Kauniita pojan nimiä?

  • Viestiketjun aloittaja aksel
  • Ensimmäinen viesti
hikka6969
Homokin on pojan nimi luki yhessä uutisessa että homo on pojan nimi, en oo itekkää varma onko se totta mutta siinä luki niin että ''Pojan nimiä Eetu,Benjam Homo ja yms.. :) En kyllä ikinä antaisi omalle pojalle nimeksi homo. :) Mutta niin siinä oli :D hyviä nimiä :D severi varsinkin <3 PS.S tuota homo
 
Höh
Homokin on pojan nimi luki yhessä uutisessa että homo on pojan nimi, en oo itekkää varma onko se totta mutta siinä luki niin että ''Pojan nimiä Eetu,Benjam Homo ja yms.. :) En kyllä ikinä antaisi omalle pojalle nimeksi homo. :) Mutta niin siinä oli :D hyviä nimiä :D severi varsinkin <3 PS.S tuota homo

No mitäs vikaa Homossa on? Oletkos jotenkin suvaitsematon.Homo sopii hyvin suomalaisiin suku- nimiin. Homo Virtanen, Homo Lahtinen tai Homo Katainen.
 
Viimeksi muokattu:
justo joo
Joo tottakai nimi pitää sointua sukunimeen, mutta mun mielestä suurin osa noista nimistä on sen verran neutraaleja että sopii suomalaisenkin sukunimen kanssa! Musta on kiva antaa lapselle sellanen nimi joka sopii monee maahan (niitä on vain tyttöjen nimissä paljon enemmän -Emma, Laura, Julia, Linda, Anna jne) kun nykyään ihmiset matkustelee paljon ja tekee ehkä kansainvälistäkin uraa. Eli mä en ikinä antais mitään Mattia, Mikkoa tai Jussia. Mut sekin on makuasia, mä tykkään kansainvälisistä nimistä :)
Tää on just niin tätä. Miksi ei voi olla suomalaista nimeä vaikka olisi kansainvälinen ura? Ei kuule norjalaiset tai ruotsalaiset, espanjalaset (listaa voisi jatkaa lopuuttomiin) laita vieraasta kulttuurista nimeä tuon vuoksi. Onko pikkasen heikko itsetunto?
 
Viimeksi muokattu:
Lähiöäipät
Jep, toisaalta mikä helvetti on kansainvälinen nimi? Voisiko joku Jeminan tai Oliverin äippä selittää, mitä sillä tarkoitetaan. Nuo molemmat nimet äännetään eri maissa omalla tavallaan. Miten ne siis eroaa vaikka Mikosta tai Jarista.
 
maijjuuu
Meillä ensimmäistä odotellaan, eikä tietoa sukupuolesta. Nimi ois tytölle mietitty melkein ( Inga tai Ida Emilia.) mutta pojan nimi on vaikea!

Kertokaas etunimi ehdotuksia. Toiseksi nimeksi on valittu iso,iso ukkini nimi Eljas <3
 
ariadne
Tässä ehdotuksia: Jan Eljas, Thor Elias, Elias Aleksanteri, Petja Matias, Esse Elias, Attu Santeri, Jerme Jaakob, Harlan Johannes, Jare Antero.

Sini Ariela, Aisla Maria, Meri Susanna, Jara Katariina, Jasna Elisabeth, Kara Kristiina, Merli Magdaleena, Susa Tuuli, Terja Marikki.

Nämä nimet ovat Suomessa käytössä olevia ja hyväksyttyjä nimiä.
 
Lellukka
Minun mielestä ihmisten pitäisi miettiä nimeä valittaessa sitä, että voiko se lapsi kärsiä joskus nimestään. Lapset on aika yllättävän julmia toisilleen ja keksivät jos haluavat niin varmasti mistä vaan kiusaamisen aiheita, mutta nimi on varmasti ensimmäisiä mistä saatetaan ruveta kiusaamaan. Juuri tälläiset kuin Usvatähti pojalle nimeksi, olen melko varma, että hän saa kuulla nimestään pilkkaa jonain päivänä ja se hyvin harmillista. Itse odotan esikoistani ja olen kyllä miettinyt nimi asiaa niin, että se sopisi kaikkien suuhun, niin ulkomaalaisten kuin suomalaisten, en voi vielä tietenkään tietää haluaako hän jonain päivänä matkustella vai ei, mutta haluan antaa joka tapauksessa sellaisen nimen joka on helppo kaikkien lausua, jopa lapsen itse siinäkin vaiheessa kun hän harjoittelee puhumaan. :) Kun ajattelee, niin on paljon suomalasia nimiä mitkä on ulkomaalaistenkin helppo lausua ja sellaisen nimen aiomme valita lapsellemme. Myös haluan kyllä miettiä nimen niin, että sitä ei nyt jokaisella vastaantulijalla olisi, mutta enhän voi tietää miten esimerkiksi meidän mieleen olevat nimet yleistyvät parin vuoden sisään ja se on sitten siinä vaiheessa voivoi jos valitsemamme nimi yleistyy kovasti, kunhan pidämme itse valinnastamme ja toivon että lapsemmekin pitää..
Tosiaan jokainen antaa lapselleen sellaisen nimen minkä haluaa, mutta toivoisin että, ihmiset ajattelisivat hiukan enemmän sitä lasta ja sen tulevaisuutta ja elämää nimen kanssa, nimen ei pitäisi olla taakka mielestäni.
 
outoa
Homokin on pojan nimi luki yhessä uutisessa että homo on pojan nimi, en oo itekkää varma onko se totta mutta siinä luki niin että ''Pojan nimiä Eetu,Benjam Homo ja yms.. :) En kyllä ikinä antaisi omalle pojalle nimeksi homo. :) Mutta niin siinä oli :D hyviä nimiä :D severi varsinkin <3 PS.S tuota homo

Pappi ei yleensä hyväksy epäasiallista nimeä, ihme, että jotkut kuitenkin hyväksyvät. Esim. ei hyväksynyt Josè nimeä, piti olla Jose, siis tuttavalla näin.
 
Viimeksi muokattu:
mikähän siinä
on kun nuo mamut antaa kaikille lapsille nimeksi Mohammad tai Fatima. Eikö ole kuin jotain viis nimeä kummallekin sukupuolelle kalenterissaan? Jos ei ole etunimenä, niin on toisena nimenä. Miten nuo erottaa toisista samannimisistä, taitaa olla sukunimiäkin vain muutama.
 
hämmästys
Kuulin, kun nuori äiti huuteli lapsiaan nimeltä, ne oli Raija ja Reijo. Varmasti ovat aikanaan sitten luokallaan ainoat tuon nimiset, tuskin löytyy koko koulusta samannimisiä, opettajistakaan.
 
Kaima
Antaisin lapselle sellaisia nimiä, jotka ovat kansainvälisiä. Jos vaikka perhe työskentelee välillä ulkomailla, tai jos lapsi kerran muuttaa muualle, niin etunimi ymmärretään sielläkin, ja on helppo ääntää. Ei siis mitään Kyösti, Jouko, Tuisku, Pyry, Reetu. Peetu, Veeti...,joita joutuu tavailemaan kirjain kirjaimelta. Mieluummin valitsisin: Jan, Markus, Christian/Kristian, Johannes, Oliver... Jos sukunimi on hyvin supisuomalainen, voi kansainvälisestä etunimestä käyttää arkioloissa lyhyempää lempinimeä.
 
Vieras
Eelia on todella kaunis pojan nimi (Tulee nimestä Elia, joka on vanha nimi (profeetta Elia, jota kutsuttiin myös Eeliaksi)). Samaa sarjaa muiden ihanien pojan nimien kanssa, kuten: Elia, Elja, Elias. Sieviä myös Luka, Peetu jne..
 

Yhteistyössä