Kaupan kassat, miten olette mokanneet töissä?

  • Viestiketjun aloittaja Jokuhfc
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No yksi tyypillinen moka on lyödä maito purkki 44-kertaisena, kun piti lyödä 4-kertaisena tai antaa rahasta takaisin väärin. Sitten vähän vakavampi moka on myydä alaikäiselle alkoholia (ei ole käynyt minulle, mutta eräälle tutulle).

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No yksi tyypillinen moka on lyödä maito purkki 44-kertaisena, kun piti lyödä 4-kertaisena tai antaa rahasta takaisin väärin. Sitten vähän vakavampi moka on myydä alaikäiselle alkoholia (ei ole käynyt minulle, mutta eräälle tutulle).
mä oon kans yrittäny kerran myydä 112 pyyhettä 12 sijaan :snotty:
 
cella
mä olin nuorena tyttönä bilteman kassalla töissä ja ainoa moka joka sattui ole se että pistin samalle laskulle 2 asiakkaan tavarat. eivät olleet laittaneet "seuraava" kylttiä siihen väliin eivätkä sanoneet mitään. vasta kun olin latonut kaikki ostokset ja ilmoitin summan, sanoi vuorossa oleva asiakas et suurin osa tosta ei kyllä oo mun... mä olin et ahaaaaa...... teki mieli karjua pää punaisena miksi et sanonut mitään! mutta eihän sitä asiakkaalle niin voi sanoa. pahoittelin asiaa ja korjattiin tilanne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
mä olin nuorena tyttönä bilteman kassalla töissä ja ainoa moka joka sattui ole se että pistin samalle laskulle 2 asiakkaan tavarat. eivät olleet laittaneet "seuraava" kylttiä siihen väliin eivätkä sanoneet mitään. vasta kun olin latonut kaikki ostokset ja ilmoitin summan, sanoi vuorossa oleva asiakas et suurin osa tosta ei kyllä oo mun... mä olin et ahaaaaa...... teki mieli karjua pää punaisena miksi et sanonut mitään! mutta eihän sitä asiakkaalle niin voi sanoa. pahoittelin asiaa ja korjattiin tilanne.
Tuo on kyllä niiiiiiin ärsyttävää! Ensinnäkin ei voi laittaa sitä kapulaa väliin ja sitten ei voi jättää siihen kunnon väliä eikä tietenkään voi sanoa sitäkään, että nämä ovat seuraavan asiakkaan.
 
vaatekaupassa töissäollessa annoin tuotteita lehdille mukaan ihan väärin, eli ei ollut asianmukaisia lippulappuja jne. Onneksi toivat kiltisti takaisin. Ja tietysti väärin annettu rahaa ja väärinlaskettu prosentteja alennuksiin (aikaa ennen hienoja kassakoneita, joihin koodattu alennukset).
 
näpsäkkä
Juhannusruuhkassa mun piti tehdä kuitin korjaus, ja vahingossa mitätöin kuitin. Asiakas oli pakannut 4 kassillista ostoksia, ja kaikki piti ottaa uusiksi. Jonossa oli about 15 ihmistä :D
 
Lukioaikana olin kaupan kassalla. Myin kerran kaksi matkalaukkua, hintaa oli molemmilla 200-300 mk. Toisen löin kassaan oikein, mutta toisen vain 2.50 mk, kun hinta olisi ollut 250 mk. Huomasin vasta kun asiakas oli lähtenyt (vikkelään lähtikin).
 
Onko kassalla työskentely vaikeaa? Miten nopeasti oppii ne asiat? Ne kaikki kuitin korjaukset ym. Minä olen miettinyt, että voisin mennä kassalle jos ei muuta työtä löydy, mutta pelottaa se, että jos tulee joku ongelma ja en sitä osaakaan hoitaa ja kassalla vaikka 10 ihmisen jono...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Onko kassalla työskentely vaikeaa? Miten nopeasti oppii ne asiat? Ne kaikki kuitin korjaukset ym. Minä olen miettinyt, että voisin mennä kassalle jos ei muuta työtä löydy, mutta pelottaa se, että jos tulee joku ongelma ja en sitä osaakaan hoitaa ja kassalla vaikka 10 ihmisen jono...
No kyllä siihen saa soitettua sitten jonkun aina apuun, jos ei osaa. Kyllä kokeneemmatkin kassat tarvitsevat joskus apua. Meillä esim pomo soitti kerran apua, kun ei osannut perua pankkikorttimaksua.
 
Mokia riittää... Onneksi en ole enää kassalla töissä!

Olen antanut väärin takaisin, lyönyt ihan liikaa jotain tuotetta, meinannut myydä mäyriksen yhden pullon hinnalla, viettänyt kymmenen minuuttia korjaten jotain alennusvirhettä. Kaikkein nolointa taisi olla kun putosin tuolillta. Onneksi oli hiljainen hetki eikä paljoa asiakkaita...
 
ex-kassa
Alkuperäinen kirjoittaja näpsäkkä:
Juhannusruuhkassa mun piti tehdä kuitin korjaus, ja vahingossa mitätöin kuitin. Asiakas oli pakannut 4 kassillista ostoksia, ja kaikki piti ottaa uusiksi. Jonossa oli about 15 ihmistä :D
mä olen tehnyt saman. Pieni paine kun ne 15 siinä jonossa puuskuttaa niskaan niin tehdä kaikki uusiksi. onneksi kyseinen asiakas oli ymmärtäväinen :)

muuten olen tehnyt vaikka mitä mokia, en edes tahdo muistella niitä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Onko kassalla työskentely vaikeaa? Miten nopeasti oppii ne asiat? Ne kaikki kuitin korjaukset ym. Minä olen miettinyt, että voisin mennä kassalle jos ei muuta työtä löydy, mutta pelottaa se, että jos tulee joku ongelma ja en sitä osaakaan hoitaa ja kassalla vaikka 10 ihmisen jono...
varmaan riippuu vähän ihmisestä, toiset ei tunnu oppivan ikinä mutta useimmat varmaan oppii ihan suht nopeesti :p apua saa aina jos tulee ongelma, ainakin pitäisi saada. rautaset hermot saa olla (tai ainakin ne kasvaa tuossa työssä), kun tosiaan 10 minsaa korjaat jotain kuittia niin aivan varmana ollaan kärsä pystyssä siellä jonossa sillä aikaa. Mutta jos oma asenne on kohillaan ja jaksaa olla ystävällinen niin mukavaa hommaa pääasiassa :)
 

Yhteistyössä