❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Kiitos @Fritang kiva, että sama testauspäivä suunnitelmissa:) kuulostavat päivät edessä, tsemppiä sinulle myös (y)

@Charlotte82 kiitos :) hyvä, että kaikesta huolimatta teillä on ensikäynti takana ja suunnitelmat tulevaa varten valmiina :) harmi se varjostama, koska saat tietää tulokset? Sullakin siellä piinalliset päivät tiedossa. Tsemppiä myös sulle :)

Miten @Alinah92 piinailut sujuu ?:)
Tänään on kp24 ja dpo8 tai 9. Mitään oireita ei oo mihinkään suuntaan, lugesteroneita käytän vielä ensi viikon keskiviikkoon asti. (yhteensä 12 päivää)
Mä vähän luulen, että me mennään sinne inseminaatioon. Omakannassa luki, että viimeisimpiin pistoshoitoihin yhdistetään inssi. Sitä en sitten tiedä, kuinka monta kiertoa me sit nyt mennään pelkästään tällä gonal-f + ovitrelle yhdistelmällä ennenkuin yhdistetään sit se inssi siihen.. Välikiertoa ei tarvii pitää, et heti seuraavaan kiertoon jatketaan pistoksia.
 
Olen lukenut näitä palstoja, joten ihan vähän olen kartalla teidän tilanteista. Tosi rankkaa wintersun tuo sun tilanne. Ja kyllähän ne sieltä heti soittais perään, jos olisi syöpää, eikä jäisi odottamaan elokuulle! Joten ei varmaan suurempaa hätää?

Ananasbananas, onko teillä ollut hoitoja, vai luomunako menette?

Meidät on miehen kans testattu ja mitään vikaa ei pitäisi raskautumiseksi olla. Mulla vaan paha ylipaino, painoindeksi 36, ja mies polttaa tupakkaa. Lääkäri käski pudottamaan 10 kiloa painoa ennen hoitoja. Hoitoon on puolen vuoden jono, koska luovuttajia ei ole niin paljon. Sinä aikana tarkoitus pudottaa se 10 kiloa :)
 
@kirsillevauva Tervetuloa :) Tsemppiä hoitojen odotteluun!

@Alinah92 Toivotaan että olisi fiiliksistä huolimatta tärpännyt :) Ja vaikka ei olisikaan, niin uskon ja toivon että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet kuitenkin onnistua ilman inssiäkin. Pidetään peukkuja (y)

@Wintersun Huh, kuulostaapa hurjalta :unsure: Toivotaan että pahin olisi nyt takanapäin ja elokuussa tulisi hyviä uutisia! Paljon tsemppiä :love:

@ananasbananas Pahoittelut negasta :unsure: Oma testi näytti samaa tulosta. Ei yllättänyt, mutta masentaa silti...
 
@Wintersun vaikka nyt varmasti tuntuu rankalta, niin elokuu tulee kuitenkin nopeasti. Toivon, että saisitte silloin hyviä uutisia ja hienoa, että voitte ensikäynnillä mennä :) tsemppiä:love:

@kirsillevauva mulla on todettu lievänä monirakkulaiset munasarjat, jonka vuoksi kierrot epätasaisia. Nyt toinen letrokierto menossa. Letrojen avulla tässä kierrossa kasvoi kunnon folli ja ovistestien perusteella ovulaatio myös oli. Tsemppiä teille odotteluun(y)

@Fritang pahoittelut myös sinulle negasta :unsure: kyllä tämä tästä vielä(y)
 
@Fritang ja @ananasbananas pahoittelut negoista
:unsure:

@kirsillevauva tervetuloa joukkoon :)

@Wintersun hurjan kuuloinen tuo sun kokemus. Mulla tulossa kohdun tähystys elokuun lopussa ja meinasin pyytää kans rauhoittava, koska en kestä jos ne löytää sieltä jotain höylättävää (mikä on täysin mahdollista ultran perusteella) ja alkaa operoimaan sitä siinä samalla. Pakko olla pökkyrässä että kestää moisen. Ihanan positiiviselta kuulostat tulevaisuuden suhteen kaikesta huolimatta. Toivon että kaikki sujuu parhain päin.

