Kaupan kassat, miten olette mokanneet töissä?

  • Viestiketjun aloittaja Jokuhfc
  • Ensimmäinen viesti
m
Meidän kauppa on auki klo 23:een ja monesti olutta yritetään ostaa 9:sän jälkeenkin.
Kerran sanoin eräälle mattimyöhäselle: "Anteeks,mut meillä ei juoda klo 9:sän jälkeen"
Molempia kyllä nauratti :)
 
mellan
sillon kun oli vielä 10 tupakan askeja myynnissä, kysyin yhdeltä asiakkaalta papereita, kun oli ostamassa jotain kurkkupastilleja. En kattonu niin tarkkaan ja se näytti ihan pieneltä harmaalta L&M askilta. Kyllä hävetti sen jälkeen
 
ullis
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ihania :D voiko saada potkut jos antaa vahingossa liikaa rahaa takaisin?
Ei, mutta joissakin liikkeissä KAI (siis ehkä, eikä joku Kai ;) ) joutuu maksaan sen palkastaan.

Hitsi, tuli ihan ikävä töihin, oon hoitovapaalla kaupan hommista, en kassalta, mutta kassahommia joutuu aina välillä silti tekeen. Mä olin alkuun ihan paniikissa kassalla, mutta vuosien myötä opin oikeesti tykkään siitä hommasta. Lepposimmat päivät on ruuhkapäivät, paljon tekemistä, paljon ihmisiä, mutta yleensä jostain syystä rennompaa kuin normipäivinä.

Mun tapa ilmaista asiat on aika suora, en tarkoita esim loukata, vaan tokasen asiat kuin ne on ja muutaman kerran saanut siitä tuohtunutta palautetta. Sitä on pitänyt oppia viilaamaan, mutta toisaalta se tepsii hyvin hankaliin asiakkaisiin heti, kun ne luulee, että ton kans ei voi, eikä kannata alkaa vänkäämään ;)
 
joo
Ei mua haittaisi jos joudun maksamaan kassaerot omasta pussista, minunhan moka se on.

Siis jos olen antanut liikaa rahaa takaisin. Ei niitä eroja mitkä johtuu kassakoneen virhelyönneistä.
 
no en nyt mitään järisyttävää mokaa oo tehny toistaseks,mut onhan se vähän noloa,kun alkaa palvella asiakasta englanniks syystä että,edellisen asiakkaan kanssa on puhunut englantia ja kun ajattelen hyvin usein englanniks :xmas: :D
 
dfghjkl
Mun ehkä pahin moka oli kun asiakas osti mm.2-pacin kokista mut otinkin vaan yhden hinnan.Ei siinä mitään,mut 2-pac oli tarjouksessa eli halvempi kun yksi pullo...
Huomasin asian vasta kun asiakas oli maksanu dept-kortilla...
Eipä muuta kun korjaamaan kuittia ja miinustamaan kortin"tililtä" liian suurta summaa ja tekemään uusi korjattu ja "edullisempi" kuitti...MUTTA,MUTTA...
Asiakkaalla ei ollut tilillä enempää rahaa ja se liian iso summa oli jo menny virtuaali maailmassa pankin tietoon ja kassakone herjas mulle:ei myynti lupaa!! :(
Pomo yritti soittaa asiakkaan pankin as.palveluun mutta siellä oli ruuhkaa ja pääs läpi n.15min jonottamisen jälkeen.
Mua hävettää vielkin ihan älyttömästi kun nään kyseisen naisen jossain!
Kaiken kruunas naisen n.2 vuotias lapsi joka kuikutteli koko sen ajan kovaan ääneen,ku reppanalla tuli varmasti kuuma paksuissa talvitamineissa sisällä :( :(
 
neiti
no mä löin hinnaksi (naputeltava kassakone) 100 000. kassakoneessa oli näppäin 00 joten sitä sitten vahingossa tuli liikaa laitettua. kiva korjata, raportissa näkyi tietysti nämä korjaukset eriteltynä
 
