I
iii
Vieras
kun vaikutti yöuniin niin selvästi. Kuukausia on ollut yskimistä (ei yleensä öisin), on saanut mm. antibioottikuurin ja maidottoman &viljattoman ruokavalion (ei vaikutusta). Tuo inhottavan kuuloinen yskä alkoi 2kk sitten yleisinfektion kanssa samaan aikaan. Lääkärit ei ottaneet tosissaan kun itse epäilin astmaa, siinä olisi pahemmat oireet. No eilen illalla annettiin ventolinea 2 suihkausta ja pieni nukkui KOKO yön heräämättä (on herännyt kitisemään n. 4 kertaa yössä), ei ole liikkunut sängyssä paljoa (yleensä vaihtaa asentoa jatkuvasti ja on mahdotonta saada vauva pysymään peiton alla) eikä ainaista kuorsausta kuulunut viime yönä lainkaan. Kamalaa, että vauva on todennäköisesti kärsinyt näinkin pitkään ilman oikeanlaista lääkettä, vaikka se on hämännyt, kun päivisin on ollut aina hyväntuulinen.
Mitenköhän nyt, voiko olla mahdollista, että yskä ym. häviää ventolinen myötä? Vai tarvitaankohan lääkkeitä aina? Entä tarvitaanko rinnalle välttämättä muita astmalääkkeitä? Mitään vinkunaa, ahdistusta tms. ei ole ollut. Itse aloin epäillä tosiaan astmaa pitkittyneestä kuivasta yskästä. Mutta näköjään ventoline vaikuttaa suoraan yölevottomuuteen, joten ei kai tämä muuta voi olla?
Mitenköhän nyt, voiko olla mahdollista, että yskä ym. häviää ventolinen myötä? Vai tarvitaankohan lääkkeitä aina? Entä tarvitaanko rinnalle välttämättä muita astmalääkkeitä? Mitään vinkunaa, ahdistusta tms. ei ole ollut. Itse aloin epäillä tosiaan astmaa pitkittyneestä kuivasta yskästä. Mutta näköjään ventoline vaikuttaa suoraan yölevottomuuteen, joten ei kai tämä muuta voi olla?