Mä en jaksanut edes testata sitä negaa kun olen vuotaa tuhrutellut taas monta päivää.
 
Kiitos tsempeistä :love: Yllättävän vähän harmitti nega testissä, eniten jännitti oliko ovulaatiota sittenkään, kun ei viikonloppuna menkkoja näkynyt. Mutta tänään aamulla alkoi vuoto, melkeen tekis mieli tuulettaa siitä ilosta, että Letrot kasvatti follin, tuli ovulaatio ja kierto oli 30 päivää :ROFLMAO:

Soitin aamulla polille ja sieltä nyt selvittelevät pidetäänkö välikierto vai mitä nyt tehdään. Lääkäri soittaa ilmeisesti viimeistään torstaina jatkoista sitten :) Oliko täällä muita Letrojen käyttäjiä, jolla epäsäännöllinen kierto? Onko teillä välikierron aikana kierto lähtenyt taas pitenemään? vai onko Letroista ollut apua kierron tasaamisen välikierrossakin?
 
Pahoittelut negoista ja uuteen kiertoon joutuneille. mulla 17/22-26. Olin varannut ajan rokotuksiin tänään ja terkka ei suostunut pistään, kun on teoreettinen raskauden mahdollisuus. OTuntui vähän huvittavalta, nytkö olisinkin raskaana 4,5 vuoden yrittämisen jälkeen? No, uusi aika kuukautisten jälkeen...

Eilen oli kummallista kirkasta välivuotoa illalla. Ajankohta sopisi kiinnittymiseen, mutta ei minulla sellaista ole ikinä raskauksissa ollut (kolme synnytykseen päättynyttä raskautta ja kaksi tuulimunaraskautta), joten varmaan oli vain iän tuomaa sekoilua kierrossa. Silti sitä alkaa kaikkea toivomaan.
 
Lääkärissä käyty ja huh mikä helpotus, kun kysta oli poissa.(y) Ilmeisesti se 7pv tiputtelu oli sitä. Lääkäri olioptimistinen luomuraskautumisesta, kun simpat oli nyt parantuneet niin huimasti. Aukkaria ei voitu nyt samalla tehdä, koska ovis oli eilen. Ehdotteli ensisijaisesti letroja inssin tueksi syksyllä. Jos halutaan voidaan myös koittaa pistoksia heti silloin. Todennäköisesti niihin päädytäänkin, koska kypsyttää tämä hitailu. Mutta positiivinen käynti, sulkujen jälkeen jatkuu. (y)

Tervetuloa @kirsillevauva porukkaan! :)
 
Täällä ärsyttää taas oma kroppa.. kp 22 eikä oo ovulaatiota kuulunut. Kuitenkin söin tässä kierrossa letroja ja letrokierroissa ovis on aina tapahtunut kp 14-15, kerran oli kp 17 :mad:.

Jospa se ovis tulis kun kerkee täällä asiasta valittamaan :ROFLMAO:

Muoks; @Josia kiva et on suunnitelmat selvillä :). Aloitellaan varmaan inssit samoihin aikoihin ja samoin lääkkeinkin jos pistoshotioihin päädytte.
 
@Jennipä Sit on jännäilyseuraa ja vertailukohtaa syksylle! (y)

Onko kellään antaa mielipidettä tuohon meidän pohdintaan syksyä varten letrot vs. gonal-pistokset? Inssiin tueksi, simpat parantuneet, ovuloin säännöllisesti. Meillä kun ei ole kokemusta vielä hoidosta, lääkkeitä jne.
 
Hei vaan kaikille, siirryn nyt esikoishaaveilijoiden ryhmästä tänne. Olen lukenut tätä ketjua jo puolen vuoden ajan ja jotenkin tiennyt, että tänne päädyn itsekin.

