kaveri on ärsyttävä kotihoito fanaatikko!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koti vs päiväkoti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koti vs päiväkoti

Vieras
minulla lapset 3½ ja 5v nyt kolmannella laskettu aika ensikuussa. kesän ovat lapset kotona mutta elokuussa taas jatkavat päiväkodissa ainakin 2x viikossa ovat hoidossa.
kaverini pitää minua todella outona kun lapset menevät hoitoon ja minä olen vauvan kanssa kotona. hänellä itsellään on 2v lapsi ja vauva ja hän hoitaa molemmat kotona. mielestäni tämä on ok. mutta minun lapseni ovat jo hieman vanhempia ja olleet pitkään hoidossa ja viihtyvät siellä niin miksi ottaisin ne kotiin tylsistymään?
sanoinkin ystävälleni että minun lasteni ikäiset lapset trvivat jo muutakin seuraa kun äidin. kaverini mielestä tämä ei missään nimessä pidä paikkaansa vaan jopa 5v lapsen paikka on KOTONA.

mitä mieltä olette?

Musta tuon ikäiset tarvivat jo toisten lasten seuraa. Onko se sitten jotain kerhoilua tai osapäivähoitoa, sen päättäköön jokainen perhe itse. Joka paikassa ei ole kuitenkaan mahdollisuutta kerhoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi koti olisi tylsistymisen paikka? Olen kyllä kaverisi kanssa suunilleen samaa mieltä.

no meillä ei tarvitse kun viikonloppu olla kotona lasten niin jo vinkuvat tekemistä ja tappelevat kun on tylsää. ja tekemistä on kun asutaan maalla joten on piha missä leikkiä ja sisällä voi leikkiä mutta kun kavereita kaipaa varsinkin tuo isompi. soita äiti sille soita tälle mennään sinne mä halun kaverin.

Voisin kuvitella tekeväni saman ratkaisun kuin sie Ap.
Kun lapset on kuitenkin jo tuon ikäisiä niin varmasti viihtyvät ikäistensä seurassa pari päivää viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta tuon ikäiset tarvivat jo toisten lasten seuraa. Onko se sitten jotain kerhoilua tai osapäivähoitoa, sen päättäköön jokainen perhe itse. Joka paikassa ei ole kuitenkaan mahdollisuutta kerhoihin.

peesaan

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ymmärrän kaveriasi. Kerho olisi teidän tilanteessa parempi vaihtoehto vanhemmille lapsille. Päiväkotipaikat niitä oikeasti tarvitseville!

mutta kun kerhoa ei ole!!!!

No joku muu harrastus? jumppa, uimakoulu, liikuntakoulu/kerho, askartelukerho, jalkapallo..

haha ei täälä kuule moisia ole:) asutaan siis niin maalla ja niin korvessa kun olla ja saattaa. ehkä tuossa lähikunnassa 50km olisi jotain toimintaa mutta..

no täälä on se hyvä puoli että ei ainakaan viedä muiden pk paikkaa kun pk:ssa tyhjiä paikkoja vaikka kuinka.

no kyllä varmaan lähiseudulla on kerhoilumahdollisuus jos ny naapurissa ei ihan ole.mutta kaverisi on oikeassa.omat lapsesi ssiaivat olla myös kotona äidin kanssa ja tutustua uuteen vauvaan mutta ei,äiti kun ilmeisesti haluaa päästä helpommalla.itse antaisin lasten huilia kotona kun on mahdollisuus jotta sitten eskariin olisi kiva mennä jos pakkoa ei kerran hoitoon ole..mutta tää on niin valitettavan yleistä ettei jakseta itse järjestää lapsilleen tekemistä vaan mielummin hoidatetaan ne muualla

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
no kyllä varmaan lähiseudulla on kerhoilumahdollisuus jos ny naapurissa ei ihan ole.mutta kaverisi on oikeassa.omat lapsesi ssiaivat olla myös kotona äidin kanssa ja tutustua uuteen vauvaan mutta ei,äiti kun ilmeisesti haluaa päästä helpommalla.itse antaisin lasten huilia kotona kun on mahdollisuus jotta sitten eskariin olisi kiva mennä jos pakkoa ei kerran hoitoon ole..mutta tää on niin valitettavan yleistä ettei jakseta itse järjestää lapsilleen tekemistä vaan mielummin hoidatetaan ne muualla

