Kauneusleikkaukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaiutin

Aktiivinen jäsen
20.12.2009
3 240
1
36
Käytiin ystävn kanssa viinilasin ääressä perjantaina mielenkiintoinen keskustelu. Tai siis montakin, mutta tässä yksi niistä.

Ystäväni on sinkku, ja täysin eri vartalonmallia kuin minä. Meillä ei käytännössä ole mitään yhtäläisyyksiä. Hiukset toisella ohuet toisella paksut, koivet lyhyet/pitkät, rinnat isot/pienet, maha pullea/ litteä, silmät suuret /pienet, hampaat suorat ja valkoiset/ keltaiset ja huonot, lantio leveä/ poikamainen, reidet paksut/ohuet ja niin edelleen. Emme olleen tätä 20 vuotisen ystävyytemme aikana pohtineet koskaan.

No, teimme diilin, että jos jompi kumpi voittaa lotossa yli 5 miljoonaa, se on miljoona toiselle siitä päältä. Huumorilinjalla sitten jatkoimme, mitä rahalla tekisimme, ja ystävälläni oli valmis lista kustannusarvioineen siitä, mihin hän ensi töikseen käyttäisi reilut 50 000 euroa. Kauneuskirurgiaan ja esteettisiin operaatioihin. Ensimmäisenä hän pienentäisi ja kohottaisi rintansa, sitten suoristaisi ja valkaisisi hampaansa ja lopulta hoitaisi vaivaisenluun. Viimeisimmän ymmärrän, koska se saattaa kipeytyä ajan saatossa ja vaatia leikkaushoitoa.

Sitten hän kysyi, mitä operaatioita tekisin jos olisi rajattomasti rahaa. En keksinyt mitään. Olen tyytyväinen itseeni. Hän ei uskonut tätä ja palasi aiheeseen illan mittaan useastikin -joko olet keksinyt, mitä haluaisit muuttaa itsessäsi? En keksi vieläkään. Ehkäpä on asioita, joihin en ole täysin tyytyväinen, mutta en kyllä lähtisi leikkelemään itseäni. Hän ei lauantaina kotiin lähtiessään vieläkään uskonut minua.

Mitä ajattelette? En missään nimessä ole täydellinen, mutta en myöskään kärsi mistään fyysisestä ominaisuudestani siinä määrin, että lähtisin veitsen alle makaamaan.

Mitä itse muuttaisitte vai onko täällä muita, jotka eivät muuttaisi mitään?

Nyt ei ole kyse mistään sellaisesta asiasta, joka voi olla terveydelle haitallinen kuten valtavat tissit ryhdille ja selälle. Vaan kyse on puhtaasti estetiikasta.

multa lähtis vatsapussi,hirveät raskaus arvet, ja ennen kaikkea mä hankkisin itselleni TISSIT !

ennen raskauksia ja imetyksiä olin tyytyväinen vartalooni,en enään sen jälkeen ku rinnoista on 1/4 osa jäljellä ja entisen sileän vatsan tilalla on roikkuva nahka pussia satoinen raskausarpineni,yäk!

Voisin hyvinkin teettää pieniä esteettisiä kohennuksia.

Juurikin hampaiden valkaisu, muutamien luomien poisto, arpien poisto ja tissit voisin laittaa sitten lasten saannin jälkeen,jos tapahtuu niin suurta rupsahtelua kuin muutamalla ystävälläni.

Olen vierestä seurannut ystävääni joka murehtii imetyksen jälkeisiä riipputissejään, ne häiritsevät häntä jatkuvasti(ovat aika pahat).
Aina kun shoppaillaan hän murehtii miten rumilta ne näyttää missäkin paidassa, kerran jopa keskeytettiin shoppailukierros kun hän alusvaateliikkeessä purskahti itkemään tissiensä vuoksi.

Olen kehunut ja kannustanut, mutta ymmärrän ettei se lopulta auta jos ne häiritsee todella pahasti. Olen suositellutkin hänelle leikkaukseen menoa kun hän siitä mielipidettäni kysyi.

Mielenkiintoinen otos vastauksia tuli heti. Osa sanoo, että ei muuttaisi mitään ja ne, joiden mielestä pitäisi muuttaa jotakin, laukovat listan asioista kuin apteekin hyllyltä. Asiaa on selkeästi mietitty.

Mun nenäni on ruma. Mä haluaisin semmoisen hienon ja suoran, ehkä jopa vähän isohkon nenän. Mun nenäni on lähinnä keskikokoinen perussuomalainen plottinokka.