Lopetettiin ehkäisy (e-pillerit) vuosi sitten kesäkuussa ja alkuun kaikki meni kuin Strömsössä, eli iho parani, mieliala parani, tuli ovikset ja pari kiertoa oli oppikirjamaisen säännöllisiä. Sitten alkoi pudota hiukset päästä ja jäi menkat tulematta, ja keräsin aika kauan rohkeutta mennä lääkäriin. Verikokeiden jälkeen selvisi alhainen estrogeenitaso, joten minulle määrättiin Femoston-kuuri (vaihdevuosilääke) neljään kiertoon. Tänään alkoi viidennet menkat kuurin aikana ja huomenna soitan tälle tai ensi viikolle aikaa ensikäynnille, jossa tehdään myös aukkari. Mies on käynyt simppatesteissä reilu kuukausi sitten, tuloksista ei ole kuulunut mitään.

Lääkkeen aikana ei ole tapahtunut ovulaatiota, joten oikeastaan ei olla päästy yrittämään sitten viime syksyn jälkeen... kahdeksat menkat on kuitenkin olleet tässä vuoden aikana, joten lasketaan ne kaikki ”yrityskierroiksi”.

Ilmeisesti minulla on myös toisella puolella lievää monirakkulaisuutta. Muuten kaikki näyttää kuulemma ok:lta. Luomuna kuukautiset on aina olleet runsaat, kivuliaat ja epäsäännölliset. Estrogeenin vähyyteen ei tiedetä syytä, itse veikkaan stressiä. Tässä on rankat duunit ja talonrakennukset meneillään... Toki myös 8v ajan syödyt e-pillerit on tehneet keholle hallaa, siitä ei pääse mihinkään.

Listalle siis Riannah 28v, 1. lapsi, ya 7/17, yk8.

Ensi viikolla meille tulee koira vauvankaipuuta helpottamaan. :love:

Myötätuulia kaikille kanssasisarille!
 
Viimeksi muokattu:
Riannah, kummallista noiden hormonien kans. Onneksi kuitenkin tutkittiin ja selvisi! Ja onneksi olette aloittaneet yrittämisen suht nuorina :)

Soittiko ananasbananas lääkäri?

Josia, miten saitte siittiöt parantumaan? Meillä on hoidon suunnitteluaika 29.6 ja pyydän klinikalta miehelle vitamiineja siittiöiden parantumiseen.

Tein negatiivisen raskaustestin 17/22-26. Olipas ylläri!!! Ensinnäkään ei edes näkyisi vielä ja kauhee menkkaolo ollut koko viikon. Sipsejä ja jäätelöä mennyt urakalla :( Mitenhän onnistun laihduttamaan... Menkat alkaa joskus Juhannuksen jälkeen.

Olen menossa verikokeeseen. Olin rautainfuusiossa alhaisen ferritiiniarvon takia. Dextra suosittelee yrittäjille, joilla alle 30. Mulla on 27. Muuta vaikutusta en ole huomannut, kuin parantuneet seksihalut ;)
 
@Riannah Tervetuloa! Ja onnea karvahauvasta!:love: Siinä saakin ajatuksia muualle, kun on semmonen söpöliini. :)
@kirsillevauva Pahoittelut negasta! Toivottavasti pystyt nauttimaan juhannuksesta kuitenkin.
Simpat parani, kun mies lisäsi salitreeniä 4krt/vk, lopetti satunnaisen tupakoinnin, syö vahvaa monivitskua + vahvaa C:tä, sinkkiä, seleeniä ja ruokailutottumuksiin kiinnittää huomiota enempi. Aiemmin ihan retuperällä ruokarytmi.:barefoot: Että ihan kunnon rempan teki, mikä näkyy simppojen tuloksessa (y) ylpeä olen hänestä :love:
 
@Josia mahtavaa, että kysta oli poissa ja saitte hyviä uutisia :) Tuohon lääkeasiaan en osaa oikeen ottaa kantaa, kun minulla on vain Letroista kokemusta.

