Kauanko saa kanniskella kiloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iminåsikt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iminåsikt

Vieras
Kuinka kauan on palstalaisten mielestä OK kantaa raskauskiloja? Vähän väliä on aloitus, kuinka lihavat on sitä tai tätä negatiivista. Toisaalta vasta lapsen saaneille sanotaan, että "ole armollinen itsellesi" jne. Eli missä menee se raja, ettei enää saakaan olla armollinen, vaan kilot on saatava pois?

Minulla nyt 4kk synnytyksestä, 8kg olen LAIHDUTTANUT pois, vielä olisi 10kg jäljellä. Olenko inhottava, yhteiskuntaa kuormittava läski, vai itselleni armollinen äiti?

Synnytyksestä ja raskaudesta palautumiseen vois mennä noin vuosi. Sen jälkeen jos sanoo, että raskauskiloja vielä, niin saatan ihmetellä, että raskaudestako ne on tullu vai jostakin muusta. Mutta ei muitten paino mulle varsinaisesti kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja PEESI:
Ap: hyvinhän sulla on jo painoa lähtenyt =) kyllä ne loputkin lähtee ajan kanssa. Kai sitä voi vuoden laittaa painon raskauden piikkiin ;)

OK. Vuoden loppuu asti olen antanut itselleni aikaa. Ja nää kilot ei oo todellakaan lähtenyt itsestään, lasken joka ikisen suupalan ja liikun vähintään 6h/vko. Sekään ei tunnu riittävän kilo/viikko pudotukseen. Mutta mulla on vielä syys, loka, marras ja joulu aikaa :)

Mä en ole oikeestaan koskaan voinu varsinaisesti puhua raskaus kiloista koska viikko synnytyksen jälkeen mulla oli enään yksi kilo enempi kuin raskauden lähtöpaino.... mut sen jälkeen niitä olikin tullut tän 2,5 vuoden aikana yli 10 kiloa :ashamed:
No nyt painan saman kuin esikkoa osottaessa enimmillään ja nyt on rv 34.
Toivon todella että nyt saisin sit itteeni niskasta kiinni ja synnytyksen jälkeen pidettyä ne kilot kurissa ja vähän vielä tiputettuakin painoa.

Yhteistyössä