Kolmas synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Kertokaahan miten on mennyt, lyheneekö synnytyksen kesto joka raskaudessa? Entä kipuosuus, onko jollain ollut esim kolmas kaikkein kivuliain synnytys? Itse mietin lähinnä tuota kestoa, kun ensimmäinen kesti 18t, seuraava 7t niin tuleekohan tämä kolmas 3 tunnissa?? :)

Juu luultavasti tulee...
Minulla
ensimmäinen synnytys oli 16h
toinen synnytys olis 9h
ja kolmas n 2,5h

Kolmannnen kanssa heräsin n klo 2.00 supistuksiin. Niitä tuli noin 5-15 minuutin välein, mutta supistukset eivät olleet säännöllisiä.
klo 3.30 herätin miehen ja sanoin, että en kestä enää
klo 4.00 meidät kirjattiin sairaalaan
klo 4.35 minulla oli poika sylissä

Jos olisin jäänyt kotiin odottamaan niitä säännöllisiä supistuksia (kuten ensin sairaalasta ehdottelivat) niin sinnepä kotiin olisi syntynytkin.

Eka synnytys oli 7 h virallisesti.
Toka 16 h papereissa, oikeasti pidempi sekin.

Kolmas ehkä 2 tuntia. Että kyllä lyheni. Mutta oli käynnistetty, tai siis oltaisiin käynnistetty ellei vauva olisi syntynyt jo oksitosiinirasituksen aikana.

Ekaa ponnistin 43 minuuttia. Tokaa 30 minsaa, mutta tarjonta oli hänellä väärä (ts. raivotarjonnassa olisi varmaan tullut nopeammin). Kolmatta pari minuuttia.

On lyhentynyt joka kerta ja kolmas ei ole ollut kivuliain, vaikka luomusynnytys olikin edellisistä poiketen. Kolmosessa meni ensimmäisistä synntyksen merkeistä (selän juilinta) 2½ tuntia syntymään.

Neljäs varmaan syntyisi samantien, kun tuntuu, että tänään viimein syntyy :D

Itselläni syöksysynnytys. Onneksi laitoin lääkärille vastaan (synnytystä käynnisteliin) Lääkäri kun olisi laittanut minut kotiin odottelemaan!! Huom.keskimmäinenkin syntyi syöksyllä...

Mun eka synnytys kesti 7h ja olin sairaalassa sen alkaessa. Tokalla kerralla mulla ei ollut yhden ainokaista kivuliasta supistusta, harkkasuppareita vain ja hassu tunne, että noinkohan mä kohta kuitenkin synnytän. Vedet menivät ihan ykskaks ja lähdimme kohti sairaalaa, matkaan meni kolme varttia, kun mies ajoi urku auki. (oli onneksi yö) Sairaalassa oltiin vajaa tunti ennen kuin vauva syntyi. Se meni siis puolessatoista tunnissa.

Mulle riittivät nuo kokemukset, synnytykset itsessään sujuivat tosi hyvin, mutta en oikein uskalla ottaa riskiä siitä, että kolmas syntyisi vielä nopeammin. Ja jos sattuisi olemaan päivä, niin matka sairaalaan veisi jo ainakin tunnin. Nytkin tuntui jo vetävän tiukille, kun puolessa matkassa supistusväli kiihtyi kahteen minuuttiin. Enkä mä oikein tahtoisi synnyttää missään maantien poskessa. Kolmatta ei todennäköisesti tule, ellei muuteta johonkin sairaalan kylkeen kiinni.

Ovat lyhentyneet... muistankohan enää :D Eka ~16h, toka ~12h ja kolmas ~5h. Kipuihin opin suhtautumaan, joten ekan koin kipeimmäksi... toinen ja kolmas ovat siinä suhteessa aika samanlaiset, vaikka kestoltaan eripituiset.

Eka tuli 6 h toka 4 h ja kolmatta odotan. Ekassa en heti tajunnu lähteä sairaalaan, joten siellä ehdittiin olla vaan 2 h! Tokassa tiesin lähteä heti ekasta tuntemuksesta ja ehdin jutella Kätilön kans rauhassa. Kun kolmas ilmoittaa niin mennään heti....

no jopas on monella vauhdilla syntyneet lapsoset:)
mulla eka 12h ja kaikki seuraavat 6-7h.
eikä sen nopeempaa,ollaan hyvin ehditty sairaalaan.
ja kivuilain oli neljäs ku ei saanu puudutteita:)
että ei ne aina nopene synnytys synnytykseltä,itsekin oottelin hermona viimesintä ja kuulostelin outoja oireita,ja loppujen lopuksi alkoi synnytys ihan samalla tavalla kuin aiemmistakin eikä ollut kiirettä.
mutta onhan se tietty hyvä olla varuillaan jos tulee nopeesti:)

Saapa nähdä miten käy, itsellä viikkoja 35 ja nyt jo tulee silloin tällöin kipeitä supistuksia. Toivottavasti sen sitten vaan tajuaa ajoissa, kun synnytys oikeasti on käynnissä! Sitä kun pitäisi lapsillekin saada hoitaja siinä.

vielä...jotta mulla supisteli kipeästi parisen viikkoa,pari harha sairaalakäyntiäkin tuli käytyä,yli ajan meni...kohtu vaan supisteli kummasti ja synnytys ei kunnolla käynnistyny,lopulta mentii sairaalaan vasta monen tunnin suppareitten jälkeen ku totesin että nyt tällä kertaa ne ei lopu kesken:)

Kolmas tulee kolemaan helpoin ja lyhyin, aika sektiioon jo varattu.
Eka oli 18h ei syntynny kun vasta imukuppin avustuksella
Toka kesti 14h ei syntynny niin ei , sitten sektioon joka kesti 44min.

Yhteistyössä