihmisten ajatusmaailmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Painikaveriahan se silti kaipaa.

Minä puhun noin eläimistäni.

Kyllä mullakin on välillä sellainen olo, kuin olisin koiran kanssa.

Voi luoja!
Sun pojallas tulee kyllä olemaan aikuisena hankaluuksia naisten kanssa kun oma äiti kohtelee poikaa itsensä hallintaa ja hillintään kykenemättömänä petona eikä koita edes kouluttaa pojasta kelpo miestä 'kun se tarttee painikaveria enkä mä osaa painia kun mä oon niin herkkä nainen nääääs et ei sille voi mitään jos se on väkivaltainen (niinku kaikki miehet muuten on, raiskaa vaan naisii ja sotii kun on kamalii hirvioitä koko sakki...! )'

URGH!!! Mene terapiaan nainen hyvä!

Voe voe. Kelläpä ei olisi hankaluuksia naisten kanssa? Miehistä nyt puhumattakaan! Jessus kun te olette vakavamielisiä ihmisiä.

Ihmiset saavat yleensä sellaisen lapsen jonka ovat valmiita saamaan. Jos hän haluaa tytön, niin hänen kannattaisi olla naisellisempi. Monilta se ei onnistu millään. Hän ei saa tyttöä ennen kuin hän on kykenevä sellaisen kasvattamaan.

Heh heh, miksi minulla on 2 tyttöä? Olen kyllä nainen mutta en esim meikkaa, harrastan äijähommia, vaatekaapissani ei ole hameita, mies laittaa meillä ruuat, koulutukseltani olen fyysikko.

Miksi ihmiset aina takertuvat tuollaisiin pinnallisiin seikkoihin? Minäkin olen nainen, en meikkaa koska ei ole tarvetta (=luonnonkaunis?), olen mäkin joskus tykännyt äijähommista, hameita en ole käyttänyt aikoihin, ja meilläkin mies kokkaa. Mutta miten noi asiat liittyvät oikeasti sukupuolileimaan? Kyse on mun mielestä paljon syvällisemmistä asioista, joita on vaikea edes kielellisesti määritellä, koska ihmisen kieli on niin rajallinen.

Voisitko määritellä sitten tarkemmin mitä sinulle naisellisuus tarkoittaa? Eli millainen minun pitäisi olla että olen oikeutettu noihin saamiini tyttöihin? Omasta ja ympäristön mielestä en ole erityisen feminiinen, en myöskään luonteenpiirteiltäni vastaa naisellisena yleensä pidettyä ihmistä. Myös kasa kaikenlaisia sukupuolitestejä määrittää minut sukupuolineutraaliksi tai mieheksi :)

Älä vertaa yleisiin käsityksiin. Jokaisella on oma käsityksensä tästäKIN asiasta. Tutustu vaikka hormoneihin, ne vaikuttavat yllättävän paljon ihmiseen.

Keskustelua on melkoisen turha jatkaa ihmisen kanssa joka ei pysty edes määrittelemään käyttämiään käsitteitä, saatika perustelemaan mielipiteitään. Suosittelen sinulle ensisijaisesti omien ajatuksiesi selkeyttämistä. Sen jälkeen voit sitten tulla väittämään näitä mielipiteitäsi faktoiksi ;)

Juuri äsken sä sanoit "Faktoista vain puhunut, mistä lähtien se on ollut haukkumista?" Eli väitit sanomisiasi FAKTOIKSI.
Jos kukaan ei voi sun sanomasi mukaan väittää sanomisiaan faktoiksi niin miksi sitten väität puhuvasi faktoista VAIKKA olet aiemmin myöntänyt niiden olevan mutu-tuntuma-uskonasioita?

Oletko sä kännissä tai jotain?

Faktoiksi väitin niitä lapsia, mutta menen jo sekaisin ihmisissä. Täällä on liian moni väittelemässä mua vastaan, mistä?

