Aloitin juuri työnteon ja laitoin lapset tarhaan, onkohan tämä järkevää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttö

Vieras
Niin siis lapset ovat jo 3v ja 5v ja aloittivat päiväkodin samassa ryhmässä, osapäivähoidossa. Minun työpäiväni ovat aika lyhyitä ja lasten hoitoaika on 5 tuntia, mies vie aamulla ja minä haen ennen klo 12 pois, ehtivät syödä ruuan siellä.Mietin vaan onko tässä järkeä, että minun työpäivät ovat näin lyhyitä (no tosin lapset saavat olla osapäiväpaikoilla) , vai voisiko se olla hyväkin asia että saavat olla vielä suurimman osan päivästä kotona..Viihtyvät kuitenkin päiväkodissakin ja kun siellä muut lapset ovat pidempiä päiviä niin mietin että jäävätköhän omat lapset siellä jotenkin porukan ulkopuolelle..
Tämä järjestely olisi nyt varmaan ensi syksyyn asti ainakin, jolloin isompi menee esikouluun ja pienempi jatkaa päiväkodissa.

5-vuotiasta saattaa harmittaa että iltapäivän puuhat jää väliin, mutta 3-vuotias on varmaan vaan mielissään lyhyistä päivistä. Siis jos omien lasten kautta ajattelee.

Meidän päiväkodissa ainakin kaikki kivat jutut, muskarit ja muut, on ainakin heti aamusta, eli siinä mielessä lapset ei jää paljosta paitsi jos lähtevät heti lounaan jälkeen :)

Teillähän on ihanteellinen tilanne! Toi puoli päivää riittää ihan hyvin lapsille "virikkeeksi". Varmasti pääsevät hyvin mukaan aamupäivän leikkeihin, en usko että jäisivät mitenkään ulkopuolisiksi. Haluaisin itsekin alkaa tekemään lyhennettyä työaikaa, mutta mun työpaikassa se on melkeinpä mahdotonta järjestää. Ens torstaina siis aloitan työt ja poika harjoitellut päiväkodissa tällä viikolla muutamia tunteja kerrallaan.

Yhteistyössä