Kaveri pitää valmistujaiset...voiko tästä loukkaantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieu

Vieras
siis ei siitä että pitää, vaan siitä, että meinasin lähteä vaan autolla, ei en biletysmielessä. Periaatteessa olisi mahdollista lähteä myös juopottelemaankin, mutten vaan yksinkertaisesti viitsi. Kaveri pitää siis kekkerit kotonaan ja ilta-aikaa. Aion mennä autolla, jos bileet alkaa klo 19 niin onko kohtuullista että lähtee klo 23 pois?

Tiedän että toivoo että lähtisin sillä idealla että joisinkin. Periaattessa mies voi jäädä tytön (3v) kans kotiin tai voidaan viedä tyttö mummolle, mutta en näe siihen syytä.

Voiko tällaisessa tilanteessa hän siis kokea, että "kerran kun jotain järjestää, niin sitten ei "kukaan" lähde kunnolla..."?

Kaveria näen siis noin 4-5 kertaa vuodessa, vaikka asutaan samalla paikkakunnalla. Eri elämäntilanteet.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Lähde vain. Sulla voi olla kivaakin!! Monesti se on vain siittä jaksamisesta kii.. ainakin itellä.

siis menen kyllä kekkereihin, mutta en ajatellut juoda. Menee vaan seuraava päivä persiilleen jne. En yleesäkän ota kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Ei tekis heikkoa olla ilman kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähde vain. Sulla voi olla kivaakin!! Monesti se on vain siittä jaksamisesta kii.. ainakin itellä.

siis menen kyllä kekkereihin, mutta en ajatellut juoda. Menee vaan seuraava päivä persiilleen jne. En yleesäkän ota kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Ei tekis heikkoa olla ilman kokonaan.

Hyvä asenne!

Näin mullakin..
Meet sinne autolla sit ja kun joku ihmettlee miksi et juo sanot vain, et osaat pitää hauska ilman alkookin! Näin olen ite saanut todeta monet kerrat.. ja sit oon vielä tarjoutunu viemään porukkaa kaupunkiin, jos oon ollu lähdössä itte kotiin..
Tyhmää kyllä tuollaisesta loukkaantua, mut voi siitä joku tykätä huonoa, kun odotukset on korkeella.
Pääasiahan on että menet julmiaan kuitenki! :)
Piä hauskaa!

Eihän sun juoda tarvitse mutta älä päätä etukäteen, että lähdet klo 23. Sulla voi olla tosi kivaakin.

Ja turha kai sitä lasta on mummille viedä jos isä on kotona.

On se hullua, ap joutuu miettimään että suuttuko kaveri kun hän ei juo. Kun tätä oikein alkaa miettimään..ihan kipeetä. Ja tarkoitan tän niin että on tää maailma vinksallaan kun pitää keksiä tekosyitä juomattomuudelleen yms.

No kai se sit voi loukkaantua jos on sitäsorttia että antaa edes aihetta epäillä moista.
Mutta se on ihan hänen omaa tyhmyyttään. Olisi mieluummin iloinen että pääset paikalle eikä murjota siitä ettet ryyppää. Kummallisia kavereita sitä siunaantuukin ihmisille....

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
outo kaveri olisi, jos siitä loukkaantuisi että joku vieraista ei juo.

no ei se varmaan muuten ketään haittaa, mutta jos tämä kaveri on asennoitunut juhlimaan kunnolla ja lähtemään baariin jatkamaan ja sitten kukaan vieraista ei olekaan messissä.

Mutta tosiaan, hieno juttu että menet sinne juhliin, ei kukaan voi väkisin pakottaa ketään juomaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
On se hullua, ap joutuu miettimään että suuttuko kaveri kun hän ei juo. Kun tätä oikein alkaa miettimään..ihan kipeetä. Ja tarkoitan tän niin että on tää maailma vinksallaan kun pitää keksiä tekosyitä juomattomuudelleen yms.

Niin, mutta näihin tilanteisiin minäkin olen törmännyt. Aina saa selitellä jos ei juo, edes sitä yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:

Niin, mutta näihin tilanteisiin minäkin olen törmännyt. Aina saa selitellä jos ei juo, edes sitä yhtä.

Niin niin, aika monet joutuu näihin. Ihan sama jos olet ihan alussa raskaana ja et haluais kertoa vielä kenellekkään, pitää keksimällä keksiä kaikkia tekosyitä ettei kukaan loukkaannu tms.