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Tämä kommentti kyllä paljasti, että sinä provoilet ihan kympillä tässä asiassa. :D

Ainahan mä provoilen. Sillä paljastuu kaikki ne, joihin kalikka kalahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Alkuperäinen kirjoittaja Minentajuu.:
Ihmiset saavat yleensä sellaisen lapsen jonka ovat valmiita saamaan. Jos hän haluaa tytön, niin hänen kannattaisi olla naisellisempi. Monilta se ei onnistu millään. Hän ei saa tyttöä ennen kuin hän on kykenevä sellaisen kasvattamaan.

Häh?

Tyttöjä tulee feminiinisille ihmisille ja poikia maskuliinisille. Vanhemmat saavat kaltaisiaan lapsia, jotta heillä olisi parhaat mahdollisuudet ymmärtää heitä.

Entä jos perheeseen syntyy sekä että tyttöjä ja poikia? Tai entä kaksoset, toinen tyttö toinen poika?

Ihmiset eivät ole joko tai.

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Joo, en mä puhunutkaan mistään perinteisistä käsityksistä, vaan asian syvällisemmästä merkityksestä. Sitä on vaikea määritellä, sen vaan tunnistaa, siis sen sukupuolileiman. Mutta jos pojan haluat, niin riittänee, että siitätte sen maskuliinisesti vaan panemalla ilman sen kummempia tunteita tai aistillisuutta. Mutta en kyllä suosittele sulle poikaa, jos olet "tyttöjen äiti". Ei kannata väkisin vääntää, siitä ei tule kuin ongelmia.

Mitä ihmettä sä selität? Meidän seksimme tai parisuhteemme ylipäätään ei koskaan ole ollut tuollaista (ja yhdessä on sentään oltu jo reilut 13 vuotta), vaikka meillä "vaan" poikia onkin.

Linkkiä nyt sinne, mistä nuo juttusi vedät, kiitos.

Mä en tarvitse tähän nettiä, sori tietokonehiiret. Kannattaa sunkin keskittyä todelliseen elämään, niin ehkä huomaisit jotakin. Mutta sullahan onkin niitä poikia vaan. Teillä ei ole kokemusta paremmasta. Moni on luullut harrastavansa taivaallista seksiä, kunnes on törmännyt vieläkin parempaan. Mistä ei ole kokemusta, siitä ei voi tietää...

:o Mun mielestäni sä olet melkoisen törkeä ihminen. Ja olen varma siitä, että olen tuhat kertaa tyytyväisempi elämääni ja ihmissuhteisiini kuin sinä omiisi, sillä minulla ei ole tarvetta, edes nettipalstoilla, alentaa tai haukkua muita ihmisiä mitä absurdeimmilla perusteilla. Onnea vaan valitsemallesi tielle, saanet kaiken sen, mitä ansaitsetkin! :flower:

Mitä mä olen haukkunut? Faktoista vain puhunut, mistä lähtien se on ollut haukkumista? Mutta onneksi jokainen saa ansionsa mukaan.

Anteeksi vain mutta mistä lähtien sun "mutu-usko-aavistus"-mielipitees on ollu "faktoja"? Juurihan sinä sanoit että se kaikki on uskon asiaa, ei faktaa.

Ai se, että sulla on poikia vai? Kai mä olin sitten liian sinisilmäinen, kun uskoin siihen, mitä sä sanoit.

Mulla ei oo lapsia yhtäkään, rouva hyvä. Katso tarkemmin kelle puhut.

Mutta vastatakseni; sä et voi sanoa että sä perustat sun väittämät faktoille jos olet hieman aikaisemmin ilmoittanut että koko teoriasi perustuu sinun omaan henkilökohtaiseen uskomukseen perustuen oman elämäsi kokemuksiin (jotka nekään eivät tue tätä paasaamaasi 'aukotonta totuutta; esim. mainitsemasi äiti joka oman kuvailusi perusteella ei kuullosta aistilliselta kaunottarelta.')

Vaikea katsoa kenelle puhuu, kun kaikki tuntuvat olevan yhtä vastaan. Minkä väittämän mä olen perustanut faktoille? Ja millaisille faktoille?

