kauhea vauvakuume

  • Viestiketjun aloittaja Neenuli
  • Ensimmäinen viesti
Neenuli
Olen pian 18wee.. vauvakuume on ollut jo parin vuden.. onko ketään kekkä on samassa tilassa..
n. 1,5 vuotta vielä niin vauvaa vasta saan alkaa tekemään kun poikakaveri ei halua vielä kun armeijassa on.. :ashamed:
 
ymmärrän sinua täysin.. itse haluisin niin kovasti. mutta en saa :'( poikakaverini ei ole valmis kuulemma vielä.. enkä tiedä mitä tehdä.. ite ravaan koko ajan kahtomassa vauvan kuvia ja kaikkea vauvaan liittyvää kaupoissa, lehistä ja netistä.. turhauttavaa odottaminen :ashamed:
voimia sinulle.. :hug:
 
no voi jeesus..jo on teinit taas elementissään... :headwall: tajuattekohan ees että ootte haluamassa oikeeta lasta ettekä pelkkää ihanaa vauvaa???! se vauva-ikä kun ei kovin kauaa kestä
 
Mua vähän ihmetyttää kun tässä foorumissa on erilaisten otsikoiden alla viestejä, joista käy ilmi että vm. 84 odottaa kolmatta lastaan tjsp, että mitäköhän nämä nuoret naiset ovat opiskelleet tai ovatko käyneet töissä? Ei minulla ole mitään nuoria äitejä vastaan, ihmetyttää vaan että onko se lastentekeminen ihan tietoinen uravalinta...
 
vm 84
tääl on 84 toista odottava äiti ja vastaus kysymykseesi vaikka vasta toista ootanki et on ammatti, ollu jo ennen ensimmäistä, olen ehtiny jopa sitä täydentää vaikka niin valtaisan nuori olenkin =)

ja työpaikkaki on.. itse toki hoidan esikoisenki mutta töissä käyn iltaisin ja työn luonne mahdollistaa myös ipanan mukanaolon:)

eli sinullekki vaan tiedoksi ettei kaikki "kamalatteiniäidit" velttoile tukiaisten varassa, niinku vanhat ja viisaat usein väittävät ja oikeassaki toisinaan ovat ´muttei aina :saint: :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 12:57 papu81 kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää kun tässä foorumissa on erilaisten otsikoiden alla viestejä, joista käy ilmi että vm. 84 odottaa kolmatta lastaan tjsp, että mitäköhän nämä nuoret naiset ovat opiskelleet tai ovatko käyneet töissä? Ei minulla ole mitään nuoria äitejä vastaan, ihmetyttää vaan että onko se lastentekeminen ihan tietoinen uravalinta...

Täällä kans vm. 84 äippä (kuten otsikostakin näkyy...),ja kolmatta lasta yritellään kovasti. Ammattiin olen valmistunut jo ennen esikon syntymää ja reilu vuosi tässä on jo työhistoriaakin takana... että en oikein ymmärrä mitä ihmettelemistä tässä aiheessa on? :/ Ja todellakin, se lastentekeminen on ollut ihan tietoinen "uravalinta"... =)
 
Anteeks nyt mutta ei-84 syntynyt mun mielestä mikään teini enää ole, kuitenkin tänä vuonna täyttää/on täyttänyt 23v. Jos vaikka ajatellaan että on ensimmäisen lapsen saanut 20 vuotiaana, mikä ei nykyään ole edes mikään ihme, kun paljon nuorempanakin tehdään lapsia ja siitä sitten seuraavat lyhyellä ikäerolla, niin eihän se mikään ihme ole jos 23 vuotiaana odottaa tai saa kolmannen lapsen. Ja ton ajattelun mukaan jos on esim. heti peruskoulusta mennyt ammattikouluun, kestää yleensä kolme vuotta eli on valmistunu 19 vuotiaana, niin on siinä hetken ehtiny töitäkin tekeen. Tää nyt oli ajatus leikki, mutta siis pointtina se että ei toi nyt mun mielestä ole edes mitenkään ihmeellistä jos -84 syntyny odottaa tänä vuonna kolmatta lasta.
 