Minun mielestäni jokaisella on oikeus omantyyliseensä elämään ja jos juopottelu ei sinua kiinnosta, miksi silloin juopotella? Mielestäni voit hyvin lähteä autolla ja viipyä sen aikaa kun oikeasti viihdyt valmistujaispippaloissa ja sitten ystävälliseen sävyyn todeta että kiitos ja hauskaa illanjatkoa. Jos yrittävät houkutella jäämään eikä sinua innosta, niin ihan hyvin voit sanoa että mukavaa oli mutta autoilevana ihmisenä tämä riittää nyt sinulle. Jos alkaa muita mielistelemään niin se on loputon suo eikä kukaan loppupelissä siitä hyödy, itse kärsii eniten.

Baariin sieltä ei olla lähdössä,asuvat maaseudulle kaukana kaikesta ja kaveri sitä sorttia,että luulen ettei halua tällä kertaa baariin. Joo en tietty vie lasta mummulle jos iskä jää kotiin, jäi vaan vähän epäselväksi onko mieskin kutsuttu. Ja jos on, niin oikeastaan siinä tilanteessa ajattelin pyytää mummun meille nukuttamaan tytön ja sitten tultas ihmisten aikaan kotiin,eli vaikka just 23 niin mummu pääsis kotiin. Jos mies ei lähde,voin tietty olla nin pitkään kun mieli tekee.

ainahan voi kaikesta loukkantua, mutta toivon ettei loukkaannu. itse en loukkantuisi. ainahan voit sanoa, että olet lääkekuurilla etkä sen vuoksi halua ottaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti -77:
Minun mielestäni jokaisella on oikeus omantyyliseensä elämään ja jos juopottelu ei sinua kiinnosta, miksi silloin juopotella? Mielestäni voit hyvin lähteä autolla ja viipyä sen aikaa kun oikeasti viihdyt valmistujaispippaloissa ja sitten ystävälliseen sävyyn todeta että kiitos ja hauskaa illanjatkoa. Jos yrittävät houkutella jäämään eikä sinua innosta, niin ihan hyvin voit sanoa että mukavaa oli mutta autoilevana ihmisenä tämä riittää nyt sinulle. Jos alkaa muita mielistelemään niin se on loputon suo eikä kukaan loppupelissä siitä hyödy, itse kärsii eniten.

Näinhän sen pitäisi mennä. Tuota omantyylistä elämää olen pohtinut enemmänkin. Olen aika epäsosiaalinen ja monesti joudun "pakottamaan" itseni erilaisiin sosiaalisiin tapahtumiin, kuten sukujuhliin tai vastaaviin, vaikka oikeasti ei mieli tekisi.. Kaverin valmistujaisiin kuitenkin täytyy oikeasti mennä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti -77:

asiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vk:
Voi loukkaantua, mistä sen tietää. Ainakin voi miettiä, ettei seura oikein kiinnosta.

Miten voi ajatella että seura ei kiinnosta, jos kuitenkin menen sinne?

Tarkoitan sitä, että jos etukäteen päätät lähteä vaikka klo 23, niin kaverista voi tuntua, että lähdet kesken juhlien, jos tuolloin on ilo ylimmillään.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Voi loukkaantua, mistä sen tietää. Ainakin voi miettiä, ettei seura oikein kiinnosta.

Tarkoitatko että jos joku ei juo, niin se tarkoittaa ettei muiden seura kiinnosta :o Ootko tosissas :o

En, vaan jos lähtee kesken juhlien (oli sitten juonut tai selvinpäin), niin voi miettiä, ettei seura kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:

Tarkoitatko että jos joku ei juo, niin se tarkoittaa ettei muiden seura kiinnosta :o Ootko tosissas :o

En, vaan jos lähtee kesken juhlien (oli sitten juonut tai selvinpäin), niin voi miettiä, ettei seura kiinnosta.

no en ainakaan itse jos olisin autolla mennyt juhliin, haluaisi olla pitkään vain sen vuoksi että luullaan ettei seura kiinnosta. syystä että haluan ajaa juhlista kotiin kohtuullisen virkeänä, etten sitten väsyneenä nuku rattiin ja joudu siksi onnettomuuteen.

Yhteistyössä