Sehän se, sä et oo kertaakaan perustellut väitteitäsi muulla kuin 'mä uskon näin koska...' ja silti oot sanonut että 'hei, mä puhun vaan faktoista.'
Mistäs faktoista sä siis puhut? Mä en voi vastata sulle mistä faktoista sä puhut koska sä et oo vielä kertonut tarkemmin, väistelly vaan kysymyksiä. Provoilija.

Voi luoja!
Sun pojallas tulee kyllä olemaan aikuisena hankaluuksia naisten kanssa kun oma äiti kohtelee poikaa itsensä hallintaa ja hillintään kykenemättömänä petona eikä koita edes kouluttaa pojasta kelpo miestä 'kun se tarttee painikaveria enkä mä osaa painia kun mä oon niin herkkä nainen nääääs et ei sille voi mitään jos se on väkivaltainen (niinku kaikki miehet muuten on, raiskaa vaan naisii ja sotii kun on kamalii hirvioitä koko sakki...! )'

Voe voe. Kelläpä ei olisi hankaluuksia naisten kanssa? Miehistä nyt puhumattakaan! Jessus kun te olette vakavamielisiä ihmisiä.

Joo, varmaan osaa käsitellä naisia hyvin isona kun oma äiti kohtelee kuin pahaista petoeläintä ja halveksuu mielessään (mikä näkyy myös käytännössä vaikkei sitä ääneen sanoisi).
Saas nähä mimmoisen tulevaisuuden rakennat pojalles. Tuskin kovin auvoisen. Sääli ettet ymmärrä voivasi vaikuttaa lapsesi tulevaisuuteen, mutta vaikutat muutenkin hieman ulapalla seilailevalta joten eipä tuo suuresti yllätä.

Tämä kommentti kyllä paljasti, että sinä provoilet ihan kympillä tässä asiassa. :D

Kiitos vaan mutta mulla ei kolahtanut koska mulla ei lapsia vielä ole, eikä väliä kumpaa mallia tulee sitten kun tulee. Eli rouva voi heittää sievät pikku spekulaationsa jorpakkoon, kiitos.
Sun käsittämättömän halveerantava ja ylimielinen asenne vaan iski kovasti silmään ja se jos mikä provosoi.

Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla esität mielipiteesi siten, että muut keskustelijat alkavat odottaa sinulla olevan faktaa niiden taakse. Vasta myöhemmin ketjussa kai ilmi, ettei olekaan kyse mistään faktasta, vaan jostakin mystisestä "asian syvällisemmästä merkityksestä" ja "sukupuolileimasta", jota et pysty määrittelemään. Tällöin olisi ollut kohteliasta muita keskustelujoita kohtaan ilmaista nuo ensimmäiset kommentit esimerkiksi muodossa "Minusta tuntuu..", "Olen sitä mieltä, että" tms.

Mutta kuten sanottu, asiasta on mahdoton keskustella, jos et määrittele tuota "sukupuolileima" -käsitettä. Kukaan ei voi nähdä pääsi sisään, eikä ymmärtää mitä se sinusta tarkoittaa, jos et sitä itse kerro.

Eikö ihmiset ymmärrä mikä on sukupuolileima? Katsoin just että olen kuitenkin kirjoittanut sen oikein... Tuo on juuri maskuliininen piirre tuo faktojen erottaminen mutu- ja kokemusperäisestä tiedosta. Insinöörien on aina ollut vaikea ymmärtää ihmisten ajatusmaailmaa.

Kerrohan nyt mikä se sukupuolileima sinusta on? Alkaa vaikuttaa siltä, että sinulla ei itseasiassa ole hajuakaan siitä mistä itse puhut :)

Ihminen ja insinööri eivät ole muuten toisiaan poissulkevia ominaisuuksia :D

t: kovasti maskuliinisiä piirteitä omaava kahden tytön äiti

Joo, en mä puhunutkaan mistään perinteisistä käsityksistä, vaan asian syvällisemmästä merkityksestä. Sitä on vaikea määritellä, sen vaan tunnistaa, siis sen sukupuolileiman. Mutta jos pojan haluat, niin riittänee, että siitätte sen maskuliinisesti vaan panemalla ilman sen kummempia tunteita tai aistillisuutta. Mutta en kyllä suosittele sulle poikaa, jos olet "tyttöjen äiti". Ei kannata väkisin vääntää, siitä ei tule kuin ongelmia.