Mitä eroa siinä on, että käykö 2 kertaa viikossa kerhossa tai sitten hoidossa? Ei hoidossakaan tavitse pitää aamusta-iltaan.
Lapset eivät varmasti tunne itseään hylätyksi vaan saavat ektratekemistä, kun äiti joutuu kuitenkin olemaan vauvan kanssa.

Mitä eroa sillä on, että onko lapsi 2 kertaa viikossa hoidossa vai muutaman kerran viikossa jossain harrastuksessa? Tuskin ovat siellä hoidossa 10 tuntia päivässä?? Ja jos harrastukseen on pitkä matka niin ei se autossa istuminen ole lapsillekaan kivaa.

Siellä päiväkodissa on ne tutut kaverit. Miettikää itsekin, että kumpaan mieluummin menisitte tutulle työpaikalla, jossa kivat työkaverit vai johonkin ihan uuteen paikkaan jossa ette tuntisi ketään?

No minä olen tehnyt niin, että lapset ovat olleet kotona aina uuden vauvan tullessa taloon. Meillä päin onkin sitten ollut mahdollisuus kerhoilla ja isommat lapset ovat käyneet kerhossa 2-3 x vkossa.

Ei mulla oikeastaan ole mitään mielipidettä muiden tavoista, paitsi että sitä en ymmärrä, että alle 3-vuotiaat tungetaan vauvan tultua päikkäreihin virikkeiden nimissä. Ap:n lapset ovat isompia ja jos hoitokertoja tosiaan tulisi ainoastaan se 2 päivää vkossa, niin mikäs siinä.

=) ihan ok jokaisella perheellä oikeus päätää miten järjestää lasten hoidon. Itselläni isommat ovat jo koululaisia ja pienemmät tyttö 2v,10kk ja poika 4v kotona mutta syksyllä molemmat menevät 2x viikossa seurakunnan päiväkerhoon jossa ei ole vanhemmat mukana

Ihme jeesustelua täällä taas. Ihan oikein teet kun isommat jaktaa pk:ssa pari kertaa viikossa. Enemmän siinä rasittuu koko perhe jos lapsia ruetaan raijaamaan ympäri lähikyliä uimakouluissa yms kun viedään tuttuun päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Mitä eroa siinä on, että käykö 2 kertaa viikossa kerhossa tai sitten hoidossa? Ei hoidossakaan tavitse pitää aamusta-iltaan.
Lapset eivät varmasti tunne itseään hylätyksi vaan saavat ektratekemistä, kun äiti joutuu kuitenkin olemaan vauvan kanssa.

olen samaa mieltä jälkimmäisen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

olen samaa mieltä jälkimmäisen kanssa

No on siinä se ero, että joku työssäkäyvä joutuu sitten ehkä kuskaamaan lapstaan hankalan matkan päähän hoitoon, kun virikemukulat vie paikat lähipäiväkodista. Kun on itse ollut siinä tilanteessa, että kunnan tarjoamaan hoitopaikkaan olisi ollut mahdotonta kuljettaa ilman autoa, niin tiedä mistä puhun. Onneksi meidän kunta on nyt tehnyt viisaan ratkaisun ja lakannnut maksamasta kuntalisää niille, jotka vievät osan lapsistaan hoitoon ja osa on kotona. Kuntalisää saavat vain ne, jotka pitää kaikki alle kouluikäiset kotona, eskarilaisia lukuunottamatta. Tiedän muitakin kuntia, missä on näin ja veikkaan, et monessa perheessä kummasti löytyykin yhtäkkiä halua viedä niitä isompia lapsia kerhoon ja muihin harrastuksiin päiväkodin sijaan varsinkin jos kuntalisä olisi suuri.

Yhteistyössä