Kaukaa viisaana kyselen (lapsen hoitoon laittaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja ja kokemuksia kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja ja kokemuksia kaipaava

Vieras
Elikkä ens syksynä pitäisi n. 1,5vuotias lapsonen laittaa hoitoon. (PAKON EDESTÄ) Tässä mietin että kumpi on parempi vaihtoehto pph vai päiväkoti?

ja miksi? perustelut kiitos!

Päiväkoti. Siellä henkilökunnalla on aikaa olla lasten kanssa paremmin,kun perhepäivähoitajalla joka tekee ruuat ja kaiken itse. Itse olen ainakin ollut todella tyytyväinen päiväkotielämään.

nyt täytyy tähän ihan munkin sanoa jotain....
Itse olen töissä päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. ja pidän päiväkotia hyvänä paikkana lapselle. hmm...mutta poikani (ikää 1,3v.) aloitti juuri hoidon perhepäivähoitajalla.(syystä että emme saaneet pk paikkaa)
Itse vastustin aluksi pph menoa, syystä että pph:t tekevät töitä yksin. ja noin pieni poika ei vielä osaa itse kertoa mitä päivän aikana on tehty. mutta kuitenkin annoin hoitajalle mahdollisuuden, ja nyt tämän ensimmäisen kuukauden perusteella olen enemmän kuin tyytyväinen. hoitaja on luotettava ja mukava ja poika viihtyy. sopeutui paljon nopeammin kuin olisin uskonutkaan.
Eli yhteen vetona.... molemmat ovat hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Päiväkodissa on enemmän henkilökuntaa ja osaamista, mutta myös enemmän lapsia ja laitosmaisuutta. Pph:t tekevät yksin hommia, ja heitä löytyy joka junaan.

Eli eikun itse päättämään oman mielipiteensä asiasta.

Pienellä lapsella suosisin ennemmin pph hoitoa kuin päiväkotia.
Mutta meillä se ei sujunut tyttö oli noin 1v kun aloitti pph mutta ei viihtynyt siellä yhtään ja hoitaja oli tosi väsynyt kun yksin joutui hoitamaan kaiken niin oli sitten vaihdettava päiväkotiin ja tyttö viihtynyt siellä Tosi Hyvin!!!!

Kokemusta molemmista, ja kummastakaan ei huonoa kokemusta...Tainnu sattua hyvät paikat, kun lukee mitä täällä palstalla kirjoitetaa. Nyt viikon päästä kuopus lähdössä hoitoon pph.lle ja hieman jännittää etukäteen, ikää 1v 3kk. Ja pph.lle siksi, että meillä päiväkotiin ei oteta alle kolmevuotiaita, niin en pystynyt harkitsemaankaan muuta vaihtoehtoa.

Yhteistyössä