Mitä ihmettä sä selität? Meidän seksimme tai parisuhteemme ylipäätään ei koskaan ole ollut tuollaista (ja yhdessä on sentään oltu jo reilut 13 vuotta), vaikka meillä "vaan" poikia onkin.

Linkkiä nyt sinne, mistä nuo juttusi vedät, kiitos.

Mä en tarvitse tähän nettiä, sori tietokonehiiret. Kannattaa sunkin keskittyä todelliseen elämään, niin ehkä huomaisit jotakin. Mutta sullahan onkin niitä poikia vaan. Teillä ei ole kokemusta paremmasta. Moni on luullut harrastavansa taivaallista seksiä, kunnes on törmännyt vieläkin parempaan. Mistä ei ole kokemusta, siitä ei voi tietää...

:o Mun mielestäni sä olet melkoisen törkeä ihminen. Ja olen varma siitä, että olen tuhat kertaa tyytyväisempi elämääni ja ihmissuhteisiini kuin sinä omiisi, sillä minulla ei ole tarvetta, edes nettipalstoilla, alentaa tai haukkua muita ihmisiä mitä absurdeimmilla perusteilla. Onnea vaan valitsemallesi tielle, saanet kaiken sen, mitä ansaitsetkin! :flower:

Mitä mä olen haukkunut? Faktoista vain puhunut, mistä lähtien se on ollut haukkumista? Mutta onneksi jokainen saa ansionsa mukaan.

Anteeksi vain mutta mistä lähtien sun "mutu-usko-aavistus"-mielipitees on ollu "faktoja"? Juurihan sinä sanoit että se kaikki on uskon asiaa, ei faktaa.

Ai se, että sulla on poikia vai? Kai mä olin sitten liian sinisilmäinen, kun uskoin siihen, mitä sä sanoit.

Mulla ei oo lapsia yhtäkään, rouva hyvä. Katso tarkemmin kelle puhut.

Mutta vastatakseni; sä et voi sanoa että sä perustat sun väittämät faktoille jos olet hieman aikaisemmin ilmoittanut että koko teoriasi perustuu sinun omaan henkilökohtaiseen uskomukseen perustuen oman elämäsi kokemuksiin (jotka nekään eivät tue tätä paasaamaasi 'aukotonta totuutta; esim. mainitsemasi äiti joka oman kuvailusi perusteella ei kuullosta aistilliselta kaunottarelta.')

Vaikea katsoa kenelle puhuu, kun kaikki tuntuvat olevan yhtä vastaan. Minkä väittämän mä olen perustanut faktoille? Ja millaisille faktoille?

Sehän se, sä et oo kertaakaan perustellut väitteitäsi muulla kuin 'mä uskon näin koska...' ja silti oot sanonut että 'hei, mä puhun vaan faktoista.'
Mistäs faktoista sä siis puhut? Mä en voi vastata sulle mistä faktoista sä puhut koska sä et oo vielä kertonut tarkemmin, väistelly vaan kysymyksiä. Provoilija.

Fakta oli se, että yhdellä keskustelijalla oli poikia. Mutta enpä mä voi siitäkään tietää.

Voi luoja!

Joo, varmaan osaa käsitellä naisia hyvin isona kun oma äiti kohtelee kuin pahaista petoeläintä ja halveksuu mielessään (mikä näkyy myös käytännössä vaikkei sitä ääneen sanoisi).
Saas nähä mimmoisen tulevaisuuden rakennat pojalles. Tuskin kovin auvoisen. Sääli ettet ymmärrä voivasi vaikuttaa lapsesi tulevaisuuteen, mutta vaikutat muutenkin hieman ulapalla seilailevalta joten eipä tuo suuresti yllätä.

On sulla isot luulot itsestäsi, kun kuvittelet tietäväsi jotakin toisen ymmärryksestä netin kautta.