jag
olen itse 24-vuotias ja esikoiseni syntyy parin kk:n päästä. palaan puolentoista vuoden päästä jatkamaan korkeakouluopintojani ja silloin pystyn olemaan vielä puoliksi kotona. Eli opiskeluni on pienelle lapselleni parempi vaihtoehto kuin töissäkäyminen. Vanhempani olivat hieman alle kolmekymppisiä akateemisia opiskelijoita kun synnyin. Eli kyllä vanhemmatkin ihmiset käyvät kouluja ja tekevät lapsia, eiköhän teinitkin siihen pysty.
 
Olen 21-vuotias ja poikaystäväni 24. Meille on molemmille iskenyt aivan järkyttävä ajoittainen lapsentekovimma. Haluaisimme kovasti perustaa perheen yhdessä, mutta molemmat opiskelemme vielä. Mies valmistuu ensi vuonna, mutta minä olen vasta toista vuotta yliopistossa. Mietin, että onko siinä järkeä hankkia lasta kesken opintojen ja yrittää sitten jatkaa äitiysloman jälkeen? Aika paljon nytkin on kotona opiskelua, kirjatenttejä sun muuta. Emme vielä asu yhdessä, kun opiskelemme eri paikkakunnilla, mutta tuolloin vuoden päästä mikä tahansa olisi mahdollista. Minulle on kuitenkin tärkeää myös miten vanhemmat suhtautuvat, saako heiltä tukea ja hoitoapua. Olen ainut lapsi, joten lastenhoidosta minulla ei esimerkiksi pikkusiskojen osalta ole minkäänlaista hajua, enkä ole kauheasti vauvojen kanssa ollut tekemisissä. Kaikenlaisia pelkoja ja epäilyksiä on, mutta halu on silti valtava. Muutkin ovat pärjänneet, miksemme mekin? Miehestä niin paistaa läpi, että hänestä tulee hyvä isä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 16:43 ulpu kirjoitti:
no voi jeesus..jo on teinit taas elementissään... :headwall: tajuattekohan ees että ootte haluamassa oikeeta lasta ettekä pelkkää ihanaa vauvaa???! se vauva-ikä kun ei kovin kauaa kestä
Sitä se elämä, kaikella on tarkoituksensa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 16:43 ulpu kirjoitti:
no voi jeesus..jo on teinit taas elementissään... :headwall: tajuattekohan ees että ootte haluamassa oikeeta lasta ettekä pelkkää ihanaa vauvaa???! se vauva-ikä kun ei kovin kauaa kestä
Tiedätsä idiootti, että 18v. on aikuinen ei mikään teini!!!!! Teinit on sellasia 13-16 vuotiaita, jotkut niistäkin erittäin kypsiä! Ja jos aiheen aloittaja on pian 18vee niin hän on jo täyttänyt 18 kun lapsi syntyisi ELI AIKUINEN!! Osta aivot ulpu idiootti
 
näytäpä mulle aivokauppa niin muutamat aivot vois noille teineille käydä ostamassaki. ja samalla voin sit näyttää sulle AIKUISEN 18-vuotiaan..eipä taida löytyä kumpaakaan. tiedätköhän ees mistä sana teini tulee ja mitä se käsittää? siinä kun mietit niin tajuat et alle kakskymppiset on teinejä ja kyllä toi henkinen teiniys tuntuu vaan jatkuvan aika monella vielä senki jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 15:36 ulpu kirjoitti:
näytäpä mulle aivokauppa niin muutamat aivot vois noille teineille käydä ostamassaki. ja samalla voin sit näyttää sulle AIKUISEN 18-vuotiaan..eipä taida löytyä kumpaakaan. tiedätköhän ees mistä sana teini tulee ja mitä se käsittää? siinä kun mietit niin tajuat et alle kakskymppiset on teinejä ja kyllä toi henkinen teiniys tuntuu vaan jatkuvan aika monella vielä senki jälkeen.
Sulla ainaki tuntuu olevan henk. koht. kokemusta tosta teiniyden päällejäämisestä...Tai sitte oot joku katkeroitunu vanhapiika... vai miksi muuten jaksaisit roikkua täällä? Kun tämä keskustelu ei nyt muuten taida sinua koskettaa? Hanki elämä ja hakeudu kaltaistesi seuraan...
 
