Kaikkinensa 3h50min. Eli avautuminen 2h ja ponnistus 1h50min, imukupilla syntyi.
En osaa sanoa kivuliainta vaihetta, koska olin niin ilokaasupöllyssä (en eka kerralla osannut ottaa oikein)...
Vaikkei kysytty, niin sanotaan nyt vielä, että 2. synnytys kesti 7h10min ja 3. 4h15min =)
Kaikki käynnistettyjä, saa nähädä miten neljäs =)
10 h ja 49min ja vielä ois jatkunu mut mentiin hätäsektioon..mitä nyt kerkesin tossa olla niin kivuliainta oli lopun kamalat supparit ja kun pää alko painuun lantioon niin tuntu et taju lähtee
Kesto 8 h 12 min, mistä ponnistusta vähän yli tunti. Kivuliainta oli, kun supistuksia voimistettiin oksitosiinillä ja sen aikaansaamat älyttömän kivuliaat ja tauottomat supistukset.
14 h Ekasta supistuksesta. Ponnistus vaihe 37 min.
Kivuliain vaihe oli lapsivesien menon jälkeen kun aukesin puolessatoista tunnissa 3 cm->10 cm. Ilman puudutuksia. Ihan viime hetkillä sain vähän ilokaasua.
Esikko syntyi vesien menosta 2tunnin päästä.. Kivuliainta kyllä oli se tikkaaminen synnytyksen jälkeen :x :x Aivan liian vähällä puudutusaineella täti pisteli menemään... Ja synnytys siis alkoi vesien menolla, vasta sitten tuli supparit.. Molemmissa tapauksissa.
(Ja toinen syntyi 1h15min ja ponnistus oli kipeintä)
Eka synnytys: 5h 20min. toka 5h 5min. kolmas 5h. neljäs 2h . vikan kaa ambulanssin pedillä,mutta sairaalan puolella kuitenkin. Kipein vaihe on se,kun tuntuu että pitää työntää eikä saa työntää;ja se vaihe on loppujenlopuksi kaikkein lyhin,koska sen jälkeen sinä saat vauvan kainaloon ja tähän elämään!
Minun ensimmäinen synnytys kesti 2 h 15 min. Supistukset oli kipeitä ja varsinkin ,kun avautuminen oli niin nopeaa ,että supistuksissa ei käytännössä ollut välejä ollenkaan. Mitään kivunlievitystä en ottanut. Mutta pahinta taisi kuitenkin olla tikkaus ,joka kesti lähes tunnin. Syvällä oli sellaisia remeämiä ,joihin puudutteet eivät tahtoneen vaikuttaa. Tätä tehtäessä on alapää sen verta hellä ,että ei haluaisi sinne kenenkään koskevan :|
Ensin oli säännöllisiä supistuksia 10h, sitten tuli kolmen tunnin paussi jonka jälkeen alkoivat uudestaan säännöllisinä koko ajan kipeytyen enemmän. Tästä jälkimmäisestä laskettiin synnytyksen alkaneen,kestoksi tuli 18h20min. Olin synnytyssalissa 10h ennen tytön syntymistä. Ponnistusvaihe kesti 1h50min. Kivut oli VALTAVAT, mikään ei tehonnut vaikka sain kyllä kaiken mitä halusinkin Kivuliainta oli avautumisvaihe ja todellakin imukupin laitto.
Mulle jäi jonkulaiset traumat synnytyksestä ja kyllä pikkasen hirvittää ensi tammikuu kun pitäisi olla samassa tilanteessa uudestaan Kaipa siitä(kin) selviää...
3 h ja 30 tai 40 min (raskaana jälleen joten muisti pätkii... ). Mulla alkoi kivut avautumisvaiheessa todenteolla joka kesti 1h (0cm -10 cm!), siitä sitten suoraan saliin ponnistamaan 1,5h ja lopulta tuli! Todella kipeää teki siis 2.5 h, jossa oli vain 1min taukoja...eli aikamoista rumbaa, mutta sitähän se synnyttäminen kait on
Kivuliainta oli ekassa synnytyksessä kun vauvan pää on tulossa ulos ja sitten ku laitto pari tikkiä niin melkosen kipeää kävi :kieh: Ärähin siinä että ai vittu!Kursija tuumi siihen että"sehän tästä on kovaa vauhtia tulossa!"Meinasin vetästä nokkaan ku ärsytti!! :kieh: :kieh: Ja kokonais kesto oli 7h30min.Ja epiduraalin laitto oli aika inhaa..Otin sen siksi että halusin varmistaa jos tuleekin pitkä synnytys että vie sitten kivut kans,no veihän se mutta ei se synnytyssalissa olo kauaa kestänyt niin en enää toiselta sitä ottanut.
Esikoisen synnytys kesti 13h ja "kamalinta" oli se odottelu. Kyllä ne kivut kesti, mutta se odottaminen...
Kuopus tuli neljässä tunnissa siitä, kun astuin synnytyssaliin (käynnistys) ja sekin synnytys meni nappiin. Kivuliainta siinä ehkä loppuvaiheen supistukset sekä ponnistus viilsi hiukan, kun poika tuli niin nopeaan (ponnistus 1min).
Esikoisen synnytys kesti muutamaa minuttia vailla 48 tuntia, syntyi lopulta hätäsektiolla. Toinen synnytys kesti 23 tuntia ja 18 min.toisessa synnytyksessä apuna oli 3 imukuppia kaiken kaikkiaan, kun 2 ekaa irtosi vauvan päästä. Kivuliainta on ollut viim. tunti ennen ponnistusta, joka vei vain 20 min ja oli ehkä helpoin vaihe
pikkasen reilu kuusituntia on kätilö merkinnyt korttiin. Itse olen sitä mieltä et kesti kauemmin. Ponnistus vaihe oli kivuliain ja sitä edeltäneet minuutit, kun vikat sentit aukes. Mulla ei ole muistikuvaa oikeen koko jutusta, et voiskin sanoa et taju meni osittain. Tietty koko päivä oli ihan kauheeta..kun niitä avaavia supistuksia ooteltiin ja kärsittiin ns. turhista supistuksista..
6h15min ekasta oikeasta supistuksesta kotoa. Sairaalassa olin n. 3h. Ponnistusvaihe oli 13min. Kivuliainta oli avautuminen. Ponnistaessa kivulla oli suunta ja kipu helpottui joka ponnistuksella.
Kolmella käynnistystabletilla yritettiin saada säännölliset supistukset aikaseksi. Kohdunsuu saatiin auki 3 senttiin jonkinlaisilla supistuksilla (ei tehnyt vielä kipeää), jolloin lääkäri päätti puhkaista kalvot. Siitä reilun parin tunnin päästä tyttö syntyi. :heart:
Kivuliainta oli heti kun kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi to-del-la rajusti supistelemaan 2 min välein. Mutta pian kalvojen puhkaisun jälkeen annettu epiduraali auttoi täydellisesti! Ja kyllä sen pään ponnistaminen ulos teki kaikkein kipeintä. Tosin ponnistusvaihekin oli vain 11 minuuttia. Mielestäni pääsin helpolla.