kauanko yhdessä ennen ekaa lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän vajaa kaksi vuotta. Nopeita oltiin muutenkin, ostettiin omakotitalo puolen vuoden jälkeen ja lasta alettiin koittamaan vajaan vuoden jälkeen. Nyt toinen juuri syntymäisillään ja 3,5 vuotta yhteistä taivalta takana. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kullanmurut:
Mä oli 15-v kun aloimme seurustella ja just täyttänyt 20-v kun esikoinen syntyi eli noin 5-v ennätettiin olla yhdessä. Kohta esikoinen täyttää 14-v ja mä edelleen 20-v =)
Niin ja yhdessä ollaan edelleen, kera neljän lapsen, kissan ja kahden koiran =)

Ihanasti sanottu, mä edelleen 20-v =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhkö:
anteeks nyt kommenttini :ashamed: Mut kun lukee tätä ketjua niin en lainkaan enään ihmettele miks nykysin niin paljon yh-äitejä :/ Eikä tää nyt millään pahalla...

niinpä...
me oltiin 8v ja raskaaksi. miettinyt joskus, että on se kuitenkin niin mullistava ja iso kokemus ja omalta osaltaa raskastakin, että on hyvä että ollaan oltu näin kauan yhdessä. ei tarvi heti pikku riidoista ovia paukutella ja pakata tavaroita.

Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttunen:
anteeks nyt kommenttini :ashamed: Mut kun lukee tätä ketjua niin en lainkaan enään ihmettele miks nykysin niin paljon yh-äitejä :/ Eikä tää nyt millään pahalla...

niinpä...
me oltiin 8v ja raskaaksi. miettinyt joskus, että on se kuitenkin niin mullistava ja iso kokemus ja omalta osaltaa raskastakin, että on hyvä että ollaan oltu näin kauan yhdessä. ei tarvi heti pikku riidoista ovia paukutella ja pakata tavaroita.

lisää vielä, että voi se tietysti toimiakkin vaikka samantien raskaaksi! ei siinä mitään...ei tarkoitus tuomita! ite vaan omalla kohdalla mietin, että on hyvä että ollaan oltu näin kauan yhdessä. koettu ja menty ja matkusteltu ja juhlittu. nyt on perhe elämän aika josta molemmat nauttii. ei tarvi haikailla muualle! yhdessä hyvä, vaikka välillä pinnaa kiristeleekin, niinkuin kaikilla muillakin. =)

niinpä...

lisää vielä, että voi se tietysti toimiakkin vaikka samantien raskaaksi! ei siinä mitään...ei tarkoitus tuomita! ite vaan omalla kohdalla mietin, että on hyvä että ollaan oltu näin kauan yhdessä. koettu ja menty ja matkusteltu ja juhlittu. nyt on perhe elämän aika josta molemmat nauttii. ei tarvi haikailla muualle! yhdessä hyvä, vaikka välillä pinnaa kiristeleekin, niinkuin kaikilla muillakin. =)

No, me oltiin tahoillamme juhlittu ja pyöritelty toista sukupuolta, mutta toisemme kun tavattiin, niin taisi olla molemmat liian vahvoja pyöriteltäviksi, ikuinen karusellihan siitä syntyi. Me ollaan koettu yhdessä lastenkin aikana, ei ole meitä lapset estäneet, ehkä hidastaneet, muttei ole haitannut. Mä pidän meidän vahvuutena nimenomaan seurustelemattomuutta, oltiin toistemme hyviä kavereita ja ollaan bestiksiä toisillemme edelleenkin.

tavattiin elokuun ekana perjantaina 2000,viikko tekstailtiin, sitten lähdin tämän ystäväni mukaan sen mökille torstaina ja seuraavana päivänä (eli viikko tapaamisesta) julteltiin ja päädyttiin sylikkäin ja suukottelemaan. Ihana kysymys: "ei kai haittaa jos nyt ekana iltana vaan nukutaan sylikkäin?" :heart: Seuraavana aamuna siirryttiin ykstyisempään soppeen ja hankkiuduttiin eroon miehen poikuudesta. Sitten alettiin jo jutella kihloista ja lapsista, kun kumpikin niitä jo pitemmän aikaa halunnut ja etsinyt samoin tuntevaa kumppania. Alettiin siis heti YRITTÄÄ vauvaa. Kuukauden päästä ostettiin kihlat. Marraskuussa sen porukat piti meille kihlajaisjuhlat. Siskonsa seukkas silloin kokin kanssa, oli ihan gourmeeta. :p Joulukuussa mulla saattoi olla keskenmeno, ainakin pirun kipeät menkat muutaman viikon myöhässä... Tammikuussa miehellä loppui intti minun kotikylässäni eikä enää nähty joka viikonloppu. Puhelimet kävi kuumana. Helmikuussa kävin taas täällä kaupungissa miehen luona ja laitettiin esikko alulle. Poronsarvijauheella saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa kun pelleiltiin sen kanssa. ja niimpä sitten toukokuussa muutin tänne, eka asuttiin kuukausi miehen lapsuuden kodissa, sitten saatiin oma kämppä ja minun piti opetella kokkaamaan. :D Joulukuussa 2001 syntyi meidän prinsessa eli menikös siinä nyt 1v4kk seukkaamisen alusta. :D

nopean toiminnan joukoilla meinaan tuota, heti kihloihin, heti lasta yrittämään.
Kun esikko oli 5kk me erottiin, koska olin vainoharhaisuuttani vetäytynyt miehestä kauas ja se oli ihastunut toiseen. Oltiin noin 1,5 erossa ja sitten lapsen sairaalareissu vähän lämmitti uusia tunteita ja lämpenin hälle sitte vaikken mihinkään on-off-suhteisiin ikinä kuvitellut alkavani. Se oli jo puol vuotta miettiny miten sais minut takas. :heart: Se sitte jouluna 2003 antoi mulle joululahjaksi sydänriipuksen ja oli joulunpyhät aika tiukasti meillä. tapaninpäivänä sitten uskaltauduin suutelemaan sitä, kun lapsi meni nukkumaan ja se jäi yöksi ja MUUTTI SAMANTIEN MEILEL ASUMAAN! Sitte ku ei enää autolal liikuttu mihinkään niin mulla nousi paino muutaman kilon ja menkat katos. menin lääkärille ja määrättiin terolut ja pum, olin raskaana 3kk uudesta alusta.

En tainnu siltikään vetää pohjia. :laugh:

Miehen serkulla kävi silleen samaan aikaan ku mie aloin oottaa meidän esikkoa, niin hän ehti vajaan kuukauden seukata vaimokkeensa kans kun pamahti paksuksi. Hyvin hekin ovat yhtä pitäneet vaikka pari kertaa meinanneet erota. Nyt odottavat kolmatta lasta.

ihan mielenkiinnosta kysyisin,että kuinka kauan olis sit suvaittavaa olla yhdessä ennen sitä ensimmäistä lasta?
me oltiin oltu 4vuotta yhdessä ja tunnettu 12 vuotta ja silti huomasin et en tunnekaan ihmistä jonka kuvittelin jo siinä vaiheessa tuntevani. ja sit erottiin ja musta tuli yh.

ihmiset ja elämät on erilaisia :)

Yhteistyössä