Kaupassa kuultua

  • Viestiketjun aloittaja huoh.
  • Ensimmäinen viesti
mutru
voisin varmaan ostaa kohta 4v. pojalleni vaaleanpunaiset lenkkarit, jos niissä ei muuten mitään kukkia tai perhosia yms. olisi... meillä lapset on kotihoidossa, ni enpä usko että kukaan tulis kiusaamaan asiasta.
 
dvd
Täällä aika monella pojalla ala ja ylä-asteella näyttää olevan pinkkejä ja vaaleanpunaisia t-paitoja ja kauluspaitoja päällä arkena ja juhlassa. En ole edes ajatellut, että monelle pojan äidille se väri on täys tabu!?!? Pirteä väri siks niitä on meillekkin hankittu ja pitää niitä ihan samalla innolla kuin muitakin vaatteita.
 
tp
No jos olis poikien pinkit kengät niin saattaisin ostaa, mutta yleensäkään meillä ei vielä 3-vuotias päätä mitä ostetaan ja mitä ei.
Olihan tuo kyseisen äidin perutelu vähän hassu, mutta täytyy myöntää, että olisin itse saattanut sanoa ihan samalla tavalla. Sillain olisin päässyt itse helpommalla =)
Ja oikeesti: joskus sitä nyt sanoo vaan jotain, ajattelematta sen enempää. Ei kaikkea tarvitse aina analysoida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gt:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On se jännä kun tytöille/ naisille voi laittaa miesten vaatteita, mutta pojilla pitää olla miesten vaatteet päällä. 1800-luku loppui hetki sitten. Tervetuloa 2000-luvulle. Olen edelleen järkyttynyt. Nyt tiedän mistä ne makkaraa purevat, vaimoaan hakkaavat stereotypiset suomalaismiehet oikein tiivistyvät.
Voithan sä laittaa omalle lapsellesi, mutta karu asfalttiviidakon totuus on, että toiset lapset alkavat huomautella asiasta. Etkä sä siitäkään pidä, eikä sun lapsesi. 3-vuotias ei ehkä ihan vielä tajua, mutta 4-5-vuotias kokee itsensä kiusatuksi.
Varmasti lapset alkaa huomautella asioista jotka oppivat kotona! Ja varmasti perusjunttiperheen vesat tuolla asfalttiviidakossa ottavat silmätikuikseen jokaisen joka poikkeaa siitä perus machomassasta. Mutta toki ongelma ei ole niiden lasten vanhemmissa jotka kasvattavat muksunsa asenteella "pojat on poikia ja tytöt tyttöjä". Ongelmahan on heissä jotka eivät tätä peruslinjaa noudata :xmas:
 
Kylkiluu harmaana
Mun on vaikea ymmärtää, mitä perustavanlaatuista vahinkoa pienelle pojalle aiheutuu siitä että hän käyttää vaaleanpunaisia kenkiä. Aikuiset miehet käyttävät vaaleanpunaisia vaatteita ja asusteita mutta pienet pojat puetaan yltiömaskuliinisesti? :xmas:

Miksi väreillä ylipäätään on sukupuoli?
 
just
Suoraan sanottuna peruskasvatuksella, hyvällä kodilla ja hyvillä ihmissuhteilla perheissä ei tosiaankaan kasvateta mitään "naistenhakkaajia" tai "miestenhakkaajia". Se on ihan se ja sama, saiko se pikkupoika sillon kolmeveenä ne vaaleenpunaset lenkkarit tai ei.

Mun puolesta voi käyttää mitä värejä vaan, mutta ihan fakta kyllä on, että yksi huomautus kaveripiiristä ja kengät jää käyttämättä. Värit sinällään kaikki mun mielestä sopii kaikille, mutta kovin prinsessamaiset hörhelöt kuuluu tytöille. Eikä mua häiritse, jos poika leikkii joskus nukeilla ja tytöt autoilla..ei silä ole väliä. Isot linjat ovat tärkeitä.

Ja mun mielestä on huvittavaa, että nyt yhdestä lenkkarien ostokiellosta saatiin käännettyä perussuomalaisten kannattajia =D Vähintäänkin tässä vaiheessa naurattaa tämä viherkommunistifeministien nalkutus.

Huomaa, että aplla ei ole lapsia.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Suoraan sanottuna peruskasvatuksella, hyvällä kodilla ja hyvillä ihmissuhteilla perheissä ei tosiaankaan kasvateta mitään "naistenhakkaajia" tai "miestenhakkaajia". Se on ihan se ja sama, saiko se pikkupoika sillon kolmeveenä ne vaaleenpunaset lenkkarit tai ei.

Mun puolesta voi käyttää mitä värejä vaan, mutta ihan fakta kyllä on, että yksi huomautus kaveripiiristä ja kengät jää käyttämättä. Värit sinällään kaikki mun mielestä sopii kaikille, mutta kovin prinsessamaiset hörhelöt kuuluu tytöille. Eikä mua häiritse, jos poika leikkii joskus nukeilla ja tytöt autoilla..ei silä ole väliä. Isot linjat ovat tärkeitä.

Ja mun mielestä on huvittavaa, että nyt yhdestä lenkkarien ostokiellosta saatiin käännettyä perussuomalaisten kannattajia =D Vähintäänkin tässä vaiheessa naurattaa tämä viherkommunistifeministien nalkutus.

Huomaa, että aplla ei ole lapsia.
Peesi tähän. :)

 
Meillä ei ole pojat koskaan pyytäneet vaaleanpunaisia kenkiä, mutta en ostaisikaan. Ihan vain siitä syystä, että poikien leikeissä ne ei kauaa vaaleat ole. Tytöllekin jos vaaleanpunaiset kengät ostan, ne on juhlakengät, joita pidetään vain mekkojen kanssa juhlissa tai ainakin vain kyläily/kaippa reissuilla.
 
MINÄ en ikinä ostaisi pojalleni vaaleanpunaisia kenkiä. Meidän perheessä kuitenkin äiti päättää lasten vaatetuksen,ei isä. Jos minä haluaisin pojalleni vaaleanpunaiset kengät,mieheni mielipiteellä ei olisi mitään merkitystä asiaan. Ei toki kyllä tykkäisi pojalla vaaleanpunaisista kengistä. :LOL:
 
Enemmän kuin värit itselläni vaikuttaa vaateissa malli ja tyyli. Eli vaaleanpunaista voisin ja puenkin joskus pojalle, mutta en selvästi malliltaan tytölle suunniteltuja vaateita. Melko lailla meillä kierrätetään tytön vaateita pojallekin, paitsi ei tietenkään hameet ja pitsisomisteiset tai muuten tyttömäisesti koristellut vaatteet. Tosin aika vähän tyttökään haluuaa pukea aivan "hempeitä" hepeineitä eikä juuri hamettakaan ...suurempiin juhliin ehkä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Suoraan sanottuna peruskasvatuksella, hyvällä kodilla ja hyvillä ihmissuhteilla perheissä ei tosiaankaan kasvateta mitään "naistenhakkaajia" tai "miestenhakkaajia". Se on ihan se ja sama, saiko se pikkupoika sillon kolmeveenä ne vaaleenpunaset lenkkarit tai ei.

Mun puolesta voi käyttää mitä värejä vaan, mutta ihan fakta kyllä on, että yksi huomautus kaveripiiristä ja kengät jää käyttämättä. Värit sinällään kaikki mun mielestä sopii kaikille, mutta kovin prinsessamaiset hörhelöt kuuluu tytöille. Eikä mua häiritse, jos poika leikkii joskus nukeilla ja tytöt autoilla..ei silä ole väliä. Isot linjat ovat tärkeitä.

Ja mun mielestä on huvittavaa, että nyt yhdestä lenkkarien ostokiellosta saatiin käännettyä perussuomalaisten kannattajia =D Vähintäänkin tässä vaiheessa naurattaa tämä viherkommunistifeministien nalkutus.

Huomaa, että aplla ei ole lapsia.
Itseasiassa minulla on lapsia. Ei tulisi mieleenkään rajoittaa heidän vaatevalintojaan sen mukaan mikä on poiken ja tyttöjen väri. Tällä palastalla paasataan suu vaahdossa miten esim. lihavuus pitää hyväksyä eikä lihavia saa kiusata. "Ulkonäköä ei saa arvostella" Jos on köyhä niin likaisista vaatteista ei saa kiusata. Valeeanpunaisista kengistä pojilla..niistä ilmeisesti saa kiusata? Eniten minua ihmetytti tuossa tilanteessa se nainen joka alistui punaniskaisen junttimiehensä tahtoon pojan kustannuksella.
 
Pah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Suoraan sanottuna peruskasvatuksella, hyvällä kodilla ja hyvillä ihmissuhteilla perheissä ei tosiaankaan kasvateta mitään "naistenhakkaajia" tai "miestenhakkaajia". Se on ihan se ja sama, saiko se pikkupoika sillon kolmeveenä ne vaaleenpunaset lenkkarit tai ei.

Mun puolesta voi käyttää mitä värejä vaan, mutta ihan fakta kyllä on, että yksi huomautus kaveripiiristä ja kengät jää käyttämättä. Värit sinällään kaikki mun mielestä sopii kaikille, mutta kovin prinsessamaiset hörhelöt kuuluu tytöille. Eikä mua häiritse, jos poika leikkii joskus nukeilla ja tytöt autoilla..ei silä ole väliä. Isot linjat ovat tärkeitä.

Ja mun mielestä on huvittavaa, että nyt yhdestä lenkkarien ostokiellosta saatiin käännettyä perussuomalaisten kannattajia =D Vähintäänkin tässä vaiheessa naurattaa tämä viherkommunistifeministien nalkutus.

Huomaa, että aplla ei ole lapsia.
Itseasiassa minulla on lapsia. Ei tulisi mieleenkään rajoittaa heidän vaatevalintojaan sen mukaan mikä on poiken ja tyttöjen väri. Tällä palastalla paasataan suu vaahdossa miten esim. lihavuus pitää hyväksyä eikä lihavia saa kiusata. "Ulkonäköä ei saa arvostella" Jos on köyhä niin likaisista vaatteista ei saa kiusata. Valeeanpunaisista kengistä pojilla..niistä ilmeisesti saa kiusata? Eniten minua ihmetytti tuossa tilanteessa se nainen joka alistui punaniskaisen junttimiehensä tahtoon pojan kustannuksella.
Eniten minua ihmetytti junttinainen, joka laittoi isän syyksi sen ettei poika saa sitä mitä haluaisi. Ja valitettavasti lapset eivät ole kypsiä aikuisia, jotka osaavat suhtautua vaatteisiin välinpitämättömästi. Totta kai he ihmettelevät "outoja" ratkaisuja ja se saattaa hyvinkin johtaa vaaleanpunaisien kenkien hylkäämiseen (turha ostos) tai jopa pojan kiusaamiseen. Nyt syytät vain mammoja siitä, että he osaavat ennustaa kaveripiirin reaktion etukäteen ja estää turhat traumat.
 
Täytyy sanoa että jos mun poika pyytäis vaaleanpunasia kenkiä niin en tiä saisko sellaset. Riippuu siitäkin millaset ne muuten on. Velä toi ei mtään piittaa muiden kommenteista ja käyttää swmmosia mistä itse tykkää.
 
Pojan itsensä takia en lähtis ostamaan vaaleanpunaisia kenkiä. Ja ehkä myös sen takia, että haluan säilyttää pienet erot miesten ja naisten välille. Tasa-arvo on hyvä asia, mutta niin on myös erilaisuus kahden sukupuolen välillä. Mielessä on pyörinyt jo pitkään ajatus, ollaanko menossa liiaksi kohti maailmaa, jossa naiset ovat muka-arvokkaampia kuin miehet...
 

Yhteistyössä