mulla on ollu kauhea vauvakuume 15-vuotiaasta asti eli 5 vuotta ja viimesen vuoden ajan se on ollu jo ihan tuskallista... mutta taloudellisista ja opiskeluun liittyvistä syistä ollaan vielä odotettu, ja isännälläkin (22v) on ollut jo melkein puolivuotta kauhea kuume... mutta kauaa ei kyllä enää kestä odottaa ja kyllä ollaan kypsiä vahhemmiks ja parisuhde on vakaalla pohjalla.
 
koita vielä malttaa odottaa lastentekoa.sain esikoiseni 18 v, kärsin myös kovasta vauvakuumeesta, luulin olevani jo valmis ja muka kaikkea jo nähnyt.vauva syntyi ja hyvää huolta pidin, mutta kyllä alkoi ahdistamaan kun muut ikäiseni bailasivat ja nauttivat vapaudesta.minä se vain hoidin vauvaa kotona.nyt olen 30v ja kolmas lapseni puoli vuotias.omille lapsilleni suosittelen lapsenhankintaa vasta kaksvitosena.silloin on jo saanut elää ja nauttia nuoruudesta. mutta ymmärrän kovasti tunteesi, suosittelen vilpittömästi kuitenkin lykkäämään vauvantekohaavetta..oikeesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 12:57 papu81 kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää kun tässä foorumissa on erilaisten otsikoiden alla viestejä, joista käy ilmi että vm. 84 odottaa kolmatta lastaan tjsp, että mitäköhän nämä nuoret naiset ovat opiskelleet tai ovatko käyneet töissä? Ei minulla ole mitään nuoria äitejä vastaan, ihmetyttää vaan että onko se lastentekeminen ihan tietoinen uravalinta...
Moi!

Itse olen kahden lapsen äiti vm 87. Juu, ihan tietoinen "ura"valinta, mutta en sentään ajatellut loppuikääni kotona lasten kanssa istua. Jotkut äidit palaa äityslomalta töihin, minä kouluun, onkohan siinä nyt sitten kovin iso ero? Ihmettelen vain, miksi siitä ammatinhankkimisesta ennen lapsia nostetaan niin monta kysymystä pinnalle, ammatin voi hankkia lasten jälkeenkin, enkä minä ainakaan koe itseäni liian vanhaksi kouluun. Tottahan on ettei siellä kovin montaa samalla aaltopituudella olevaa ihmistä ole, mutta ei se minua haittaa. Koulutuksen kyllä kerkeää hankkia, jos itse haluaa, ja töissäkin kerkeää siihen päälle käydä moooonta monituista vuotta. :D :flower:
 
Joku täällä pauhasi että 18- vuotias on jo aikuinen. Eiköhän tuo riipu vähän henkilöstä.. Tiedän monta fiksua 18- vuotiasta jotka ovat valmiita vanhemmiksi mutta sitten myös niitä teinejä joista ei ikimaailmassa olisi vielä äidiksi. Meitä on kuulkaas niin moneen junaan...
 
