Kaupassa nähtyä ja kuultua *olikohan joku palstamamma*

Piipahdin äsken kaupassa, pankkiautomaatti jonossa katseeni kiinnittyi äitiin joka työnsi lasta rattaissa. Lapsella oli hesen limukka kädessä ja jotain he kinasteli, äiti sitten sanoi että: Nyt jos et ole kunnolla niin annan tukkapöllyy! Lapsi alkoi huutamaan: Ei, ei, ei!

Pisti vaan silmään ja korvaan. Heti tuli palsta mieleen
:xmas: Miksiköhän? :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei voi olla palstamamma, koska palstamammat ei koskaan huuda lapsilleen, sehän on kidutusta! Tukkapöllyllä uhkailu jo pelkästään sakkojen arvoinen muusta puhumattakaan.
Voi, onhan täällä useampikin, jotka ihan kehuskelevat, kuinka opettavat lapsiaan nippailemalla ja tukistamalla. Puolustelevat vielä tekemisiään sillä, että se on lapsen parhaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei voi olla palstamamma, koska palstamammat ei koskaan huuda lapsilleen, sehän on kidutusta! Tukkapöllyllä uhkailu jo pelkästään sakkojen arvoinen muusta puhumattakaan.
eikö suuri osa palstamammoista esitelee vain itseä,miten hyvää ja viisas hän on,se on tyhmällekin selvä

 
AAARRRGGGHH
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei voi olla palstamamma, koska palstamammat ei koskaan huuda lapsilleen, sehän on kidutusta! Tukkapöllyllä uhkailu jo pelkästään sakkojen arvoinen muusta puhumattakaan.
Voi, onhan täällä useampikin, jotka ihan kehuskelevat, kuinka opettavat lapsiaan nippailemalla ja tukistamalla. Puolustelevat vielä tekemisiään sillä, että se on lapsen parhaaksi.
Nyt täytyy verrata vanhaan.. himskatti... ENNEN lapset osasivat käyttäytyä ja kunnioittivat vanhempia. Tänä päivänä ei kunnioiteta ketää ja haistatetaan päi naamaa jos ei saa porukoilta rahaa yms. Ei ole käsitystä oikeasta ja väärästä tai jos on niin ei välitetä kun vaan kaikki tehdään "luvallisesti" kun ei ole mitä pelätä. Kyllä "tuppiremmi/tukkapölly-lapset" tietää mitä väärästä seuraa ja näin ollen myös käyttäytyvät sen mukaisesti. Kuulostaa pelossa elämiseltä mutta ainaki kaikilla oli paljon turvallisempaa.
Itse en kyllä tuppiremmiä anna mutta nippurin voin kaaleen losauttaa äärimmäisissä tilanteissa. Kyllä se on niin että vanhemmat päättää... Ja nyt teidän joilla on ylikiltti lapsi ja KUUNTELEE kun te selitätte oikeata ja väärää niin pitäkää turpanne kiinni koska te ette tiedä mitään vaikeista tilanteista. Väkivalta ei ole ratkasu mutta se auttaa joissakin tilanteissa !!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAARRRGGGHH:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei voi olla palstamamma, koska palstamammat ei koskaan huuda lapsilleen, sehän on kidutusta! Tukkapöllyllä uhkailu jo pelkästään sakkojen arvoinen muusta puhumattakaan.
Voi, onhan täällä useampikin, jotka ihan kehuskelevat, kuinka opettavat lapsiaan nippailemalla ja tukistamalla. Puolustelevat vielä tekemisiään sillä, että se on lapsen parhaaksi.
Nyt täytyy verrata vanhaan.. himskatti... ENNEN lapset osasivat käyttäytyä ja kunnioittivat vanhempia. Tänä päivänä ei kunnioiteta ketää ja haistatetaan päi naamaa jos ei saa porukoilta rahaa yms. Ei ole käsitystä oikeasta ja väärästä tai jos on niin ei välitetä kun vaan kaikki tehdään "luvallisesti" kun ei ole mitä pelätä. Kyllä "tuppiremmi/tukkapölly-lapset" tietää mitä väärästä seuraa ja näin ollen myös käyttäytyvät sen mukaisesti. Kuulostaa pelossa elämiseltä mutta ainaki kaikilla oli paljon turvallisempaa.
Itse en kyllä tuppiremmiä anna mutta nippurin voin kaaleen losauttaa äärimmäisissä tilanteissa. Kyllä se on niin että vanhemmat päättää... Ja nyt teidän joilla on ylikiltti lapsi ja KUUNTELEE kun te selitätte oikeata ja väärää niin pitäkää turpanne kiinni koska te ette tiedä mitään vaikeista tilanteista. Väkivalta ei ole ratkasu mutta se auttaa joissakin tilanteissa !!!!

Ehkä säkin joskus oikeesti ymmärrät, että tuolla sepustuksellas sä vaan uskotteles itselles tekeväsi lapsillesi ja jopa yhteiskunnalle palveluksen. Vain raukat käyttävät väkivaltaa heikonpiosaisia kohtaan. On vanhemmuus pahasti hukassa, jos ei osata ilman fyysistä kuritusta lapsia kasvattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAARRRGGGHH:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei voi olla palstamamma, koska palstamammat ei koskaan huuda lapsilleen, sehän on kidutusta! Tukkapöllyllä uhkailu jo pelkästään sakkojen arvoinen muusta puhumattakaan.
Voi, onhan täällä useampikin, jotka ihan kehuskelevat, kuinka opettavat lapsiaan nippailemalla ja tukistamalla. Puolustelevat vielä tekemisiään sillä, että se on lapsen parhaaksi.
Nyt täytyy verrata vanhaan.. himskatti... ENNEN lapset osasivat käyttäytyä ja kunnioittivat vanhempia. Tänä päivänä ei kunnioiteta ketää ja haistatetaan päi naamaa jos ei saa porukoilta rahaa yms. Ei ole käsitystä oikeasta ja väärästä tai jos on niin ei välitetä kun vaan kaikki tehdään "luvallisesti" kun ei ole mitä pelätä. Kyllä "tuppiremmi/tukkapölly-lapset" tietää mitä väärästä seuraa ja näin ollen myös käyttäytyvät sen mukaisesti. Kuulostaa pelossa elämiseltä mutta ainaki kaikilla oli paljon turvallisempaa.
Itse en kyllä tuppiremmiä anna mutta nippurin voin kaaleen losauttaa äärimmäisissä tilanteissa. Kyllä se on niin että vanhemmat päättää... Ja nyt teidän joilla on ylikiltti lapsi ja KUUNTELEE kun te selitätte oikeata ja väärää niin pitäkää turpanne kiinni koska te ette tiedä mitään vaikeista tilanteista. Väkivalta ei ole ratkasu mutta se auttaa joissakin tilanteissa !!!!
Mä en ollu yhtään sen kiltimpi ku siskokaan vaikka mä sain piiskaa ja sisko ei.
 
AARRGGHH
No entäs ne tilanteet joissa lapsi kääritään mattoon ku saa raivokohtauksen?? Tai pidetään väkisin sylissä??? Eikös sekin ole pahoinpitelyä henkisesti ja lapsen nöyryyttämistä???
Ja mähän sanoin että ylikilttien lapsien äidit voivat olla hiljaa kun eivät oikeasti tiedä mitään vaikeista lapsista...
Kertokaapas sitte äidit kuinka te saatte raivoavan lapsen joka lyö potkii ja puree suuttuessaan taltutettua ja selitettyä?? Siis sellasessakin tilanteessa missä itse et ole paikalla ja lapsi kohdistaa vihansa ´kaveriinsa??? Niin ja nyt on turha sanoa että mallin ovat saaneet minulta koska näin tapahtu paljon ennen kun ensimmäistäkään nippuria olin antanu... Ihan mielelläni otan neuvoja vastaan???? Neuvolaakaan on turha ehdottaa koska niiden kanssa jo tekemisissä....
 
Surullista.
Jos et ole itse paikalla, et luonnollisestikaan voi tehdä mitään. Jos olet paikalla, otat lapsen tiukkaan syleilyyn, jotta hän ei vahingoita muita tai itseään. Hikistä hommaa mutta muuten yksinkertaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AARRGGHH:
No entäs ne tilanteet joissa lapsi kääritään mattoon ku saa raivokohtauksen?? Tai pidetään väkisin sylissä??? Eikös sekin ole pahoinpitelyä henkisesti ja lapsen nöyryyttämistä???
Ja mähän sanoin että ylikilttien lapsien äidit voivat olla hiljaa kun eivät oikeasti tiedä mitään vaikeista lapsista...
Kertokaapas sitte äidit kuinka te saatte raivoavan lapsen joka lyö potkii ja puree suuttuessaan taltutettua ja selitettyä?? Siis sellasessakin tilanteessa missä itse et ole paikalla ja lapsi kohdistaa vihansa ´kaveriinsa??? Niin ja nyt on turha sanoa että mallin ovat saaneet minulta koska näin tapahtu paljon ennen kun ensimmäistäkään nippuria olin antanu... Ihan mielelläni otan neuvoja vastaan???? Neuvolaakaan on turha ehdottaa koska niiden kanssa jo tekemisissä....

Meillä ei ole ylikilttejä lapsia vaan oikeilla menetelmillä kasvatettuja normaaleja lapsia, jotka vetää raivarit sillon tällön, mut yhtään kertaa ei ole tarvinnut nippailla, jotta tilanne on saatu hallintaan :) Oma rauhallisuus ennenkaikkea.
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AARRGGHH:
No entäs ne tilanteet joissa lapsi kääritään mattoon ku saa raivokohtauksen?? Tai pidetään väkisin sylissä??? Eikös sekin ole pahoinpitelyä henkisesti ja lapsen nöyryyttämistä???
Ja mähän sanoin että ylikilttien lapsien äidit voivat olla hiljaa kun eivät oikeasti tiedä mitään vaikeista lapsista...
Kertokaapas sitte äidit kuinka te saatte raivoavan lapsen joka lyö potkii ja puree suuttuessaan taltutettua ja selitettyä?? Siis sellasessakin tilanteessa missä itse et ole paikalla ja lapsi kohdistaa vihansa ´kaveriinsa??? Niin ja nyt on turha sanoa että mallin ovat saaneet minulta koska näin tapahtu paljon ennen kun ensimmäistäkään nippuria olin antanu... Ihan mielelläni otan neuvoja vastaan???? Neuvolaakaan on turha ehdottaa koska niiden kanssa jo tekemisissä....
no mä en ainakaan saa huutavaa potkivaa,purevaa,raivokohtauksen vallassa olevaa lasta rauhottumaan muuta ku uhkailemalla tukkapölyllä tai jollain muulla jollain oikein äitimäisellä tyylillä.. :D siis mä en kannusta mitään remmejä tai selkäsaunoja enkä koskaan oo hirveellä väkivallalla taltutellu niitä,mutta mä ymmärrän pointsisi siitä että kyllä s eon aikuiset jotka päättä miten ne lapset on..meillä ei ainakaa lässytys auta himpun vertaa tän tivolin kanssa..

 
Surullista
Kyse ei ole lässytyksestä, vaan siitä että lapsi rauhoitetaan ilman väkivaltaa tai väkivallalla uhkailua. Eli jos lapsi raivoaa, hänet otetaan syliin kunnes rauhoittuu tai laitetaan esim. omaan huoneeseen(jos ei heittele siellä tavaroita)...
 
