Kaveri kertoi baarissa plussanneensa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anniette

Vieras
Juu, ei siinä mitään. Mutta oli ympäri päissään. Testin oli tehnyt aamulla ja lähti nyt juhlistamaan sitä. Tupakkalla ravas koko ajan. Sit heitin ne kotiin kun olin autolla koko illan niin oksenteli pitkin portin pieliä.

Teki tosi pahaa kun itse kaiken lisäks niin kovin toivoisin jossain vaiheessa sitä plussaa.

no etkö edes kysynyt, että miten tuon alkoholin ja tupakan kanssa sitten läträä? :o surettaa! onneksi ihan alussa se vaikutus sikiöön ei ole niin suuri, mutta mitenkäs pitkällä kaverisi raskaus mahtoi jo olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeesustelija:
Alkoholilla ei ole kuule noin varhaisessa vaiheessa mitään haittaa kun ei ole vielä kuin alkio masussa.

No, jos raskaus jo näkyy testissä, niin alkoholistakin voi jo olla haittaa.
Emmekä me tiedä, miten pitkällä raskaus jo on.

Siis raskaus on yllätys, ihana sellainen kuulema (kilistelystä päätellen myös. argh).
Joten saattaa olla paljon pidemmällä kun ei ole kuulema menkkoja seuraillu. Pidin siis saarnan ja sanoin, että inhottaa mua koko sen touhu. Sanoin vaaroista jne.. mutta on sitä mieltä, kun joku tuttu saanut vauvan vaikka poltti koko raskaus ajan ja otti välillä kuppia niin lapsessa kun ei ole mitään vikaa joten hänkin voi.... SIIS ne ongelmathan voivat tulla ja usemmiten tulevatkin sitten vähän myöhemmin.

Tuli oikein paha olo.

sitä hormoonia on koko raskauden ajan...jos ei olis niin olis keskenmeno jos se häviäis...

Ja Jeesustelijalle... Onko sinusta todellaki ymmärrettävää ja fiksua lähteä juhlimaan raskaana oloa ryyppäämäällä? Se ei todellakaan ole hyväksi. Etkö todella tajua ettei ne nollarajat ole huvin vuoksi...just sun laisten ääliöitten takia suomessa syntyy paljon alkoholin vaurioittamia fas.lapsia...

Niin itse olen 29 ja tämä raskaana oleva on 27. Joten ei edes mistään teinitouhusta ole kyse. Vaan täysin vastuuttoman aikuisen käytöstä. Meinaan soittaa hänen neuvolaan asiasta. Ei ehkä mun kuulu puuttua, mutta puutun kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas vaan:
raskaustestit enää kolmen kuun jälkeen plussaa, mulle sanoi kerran neuvolantäti et ne alkaa näyttää miinusta taas kun siirtyy keljännelle kuulle

Sikiön keskushermosto kehittyy ensimmäisen 12 viikon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Tuli mieleen että aika moni on varmasti juonut alkoholia tietämättä raskaudesta... Ei alkoholi vaikuta alkioon kun ei ole vielä yhteistä verenkiertoa (napanuora)

No niin mutta että ollaan tietoisia ja silti perseet olalle :O :(

Jos raskaus oli ihan alussa niin tuskin hirveästi oli haittaa, eikö siinä alussa ole se noin 5 viikon suojaaika vai muistanko ihan väärin. Itse olisin varmaan huomauttanut tuosta viinan läträämisestä jos oma kaveri noin tekisi.

Kyllä minä poltin plussauspäivänä. Ja sen jälkeen, vähensin siten että viikon kuluttua en polttanut ollenkaan eli lopetin rv 5+0. Mitä kamalaa tuossa nyt on? Parempi se noin oli, seinään lopettaminen ei kertakaikkiaan onnistunut kun poltin askin päiväsä 10 vuotta. Tuonkin jälkeen käytin mietoja nikotiinivalmisteita muutaman viikon. Alkoholin kanssa tällä ei taas ole mitään tekemistä, tippaakaan en ottanut.

Tuli mieleen että aika moni on varmasti juonut alkoholia tietämättä raskaudesta... Ei alkoholi vaikuta alkioon kun ei ole vielä yhteistä verenkiertoa (napanuora)

Juu,mutta normaalisti ihminen saadessaan tietää olevansa raskaana lopettaa juomisen. Ei kilistele shotteja ja viinapaukkuja kurkusta alas viimeistä päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin:

Jokainen tekee omat ratkaisunsa...valitettavasti myös tuossa tilanteessa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas vaan:
raskaustestit enää kolmen kuun jälkeen plussaa, mulle sanoi kerran neuvolantäti et ne alkaa näyttää miinusta taas kun siirtyy keljännelle kuulle

siis eikös raskaustesti mittaa istukkahormonin määrää ja istukkahormonia erittyy mielestäni koko istukan elinajan, eli koko raskauden ajan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Istukkahormoni
Ja mun neuvolantäti kyllä on höpöttänyt monista asioista, joten en oikein enää usko mitään sen sanomisia ennen kuin itse tarkistan asian.

Kopsaa nyt vielä tämän pätkän:

Kun suunnittelet raskautta tai kun raskaaksi tuleminen on mahdollista, vältä humalahakuista juomista. sikiön elimet kehittyvät raskauden ensimmäisten noin 10 viikon aikana - aikana, jolloin et tiedä olevasi raskaana. Sikiön elinepämuodostuman riski kasvaa huomattavasti, mikäli äiti on ollut humalassa raskauden alkuviikkoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin:

Jokainen tekee omat ratkaisunsa...valitettavasti myös tuossa tilanteessa. :/

Peesaan

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä