Kaveri pitää 30v synttärit 300 km päässä...olisiko ihan velvollisuus sinn mennä..? myös omista synttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dille"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dille"

Vieras
Kaveri meinaa pitää kesällä siis 30 v synttärinsä ja olettaa automaattisesti että sinne lähden yhdeksi yöksi muun tyttöporukan kanssa. Juuri käytiin siellä perheen kera kylässä päiväseltään, mutta mua ei oikein kiinnostaisi lähteä sinne. Ei toi biletys kiinnosta ja koen että on "pikkusen" liian kaukana noi. Onko epäkohteliasta jos en sinne menisi..? Mies voi kyllä jäädä tytön kanssa kotiin, että hoitajaongelmia ei ole...

Entäpä sitten. Osa kavereista suunnittelee megalomaalisia kekkereitä 30v synttäreille osa normikekkereitä. Mites kun mä ajattelin ihan vaan että kakkukahveille saa kaverit tulla jos huvittaa, mutta muuta en meinais järkätä. Onko se ihan ok?

Kuten huomaa, en ole oikein kova bilettämään... :/

olenko minä jotenkin kasvanut kieroon kun en lapsena viettänyt synttäreitä, vai miksi en ymmärrä miten AIKUISELLE ihmiselle voi olla noin hankalaa tämä asia, "onks pakko mennä kaverin synttäribileisiin" "onks pakko pitää isoja juhlia ku on syndet"..

No ei sun tietenkään tarvitse mennä. Ne on 30-vuotisbileet, ei häät, ei hautajaiset, eikä 6-kymppisetkään.

Sun omat juhlat järjestät just sellaisiksi kuin sinä haluat. Tai et järjestä ollenkaan, jos ei tee mieli.

[QUOTE="hmm";23601273]olenko minä jotenkin kasvanut kieroon kun en lapsena viettänyt synttäreitä, vai miksi en ymmärrä miten AIKUISELLE ihmiselle voi olla noin hankalaa tämä asia, "onks pakko mennä kaverin synttäribileisiin" "onks pakko pitää isoja juhlia ku on syndet"..[/QUOTE]

siis mitä et tässä ymmärrä ja miksi vihamielinen sävy? höh. No kuitenkin, en mä nyt sitä ajattele että sitä kaveria niin harmittaa jos en just sen SYNTTÄREILLÄ ole, vaan ehkä lähinnä sitä, että kun kerran järkkää jotakin illanistujaisia ja en mene paikalle...niin onko epäkohteliasta tms.

[QUOTE="aloittaja";23601323]siis mitä et tässä ymmärrä ja miksi vihamielinen sävy? höh. No kuitenkin, en mä nyt sitä ajattele että sitä kaveria niin harmittaa jos en just sen SYNTTÄREILLÄ ole, vaan ehkä lähinnä sitä, että kun kerran järkkää jotakin illanistujaisia ja en mene paikalle...niin onko epäkohteliasta tms.[/QUOTE]

Miksi sä olet noin epävarma ihminen? Mitä väliä loukkaantuuko jos et mene, ei sitä aina pääse synttäreille ja tosiaankin aikuisen ihmisen synttärit ei ole mikään pakollinen meno. Mene sitten viiskybäsille.

Miksi sä olet noin epävarma ihminen? Mitä väliä loukkaantuuko jos et mene, ei sitä aina pääse synttäreille ja tosiaankin aikuisen ihmisen synttärit ei ole mikään pakollinen meno. Mene sitten viiskybäsille.

En osaa sanoa miksi olen niin epävarma, sitä mä kyllä todellakin olen ja mietin ihan hirveästi aina sitä että mitä muut ajattelevat jne. jne. täytyy yrittää olla itsekkäämpi jatkossa... että hitot siitä mitä ajattelee jne.

Pakkohan ei ole mitään. Itse varmaan menisin jos on hyvä ystävä/kaveri ja ei vaatisi kohtuuttomia ponnisteluja. Mutta musta kyllä yleensä onkin ihan kiva osallistua jos joku viitsii nähdä vaivaa järjestääkseen jotain kivaa illanistujaista. Eikä se meidän porukoissa automaattisesti tarkoita mitään lärvien vetämistä.

[QUOTE="hmm";23601273]olenko minä jotenkin kasvanut kieroon kun en lapsena viettänyt synttäreitä, vai miksi en ymmärrä miten AIKUISELLE ihmiselle voi olla noin hankalaa tämä asia, "onks pakko mennä kaverin synttäribileisiin" "onks pakko pitää isoja juhlia ku on syndet"..[/QUOTE]

mitä tämä kirjoittaja tällä tahtoo sanoa? sinunko mielestä on outoa että aikuiset pitävät syntymäpäiväjuhlia? sinun kaveripiirissäsi ilmeisesti tällaista tapaa ei ole?

Mitään velvollisuutta tuskin juhliin menoon on... Mie kyllä ainakin joutusin harkitsemaan juhliin lähtöä tuollasen matkan päähän, ei se ole halpaa touhua.
Omat 3kybäsetkin saat viettää juuri niinkuin haluat, ei kaikkien ole pakko juhlia isosti...

En mäkään viitsisi noin kauas lähteä, mäkään en ole mikään bilehirmu. Enkä omiakaan synttäreitä ole kahvinkeittoa kummemmin juhlinut :-)

Eli meitä on joka junaan.

[QUOTE="siis";23601536]mitä tämä kirjoittaja tällä tahtoo sanoa? sinunko mielestä on outoa että aikuiset pitävät syntymäpäiväjuhlia? sinun kaveripiirissäsi ilmeisesti tällaista tapaa ei ole?[/QUOTE]

on, mutta minun piirissäni ei loukkaannuta/suututa/itketä jos joku ei osallistu eikä ole mikään pakko viettää mitään juhlia jos ei huvita. minusta tuo käytös on tutumpaa ala-asteelta.

Niin ja mie meinaan pitää hieman isommat pippalot... Kutsuja laitan melko paljon ja osa kutsuista lähtee satojen kilsojen päähän, mutta en oleta että sieltä päästään tulemaan, haluan vain heidän tietävän että ovat sydämellisesti tervetulleita :)

Yhteistyössä