AARRGGHH
Niin mutta kun sä et saa lasta sinne huoneeseen ilman että sillä itellä sattuu... Meillä tuo jätkä ainaki osaa laittaa hanttii ja ei sekään kiva että kun kannat sitä tai pidät väkisin sylissä niin sillä on 20hampaan purukalusto sun käsivarressa kiinni, ai että siinä onnistuu se. Muutaman nippurin olen antanu ja jos sen uhkaaminen auttaa niin mielummin uhkaan tehdä sen ja anna sen yhden tarvittaessa ku että satutan sitä lujemmin ja myös sivussa itseni.... Tajuatteko te nyt mistä on kyse...... ???? Mitä yritän selittää.... Eli te ette tiedä mitään vaikeista tilanteista (paitsi näköjään poppis joka ymmärsi mun pointin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AARRGGHH:
Niin mutta kun sä et saa lasta sinne huoneeseen ilman että sillä itellä sattuu... Meillä tuo jätkä ainaki osaa laittaa hanttii ja ei sekään kiva että kun kannat sitä tai pidät väkisin sylissä niin sillä on 20hampaan purukalusto sun käsivarressa kiinni, ai että siinä onnistuu se. Muutaman nippurin olen antanu ja jos sen uhkaaminen auttaa niin mielummin uhkaan tehdä sen ja anna sen yhden tarvittaessa ku että satutan sitä lujemmin ja myös sivussa itseni.... Tajuatteko te nyt mistä on kyse...... ???? Mitä yritän selittää.... Eli te ette tiedä mitään vaikeista tilanteista (paitsi näköjään poppis joka ymmärsi mun pointin)
Tajuan, että sä selittelet ja puolustelet käytöstäs. Rauhallisuus, johdonmukasuus, jäähypenkki, niillä pärjää jo aika pitkälle, kun alusta asti toteuttaa (toki jäähypenkkiä vasta "sopivasta" iästä alkaen ).

Ymmärrätkö sinä, että lapsesi on sekaisin, miksi sinä saat satuttaa häntä, mutta hän ei saa puolustautua.
 
AARRGGHH
jos sä lukisit tarkemmin mun kirjotukset niin sä huomaisit ETTÄ MINÄ EN OLLUT SE JOKA ENSIMMÄISENÄ SATUTTI!!!

No joo, mä pesen käteni tästä jutusta nyt. En tarvii teijän syyllistämisiä. Ihan ku itellä ei muuten ois kestämistä... Tässä se nähtiin taas, kun tuo mielipiteen julki niin yhteen tartutaa.. eihän poppikselle kukaan kirjottanu mitään vaikka hyvin ymmärsi mun pointin ja myönsi itsekkin joskus nippurin tai tukkapöllyä antaneen.. JA IHAN KU MÄ OISIN JOKU PAHOINPITELIJÄ ÄITI KUN KAHDESTA NIPPURISTA ON KYSE... Mä tunnenki siitä niin hirveetä ylpeyttä että sen tahdoin teijän kans jakaa... hei haloo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja AARRGGHH:
No entäs ne tilanteet joissa lapsi kääritään mattoon ku saa raivokohtauksen?? Tai pidetään väkisin sylissä??? Eikös sekin ole pahoinpitelyä henkisesti ja lapsen nöyryyttämistä???
Ja mähän sanoin että ylikilttien lapsien äidit voivat olla hiljaa kun eivät oikeasti tiedä mitään vaikeista lapsista...
Kertokaapas sitte äidit kuinka te saatte raivoavan lapsen joka lyö potkii ja puree suuttuessaan taltutettua ja selitettyä?? Siis sellasessakin tilanteessa missä itse et ole paikalla ja lapsi kohdistaa vihansa ´kaveriinsa??? Niin ja nyt on turha sanoa että mallin ovat saaneet minulta koska näin tapahtu paljon ennen kun ensimmäistäkään nippuria olin antanu... Ihan mielelläni otan neuvoja vastaan???? Neuvolaakaan on turha ehdottaa koska niiden kanssa jo tekemisissä....

Meillä ei ole ylikilttejä lapsia vaan oikeilla menetelmillä kasvatettuja normaaleja lapsia, jotka vetää raivarit sillon tällön, mut yhtään kertaa ei ole tarvinnut nippailla, jotta tilanne on saatu hallintaan :) Oma rauhallisuus ennenkaikkea.
:)
Mulla on samanlaiset lapset :)

Tosin sillä erotuksella tuon "AARRGGHH":n lapsiin, että kumpikaan mun lapsista ei lyö, potki, pure ja kohdista vihaansa kavereihinsa. Toisiaan mäiskivät, ja meitä vanhempia yrittävät mäiskiä, mutta eivät muita lapsia.

Muista en tiedä, mutta mä olen sekä henkisesti että ruumiillisesti vahvempi kuin 5- ja 3-vuotiaat lapseni...olenkin tosi yllättynyt siitä, että iso osa äideistä ei vissiin ole :eek:
 

Yhteistyössä