Kerrohan nyt mikä se sukupuolileima sinusta on? Alkaa vaikuttaa siltä, että sinulla ei itseasiassa ole hajuakaan siitä mistä itse puhut :)

Ihminen ja insinööri eivät ole muuten toisiaan poissulkevia ominaisuuksia :D

t: kovasti maskuliinisiä piirteitä omaava kahden tytön äiti

Mikä on haju? Mitä järkeä mitään määritellä, kun kuitenkin ollaan aina ihan eri aaltopituudella. Sanotaanko nyt sitten vaikka, että sukupuolileima on se intuitiivinen käsitys, jonka saan ihmisestä, kun hänet kohtaan. Insinöörit voivat olla sun mielestä ihmisiä, mutta mun mielestä ovat aika kaukana siitä.

Kiitos vaan mutta mulla ei kolahtanut koska mulla ei lapsia vielä ole, eikä väliä kumpaa mallia tulee sitten kun tulee. Eli rouva voi heittää sievät pikku spekulaationsa jorpakkoon, kiitos.
Sun käsittämättömän halveerantava ja ylimielinen asenne vaan iski kovasti silmään ja se jos mikä provosoi.

Täällä on muitakin kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja mur:
Syy oli siis se, että sai ultrassa tietää, että saa toisen pojan. Kun olis halunnut tytön! Jo ensimmäisen kohdalla sanoi salaa itkeneensä syntymän jälkeen, oli niin varma tytöstä ja halusi tyttö, mutta saikin vaan pojan :(

Ärsyttää! Ymmärtääkö joku täällä tämmöistä?

Voi olla pettynyt, mut mä ainakin pitäisin omana tietonani, enkä ainakaan alkais kenellekään itkemään. Miten voi pettyä noin kovin poikalapsesta :(

Joo, joo, raskaushormonit jne. Mut on puhunut tytöstä jo ennen kuin odotti ja kertonut ihan yleisesti ja kaikille, kuinka niin haluaisi tytön.

toisille se on NIIIIN tärkeää.mun kaveri taas synnytti tytön ja tuskaili sitte että kun sen olis pitäny olla poika,että olis tullut tilanjatkajaksi heidän maatilalle.Mun teki mieli sanoa sille että olis ny onnellinen että sai terveen lapsen (raskaus oli vaikea ja päättyi kiireelliseen sektioon,olis voinu käydä huonosti)ja on iteki hengissä,että sen rinnalla ei mun mielestä tarttis ruikuttaa enää sukupuolesta.Mutta ku maalla tarvitaan se poika tilanjatkajaksi...no,nyt tyttö on jo leikki-ikäinen ja rakas vanhemmilleen =)

no haloo, uskoo ken haluaa

Minusta on ihan ok miettiä ja toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, kunhan ymmärtää että se on aivan eri asia kun toivoa lasta. Se on vähän niinkun jos pohtii että onko tulevalla lapsella siniset vai ruskeat silmät tai suorat vai kiharat hiukset. Olen itse yhden tytön äiti ja voin sanoa että toivoin, hieman salaa, tyttöä. Minulla oli kuitenkin koko raskauden ihan poikaolo ja olin täysin valmistautunut saamaan pojan, tytölle ei oltu edes nimeä päätetty. Jälkeenpäin ajattelen että tämä oli joku suojamekanismi ettei pojan saaminen olisi ollut mikään pettymys, niinkuin ei olisi ollutkaan. Kun lapsi syntyi annoin itseni vasta nauttia ajatuksesta tytön äitinä olemisesta.

no en ymmärrä tätä aloitusta. Jos ihminen on toivonut tyttöä niin toki hän on hiukan pettynyt kun ei tyttöä tule, ei se silti tarkoita etteikö olisi onnellinen lapsestaan.

Joten se mitä en ymmärrä on tuollaiset "ystävät" kuin sinä.

jatkoa viel, et täytyy vissiin ruveta vähän enemmän miesmäiseks jos sit tulis poika kun mies toivois poikaa:D Ja ennen kun kukaan tähän sanoo mitään niin mies on kyllä iloinen myös tytöstäkin!

Yhteistyössä