Kauanko ponnistitte vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja ponnistus huh huh
  • Ensimmäinen viesti
1. ponnistus 23min ja mitat 3460g ja 48cm ei vaurioita
2. ponnistus 2min ja mitat 3580g ja 50cm ei vaurioita
3. ponnistus 5 sekuntia ja mitat 3900g ja 50cm ei vaurioita
4. ponnistus 9min ja mitat 4800g ja 52cm ei vaurioita

Noin puol tuntia tais siinä vierähtää, pelkäsin niin hirveesti repeemistä etten uskaltanu ponnistaa juuri ollenkaa ensimmäiseen 20minuuttiin eikä supistuksiakaan oikeen ollu :ashamed:

3645g ja 52cm, eikä tullu onneksi sitten kuitenkaa tikin tikkiä :xmas:

P
Esikoinen; noin kaksi tuntia. Imukuppilla avustettuna lopulta, vinossa kasvotarjonnassa. Lääkäri ja kätilö ompelivat repeämiä pari tuntia. Tikkejä oli lääkärin mukaan "parempi kun et tiedä" määrä. Vauva 3180g
Kuopus; 9min, ja kaksi tikkiä. Vauva 3810g.

noh
Jokaista kolmea lastamme olen ponnistanut parin kolmen supistuksen verran eli ponnistusvaihe on ollut muutaman minuutin rupeama. Repesin kuopuksen syntymässä aika pahasti, koska poika (52cm, 3830g, syntyi rv 40+5) syntyi avotarjonnassa ja tikkejä siis tuli kohtalaisesti...synnytykseni ovat muutenkin olleet suht nopeita (n. 2,5h), mutta rajuja eli kahden aiemmankin synnytyksen jälkeen on muutama tikki ommeltu. Mä olisin joskus halunut kokea lääkkeellisen kivunlievityksen synnytyksen yhteydessä, mutta se jäi kokematta (lapsiluku täysi) noiden nopeitten synnytysten takia.

Ponnistin n. tunti ja 20 min. kunnes haettiin imukuppia hätiin:Sekin irtosi eka vetämällä,oisko syynä poitsun tuuhea pystytukka ettei pysyny kiinni.Tokalla vetäsyllä sit tuli ulos ja painoi 3770,52 cm ja py 38,5!Esikoinen oli ja häppäreihin tuli joku pieni repeämä ja 4 tikkiä emättimen puolelle,joiden ompelu tuntui :headwall: Tosin mulla olo alapäässä ku pommin jäljiltä n. 2,5 vkoa synnytyksen jälkeen.Kusemaan pystyin kunnolla vasta kahden viikon jälkeen.

tytön äiti
Esikoinen tyttö 48cm 3100g, päänympärys 34cm. Ponnistusvaihe 33min, synnytys kokonaisuudessaan n 6h josta sairaalssa n 4h. Ensimmäisen asteen repeämät sain (merkitty emätin ja väliliha), paranivat suht nopeasti, ei epparia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnin ponnistus, sitten imukuppia, en osannut enkä jaksanut enää. 2. asteen repeämät, vauva ihan normaalin kokoinen, papereissa luki että pään ulosautto suht tiukka.
jaa vain suht tiukka :D
Jep :D Lääkäri siinä kätilön ommellessa jutusteli "mukavia" ja kyseli siinä työn edistymistä katsellessaan et harrastanko jotain jumppaa tai ratsastusta kun oli niin piukka. Juu en harrasta, mikä lie "syntymävika".
Hahaa.. Sama homma minulla. Lääkäri koki asiakseen ilmoittaa tiukkuudestani, kun makasin pöydällä pöllyissä. :D 26min. ponnistusta, imukupilla ulos, epparit ym. Lapsi oli 3690g, 51cm.

Poika 1h45min ja päätyi imukuppiin. Koko: pää 38,5cm :eek: , 4430g ja 53cm.
Häntäluu murtui, emätin ja kohdunkaula repesi vaikka oli iso eppari.

Tyttö reilu 14min, Koko: pää 36cm, 4115g ja 51cm(oikeasti n. 53 kun oli mitattu väärin ja huomattiin myöhemmin).
Taas häntäluu murtui, ja emätin ja kohdunkaula repes. Ei epparia.
:|

Yhteistyössä