Eikä tässä vielä kaikki. Nenäni murtui jokunen vuosi sitten niin pahasti, että se meni aivan vinoon. Sitä ei saatu nostettua paikoilleen, koska se oli niin osina...joten se piti leikata. Eniten koko maailmassa mä kuitenkin tuolloin pelkäsin sitä, että miten paljon se mun nenäni leikkauksen jälkeen muuttuu, sillä kyllä mä loppupeleissä kuitenkin haluan pitää sen mun ruman nenäni, enkä ottaa tilalle mitään hienompaa, koska se nyt kuitenkin on se mun nenä.

Vaikka siis voisin näyttää kauniimmalta, en haluaisi veitsen alle lähteä. En voi sanoa olevani tyytyväinen ulkonäkööni, mutta en tyytymätönkään. Mulla on hyviä ja huonoja puolia, kuten meillä kaikilla.

Leikkauksen jälkeen nenäni on edelleen hieman vino. Lisäksi nenä on "lyssähtänyt" entisestään ja saisin halutessani ns. korjaavan leikkauksen, jossa nenän keskiosa nostettaisiin ylös. Mutta en halua. Se sattuu ihan saatanasti ja toisekseen...mulla nyt vaan kuuluu olla tällainen nenä.

Joku tuossa mainitsi muutaman luomen poiston.

Olin itse luomien poisto-operaatiossa, jossa poistettiin luomia, jotka olivat selvästi koholla, tai kohdassa jossa niihin kohdistuu hankausta. Samalla lääkäri ilmoitti, että hän poistaa haulastani yhden hieman isomman luomen, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Koitin vikistä vastaan ja kertoa, ettei siihen saa kajota, sillä se on ollut siinä aina ja kun se kerran kasvojen läheisyydessä on, niin olen siihen tottunut ja se on osa mua. En nähnyt lääketieteellistä syytä sen poistoon, joten mielestäni sitä ei tarvinnut poistaa. Lääkäri kuitenkin halusi silti näin toimia, joten siihen lopulta suostuin.

Kyllä mulla alkuun oli hassu olo, kun se tuttu luomi oli poissa. Ja edelleen, kun katson peiliin, niin kyllä siitä kaulalta jotakin puuttuu. Niin pieni asia, mutta kuitenkin suuri :)

Mua leikeltiin ihan riittävästi joulukuun puolivälissä :x. En todellakaan menisi esteettisistä syistä leikkauttamaan yhtään mitään. Yhden luomen poistoa harkitsen, mutta vain siksi, että se on kasvanut enkä halua, että siitä syntyy syöpä.

Mä olen laihduttanut 45 kg. Ainoa kauneusleikkaus, jota itselleni voisin kuvitella, olisi vatsanahan kiristys, mikäli tuo nahka ei olisi palautunut niin hyvin kuin se on. Mutta en mäkään "ilman syytä" menisi mihinkään leikkaukseen, kyllä siinä pitää joku kunnon juttu olla takana.

Luomenpoistosta tuli mieleeni, että onko joku oikeasti hirttänyt varsiluomia itse? Millä langalla? Kuinka? Kauanko se kestää, että se putoaa? Onko se kivuliasta? Mulla on yksi sellainen kaulansyrjällä, ja se jää kaulavitjaan ikävästi kiinni vähän väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28335754:
Mä olen hirttänyt omalla hiuksellani. Luomi oli aika pieni ja varsi katkesi heti.

Oho! Eikö se pidä vetää ihan älyttömän kireälle se solmu, jotta verenkierto luomeen lakkaa? Mitä terästukkaa sun päässä oikein kasvaa?:D

En teettäisi mitään operaatiota vaikka olisi rahaa. Siis mitään turhaa, eri asia sitten jos olisi joku epämuodustuma tms. En mä ole täydellinen näin mutta kelpaan itselleni. Mua oksettaa kaikki silikonit jne.

En haluaisi leikkauttaa mitään juuri nyt. Enkä osaa kuvitella että vanhenemisen myötäkään haluaisin, mutta sen näkee ajan kanssa sitten. Hampaat saattaisin valkaista, mutta pelkään että juurihoidetut hampaat pilkottaisivat rivistä keltaisina. Se olisi hirvittävää.

En minä kuitenkaan ihan täysin tyytyväinen ulkonäkööni ole. Jos lottopotti tulisi, niin varmasti ulkonäköön siitä lohkenisi osa: ensimmäiseksi sijoittaisin hyvään personal traineriin joka piiskaisi minut upeaan kuntoon, ja ravitsemusasiantuntija saisi kokin kanssa laatia mulle upeat sapuskat unelmavartalon ravinnoksi. Kunnon potti käytettäisiin myös puvuston päivittämiseen. Käyttäisin omaa ompelijatarta joka saisi visioni vaatteiksi :)

Yhteistyössä