Kaupan kassat, miten olette mokanneet töissä?

  • Viestiketjun aloittaja Jokuhfc
  • Ensimmäinen viesti
noh
Ensimmäisenä päivänä ruokakaupan kassalla joku rouva maksoi 500 markan setelillä ja mä annoin tonnista takas. Kassassa oli illalla 500mk miinusta, eikä ollu itku kaukana. Rouva toi seuraavana päivänä ylimääräisen 500mk takas, voitteko kuvitella:) Olisin voinut pussata sitä.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ensimmäisenä päivänä ruokakaupan kassalla joku rouva maksoi 500 markan setelillä ja mä annoin tonnista takas. Kassassa oli illalla 500mk miinusta, eikä ollu itku kaukana. Rouva toi seuraavana päivänä ylimääräisen 500mk takas, voitteko kuvitella:) Olisin voinut pussata sitä.
Olen myös rikkonut asiakkaan luottokortin mankelilla, myynyt lihatiskillä munuaisia sydämen sijaan, pudottanut 10kg muikkulaatikon tiskin taakse jne. Sattuihan sitä:)
 
:D
VAI ETTÄ mummo ja pappa :D nolo :D
No, itsehän kerran olin menossa katsomaan erään tutun pikkuveljeä kun tämä pikkuveli ja äiti sattuivat olemaan samassa paikassa samaan aikaan. Muistaakseni tää tuttuni ei ollut aikaisemmin kertonut sisarensa sukupuolta, tai en ollut sitä kuullut, ja jotenkin vaistomaisesti totesin että "voi kun sulla on ihana pikkusisko", mihin sitten tämä tuttu että "eiku tää on kyllä pikkuveli". Arvatkaa hävettikö.... eihän siinä muuten mitään mutta kun tää mulle aivan tuntematon äiti seisoi siinä myös katsomassa...
 
"Vieras"
No mä oon kanssa mitätöinnyt kuitin, kun piti korjata. Ei siinä muuten mitään, mutta kerta oli juuri se kun asiakas osti kymmeniä laseja ja muuta särkyvää sekä kaikennäköistä pikkusälää, jotka työkaveri pakkasi papereihin siinä samalla kun olin hinnat ottanut. Kiva sitten purkaa kaikki ostokset kääreistään ja aloittaa alusta. (Jälkeenpäin olen oppinut että sen kuitin, ainakin meidän kassajärjelstelmässä saa takaisin)
Joskus annoin epähuomiossa asiakkaalle takaisin vaihtorahat ja ne rahat joilla maksoi. Jäi seteli käteen ja otin vaihtorahat siihen päälle, onneksi meillä ei ainakaan itse makseta erotuksia.

Joskus asiakas maksoi 500€ setelillä, niitä varten meillä on turvalipas. Laitoin rahan sinne, unohdin mainita iltavuoroon tulijalle ja se ei sitten sitä tarkastanut (moka kyllä siis hänen, kun ne pitäisi aina tarkistaa), pääsin sitten puhutteluun kun noin suuresta vajeesta kyse, onneksi tajusin suht pian mitä oli käynyt,

Meilla kävi myös asiakkaana eräs mies, joka aina osti veikkausta n. 50 eri lapulla. Syötin niitä koneeseen ja sitten tuli jotain ja jouduin lopettamaan kesken. Kiva oli sitten niistä lapuista verrata, että. Mitkä oli jo koneessa käyneet ja näpytellä niitä hintoja yksitellen koneelle. Ton veikkauksen kanssa oli muutakin hässäkkää, kun illalla kassaa ja tilitystä tehdessä oli aina jotain eroja. Hirveä työ selvitellä mistä johtuu maksujen/myyntien eroa, kun yleensä kyse siitä että joku lyöty päivän aikana eri koodille jne.
 
Kassalla
Otin huvipuiston lipunmyynnissä vastaan isoja seteleitä kun sinne ei raaskittu hankkia tunnistuskonetta. (Enkä muuten ymmärrä miksei turisteille voi vaihtaa valuuttaa järkevämpään muotoon kuin kahden ja viiden sadan seteleiksi)

Huonekaluliikkeessä löin asiakkaiden toimitukset ristiin.

Kerran jouduin avaamaan liikkeen vähän myöhässä kun kompuroin kassalippaan kanssa ja keräilin kolikoita pitkin myymälää :D
 
"vieras"
Kesätöissä kassalla ollessa oli kahvihuoneessa nimetty eräs erittäin hankala naispuolinen asiakas lempinimellä "Vanha Haahka"

Eräällä kerralla oli jälleen epäselvyys ko. rouvan kanssa kassalla puutarhalapion hinnasta ja soitin puhelimella kassalta toisen myyjän selvittämään ongelmaa ja tietenkin ajatuksissani sanoin myyjälle rouvan kuullen puhelimeen "Menisitkö sinne piha ja puutarhaosastolle niin lähetän tämän Vanhan Haahkan sinne selvittämään hintaepäselvyyksiä."

Rouva suuttui, minä valahdin punaiseksi ja haahka teki jälkeenpäin vielä kirjallisen palautteen toiminnastani pomolleni.
 
ei mikään pikkumoka
[QUOTE="vieras";28179068]
Eräällä kerralla oli jälleen epäselvyys ko. rouvan kanssa kassalla puutarhalapion hinnasta ja soitin puhelimella kassalta toisen myyjän selvittämään ongelmaa ja tietenkin ajatuksissani sanoin myyjälle rouvan kuullen puhelimeen "Menisitkö sinne piha ja puutarhaosastolle niin lähetän tämän Vanhan Haahkan sinne selvittämään hintaepäselvyyksiä."[/QUOTE]

Todella typerää ja asiatonta!!
 
njoo
meillä ainakin 2012oli kassoilla sellanen "erillinen taso" syli lipas taimikä tahansa jossa pidettiin asiakkaan antamaa rahaa siihen asti kunnes asikas sai vaihtikset eli ei saanu asiakas mahollisuutta väittää et anto jonkun toisen setelin.
pahin varmaa oli veikkauskoneen kanssa säätö,oli tosi kiireinen päivä joten en sit pyytäny apua.. lopputulos oli se että niitä ei enään saanu mitätöityä ja esimies naureskeli ja totesi et toivotaan et näis on voittoa.
 

Yhteistyössä