Kauniita pojan nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja aksel
  • Ensimmäinen viesti
Nippe
Heips,

Nyt kaivattais apua poikavauvan nimeen liittyen. Tytölle nimiä olisi olluti paljon erilaisia ja yhtä kivoja, mutta pojalle olemme keksineet suvusta toisen ja kolmannen nimen, mutta ensimmäistä ei ole löytynyt.

- Toinen nimi on ERIK ja kolmas ASSER. Sukunimi on lyhyt (5 kirj.) ja sointuu hyvin noihin kahteen olematta kuitenkaan kovin ulkomainen...

- Pääasia olisi, että etunimi ei ole mikään liian "tavallinen" kuten Matti, Pekka, Ville tms. koska muutkin nimet ovat hieman erilaisia. Olemme jo sokeutuneet itse vaihtoehdoille ja sen vuoksi haluaisin uusia ideoita =)

Ehdotelkaa =D Kiitän jo etukäteen!!!


Nippe
 
Nippe
Itse asiassa tuo Erik ekana nimenä ja Asser oli ensimmäinen ajatus, mutta koska isällä ja veljellä on 3 nimeä, niin sillä ajatuksella mietimme tämänkin vesselin nimeä. Kun luin kommenttisi isukille, hän itse asiassa sanoi, että voisihan se ollakin niin =) Kiitti vinkeistä eli mennään nyt näillä ja palaan asiaan, jos tarvitsemme vielä ideoita....
 
ilski
Tommi, Taneli, Tomi, Verneri, Mikael, Kristian, Veeti, Elias, Lauri, Eetu, Daniel, Rafael, Petrus, Einari, Aslak, Vilho, Matias, Jan, olavi, Ilari ja Benjamin. Oisko kivoja, ihania?
 
kitti
Mun mielestä hieno etunimiei tarvitse sointua sukunimeen. Eli voi olla vaikkapa mun puolesta Nikolaus Heikkinen tms ja silti on hieno nimi. Joachim Turunen..ei kuulosta sekään pahalta esimerkkinä. Kyse on enemmänkin siitä minkä nimen he haluavat lahjaksi lapselleen antaa , ei siitä kuinka se suussa soi tai kuuluu.
 
ulkosuomalainen äiti
Meillä yritetään kehitellä pojalle kansainvälistä nimeä, koska asumme ulkomailla (englanninkielinen maa), sukunimi on ruotsinkielinen, minä olen suomenkielinen ja mies suomenruotsalaista sukua. Nimen pitäisi olla siis helppo ja toimiva ja mielellään yhdenmukaisesti lausuttavissa sekä Suomessa (jonne saatamme jatkossa muuttaa takaisin) että englanninkielisissä maissa (jossa lapsi syntyykin) sekä soinnuttava ruotsalaisperäiseen sukunimeen. En halua, että lapsi joutuu tavaamaan nimeään moneen kertaan sen enempää Suomessa kuin ulkomaillakaan, tai että se lausutaan ihan eri tavalla Suomessa ja englanninkielisissä maissa. Lisäksi haluamme välttää liian raamatullisia nimiä, joilla on erityisen uskonnollinen merkitys (tästä syystä muuten kivat Daniel ja Elias karsiutuivat). Aika hankala yhtälö, ehdotuksia??

Supisuomalaisia nimiä puolustaville: tämä nyt on vain tätä nykypäivää, suomalainen perhe saattaa asua ulkomailla ja lapsi saattaa saada kaksoiskansalaisuuden ja käydä koulua ulkomailla, jolloin ihan puhtaasti suomalaisimmat nimet voivat olla lapselle rasite. Toisaalta haluaisin vaalia myös suomalaisuutta ja suomalaisia juuriamme lapsen nimessä, siinä määrin kuin se on näiden ehtojen puitteissa mahdollista - mm. välttämällä suomalaisittain kovin eksoottisia kirjainyhdistelmiä ja hankalasti lausuttavia nimiä (samalla huomioiden, ettei nimeen tule englantilaisittain liian hankalia kirjainyhdistelmiä!). Jos meillä olisi suomalainen sukunimi ja asuisimme Suomessa, tilanne olisi toinen.
 
Multikulturisti
Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuomalainen äiti;10940630:
Meillä yritetään kehitellä pojalle kansainvälistä nimeä, koska asumme ulkomailla (englanninkielinen maa), sukunimi on ruotsinkielinen, minä olen suomenkielinen ja mies suomenruotsalaista sukua. Nimen pitäisi olla siis helppo ja toimiva ja mielellään yhdenmukaisesti lausuttavissa sekä Suomessa (jonne saatamme jatkossa muuttaa takaisin) että englanninkielisissä maissa (jossa lapsi syntyykin) sekä soinnuttava ruotsalaisperäiseen sukunimeen. En halua, että lapsi joutuu tavaamaan nimeään moneen kertaan sen enempää Suomessa kuin ulkomaillakaan, tai että se lausutaan ihan eri tavalla Suomessa ja englanninkielisissä maissa. Lisäksi haluamme välttää liian raamatullisia nimiä, joilla on erityisen uskonnollinen merkitys (tästä syystä muuten kivat Daniel ja Elias karsiutuivat). Aika hankala yhtälö, ehdotuksia??