@kirsillevauva Pahoittelut negasta:unsure: ja tsemppiä:love:
Lääkäri soitti eilen ja oli tosi tyytyväinen Letroilla saatuun tulokseen. Nyt välikierto, kp 15 aloitan varmuudeksi Terolutit ettei kierto venähdä. Ainakin nyt siis 2-3 kiertoa Letroja kokeillaan ja jos ei ole apua niin mietitään jatkoja sitten. Jotenkin jäi tosi hyvä mieli siitä soitosta :)

@Riannah Tervetuloa mukaan!:) Onnea koirasta ja tsemppiä jatkoon:)

@Jennipä harmi, kun ovis viivästynyt. Toivottavasti on tullut edellisen kommentin jälkeen :) kiva, että teillä on suunnitelmat syksyä varten selvillä (y)

Nyt tosiaan menossa välikierto Letroista, joten ei kauheasti odotuksia ole :rolleyes: Yritän olla mahdollisimman paljon ajattelematta asiaa ja nauttia kesälomasta :cool: Täällä aika tuulinen ja kylmä keli, mutta siitä huolimatta ihanaa juhannusta kaikkille :love:
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 2.pas 8/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 20, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 4.inssi 5/18

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 11|

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt

kirsillevauva (45) 1.yht | 1.IVF luovut. munas.

Riannah (28) | 1.lapsi | ya 7/17 | yk8


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
@kirsillevauva ja @Riannah Tervetuloa :)

Negoista/menkoista pahoittelut @ananasbananas @Charlotte82 ja @Fritang

@Josia Mulla on mielipide :ROFLMAO: Jos olisin te niin menisin suoraan pistoshoitoihin (y)

@Jennipä Toivottavasti valittaminen auttoi ja ovis on tullut (y)

Ihana reissu tehty ja hetkeks päästy oikeen kunnolla irti tästä lapsettomuus-paskasta. Nyt on ollu aika naatti matkustelujen ja töiden takia, mutta kyllä se tästä. Reuntouttavaa juhannusta kaikille säästä huolimatta, täällä ainaki tulee vettä :geek:

muoks. Jos jotain jäi päivittämättä niin huudelkaa, pää aika pehmee :barefoot:
 
Tervehdys pitkästä aikaa, oon kyllä lueskellut teidän kaikkien kuulumisia, mutta eipä oo ite huvittanut hoitotauon aikana oikein mikään aiheeseen liittyvä. Me nyt sit odotellaan IVF-jonossa, elokuun puolivälissä suunnittelukäynti ja varmaan sit syyskuun kiertoon pääsee aloittamaan sen rääkin. Just nyt ketuttaa sekä hoitotauko että hoitojen jatkuminen, eli ehkä ihan hyvä että on oikea kesäloma ensi viikon jälkeen :ROFLMAO:

@Josia Mä heitän ihan vastakkaisen mielipiteen kuin dino: ota ihmeessä letrot, jos kerran sulla on luonnollinen kierto, eli ne on joka tapauksessa vain tukilääke. Mulla letrot ei juuri vaikuttanut ovulaation aikaan (korkeintaan päivällä aikaisti), mutta luteaalivaihe piteni useammalla päivällä, 11 päiväsestä parhaimmillaan 15 päiväseksi. Ei se ainakaan pahaa tehnyt, vaikka ei raskautta alkanutkaan. Gonal-F:llä taas ovis aikaistui, mutta luteaalivaihe oli normikierron mukainen. Tabletit on myös aika paljon kivampi ottaa, kuin pistoshoidot, vaikka ei edes olisi erityisen piikkikammoinen. Ei oo väärin ajatella sitä, mikä on helppoa ja myös edullista: ei ne lääkärit ehdottaisi hoitoja joita eivät tiedä jollain todennäköisyydellä vaikuttaviksi.

@kirsillevauva Osaisitko sanoa, minkä hintainen suunnilleen toi rautainfuusio oli, ja oliko sinne helppo päästä? Ei niin että olis millään tavalla ajankohtainen itselle, mutta näemmä kiinnostaa silti :D
 
Täällä 22/22-26. Heräsin ihan hirveän ahdistuneena ja hermot kireenä. Taas ihan järkyttävä PMS. Osteopatia on auttanut kevään aikana, mutta mietin, pitääkö mun joka kuukausi siellä käydä? Maksaa kuitenkin sen 60 E/kerta... Mutta tää pms taas tekee hulluksi! Nyt ei jaksa muuta ajatella, kuin että menkat alkaisi ja olo helpottaisi. Taidan varata ensi kiertoon sen osteopatian, ei tätä kestä
 
