Kauanko.....

  • Viestiketjun aloittaja Raskaustoivetta
  • Ensimmäinen viesti
Raskaustoivetta
Voitteko kertoa kokemuksia, kuinka kauan raskaaksi tulo on kestänyt iän ollessa 38 - 45 v. luokkaa. Itse sain ensimmäisen (yksi tällä hetkellä) 26-vuotiaana. Nyt olen 39 ja risat. Muutamia kuukausia ollut raskaustoive, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään. Ikä osaltaan vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja sen ajatteleminen. Kuukautiskierto onneksi on suht normaali, joten ainakin ovulaation ajankohta on suunnilleen tiedossa. Mutta olisi kiva kuulla kommentteja. En vielä luovuttanut...............
 
Vauvan äiti
Esikoinen, 12 v., sai alkunsa ekasta kierrosta 27 vuotiaana.

Vauvani sai alkunsa tokasta kierrosta 39 vuotiaana. Eka kierron aikana mies oli työmatkalla oviksen aikaan. En tiedä olisko tärpännyt heti muuten.
 
Meillä oli jonkinlaista yritystä noin vuosi. Viime syksystä lähtien aloin käyttää digitaalisia ovismittareita, jotka näyttivät tarkkaan ovulaation ajankohdan. Sitten vain ajoitusta kehiin. Kun ei tärpännyt, terv.hoitajaystävä kehotti hakemaan clomifeneja. Hain sitten, ja toisesta kierroksesta tärppäsi. Kun kuukautiset oli viikon verran myöhässä, uskaltauduin testaamaan, ja plussaa näytti. Ikää mulla on 42.
Ennestään yksi lapsi, jonka sain 29-vuotiaana. Silloin tulin raskaaksi puolen vuoden aikana, ei mitään ajoitusta ollut...

Onnea matkaan! Kokeilepa niitä clomeja! =)
 
Raskaustoivetta
Kerroit käyttäneesi (ilmeisesti Clomifenia), tuliko niistä mitään erityisiä oireita? Olen kuullut että hormoonihoidot voi aiheuttaa hankaliakin oireita. Olen kyllä miettinyt, että jos ei loppukesään mennessä ole tärpännyt pitää jotain apua hakea. Niitä ilmeisesti otetaan tiettynä aikana/tiettyinä päivinä kuukaudesta?
 
Hei! Kyllä juu, tarkoitan Clomifenia. Netistä löytyy googlettamalla paljonkin tietoa k.o. lääkkeestä. Auttaa munasolua kypsymään ja sitten irtoamaan. Gyne, jolla olin, ei pitänyt minua liian vanhana äidiksi, ja ehdotti Clomeja, ennen kuin ehdin pyytää. Kirjoitti satsin kolmelle kuukaudelle, josta kaksi ehdin syödä.

Annostus oli ensimmäisessä kuussa kuukautisten kolmannesta päivästä viidenteen päivään yksi tabletti. Seuraavassa kuussa samoina ajankohtina, mutta päiväannostus kohotettiin kahteen. Ultrassa todettiin, että annostus kahdella kypsytti munasolua sopivasti.

Sivuoireista olen lukenut täältä netistäkin paljon, mutta itse en saanut ollenkaan esim. yöhikoilua, vaikka etenkin siitä kirjoitettiin. Ainoa, mitä tunsin, oli tavallista voimakkaampi pistoksen tunne toisen munasarjan kohdalla ovulaation aikana ja ennen sitä. Eli mulla ei näitä sivuoireita käsittääkseni ollut. Oletan, että se on varmaan aika yksilöllinen juttu! Kannattaa varmasti hankkiutua gynen vastaanotolle, ja antaa arvioida tilanne. En kyllä kadu, että kokeilin...

Muistan nuo tuntemukset tosi hyvin. Pelkoa oli koko ajan, koska en tiedä, otetaanko tämän ikäisiä enää mihinkään lapsettomuushoitoihinkaan... Kaiketi rahalla saa, mutta silti... Onnea matkaan!!! :)
 
toinen vieras
minullakin 2 keskenmenoa. olen ottanut nyt käyttöön DHEAN, josta tämän ikäisillä on positiivista kokemusta, se lisää munasolujen tuotantoa ja laatua. Olen ulkomailla, mutta DHEAta saa Suomestakin lääkäriltä.
 
Ikää 42 ja puoli, yritystä takana 4 ja puoli vuotta. Kuopus täyttää 5 v. Yksi clomifen satsi vuosi sitten. Hyväksyn tilanteen, ei tule enää luomusti. En ota terveysriskejä tässä iässä, että lähtisin hoitoihin, eikä ole kyllä rahaakaan. Pääsääntöisesti tässä iässä ei enää tulla raskaaksi, mutta onneksi aina poikkeuksia löytyy ja se on hieno juttu.
 
Hiira
Aloin haaveilla "vielä yhdestä" 37 vuotiaana ja yritystä oli sellaiset 9 kk kunnes tärppäs. Sitten "vielä yksi vauva" tärppäs miltei samantien kun tuli puheeksi, 39 vee
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 13:26 kissa kirjoitti:
Ikää 42 ja puoli, yritystä takana 4 ja puoli vuotta. Kuopus täyttää 5 v. Yksi clomifen satsi vuosi sitten. Hyväksyn tilanteen, ei tule enää luomusti. En ota terveysriskejä tässä iässä, että lähtisin hoitoihin, eikä ole kyllä rahaakaan. Pääsääntöisesti tässä iässä ei enää tulla raskaaksi, mutta onneksi aina poikkeuksia löytyy ja se on hieno juttu.
miksei voi tulla luomusti jos ikää 42v missä niin lukee :ashamed:
 

Yhteistyössä