"Kavereistaki" pääsee eroon

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
On kavereita ja "kavereita", toiset ei halua ko rahhaa. Ja jos ne saa sitä nii takas saa hakea kaikinvoimin. Ja sitte ne suuttuu.... Miehän en saa suuttua jos mulle ei makseta takas :xmas: Ja miehän haen takas sen mitä lainannu olen, vaikka väkisin. Teenkö mie väärin? Siis jos on sovittu maksupäivä, ikinä en oo sanonu etteikö sitä siirtää voi, mut jos sitä siirretään ja siirretään ja siirretään ja sammaan aikaan käyvään kalliit kampaajat, manikyyrit ym remontit...

Mikä se on että kaveri on jotenki vähäsempi ko lainasta kyse? :|

Mie saatan lainata vähävaraselle ystävälle rahhaa enkä koskaan kysele takas, en ees oota rahhaa takas, mut ne joilla ois takas maksaa ja sovittu on että maksaa, makselee mitä vaan muuta ja unohtaa sen mitä on mulle velkaa, minua vituttaa.... :snotty: Ja tekosyitä on tuhat... Miks mie oisin vähäsempi ko joku muu, pankki tms? Ja joo, lainahanat meni kiinni lopullisesti. Jopa sisaruksille. :headwall:

Jotkut ihmiset on tuollaisia, itsekin nähnyt kaveripiirissä. Kyseessä toki pienet summat ja tuilla elävät opiskelijat tai työttömät, mutta passaa juosta baarissa ja ostaa pelikonsoleita vaikka kaveri odottaa velkojaan takaisin. En ymmärtänyt. Nykyisin ei ollakaan kyllä mitenkään läheisissä väleissä näiden tyyppien kanssa, lähinnä moikkausasteella.

Räääh, tuo on niin raivostuttavaa. En käsitä miten joillakin on pokkaa!

Multa viimeks tällä viikolla kehtas kysyä yks kaveri vuokraan rahaa, siis MULTA..
Kaveri on töissä, tienaa about pari tonnia/kk ja meikäläinen on äitiyslomalla oleva yksinhuoltaja. En käsitä, en.
Muutenkaan en ymmärrä sitä elämäntapaa, että ostellaan, mennään ja humputellaan ja sit itketään kun ei ole rahaa asumiseen ja ruokaan?!

Jotkut ihmiset on tuollaisia, itsekin nähnyt kaveripiirissä. Kyseessä toki pienet summat ja tuilla elävät opiskelijat tai työttömät, mutta passaa juosta baarissa ja ostaa pelikonsoleita vaikka kaveri odottaa velkojaan takaisin. En ymmärtänyt. Nykyisin ei ollakaan kyllä mitenkään läheisissä väleissä näiden tyyppien kanssa, lähinnä moikkausasteella.

Edellisin oli että pikkusiskon monen tonnin pikavippaukset ois pitäny maksaa pois. No en maksanu, nyt oon hylkiö. Aattelin että oppis tekemisistään ja nii edelleen... Pari kaveria joille lainasin SUUREEN hätään, ei ookkaan ennää hädässä, jos koskaan olikkaan, ja nyt ovat lissää vailla ja ko sanon etten lainaa nii suuttuvat, tuntuu että ainoa järkevä näissä on minun veli joka joskus tarvii lainaa, se tuo melkeenpä paperit etteen jossa sovitaan takasinmaksu, ja aina on toiminu. Mut näille "kavereille" se ei semmonenkaan sovi :D Ja just niitä joista kuuluu vain sillon ko tarvii rahhaa. Tai muita palveluksia... : /

Niille ei kannata koskaan lainailla, joilla rahanpuute on selvästi holtittomuudesta johtuvaa ja säännöllistä. Hyvän ratkaisun teit. Jospa saa jotkut ajattelemaan vähän tarkemmin.

[QUOTE="vieras";24871119]Niille ei kannata koskaan lainailla, joilla rahanpuute on selvästi holtittomuudesta johtuvaa ja säännöllistä. Hyvän ratkaisun teit. Jospa saa jotkut ajattelemaan vähän tarkemmin.[/QUOTE]

Aina mie tarkka oon ollu mut selvästikki toisinaan hellämielinen... Mut rahahanat on kiini, jopa niiltä joihin oon luottanu. Viralliset tiet eri juttu :snotty:

Itse lainaan rahaa toisille ja he minulle. Jos on sovittu joku maksupäivä niin silloin aina maksetaan se velka sinä päivänä! Joskus taas meillä on sellaisia ns. maksa sillonkun jaksat/sulla on ylimäärästä yms.

Miusta on jotenkin käsittämätöntä, että joillekin ihmisille esim. parin-kolmenkympin velka on ylitsepääsemätön, varsinkin kun käy töissä. Mullaki joitaki tuttuja, jotka aina rupee kiertelemään parinkympin velan ollessa puheenaiheena. Rahaa riittää kaikkeen muuhun paitsi velkaan.

Kyllä mulla ainakin on lainatut rahat menneet vuokriin ja ruokiin ja laskuihin, ei todellakaan mihinkään shoppailuun tai hummailuun, niitä en harrastaisi vaikka olisin miljönääri.

Miusta on jotenkin käsittämätöntä, että joillekin ihmisille esim. parin-kolmenkympin velka on ylitsepääsemätön, varsinkin kun käy töissä. Mullaki joitaki tuttuja, jotka aina rupee kiertelemään parinkympin velan ollessa puheenaiheena. Rahaa riittää kaikkeen muuhun paitsi velkaan.
Itse luulen erään kokemuksen perusteella, että siinä on on joskus patoutunutta vihaakin taustalla. Että koska lainaamisessa toinen ihminen tavallaan pääsee niskan päälle, niin sillä takaisin maksamattomuudella otetaan vähän takaisin. Muuten joutuisi liikaa alistumaan.

[QUOTE="Vieras";24871174]Kyllä mulla ainakin on lainatut rahat menneet vuokriin ja ruokiin ja laskuihin, ei todellakaan mihinkään shoppailuun tai hummailuun, niitä en harrastaisi vaikka olisin miljönääri.[/QUOTE]
Jos satunnaista, niin ok, mutta sitten on talous kummallisesti retuperällä, jos tätä tapahtuu koko ajan. Miksei sitä rahaa sitten ole? Kela ja sosiaalitoimisto maksavat, jos ei ole palkkatuloja.

Yhteistyössä