Olen itse 18-vuotias tyttö ja valmistun ammattiin toukokuun lopussa. Vauvakuumetta on ollut noin 2 vuotta. Minun mielestä voisin pärjätäkin lapsen kanssa, mutta silti lykkään lasten tekoa vielä vähä aikaa. En ole yhtää bilettäjä ja baareissa juoksija tyyppiä ja vaikka itse sanonkin olen mielestäni ikästäni kypsempi. Jos vertaan joihinkin tuntemiini 18-vuotiaisiin. Tunnen myös esimerkiksi 24-vuotiaan kolmen lapsen yh-äidin, joka käyttäytyy kuin pahanenkin teini.
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt, kun sanotaan että opiskelut kesken, ei työkokemusta ja niin edelleen. Eikös nykypäivänä ole tavallista opiskella vielä yli 40-vuotiaanakin. Harva ihminen on loppu elämänsä samassa ammatissa, jonka 15-vuotiaana valitsi mennessää ammattikouluun. Tai valmistuessan 18-vuotiaana lukiosta.
Jos vaikka tekisi ensimmäisen lapsen 20-vuotiaana ja toisen heti perään 21-22-vuotiaana ja palaisi työelämään vaikka 24-25-vuotiaana, niin äikkiä laskettuna ehtisi tehdä töitä vielä noin 40 vuotta. Eiköhän siinä ajassa ehdi vaikka vaihtaa alaa montakin kertaa.
Itse haluan tehdä lapset nuorena. Näen siinä paljon hyviä puolia. Mutta jokainen päättää itse milloin on sopiva hetki saada lapsia, ainoaa oikeaa ikäähän ei ole.
 
Itse olen 19vuotias,elokuussa täytän 20. Esikoisemme laskettu aika on 20.10. Avopuolisoni on 23vuotias. Minä olen kirjottanut ylioppilaaksi keväällä 2006 ja sen jälkeen ollut töissä,ja saan olla töissä äitiyslomalle saakka. Minäkin olen aina halunnut tehdä lapset suhteellisen nuorena. Baaritouhuilukin tuli käytyä läpi ja minulle riitti.

Tällä hetkellä luen yliopston pääsykokeisiin jotta saan opiskelupaikan valmiiksi ja voin aloittaa opiskelut sitten kun koemme että lapsemme on tarpeeksi iso ja raskin viedä sen hoitoon.

Omasta mielestäni minun on parempia hankkia esikoinen ennemminkin nyt, jolloin tulen saamaan hyvää,tulojeni mukaista äitiyspäivärahaa. Sillä haluan Ekonomiksi ja se koulu kestää n.5vuotta enkä varmasti jaksaisi odottaa lapsen saamista niin kauan. :LOL: Mielestäni nuoresta iästäni huolimatta olen kypsä äidiksi ja hyvä esikuva tulevalle lapsellemme. Lapseteko on suunniteltu asia ja olemme puntaroineet asioita rakkaani kanssa. :heart:
ja itseasiassa olen sitä mieltä että vaikka jollakin ei olisikaan suuniteltu asia ja ikää on vähän niin siltikään kenelläkään ei ole oikeutta tulla tänne tuomitsemaan toisia omien stereotypioiden välityksellä kun ei ole edes tavannut kyseisiä ihmisiä. Kuten joku jo sanoikin niin meitä on todella moneen junaan! =)

Ja löytyy niitä lapsellisia tapauksia vanhemmistakin ihmisistä :kieh:

Mutta toivotan tämän vuodatuksen päätteeksi kaikille oikein mukavia odotusaikoja ja kuumeiluaikoja!!! :heart: :heart: :D
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 15:36 ulpu kirjoitti:
näytäpä mulle aivokauppa niin muutamat aivot vois noille teineille käydä ostamassaki. ja samalla voin sit näyttää sulle AIKUISEN 18-vuotiaan..eipä taida löytyä kumpaakaan. tiedätköhän ees mistä sana teini tulee ja mitä se käsittää? siinä kun mietit niin tajuat et alle kakskymppiset on teinejä ja kyllä toi henkinen teiniys tuntuu vaan jatkuvan aika monella vielä senki jälkeen.
Ahaa...Hm..Eli 18v. on sinusta teini...? Itse olin 18v., kun tyttöreni syntyi...Olin naimisissakin jo tuolloin.
Myönnetään=Olin aika teini, mutta lapseni hoidin ja myöskin kaikki tulevat...olen hoitanut aika kunnialla...:)