Juh
Alkuperäinen kirjoittaja dfghjkl:
Mun ehkä pahin moka oli kun asiakas osti mm.2-pacin kokista mut otinkin vaan yhden hinnan.Ei siinä mitään,mut 2-pac oli tarjouksessa eli halvempi kun yksi pullo...
Huomasin asian vasta kun asiakas oli maksanu dept-kortilla...
Eipä muuta kun korjaamaan kuittia ja miinustamaan kortin"tililtä" liian suurta summaa ja tekemään uusi korjattu ja "edullisempi" kuitti...MUTTA,MUTTA...
Asiakkaalla ei ollut tilillä enempää rahaa ja se liian iso summa oli jo menny virtuaali maailmassa pankin tietoon ja kassakone herjas mulle:ei myynti lupaa!! :(
Pomo yritti soittaa asiakkaan pankin as.palveluun mutta siellä oli ruuhkaa ja pääs läpi n.15min jonottamisen jälkeen.
Mua hävettää vielkin ihan älyttömästi kun nään kyseisen naisen jossain!
Kaiken kruunas naisen n.2 vuotias lapsi joka kuikutteli koko sen ajan kovaan ääneen,ku reppanalla tuli varmasti kuuma paksuissa talvitamineissa sisällä :( :(
Eikö sille asiakkaalle olis voinu palauttaa rahana sen erotuksen..??
 
m
Mä oon joskus kassalla sanonu jollekkin pikkupojalle tyyliin että "onko kivaa olla mummun ja vaari kanssa ostoksilla!", tähän tuo vanhempi nainen on tuumannut että "ollaan kyllä äiti ja isä!".
 
vieras
On tullut pakattua varashälyttimiä lahjapaketteihin. Portilla sitten hälytti ja tajusin tapahtuneen. Asiakas oli ihanan leppoisa - eikun paketti auki ja uusiksi.
Toisella kerralla tajusin jo lahjanauhaa laittaessani että, hetkinen... Taas paketti auki...

Kannattaa muistaa ettei mokissa ole kyse hengenlähdöstä, vaan ihan inhimillisistä virheistä. Niiden kautta voi jopa keventää tunnelmaa ja saada aikaan mukavaa small talkia.
 
aspa
Mä en edes kehtaa kertoa noloimpia mokiani, ja oon sentäs pankissa töissä. Hävettää jotkut asiat vieläkin. Ihme kyllä oon saanu pitää työpaikkani.

Tsemppiä kaikille asiakaspalvelijoille. Tekevälle sattuu :)
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja dfghjkl:
Mun ehkä pahin moka oli kun asiakas osti mm.2-pacin kokista mut otinkin vaan yhden hinnan.Ei siinä mitään,mut 2-pac oli tarjouksessa eli halvempi kun yksi pullo...
Huomasin asian vasta kun asiakas oli maksanu dept-kortilla...
Eipä muuta kun korjaamaan kuittia ja miinustamaan kortin"tililtä" liian suurta summaa ja tekemään uusi korjattu ja "edullisempi" kuitti...MUTTA,MUTTA...
Asiakkaalla ei ollut tilillä enempää rahaa ja se liian iso summa oli jo menny virtuaali maailmassa pankin tietoon ja kassakone herjas mulle:ei myynti lupaa!! :(
Pomo yritti soittaa asiakkaan pankin as.palveluun mutta siellä oli ruuhkaa ja pääs läpi n.15min jonottamisen jälkeen.
Mua hävettää vielkin ihan älyttömästi kun nään kyseisen naisen jossain!
Kaiken kruunas naisen n.2 vuotias lapsi joka kuikutteli koko sen ajan kovaan ääneen,ku reppanalla tuli varmasti kuuma paksuissa talvitamineissa sisällä :( :(
Minusta tuossa tilanteessa olisi pitänyt ANTAA asiakkaalle se 2-pack anteeksipyyntöjen kera. Varsinkin kun pomo oli paikalla, niin olisi pitänyt onnistua.
 