Tuimatar, onko teillä hoito yksityisellä vai julkisella? Toivotaan, että hoidot tuovat tuloksen :)

Josia, mielettömän muutoksen sun mies tehnyt. Mun mies tupakoi ja käyttää liikaa olutta, sillä oli paljon epämuodostuneita siittiöitä, mutta siitä sanottiin, että saattaa vaikuttaa hedelmällisyyteen, mutta mitä ilmeisemmin ei. Luulen, että pääsyy on mun korkea ikä ja ylipaino. 29.6 on tosiaan hoidon suunnittelu, ja sit saadaan ohjeet miehen vitamiineihin :) Luovutettua munasolua saa keskimäärin odottaa puoli vuotta, joten jouluun menee hoito.
 
@kirsillevauva Joo, tavallaan nuorina ollaan aloitettu yritys, silti tuntuu että ollaan jo kovin vanhoja. Taas on tullut kamalasti raskausuutisia kavereilta ja lähipiiristä ja suurin osa meitä nuorempia. :eek:

Multa ei ole koskaan tsekattu rauta-arvoja. Aloitin kyllä omatoimisesti syömään rautaa muutama viikko sitten, jos auttaisi väsymykseen.

Meillä on yhteinen käynti ja hssg ens keskiviikkona, jännittää!
 
Moi kaikki täältä taustalta pitkästä aikaa!

Oon välillä käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta pääosin koittanut pysytellä etäällä koska huomaan että muutenkin ajatukset pyörii vaan tän asian ympärillä niin energiaa on enää aika vähän muuhun. Aloitettiin siis hoidot ja viime torstaina oli ensimmäinen inseminaatio, lääkkeinä letrot kp 3-7 eikä ne tehnyt paljon mitään joten alotettiin gonal-f pistokset 4 päivää viime 15.6-18.6 ja sitten munis olikin hyvän kokoinen ja pregnyl (se matalempi annostus) pistettiin viime tiistaina ja torstaina oli inseminaatio. Kaikki vaikutti kuulemma hyvältä muttta tunsin ovulaation vasta lauantaina ja nyt onkin mieli maassa että ei varmastikaan ollut inssistä apua tässä kierrossa... Kerettiin varmistelemaan kotona vielä inssipäivänä muttei enää sen jälkeen. Osallistuttiin johonkin kokeiluun missä pistetään oletettuna kiinnittymispäivänä gonapeptyl, eli ensi viikon keskiviikkona. Onko kellään kokemuksia siitä että inssistä joka oli klo 11 to, olisi hyötyä enääla iltana?
 
Lääkäri soitti ja kertoi ferritiinin nousseen arvosta 27 arvoon 80. Infuusio 6 viikkoa sitten. Nyt ei tarvitse enää rautaa syödä. Olossa en ole huomannut muutosta, paitsi nousseet seksihalut. Mikä tietty hyvä tän projektin kannalta.

Hormonit taas normaalit. Ekat vuodot tänään, huomenna varmaan kunnon vuoto. Kierto sen normaalin, 25. Hermot kunnossa ja vietettiin miehen kans kiva päivä. Käytiin kahdestaan syömässä ja juoksemassa <3

En ole ollut hoidoissa, mutta ihmettelen aavaltar, eikö testata, onko ovulaatio inssin aikaan?
 
@kirsillevauva Joo, tavallaan nuorina ollaan aloitettu yritys, silti tuntuu että ollaan jo kovin vanhoja. Taas on tullut kamalasti raskausuutisia kavereilta ja lähipiiristä ja suurin osa meitä nuorempia. :eek:

Multa ei ole koskaan tsekattu rauta-arvoja. Aloitin kyllä omatoimisesti syömään rautaa muutama viikko sitten, jos auttaisi väsymykseen.

Meillä on yhteinen käynti ja hssg ens keskiviikkona, jännittää!
Mikä on hssg?
 

Yhteistyössä