Nyt siis jo 34v. :wave: mummeli olen.....vauvakuumetta poden B)
 
PippurinenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 20:34 PippurinenMamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 15:36 ulpu kirjoitti:
näytäpä mulle aivokauppa niin muutamat aivot vois noille teineille käydä ostamassaki. ja samalla voin sit näyttää sulle AIKUISEN 18-vuotiaan..eipä taida löytyä kumpaakaan. tiedätköhän ees mistä sana teini tulee ja mitä se käsittää? siinä kun mietit niin tajuat et alle kakskymppiset on teinejä ja kyllä toi henkinen teiniys tuntuu vaan jatkuvan aika monella vielä senki jälkeen.
Ahaa...Hm..Eli 18v. on sinusta teini...? Itse olin 18v., kun tyttöreni syntyi...Olin naimisissakin jo tuolloin.
Myönnetään=Olin aika teini, mutta lapseni hoidin ja myöskin kaikki tulevat...olen hoitanut aika kunnialla...:)

Nyt siis jo 34v. :wave: mummeli olen.....vauvakuumetta poden B)
siis: Koin itseni nuoreksi, mutat en teiniksi enää toki..
 
Onpas taas hauska ketju.. =) pakko vastata kuitenkin..

Eli mä täytän 21 ens kuussa.. ekan lapsen sain kun olin 17v.. eikä ollu mikään vahinkolapsi.. lukion suoritin ennen kun kuopus syntyi.. olin silloin 19v.. nyt opiskelen ammattia ammattikorkeakoulussa.. että miksi ihmeessä nuoret ei vois tehdä molempia? siis saada ammattia ja lapsia? ja ehtiihän sen ammatin saamaan sittenkin kun lapset on vähän isompia.. ite tekisin niin, jos rahaa olisi PALJON.. :D
 
Ryntty
Mun mielestä vanhemman iällä ei oo silleen väliä kuhan se on muuten valmis.
itse olen 18vuotta ja raskaana.. laskettu aika on 15.12-2007 :heart:
olen koulussa niin pitkään kun mahollista ja meen sitten saman vuoden uudestaan. pääsen sitten koulunkin paljon helpommalla kun äityislomalta meen kouluun kun on jo valmiina puolet kursseista hoidettu ja saa olla lapsen kanssa kotona :)
Kaikki järjestyy, näin minä oletan..
Ja tyhmää haukkia teineiks!! :kieh: se on ihan ihmisestä kii onko teini vai aikuinen.. ja onko kukaan edes täysin aikuinen??
 
tietääkseni lasten hankinnassa on kysymys henkisestä iästä :D ei siitä numerosta. itse olen 18v mies 22v ja olemme olleet 5v yhdessä ja tulemme olemaan. lapsen hakinta oli aivan tietoinen ja yhteinen päätös. meidän suvussa on lapset tehty nuorina. olen melkein valmistunut leipuri-kondiittori, ja tarkoituksena olisi paperikin saada sitten kun tyttö on niin iso että raaskii hoitoon laittaa. lisää lapsiakin olemme hankkimassa sitten kun onnistuu. mielestäni on kamalaa kun jonkun mielestä elämä muka loppuu kun tulee lapsia! silloinhan se vasta alkaa,ja mitä aikuisuuteen jne. tulee niin viimeistään sillon kun vauva syntyy niin ihminen alkaa aikuistumaan. kannattaisi mennä itseensä ennen kun alkaa arvotelemaan jos ei kerran kokemusta ole.

t. onnellinen TEINI äiti

ps. terveisiä kaikille muille nuorille äideille hankkikaa ihmeessä lisää ennen kun ikää alkaa olemaan liika. :)
 

Yhteistyössä