Hei! Kyllä juu, tarkoitan Clomifenia. Netistä löytyy googlettamalla paljonkin tietoa k.o. lääkkeestä. Auttaa munasolua kypsymään ja sitten irtoamaan. Gyne, jolla olin, ei pitänyt minua liian vanhana äidiksi, ja ehdotti Clomeja, ennen kuin ehdin pyytää. Kirjoitti satsin kolmelle kuukaudelle, josta kaksi ehdin syödä.
Annostus oli ensimmäisessä kuussa kuukautisten kolmannesta päivästä viidenteen päivään yksi tabletti. Seuraavassa kuussa samoina ajankohtina, mutta päiväannostus kohotettiin kahteen. Ultrassa todettiin, että annostus kahdella kypsytti munasolua sopivasti.
Sivuoireista olen lukenut täältä netistäkin paljon, mutta itse en saanut ollenkaan esim. yöhikoilua, vaikka etenkin siitä kirjoitettiin. Ainoa, mitä tunsin, oli tavallista voimakkaampi pistoksen tunne toisen munasarjan kohdalla ovulaation aikana ja ennen sitä. Eli mulla ei näitä sivuoireita käsittääkseni ollut. Oletan, että se on varmaan aika yksilöllinen juttu! Kannattaa varmasti hankkiutua gynen vastaanotolle, ja antaa arvioida tilanne. En kyllä kadu, että kokeilin...
Muistan nuo tuntemukset tosi hyvin. Pelkoa oli koko ajan, koska en tiedä, otetaanko tämän ikäisiä enää mihinkään lapsettomuushoitoihinkaan... Kaiketi rahalla saa, mutta silti... Onnea matkaan!!!