Täällä myös yksi kassatyöntekijä :wave:
Kyllähän niitä tekevälle sattuu, mä olen myös meinannut ottaa 6-packista vaan yhden pullon hinnan. Ja yks päivä oli ihan hirveä ruuhka ja mun työkaveri tuli ostamaan ruokaa, piti laittaa sille henkilökunta-alennus, mutta jostain syystä kone ei sitä siihen laittanut vaikka tein kaiken oikein. Myöhemmin selvisi, että vika oli tosiaan koneessa. Alettiin sitä sitten siinä setvimään, kunnes jonoa vaan kertyi ja kertyi ja yksi ihminenkin jätti kaikki ostokset vaan hihnalle ja lähti vihaisena pois. Lopetettiin kyllä nopeasti sen korjaaminen kun kyseessä kuitenkin oli työntekijä eikä ns. oikea asiakas.
Jonossa oli onneksi paljon ihania mummeleita, jotka vaan sanoivat ettei heillä ole ollenkaan kiire :) Tottakai pahoittelin tilannetta.
Jokaiselle varmasti sattuu myös niitä, että antaa rahasta väärin takaisin.
Ei se kassatyö mitää rakettitiedettä ole, kyllä siihen varmasti jokainen oppii ja apua saa kuitenkin aina. Tärkeintä on, että pysyy itse rauhallisena tilanteessa, jossa pitää korjata esim. kuittia ja pahoittelee sitten tilannetta muille asiakkaille.

Ai niin..Eilen ruttaisin tottuneesti töiden jälkeen iltapäivälehtien lööpit roskikseen, kunnes työkaveri nauroi, että ne pitää jättää, koska ne on voimassa vielä tämän sunnuntain :D Ehdin rutata ne jo semmoiseksi palleroksi :whistle: Ei muuta kuin aukomaan niitä vaan ja takasin paikoilleen :LOL: Pomokin onneksi vaan illalla nauroi kun kerroin..

Ja pakko vielä kertoa, että työkaverille kävi niin, että kun hän kerran aamulla laittoi niitä lööppejä ulko-ovien viereen, hän oli laittanut ovet siksi aikaa kiinni, jotta ne ei aukea sormille, niin hän unohti ne ovet kiinni :whistle: Ihmetteli sitten puolisen tuntia, että onpa hiljaista, kunnes vilkaisi ulko-ovelle, niin siellä oli kamalat jonot :LOL:
Onneksi on rento pomo..Tekevälle sattuu ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meidän kauppa on auki klo 23:een ja monesti olutta yritetään ostaa 9:sän jälkeenkin.
Kerran sanoin eräälle mattimyöhäselle: "Anteeks,mut meillä ei juoda klo 9:sän jälkeen"
Molempia kyllä nauratti :)
Tästä tuleekin mieleeni kun muutama viikko sitten kävin tuossa lähikaupassa, (Valintatalo) joskus puoli kymmenen aikaan illalla. Joku nainen yritti ostaa kaljapulloa, mutta kassa ei enää sitä voinut myydä. Siihen tuli sitten toinen myyjä ja nämä myyjät alkoivat keskenään jutella, että jos asiakas tulee kauppaan vaikka klo 20.59 ja ottaa kaljat koriinsa, mutta tulee kassalle vaikka vasta 21.29 niin ne kaljat pitää vielä myydä, koska asiakas on tehnyt ostopäätöksen ennen yhdeksää. Meneekö se ihan joka puolella näin oikeasti?:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meidän kauppa on auki klo 23:een ja monesti olutta yritetään ostaa 9:sän jälkeenkin.
Kerran sanoin eräälle mattimyöhäselle: "Anteeks,mut meillä ei juoda klo 9:sän jälkeen"
Molempia kyllä nauratti :)
Tästä tuleekin mieleeni kun muutama viikko sitten kävin tuossa lähikaupassa, (Valintatalo) joskus puoli kymmenen aikaan illalla. Joku nainen yritti ostaa kaljapulloa, mutta kassa ei enää sitä voinut myydä. Siihen tuli sitten toinen myyjä ja nämä myyjät alkoivat keskenään jutella, että jos asiakas tulee kauppaan vaikka klo 20.59 ja ottaa kaljat koriinsa, mutta tulee kassalle vaikka vasta 21.29 niin ne kaljat pitää vielä myydä, koska asiakas on tehnyt ostopäätöksen ennen yhdeksää. Meneekö se ihan joka puolella näin oikeasti?:)
Pakko kai se on myydä, jos vaikka asiakas on joutunut jonottamaan kassalla ja kello on sinä aikana mennyt yli 21. E kovin reilua, jos johoon menee klo 20.10 ja sitten ei myydäkään.
 

Yhteistyössä