Hassan tai Mohammed.
 
mie vaan
Jos meille tulee poika, hänestä tulee Toivo. Natsaa hyvin sukunimeemmekin.

Mies tykkäsi nimestä Jyri. Mä taas ehdotin Toni tai Tommi, mutta taitavat olla melko yleisiä nyt.
Toivoa ei löydy meidän sukulaisista eikä tutuista yhtään, melkeinpä kaikki muut keksimämme löytyvät.

Ihana nimi tuo Toivo. :) Mun mielestä muutenkin tosi kivoja nuo nimet, jotka jotain tarkoittavat, vaikka pojan nimeksi juuri tuo Toivo, ja tytön nimeksi vaikka Lahja. :) Se kuitenkin on musta vähän outoa, että jotkut antaa lapsilleen nimeksi esim. Äijä. Ukko on vielä ihan kiva ja hauska, mutta Äijä... Nooh, jokasella oma makunsa, ja jokasella nimellä voi olla oma tarinansa, jotain liikuttaa tuo Ukko samalla tavalla, kuin minua Toivo (surullisia muistoja tuosta Toivosta, mutta rakkaita!)

Tsekatkaa muutes tää, ihan mahti sivusto! Löytyy tosi hauskoja ja erikoisia nimiä. :) --->
Nimikone
 
Viimeksi muokattu:
mie vaan
Ihana nimi tuo Toivo. :) Mun mielestä muutenkin tosi kivoja nuo nimet, jotka jotain tarkoittavat, vaikka pojan nimeksi juuri tuo Toivo, ja tytön nimeksi vaikka Lahja. :) Se kuitenkin on musta vähän outoa, että jotkut antaa lapsilleen nimeksi esim. Äijä. Ukko on vielä ihan kiva ja hauska, mutta Äijä... Nooh, jokasella oma makunsa, ja jokasella nimellä voi olla oma tarinansa, jotain liikuttaa tuo Ukko samalla tavalla, kuin minua Toivo (surullisia muistoja tuosta Toivosta, mutta rakkaita!)

Tsekatkaa muutes tää, ihan mahti sivusto! Löytyy tosi hauskoja ja erikoisia nimiä. :) --->
Nimikone

Siis tarkoitan, että Äijä voi liikuttaa jotain samalla tavalla kuin minua liikuttaa Toivo. :)♥ Ukko nimi kyllä on ihan todella hauska! Samoin Unto!
 
Viimeksi muokattu:
Ihania vääntöjä
Poikaa toivoimme mutta tyttöä pukkas. No, nimeksi tuli sitten Unelma Sirpa Leina.
HAHHA, paras :) Täällä hauskaa vääntöä nimistä, päiväni on pelastettu.
Oman korteni tuon kekoon:

Martti ja Jaakko, tässäpä kunnon miehekkäät nimet eikä mitään hamstereiden ininää.
Minkähän takia ihmiset haluavat niin kovasti nimetä noita eeliveetileevimeelielias -nimiä, rumia kaikki. Ruma tytönnimi on JessSIKA...huhhuh jess jess. Niko(tiini) on maailman rumin nimi tuo mieleen röökinnatsan.

Tytöille on helpompi löytää nättejä nimiä kuten:

Mariaana
Kasimiira
Saskia
Mianna
Sarita
Sigrid
Kesia
Valpuri
 
Viimeksi muokattu:
Lillan
svenska talande bättre folk? Muuten kyllä on aina mautonta antaa tuollaisia erikoisia nimiä jos sukunimi ei ole yhtä "hieno".
mun mielestä noi tavalliset matti jussi kalle ville jne nimet on oksettavia, niinku suurinosa suomalaisista nimistä , miks kaikkien poikien nimi pitää aina olla sama, montakohan jussi jokista suomesta löytyy, varmaan todella monta tai veli matteja, joka toisen keski-ikäsen miehen nimi on veli matti, mielestäni olisi hienoa jos vanhemmat jaksaisivat nähdä edes vähän vaivaa sille, ettei lapsella ole koulussa kymmentä kaimaa , sitte puhutaan siitä kuinka on ville J ville K ville R ja ville T , onko se sitte ihanaa ja lutusta että lapsi on ihan samanlainen kun kaikki muut, mutta suurinosa suomalaisista pelkää erottua ja pelkää muitten mielipiteitä .Ryhdistäytykää !!
 
Viimeksi muokattu:
heh
mun mielestä noi tavalliset matti jussi kalle ville jne nimet on oksettavia, niinku suurinosa suomalaisista nimistä , miks kaikkien poikien nimi pitää aina olla sama, montakohan jussi jokista suomesta löytyy, varmaan todella monta tai veli matteja, joka toisen keski-ikäsen miehen nimi on veli matti, mielestäni olisi hienoa jos vanhemmat jaksaisivat nähdä edes vähän vaivaa sille, ettei lapsella ole koulussa kymmentä kaimaa , sitte puhutaan siitä kuinka on ville J ville K ville R ja ville T , onko se sitte ihanaa ja lutusta että lapsi on ihan samanlainen kun kaikki muut, mutta suurinosa suomalaisista pelkää erottua ja pelkää muitten mielipiteitä .Ryhdistäytykää !!
Esim. Villejä on tänä vuonna kastettu 133, mikä on huomattavasti vähemmän kuin monia "hienompia" vähemmän suomalaisia nimiä kuten vaikkapa Emil(355), Alexander(264), Benjamin(279), Daniel(327) tai Elias(796!). Jopa Matti on harvinaisempi kuin yksikään yllämainituista(241), ja mieti miten yleinen se on muuna kuin kutsumanimenä. Että tuskinpa sitä koulussa sattuu kovinkaan montaa kaimaa jos poikasi Villeksi nimeät!
 
Viimeksi muokattu:
anma
Joku tuolla aiemmin mietti että onko niistä yleisistä nimistä haittaa, puheena oli muistaakseni Sari -nimi. Itse olen 80-luvun lopulla syntynyt Anna, ja siihen nimeen törmää kyllä kaikkialla. Eräänäkin iltana oli tutumpia ja vähän vieraampiakin kavereita kylässä ja jossain vaiheessa huomattiin, että paikalla on neljä Annaa (joista yhdellä toinen kutsumanimi) ja Sanna + joukko miespuolisia henkilöitä. Mutta ei se kyllä mitenkään ongelmalliselta ainakaan aikuisena ole tuntunut, lähinnä huvittavalta vain :)
 
Entäpä?
Heips,

Nyt kaivattais apua poikavauvan nimeen liittyen. Tytölle nimiä olisi olluti paljon erilaisia ja yhtä kivoja, mutta pojalle olemme keksineet suvusta toisen ja kolmannen nimen, mutta ensimmäistä ei ole löytynyt.

- Toinen nimi on ERIK ja kolmas ASSER. Sukunimi on lyhyt (5 kirj.) ja sointuu hyvin noihin kahteen olematta kuitenkaan kovin ulkomainen...

- Pääasia olisi, että etunimi ei ole mikään liian "tavallinen" kuten Matti, Pekka, Ville tms. koska muutkin nimet ovat hieman erilaisia. Olemme jo sokeutuneet itse vaihtoehdoille ja sen vuoksi haluaisin uusia ideoita =)

Ehdotelkaa =D Kiitän jo etukäteen!!!


Nippe

Mun mielestä esim. Joel Erik Asser tai Anton Erik Asser oli iihania nimiä!<3
 
Viimeksi muokattu:
Kynsi
Kauniita nimiä on niin paljon ja joitain mukavia ehdotuksia onkin jo tullu!
Itse pidän hieman erikoisemmista, persoonallisista nimistä kuten:

Sögrög (kansainvälinen ja omaperäinen)
Pana-Sonic
Panacod
Örinä (kuulostelin, että Olvi-Örinä voisi toimia myös, sointuu kauniisti)
Sora
Pora (myös Sora-Pora sointuu kauniisti)
Ovi
Helkama (vaikka onkin melko perinteinen ja tunnettu nimi Suomessa)
Nipsu
Rattus
Lude
Parketti
Hero-Iini
Rulla (myös Rulla-Ulla on kaunis yhdistelmä)
Opel
Viisari
Vety

Tässä muutama vaihtoehto, jotka itselläni tuli mieleen!
 
Janica
Tässä on lista poikien nimiä joista itse pidän.
Niko
Antti
Teemu
Toni
Tomi
Jonne
Janne
Joni
Marko
Miro
Eetu
Oskar
Timo
Henri
Ville
Pekka
Esko
Rasmus
Mikael
Miika
Lauri
Juha
Leo
Lasse
Pekka
Jarmo
Vili
Eeli
Akseli
Hannu
Aku
Severi
Jani
Jesse
Otso
Roni
Rasmus
 
xD
no jo oli erikoisia nimiä. Mun mielestä erikoisuuden tavoittelu ei ole hyvä asia lapsen nimeä miettiessä. Se on kuitenkin se lapsi, joka sen nimen kanssa joutuu elämään.
Jos meille tulee poika siitä tulee Matias, koska sopii myös isän kotimaahan ja ihan kiva, tavallinen nimi.
Ja se on muuten minustakin just noin että pojan nimi on hankalampi keksiä kuin tytön.

OOT IHAN ***** NOLO!! xD JOKU MATIAS OOTKO MUKA AIKUINEN?? xDDD KOSKA MOITIT NOITA ETTÄ AIKA ERIKOISIA NIMIÄ xD LOLZ
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä